Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiukka kysymys: voiko mies ja nainen olla koskaan pelkkiä ystäviä?

Vierailija
22.05.2022 |

Niin, miten on?

Kommentit (555)

Vierailija
81/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisesta ystävyydestä puhutaan? Nähdään kerran viikossa tai useammin vai nähdään joka toinen kuukausi ohimennen?

Mies ja nainen eivät voi olla läheisiä ystäviä ilman, että jompikumpi (yleensä mies) alkaa tuntea myös fyysistä vetovoimaa toiseen.

Kyllä voivat. Tai voi käydä niinkin päin että ensin käy kiinnostus mielessä ja se muuttuukin kaverilliseksi. Ilman että mitään tapahtuu.

Vierailija
82/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ystävystyisin sellaisen naisen kanssa, josta en ole kiinnostunut muuten kuin ystävänä, niin on hyvin epätodennäköistä, että ystävyys saisi minut kiinnostumaan hänestä. Paitsi tietysti sitten, jos paremmin tutustuttaessa selviäisi, että hän onkin jotenkin erilainen ja kiinnostavampi kuin olen luullut, mutta se olisi epätodennäköistä.

Miksei naiset kiinnosta ystävinä?

Miten kysymyksesi liittyy lainaamaasi viestiin?

"niin on hyvin epätodennäköistä, että ystävyys saisi minut kiinnostumaan hänestä"

Tuon lauseen perusteella liittyy

Eihän liity. Tuossa oli puhe siitä, että se nainen ei kiinnosta muuten kuin ystävänä.

Jospa viestin kirjoittaja tarkentaisi itse mitä tarkoitti viestillään, jos haluaa. En ala vänkäämään.

Tarkensin jo itse. Siinä lukee "jos ystävystyisin sellaisen naisen kanssa, josta en ole kiinnostunut muuten kuin ystävänä..." En tiedä miten tuon voi muuten tulkita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai voi olla. Minulla on aina ollut useita naispuoleisia kavereita. Osaa olisin voinut myös panna, mutta suurin osa vain pelkkiä kavereita. Romantiikka sitten aivan erikseen.

Mitä se romanttiikka tarkoittaa sinulle?

Vierailija
84/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen eikä minulla ole ollut koskaan platonista ystävyyssuhdetta mieheen. Miehet aina yrittävät, joten hankala uskoa!

No kun eivät yritä, eivät todellakaan. Millaisia teidän elämät oikein on, kun koko ajan joku yrittää päästä housuihin??

Vierailija
85/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain lehtijutusta jäi mieleen psykoterapeutin ohje naisille: jos mies rakastuu sinuun, et voi tarjota hänelle ystävyyttä. Se on nimittäin julmaa.

Vähintään yhtä julmaa on, jos ei pysty tarjoamaan yhtään mitään. Mutta elämä on.

Vierailija
86/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voisi?

Eikö tälläkin palstalla hoeta jatkuvasti, miten paha juttu on, jos mies joutuu kaverisektorille? Sieltähän ei pitänyt päästä koskaan pois.

Minulla oli aikoinaan hyvin läheinen miespuolinen ystävä. En voi rinnastaa häntä veljeen, koska en olisi veljeni kanssa koskaan keskustellut yhtä avoimesti asioistani, mutta fyysisessä mielessä hän oli kuin veli. Ei olisi tullut mieleenikään seksi hänen kanssaan. Nykyisin miespuoliset ystäväni ovat ehkä pikemmin tuttavia kuin ystäviä, ei ole ketään sellaista, jonka kanssa viettäisin kahden kesken aikaa ja jakaisin henkilökohtaisia asioita vaan he ovat osa jotain porukkaa tai miehiä, joiden kanssa olen kanssakäymisissä harrastuksen takia.

Ja tämä mies ei ollut sinuun ihastunut?

Jos oli, niin ymmärsi ainakin pitää sen omana tietonaan.

Vierailija
87/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai.

Todella moni nuori nainen on läski. Sellaisen kaveri voi hyvinkin olla. Ei sellaista oteta vaimoksi.

Kumppania ei kannata valita painon mukaan, se kun voi vaihdella arvaamattomasti elämän varrella.

Vierailija
88/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on paljon naispuolisia kavereita. Työpaikalta, opiskelupiireistä sekä sit näitä, jotka on kavereiden tyttöystäviä ja näiden tyttöystävien naiskavereita. Miksi ei voisi olla? Saat olla aika autisti neandertalilainen jos sun pitää päästä panemaan kaikkia erisukupuolisia tai jos koet, että jokainen naisen kanssa käyty vuorovaikutustilanne on joku vihjaus seksistä. :/ m32v

Miten selität sen, että minulla ei ole ikinä ollut miespuolista kaveria, joka ei olisi yrittänyt iskeä jollain tavalla? Ihmiset ovat alkukantaisia, seksuaalisia olentoja.

Ja miten selität sen että minulla ei ole koskaan ollut miespuolista ystävää joka olisi yrittänyt iskeä? Vaikka oltais molemmat oltu sinkkuja ja nähty viikottain ja nukuttu toistemme luona.

Vierailija
89/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ystävystyisin sellaisen naisen kanssa, josta en ole kiinnostunut muuten kuin ystävänä, niin on hyvin epätodennäköistä, että ystävyys saisi minut kiinnostumaan hänestä. Paitsi tietysti sitten, jos paremmin tutustuttaessa selviäisi, että hän onkin jotenkin erilainen ja kiinnostavampi kuin olen luullut, mutta se olisi epätodennäköistä.

"niin on hyvin epätodennäköistä, että ystävyys saisi minut kiinnostumaan hänestä"

Eihän liity. Tuossa oli puhe siitä, että se nainen ei kiinnosta muuten kuin ystävänä.

Jospa viestin kirjoittaja tarkentaisi itse mitä tarkoitti viestillään, jos haluaa. En ala vänkäämään.

Tarkensin jo itse. Siinä lukee "jos ystävystyisin sellaisen naisen kanssa, josta en ole kiinnostunut muuten kuin ystävänä..." En tiedä miten tuon voi muuten tulkita.

Ymmärsin sitten jotain väärin, mutta siinä tapauksessa en ymmärrä mikä pointtisi oli

Vierailija
90/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voisi?

Eikö tälläkin palstalla hoeta jatkuvasti, miten paha juttu on, jos mies joutuu kaverisektorille? Sieltähän ei pitänyt päästä koskaan pois.

Minulla oli aikoinaan hyvin läheinen miespuolinen ystävä. En voi rinnastaa häntä veljeen, koska en olisi veljeni kanssa koskaan keskustellut yhtä avoimesti asioistani, mutta fyysisessä mielessä hän oli kuin veli. Ei olisi tullut mieleenikään seksi hänen kanssaan. Nykyisin miespuoliset ystäväni ovat ehkä pikemmin tuttavia kuin ystäviä, ei ole ketään sellaista, jonka kanssa viettäisin kahden kesken aikaa ja jakaisin henkilökohtaisia asioita vaan he ovat osa jotain porukkaa tai miehiä, joiden kanssa olen kanssakäymisissä harrastuksen takia.

Ja tämä mies ei ollut sinuun ihastunut?

Jos oli, niin ymmärsi ainakin pitää sen omana tietonaan.

Onko se silloin tosiystävyyttä?

Vierailija
91/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai.

Todella moni nuori nainen on läski. Sellaisen kaveri voi hyvinkin olla. Ei sellaista oteta vaimoksi.

Kumppania ei kannata valita painon mukaan, se kun voi vaihdella arvaamattomasti elämän varrella.

Minulle seksi on tärkeä osa parisuhdetta. Jos nainen ei kykene tyydyttämään minua, niin se on CIAO! Ei naisetkaan kelpuuta pienipeniksisiä miehiä...

Vierailija
92/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsin sitten jotain väärin, mutta siinä tapauksessa en ymmärrä mikä pointtisi oli

No, pointti oli, että jos joku nainen ei kerta kaikkiaan ole minun tyyppiäni, niin hänen kanssaan ystävystyminen ei todennäköisesti muuta sitä asiaa millään lailla.

Vierailija
93/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi edes kysyä? Tottakaik voivat olla!

Vierailija
94/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voisi? Esimerkiksi töissä helposti ystävystään työkavereiden kanssa sukupuolesta riippumatta, jos ollaan pakosti tiiviisti tekemisissä päivittäin.

Minulla on monta tällaista ystävää, olisi ollut töissä usein aika ankeaa, jos en olisi edes yrittänyt heihin tutustua. Ei nyt mitään sydänystäviä ole työkavereista tullut mutta ystäviä kuitenkin, ilman mitään sen enempää.

