Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen veljet ja sukulaiset eivät pidä yhtä, kukaan ei heidän perheessään auta

Vierailija
22.05.2022 |

Olen kummissani seurannut miehen perheen (3 sisarusta) touhua. Kaikki ovat ihan hirmu itsekkäitä.

Missään elämän touhussa ja vaiheessa ei ole koskaan voinut luottaa miehen veljien apuun. On yritetty pyydellä sisarusten ja lasten myötä serkkujen yhteisiä juttuja, mutta ketään muuta ei kiinnosta mikään muu kuin oleminen.

Kertaakaan 15v aikana eivät ole tulleet edes yhdeksi päiväksi auttamaan lasten kanssa, rakentamaan taloa (huom, edes yhtenä päivänä avuksi!) tai mökkityömaalle talkoisiin. Siis huom. 3 tunnin talkoisiin. Ollaan kuin ei edes tiedettäisi että joku sisaruksista rakentaa taloa tai mökkiä 🤨 Ei kysytä viesteillä joko on valmis, tai miten on mennyt. Ollaan kuin oltaisiin ilmaa.

Kateellisena seurataan mm naapureita ja kaverien perheitä joissa serkut saa leikkiä yhdessä monta kertaa kuukaudessa, ja aikuiset auttavat toisiaan.

Jokin on mennyt tämän perheen jo aikuisten lasten kasvatuksessa pahasti pieleen. Itsekeskeisiä, omaan napaan tuijottajia. Minä minä minun elämä ja lomat. Miehen äiti sukurakas, mutta isän puoleltako peritty tälläinen EVVK-käytös.

Kokemuksia?

Joo, ja olemme tarjoutuneet auttamaan ja yhteisiin tekemisiin. Meissä ei ole vikaa. Tämä on laajasti koko perheen tapa että vanhemmat eivät auta, eivät edellytä että lapset auttavat toisiaan, ja se periytyy varmasti myös heidän lapsilleen

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Word! Ihmisten itsekkyys on aivan huipussaan Korona oikein vielä pahensi asiaa.

Vierailija
2/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi niiden pitäisi teitä auttaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheiset ihmiset auttavat toisiaan (mielenterveydeltään normaaleissa, keski- ja yläluokkaisissa suvuissa)

Vierailija
4/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiset eivät ole mitään ilmaistyövoimaa!

Vierailija
5/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden päivän apu "tarvitsen apua tyypeille" ei riitä mihinkään. Useimmat olevat päivät töissä, ei siinä jaksa vapaa-aikaa käyttää talkoisiin ja lastenhoitoapuun, kun on omatkin hommat/lapset hoidettavana. Talo ostettiin avaimet käteen sopimuksella ja itse tehtiin rakennussiivoukset, ulkotyöt, talon ulkomaalaukset jne.

Vierailija
6/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerrohan miten te olette heitä auttaneet?

Vierailija
7/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa lukea?

Vierailija
8/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä aikuisten täytyy auttaa toisiaan. Siitä on hyötyä kaikille osapuolille. Yhteinen puuhastelu lähentää, se on myös taloudellista auttamista. Kaikilla menisi paremmin jos pitäisivät yhtä.

Vierailija
9/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki ole mitään läheisiä lapsuudenperheensä kanssa, lisäksi heillä voi olla ongelmia ja murheita joista sinä et tiedä yhtään mitään. Tää haiskahti kyllä provolta.

Vierailija
10/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä funktio on perheellä, joka ei pidä yhtä? Miksi Te olette hankkineet 2-3 lasta, jotka on kasvatettu näin, että ovat aikuisena kuin ilmaa toisilleen? Kasvatus on epäonnistunut ja pahasti, olette kenties eronneet? Opettaneet lapsille että tapa kommunikoida sisaruksia kohtaan on välinpitämätön?

Olen niin onnellinen että meidän lapset ovat jo nyt ihan pieninä omaksuneet mallin auttamisesta ja siitä mitä perhe oikeasti ja terveellä tavalla merkitsee.

Perhe auttaa tiukan paikan tullen 🙂

Perhe ovat ne lähimmät ihmiset, joiden kanssa jaetaan ilo esim rakennusprojektista 🥰 Vanhemmat, sisarukset ja lapset

Vierailija
11/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läheiset ihmiset auttavat toisiaan (mielenterveydeltään normaaleissa, keski- ja yläluokkaisissa suvuissa)

Mä ymmärrän yhdessäolon, mutta teitä ilmeisesti pitää koko ajan olla auttamassa. Se ei ole normaalia.

Vierailija
12/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa lukea?

No ei tuossa aloituksessa kyllä kerrottu. Jos muut tekevät itse.

Vierailija
13/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teitä pitää auttaa tämän tästä ja nyt ihmettelet, miten muut ilman apua kasvattavat lapsensa, rakentavat mökkinsä ja maksavat talonsa?

Aikuisille on myös ihan normaalia pärjätä ilman sukutalkoita. Mielenterveydeltään normaaleissa yläluokkaisissa suvuissa autetaan antamalla luottokirvesmiehen yhteystiedot, ei kanniskelemalla lautoja.

Vierailija
14/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä funktio on perheellä, joka ei pidä yhtä? Miksi Te olette hankkineet 2-3 lasta, jotka on kasvatettu näin, että ovat aikuisena kuin ilmaa toisilleen? Kasvatus on epäonnistunut ja pahasti, olette kenties eronneet? Opettaneet lapsille että tapa kommunikoida sisaruksia kohtaan on välinpitämätön?

Olen niin onnellinen että meidän lapset ovat jo nyt ihan pieninä omaksuneet mallin auttamisesta ja siitä mitä perhe oikeasti ja terveellä tavalla merkitsee.

Perhe ovat ne lähimmät ihmiset, joiden kanssa jaetaan ilo esim rakennusprojektista 🥰 Vanhemmat, sisarukset ja lapset

Ei kannata tietoisesti hankkiutua sellaisiin tilanteisiin, joista ei selviä itse. Ei liian monta lasta, jos oikeasti pärjää yhden kanssa. Ei talo/mökkiprojekteja, jos niihin tarvitaan ilmaista pakkotyövoimaa.

Vierailija
15/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle, raha-asioiden kehitys johtaa helposti riitoihin myös sukulaisten kesken, eihän se muuta tarvitse kuin riita jossakin yrityksessä työpaikoista, jonka seurauksena osa väestä ulos ilman uutta tulonlähdettä, ja kun muutama vuosi jatketaan näin, niin riidat tulee myös perheisiin asti.

Toisaalta, näin mittaillaan myös sitä että kenen apuun voi luottaa ja kenen ei, kas kun sekin on selvästi nähtävissä että jotkin ihmiset ei katsele tuloja tai yhteiskunnallista statusta voidakseen suhtautua aivan normaalisti.

Osa ihmisistä vain on riittävän typeriä, eikä me sille valitettavasti mitään voida.

Yksi osa typeryksistä tuhoaa päätöksillään toisten tulonlähteet, ja toinen osa typeryksistä ottaa oikeudekseen hyökätä kaikin keinoin heitä vastaan joilta ne tulonlähteet tuhottiin. Jäljelle ei tule jäämään yhtään mitään, ja noin henkilökohtaisena mielipiteenä, en näe minkäänlaista ongelmaa päättää kaikki yhteydenpidot ja muu olemassaolo sellaisiin henkilöihin jotka ottaa osaa em. toimintaan.

Maailmassa on saatu aikaan juutalaisjahditkin em. toiminnan seurauksena, kyse ei ole ihan pikkujutusta kun poliitikot onnistuu valheensa kansalle syöttämään riittävän laajalti. 

Maan hallitushan ei  ole koskaan vastuussa siitä, että työlle ei ole kysyntää ja investointeja maassa ei ole, mutta työttömäthän on kuitenkin syyllisiä kaikkiin niihin asioihin ja paljon muuhunkin, ja näin se kasvatetaan täysin järjetön vihajahti kaikkia vastaan.

Vierailija
16/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis teitä pitää auttaa tämän tästä ja nyt ihmettelet, miten muut ilman apua kasvattavat lapsensa, rakentavat mökkinsä ja maksavat talonsa?

Aikuisille on myös ihan normaalia pärjätä ilman sukutalkoita. Mielenterveydeltään normaaleissa yläluokkaisissa suvuissa autetaan antamalla luottokirvesmiehen yhteystiedot, ei kanniskelemalla lautoja.

Tämän tästä? Joo kyllä, perheet ja suvut ovat tosiaan tämän tästä yhteyksissä ja nimenomaan auttavat toisiaan.

Kävin tällä viikolla Espoossa yläluokkaisen suvun maatilalla, ja siellä oli kyllä laudan varressa, ei koko perhe, vaan koko suku

Vierailija
17/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun miehen perheessä on samanlaista. Ei sitten mitään yhteisöllisyyttä. Vanhemmat tapaavat lapsiaan satunnaisesti ja aina yksitellen lounaan merkeissä ohimennen tms. Lapsemme ei ole nähneet miehen isää, pappaansa, kolmeen vuoteen.

Onneksi minun puolen suvun kanssa ollaan läheisissä väleissä, lapset leikkivät serkkujen kanssa ja apua annetaan tarvittaessa puolin ja toisin. Kukaan ei kuitenkaan ole riesaksi ja pelkästään pyytämässä apua.

Vierailija
18/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhe auttaa tiukan paikan tullen, mutta ihan samoin kuin lapsuudessa ei sitä vapaamatkustajaa pitkää suvaita. Pelkkä läsnäolo talkoissa (tai aikoinaan viikkosiivouksessa) kun ei riitä, pitää myös tehdä. Eikä aikuisena päde se, että laiskuri maksaa pikkusiskolle 2 e huoneensa siivoamisesta eli käytännössä riistää tyhmää.

Apua ei tarjota, jos avun vastaanottaja on aina avun tarpeessa, mutta auttajana laiska, enemmänkin puhuja kuin tekijä. Iloa rakennusprojektista on hankala tuntea, kun viikonlopun tekee palkatta työtä ja työn vastaanottaja leikittä lapsiaan pihalla ja välillä huutelee, että olkaa varovaisia sen telineen kanssa tai saatte maksaa korvauksia.

Vierailija
19/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan painajainen olisi sisarus, joka olettaa, että meidän pitäisi viettää talkoopäiviä heidän talo- ja mökkityömaillaan. Meillä on omat vaativat työt, monta lasta ja heidän menonsa, ja omat talot ja mökit. Ihan oikeasti elämä on niin täyttä, että jonkun raksatyömaa kuormittaisi ihan liikaa. Eikä kyse ole siitä, ettei haluaisi auttaa, vaan aikaa ja jaksamista ei ole.

Vierailija
20/81 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, te ette ole yläluokkainen perhe. Tyydy osaasi ja syö kabanossia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän