Tiukka kysymys: voiko mies ja nainen olla koskaan pelkkiä ystäviä?
Kommentit (555)
Mieheni mielestä ei voi olla. Kysyin mieheltä niin vastasi, että ei halua olla niin läheinen naiskolleegojen kanssa, koska ei halua ihastua ja toisekseen, kun on naimisissa kanssani.
Vierailija kirjoitti:
Satuin tapaamaan nuorena netissä oman ikäiseni miehen, josta tuli minulle läheinen ystävä. Chattailtiin aina kun ei ollut muutakaan tekemistä, jaettiin toisillemme ilot ja surut. Kahden vuoden chattailyn jälkeen hän ehdotti että tapaisimme livenä. Kysyin onko kyseessä treffit ja hän sanoi, että kaipa sitten on. Tapasimme livenä ja kokeiltiin pussailla, kun molemmat satuimme olemaan yksinäisiä sinkkuja. Mutta jouduimme kumpikin toteamaan, että tuntuu vain väärältä pussata kaveria eikä kumpikaan tunne toista kohtaan fyysistä vetoa. Olemme jatkaneet sen jälkeen nettiystävinä vielä vuosia, eikä myöhemminkään kummallekaan ole tullut sellaista fiilistä että haluaisi olla enemmän.
Vastaukseni otsikon kysymykseen on siis Kyllä.
Kuitenkin tekin pussasitte. Eikä tuossa voi varmaksi sanoa peittikö nainen tunteensa kun huomasi ettet ole kiinnostunut. Niin minä tekisin.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni mielestä ei voi olla. Kysyin mieheltä niin vastasi, että ei halua olla niin läheinen naiskolleegojen kanssa, koska ei halua ihastua ja toisekseen, kun on naimisissa kanssani.
Miehesi puhuu asiaa. Yhdessä vietetty aika aiheuttaa kiintymystä ja rakastumista.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ystäväni ovat pari- kolmekymppisiä sinkkumiehiä ja itse olen kolmekymppinen sinkkunainen.
teeppä piruttain testi!!. laita perjantai/lauantaina textari että "mua panettaa" näille sinkkumiehille(oletan että heteroita ovat) ja kato mitä ne vastaa!!. vastaus määrittää että ovatko he vain sun ystäviä sen takia että pääsisivät... tiedät kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki yystäväni ovat pari- kolmekymppisiä sinkkumiehiä ja itse olen kolmekymppinen sinkkunainen.
teeppä piruttain testi!!. laita perjantai/lauantaina textari että "mua panettaa" näille sinkkumiehille(oletan että heteroita ovat) ja kato mitä ne vastaa!!. vastaus määrittää että ovatko he vain sun ystäviä sen takia että pääsisivät... tiedät kyllä.
Jokainen "kaveri" tulisi kylään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi puhuu asiaa. Yhdessä vietetty aika aiheuttaa kiintymystä ja rakastumista.
Mies on aina ollut tuota mieltä, niin myös sinkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiintymistä yhdessä vietetty aika voi kyllä aiheuttaa, jos ja kun se toinen ihminen on mukava, mutta rakastuminen on sen verran eri asia, että siihen tarvitaan enemmän. Jos rakastumiseen riittäisi se, että vietetään aikaa yhdessä, niin ei kenenkään tarvitsisi vaivalla etsiä kumppania itselleen, kun voisi vain ruveta viettämään aikaa jonkun kanssa ja odotella rakastumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ystäväni ovat pari- kolmekymppisiä sinkkumiehiä ja itse olen kolmekymppinen sinkkunainen.
Olen eri, mutta olen puhunut sinkkuystävieni kanssa myös tästä. En tosin testinä koska en harrasta sellaista, mutta olen myös tuon tyylisiä viestejä lähetellyt. Vastaukset oli tyyliin mene Tinderiin/baariin 😅.
En vaan ymmärrä miten erilaiset maailmat voi ihmisillä olla. Itse en vain ole sellaisissa piireissä joissa koko ajan pannaan kaikkia tai vähintäänkin on vaara että kenen kanssa vaan voi lipsahtaa panemiseksi jos ei ole tarkkana. Me ollaan oikeasti ystäviä ja tuettu toisiamme hyvin rankkojen juttujen läpi. Jos 10-20 vuotta jaksaa esittää ystävää että pääsisi joskus seksiin asti, niin se on ihan oma häpeä.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko naiset sitten niin tylsää seuraa, ettei heistä ole kuin yhteen tarkoitukseen?