Vierailija
95/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai.

Minulle seksi on tärkeä osa parisuhdetta. Jos nainen ei kykene tyydyttämään minua, niin se on CIAO! Ei naisetkaan kelpuuta pienipeniksisiä miehiä...

Ei sellainen ole parisuhde, vaan seksisuhde.

Vierailija
96/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 4 hyvää miespuolista työkaveria, kenestäkään en ole seksuaalisesti kiinnostunut. Kaikkien heidän puolisoihin olen myös tutustunut, ja he mun puolisoon. Plus vielä eksäni, joka on on nykyään hyvä ystäväni, sillä parisuhde päättyi siihen ettei seksi toiminut/kiinnostanut, vaan oltin vaan kämppiksiä.

Kaikista tuntemistani miehistä aika harvassa on ne, ketkä siinä mielessä kiinnostaa. Joten kovin vieraalta tuntuu ap:n ajatus.

Vierailija
97/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on paljon naispuolisia kavereita. Työpaikalta, opiskelupiireistä sekä sit näitä, jotka on kavereiden tyttöystäviä ja näiden tyttöystävien naiskavereita. Miksi ei voisi olla? Saat olla aika autisti neandertalilainen jos sun pitää päästä panemaan kaikkia erisukupuolisia tai jos koet, että jokainen naisen kanssa käyty vuorovaikutustilanne on joku vihjaus seksistä. :/ m32v

Muilla miehillä ei ole. Miksi sinulla on kaverisuhteita naisiin?

Vierailija
98/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain lehtijutusta jäi mieleen psykoterapeutin ohje naisille: jos mies rakastuu sinuun, et voi tarjota hänelle ystävyyttä. Se on nimittäin julmaa.

Olikohan samainen psykoterapeutti, jonka mielestä meihen tehtävä on asettaa naiselle rajat?

Niin tai näin. Ei kukaan mies (tai nainen) varmastikaan pakkeja halua ja kokea torjutuksi tulemista mutta se, että nainen on tarjoutunut olemaan ystäväni tai kaverini on aikaa myöten saattanut osoittautua minun kannaltani paremmaksi kuin se, että meistä olsi koskaan tullut se, mitä aluksi olisin toivonut (pari)

Mutta tiedän kyllä senkin, että kun nainen esittää ja sanoo suunnilleen seuraavasti. ...Emmekö voisi jatkaa yhdessä tulevaisuudessa kavereina tai vaikka ystävinä, niin osalle se on vain osoitus kauniista tavoista ja osoitus ja kuvitelma kauniimmasta eleestä kuin se, että olisi sanonut vain hyväti sitten tai minusta vieläkin ikävämässä tapauksessa ghostannut sanomatta saati kirjoittamatta vaikka vain tekstiviestiä jossa kertoisi, ettei ole kiinnostunut lainkaan yhteisestä tulevaisuudesta mutta ethän nyt hankalaksi ja rasittavaksi minua kohtaan käy kuitenkaan kun sinusta ole mitenkään kiinnostunut nyt, enkä 110% varmuudella tulevaisuudessakaan. 

Julmaa ja tai ainakin  erinomaisen ikävää on tarjota ystävyyttä, jollei itse ole lainkaan halukas kohtaamaan ja kuulemaan tosiesta sen jälkeen kun on sitä tosielle esittänyt.

Vierailija
99/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 4 hyvää miespuolista työkaveria, kenestäkään en ole seksuaalisesti kiinnostunut. Kaikkien heidän puolisoihin olen myös tutustunut, ja he mun puolisoon. Plus vielä eksäni, joka on on nykyään hyvä ystäväni, sillä parisuhde päättyi siihen ettei seksi toiminut/kiinnostanut, vaan oltin vaan kämppiksiä.

Kaikista tuntemistani miehistä aika harvassa on ne, ketkä siinä mielessä kiinnostaa. Joten kovin vieraalta tuntuu ap:n ajatus.

Poikamies ja varattumies ovat kaksi eri lajia, toki osa varatuistakin hakee sivusäpinää, mutta AP:n olisi ehkä pitänyt tarkentaa laskeeko varatutkin miehet mukaan.

Vierailija
100/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä voin olla naiselle pelkästään ystävä mutta naisilta tuo ei ole koskaan onnistunut.

Onnea geenilottovoittajalle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi