Tiukka kysymys: voiko mies ja nainen olla koskaan pelkkiä ystäviä?
Kommentit (555)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai.
Todella moni nuori nainen on läski. Sellaisen kaveri voi hyvinkin olla. Ei sellaista oteta vaimoksi.
Kumppania ei kannata valita painon mukaan, se kun voi vaihdella arvaamattomasti elämän varrella.
Sitten aletaan taas sinkuksi tai hyvällä onnella otetaan toinen kehiin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kaikki ei ajattele pelkällä ..rvällä tai taka-ajatukset ole seksissä. Aikuisilla on muutakin ajateltavaa.
Ei, jos nainen on todella epäviehättävä. Älä yhdistä aikuisuutta siihen, että haluaako mies seksiä vai ei. Aikuiset miehet nimenomaan haluavat seksiä ja se on ihan normaalia. Se ei ole normaalia, että kaveerataan naisten kanssa, joita haluaa seksuaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Tapailin naista, johon olin rakastunut, viiden vuoden ajan. Naisen mielestä meillä oli ystävyyssuhde, omasta mielestäni meillä ei ollut edes sitä.
Moni on kysynyt, mitä tällä tarkoitetaan.
Olen nainen, mutta luulen ymmärtäväni. Mies etsi vain kumppania ja esitti kaveria, jotta pääsisi suhteeseen.
Hän kuitenkin näki naisen VAIN potentiaalisena kumppanina, jonka olisi jättänyt heti, jos nainen olisi esimerkiksi alkanut vakavaan suhteeseen tai ollut lesbo.
Tällaisia miehiä varmaan moni luulee kaveriksi.. eihän tuossa mitään pahaa ole, jos etsii vaimoa itselleen. :)
Olen homo ja minulla on noita hyviä naisystäviä.
Jos heteromies ja heteronainen eivät voi olla ystäviä ilman seksuaalista jännitettä, niin siitä seuraisi, ettei biseksuaaleilla voisi olla lainkaan ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Voi, voi ja voi.
Tietenkin voin, olen kaveri muutaman miehen kanssa, ovat kaikki naimisissa, eikä välillämme ole vähäisintäkään kemiaa eikä mitään jänniteitä tunne-eikä seksipuolella.
Olen myös naimissa.Enkä nyt sanoisi että ollaan mitään parhaita ystäviä, mutta kavereita ollaan, pysytytään juttelemaan ja keskustelemaan kaikista asioista, ihan samalla tavalla kuin jonkun naapurin pojan kanssa.
Siis suhde on neutraali, kaverillinen, ja yksi noista on mieheni harrastuskaveri, joka pistätytyy niissä asioissa meillä silloin tällöin, samoin kuin mieheni heillä, riippuen kumman autolla milloinkin lähtevät.
Olet pelkkä tuttava. Et kaveri tai ystävä.
Voi olla, mutta helpottaa jos kummatkin ovat tahollaan varattuja ja onnellisia suhteissaan.
Sinkkujen kesken naiset pystyvät helpommin täysin vilpittömään kaveri-, ystävyyssuhteeseen.
Miehetkin sinällään, mutta ovat helpommin johdateltavissa sänkyyn, tai esim. naispuoleisen kaverin sinkkuuntuessa miehillä voi juosta enemmän ajatuksia kuin naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapailin naista, johon olin rakastunut, viiden vuoden ajan. Naisen mielestä meillä oli ystävyyssuhde, omasta mielestäni meillä ei ollut edes sitä.
Olen nainen, mutta luulen ymmärtäväni. Mies etsi vain kumppania ja esitti kaveria, jotta pääsisi suhteeseen.
Hän kuitenkin näki naisen VAIN potentiaalisena kumppanina, jonka olisi jättänyt heti, jos nainen olisi esimerkiksi alkanut vakavaan suhteeseen tai ollut lesbo.
Tällaisia miehiä varmaan moni luulee kaveriksi.. eihän tuossa mitään pahaa ole, jos etsii vaimoa itselleen. :)
En esittänyt kaveria vaan ilmaisin naiselle selvästi haluavani seurustelusuhdetta. Ja tapailumme jatkui, vaikka naisella olikin samaan aikaan useita vakavia suhteita.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä voin olla naiselle pelkästään ystävä mutta naisilta tuo ei ole koskaan onnistunut.
Me voitaisiin olla ystäviä keskenään, koska en ole yhteenkään mieheen törmännyt joka ei jossain kohtaa halua jotain muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, mutta helpottaa jos kummatkin ovat tahollaan varattuja ja onnellisia suhteissaan.
Sinkkujen kesken naiset pystyvät helpommin täysin vilpittömään kaveri-, ystävyyssuhteeseen.
Miehetkin sinällään, mutta ovat helpommin johdateltavissa sänkyyn, tai esim. naispuoleisen kaverin sinkkuuntuessa miehillä voi juosta enemmän ajatuksia kuin naisilla.
Siinä eron hetkellä voi tapahtua kaverin kanssa jotain, mitä ei odottanut. Kun parisuhteesta on jo se tutustumisvaihe ohitettu, on rakastuminen helpompaa.
Vähän sukupolvijuttu, jos minulta kysytään niin ei voi. Elämänkokemukseni osoittaa että mies haluaa panostaa ystävyyssuhteisiin, joissa nainen on vaimomateriaalia.
Harva jaksaa ylläpitää ystävyyttä vaikka johonkin mukavaan rekkalesboon. Paitsi yhden mamman mies tänään..
Koska olen biseksuaali, niin minulla ei sitten ilmeisesti voi monien kommentoijien mielestä olla ystäviä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Naisten mielestä voi ilman muuta ja pitääkin olla.
Miesten meielestä ei missään nimessä.
Eli biseksuaalimiehellä ei voi olla kavereita.
Ok.
Vierailija kirjoitti:
Koska olen biseksuaali, niin minulla ei sitten ilmeisesti voi monien kommentoijien mielestä olla ystäviä ollenkaan.
Myöskään aseksuaalit eivät voi olla ystäviä keskenään.
Itse olen sinkkuhetero ja kaikki ystäväni ovat sinkkuheteroita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sanoisi että siinä mitään erityisen hyvääkään olisi. Mies on tuhlannut viisi vuotta elämästään naiseen, jota ei koskaan saa vaikka on niin ajatellut. Nainen taas menettää hyvän ystävän kun tajuaa ettei mies ole halunnut hänestä ystävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehetkin sinällään, mutta ovat helpommin johdateltavissa sänkyyn, tai esim. naispuoleisen kaverin sinkkuuntuessa miehillä voi juosta enemmän ajatuksia kuin naisilla.Siinä eron hetkellä voi tapahtua kaverin kanssa jotain, mitä ei odottanut. Kun parisuhteesta on jo se tutustumisvaihe ohitettu, on rakastuminen helpompaa.
Joo... been there, done that. Eikä loppunut hyvin 😪
Tottakai voivat! Minulla on paljon miespuolisia ystäviä.
Kaikki ystäväni ovat pari- kolmekymppisiä sinkkumiehiä ja itse olen kolmekymppinen sinkkunainen.
Ovatko naiset sitten niin tylsää seuraa, ettei heistä ole kuin yhteen tarkoitukseen?
Ehkä kaikki ei ajattele pelkällä ..rvällä tai taka-ajatukset ole seksissä. Aikuisilla on muutakin ajateltavaa.