Tätä minäkin mietin. Ja että feikkaavatko miespuoliset ystäväni tosiaan vaikka vuosikymmenen kiinnostusta kanssani keskusteluun. Puhutaan maailman tapahtumista, perhejutuista, lapsuudesta, suhteista, tieteestä, viihteestä, politiikasta, reissuista, harrastuksista jne jne jne. Täytyy olla todella puuduttavaa kun oikeasti koko ajan on kiinnostanut vain se yksi asia 😅.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein se yhdessä vietetty aika tappaa kiintymyksen ja rakastumisen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sinua huolestuta se, että miehesi ihastuu noin helposti toisiin naisiin? Että pitää oikein vältellä olemasta ystävä heidän kanssaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta olen puhunut sinkkuystävieni kanssa myös tästä. En tosin testinä koska en harrasta sellaista, mutta olen myös tuon tyylisiä viestejä lähetellyt. Vastaukset oli tyyliin mene Tinderiin/baariin 😅.
En vaan ymmärrä miten erilaiset maailmat voi ihmisillä olla. Itse en vain ole sellaisissa piireissä joissa koko ajan pannaan kaikkia tai vähintäänkin on vaara että kenen kanssa vaan voi lipsahtaa panemiseksi jos ei ole tarkkana. Me ollaan oikeasti ystäviä ja tuettu toisiamme hyvin rankkojen juttujen läpi. Jos 10-20 vuotta jaksaa esittää ystävää että pääsisi joskus seksiin asti, niin se on ihan oma häpeä.
empä ole pitkään aikaan tälläistä roskaa lukenut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
empä ole pitkään aikaan tälläistä roskaa lukenut
Kerro ihmeessä mikä mielestäsi tuossa on roskaa?
Olen nainen. Oman kokemukseni perusteella ei onnistu...
Oli paljonkin miespuolisia kavereita yhteen aikaan, mutta aina sitten kun lähdettiin viihteelle alkoi miehet avautua tunteistaan... Siinä sitten koirat sanoa, että ollaan vaan kavereita...
Joten, ei onnistunut minulla.... Olen tyytynyt siihen, että oma mies on ainoa miespuolinen ystävä ja hänen
kaverit , jotka pariskuntina
Mitä jos kaikki ystävyyssuhteet on ihastumisia, mutta toiset ystävyyssuhteet ovat platonisia ja toiset romanttisia? Jos esimerkiksi kaksi heteromiestä on oikein hyviä ystäviä ja haluavat viettää paljon aikaa toistensa seurassa, niin eikö siinä ole aika paljon samaa kuin ihastumisessa. Sitä ei vaan voi sanoa ihastumiseksi koska homofobia ja heteronormatiiviset roolit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli vain mies voi olla kiinnostavaa seuraa. Itse en voi olla, koska olen muija (paitsi vain yhdellä tapaa)?
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos kaikki ystävyyssuhteet on ihastumisia, mutta toiset ystävyyssuhteet ovat platonisia ja toiset romanttisia? Jos esimerkiksi kaksi heteromiestä on oikein hyviä ystäviä ja haluavat viettää paljon aikaa toistensa seurassa, niin eikö siinä ole aika paljon samaa kuin ihastumisessa. Sitä ei vaan voi sanoa ihastumiseksi koska homofobia ja heteronormatiiviset roolit?
Kyllä, mutta silloin pitää olla harvinaisen hyviä ystäviä. Sellaisia ystävyyssuhteita ei varmaan ole kovin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen. Oman kokemukseni perusteella ei onnistu...
Oli paljonkin miespuolisia kavereita yhteen aikaan, mutta aina sitten kun lähdettiin viihteelle alkoi miehet avautua tunteistaan... Siinä sitten koirat sanoa, että ollaan vaan kavereita...
Joten, ei onnistunut minulla.... Olen tyytynyt siihen, että oma mies on ainoa miespuolinen ystävä ja hänen
kaverit , jotka pariskuntina
Eli nyt kuitenkin sanot että miehesi kaverit voivat olla sinunkin kavereitasi.
Satuin tapaamaan nuorena netissä oman ikäiseni miehen, josta tuli minulle läheinen ystävä. Chattailtiin aina kun ei ollut muutakaan tekemistä, jaettiin toisillemme ilot ja surut. Kahden vuoden chattailyn jälkeen hän ehdotti että tapaisimme livenä. Kysyin onko kyseessä treffit ja hän sanoi, että kaipa sitten on. Tapasimme livenä ja kokeiltiin pussailla, kun molemmat satuimme olemaan yksinäisiä sinkkuja. Mutta jouduimme kumpikin toteamaan, että tuntuu vain väärältä pussata kaveria eikä kumpikaan tunne toista kohtaan fyysistä vetoa. Olemme jatkaneet sen jälkeen nettiystävinä vielä vuosia, eikä myöhemminkään kummallekaan ole tullut sellaista fiilistä että haluaisi olla enemmän.
Vastaukseni otsikon kysymykseen on siis Kyllä.