Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö jostain voisi löytyä jotain apua yksinäisille ihmisille?

Vierailija
22.05.2022 |

Kaupungin kaduilla on toisinaan sellaisia ihmisiä jotka yrittää pysäyttää mut ja haluaa alkaa jutella mun kanssa. Onpas seurankipeitä ihmisiä, kipeästi kaipaa juttuseuraa. Niillä on aina sellaiset "liivit" tms päällä, niissä liiveissä lukee SPR tai Pelastusarmeija tai Greenpeace tai Amnesty tms. Ne aina ihan väkisin haluaa alkaa jutella jostain! Toisinaan niillä on jopa sellainen pieni kolikkorasia, josta ne tarjoaa rahaa ohikulkijoille, jotta niiden kanssa juteltaisiin.
Mun käy niitä sääliksi, mutta en mä voi jäädä koko päiväksi juttelemaan kadulla joidenkin yksinäisten ihmisten kanssa. Mä vaan aina kiirehdin niiden ohi ja laitan mun käden niiden kolikkorasian eteen ja sanon "ei kiitos". En ota niiden rahoja vastaan, en jää niiden juttuseuraksi.
Eikö niille pitäisi löytyä jotain apua jostain? Ja eikös se ole ainakin juurikin SPR joka tarjoaa apua yksinäisille? Juurikin SPR käsittääkseni järjestää jotain tuttavaseuraa, juttuseuraa, yksinäisille, vai? Ei kai juurikin tuo katutoiminta ole sitä yksinäisten auttamista? Siis että kun yksinäiset menee pyytämään SPR:ltä apua, niin SPR "auttaa" sillä lailla että ne antaa yksinäisille liivit ja kolikkorasian ja lähettää yksinäiset kaduille?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nuo vapaaehtois-hyväntekeväisyys-järjestöjen tapa auttaa yksinäisiä on tosi häiritsevä. Toki ymmärrän että apua tarvitsevia ihmisiä pitää auttaa, mutta eikö niitä voida auttaa millään muulla tavalla, täytyykö niitä auttaa sellaisella tavalla joka häiritsee kadullakulkijoita kaupungilla? Noh, mutta hyvä puoli noissa organisaatioiden auttamissa ihmisissä on se että niitä ei tarvitse pelätä, ne ei ole vaarallisia.

Kun on täällä kaupungilla myös melkein vastaavanlaisia hampuuseja joilla ei ole järjestöjen liivejä päällä, ne on vielä hämärempiä.

Täällä on esimerkiksi sellainen romanialaisen näköinen nainen joka yrittää tyrkyttää ohikulkijoille ruusua. Eli se ei yritä lahjoa ohikulkijoita juttusille kolikoilla vaan ruusuilla. Mutta sitä mä aina pakenen melkein juosten, koska sillä on selän takana mukana joku korsto. Enhän mä ikinä uskaltaisi jutella jonkun neidin kanssa jos mä joudun pelkäämään että joku iso äijä käy mun kimppuun. Jos se tahtoo juttuseuraa niin miksi se sillä lailla pelottelee juttuseuran pois?

Ja täällä on joku irakilaisen näköinen mies joka kadulla kulkijoille yrittää näyttää jotain valokuvaa. Se aina väittää että siinä valokuvassa on sen perhe. No okei, se tahtoo aina jutella sen perheestä. Mutta sekin on tosi epäilyttävän oloinen tyyppi. Eihän noin muihin ihmisiin tutustusta! Ei noin aloiteta uutta ystävyyttä että mennään vaan kadulla näyttämään ventovieraille valokuvaa omasta perheestä! Onko se mies ihan hullu? Oikeesti! Ei ihme että se on yksinäinen jos sillä on noin huonot sosiaaliset taidot! Vai siis onko sillä pää hajalla? Onko se oikeesti sekaisin? Tartteeko se apua, pitäisikö se saada jonnekin hoitoon, tarviiko sitä pelätä, onko se vaarallinen?

ap

Vierailija
2/2 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ai niin, onhan niitä kaikenmaailman muitakin vastaavia hampuuseja kaduilla. Ainakin sellasia tyyppejä jotka yrittää antaa mulle Helsingin Sanomia ja muita sanomalehtiä. Höh. Onko tuo jotain Helsingin Sanomien harrastamaa hyväntekeväisyyttä? Helsingin Sanomat auttaa yksinäisiä sillä lailla että ne antaa yksinäisille tukuittain sanomalehtiä, jotta yksinäiset voisivat niillä sanomalehdillä yrittää lahjoa ihmisiä niille juttuseuraksi? Onpas outoa hyväntekeväisyyttä, kyllä Helsingin Sanomien pitäisi yrittää auttaa yksinäisiä ihmisiä jollain muulla lailla!

Ja kaduilla on melkein saman näköisiä tyyppejä jotka sanomalehtityrkyttämisen sijaan vain kysyy multa mistä mä ostan sähköt mun asuntoon. Tuosta en tiedä mitä ne tyypit oikein meinaa, olen aina vain kiirehtinyt äkkiä pois niiden läheltä. En kyllä ikinä uskaltaisi ottaa jotain sähköjä vastaan joltain tuntemattomilta ihmisiltä kaduilla.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi