Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

fable: hurjan kuuloista menoa eilen, mut tosiaan onneks vaan pelti kärsi. varmasti sitä pelästyy aika lailla tuollaisessa tilanteessa. muut on kertonut omia kolarikokemuksiaan, josko minäkin. äitin kaa käytiin kaupassa tän vuosituhannen alussa. sieltä lähtiessä sitten ajettiin liittymäluiskaa, joka olikin ihan jäässä. siitä sitten luisteltiin ensin omaa kaistaa ees taas ja lopulta oman sellaseen betoniseen rautatiesiltapilariin. onneks oltiin liikkeellä isukin mersulla eikä äitin pikkuisella fiat unolla, silloin ois voinut pahemmin sattua. pahiten oon itteni telonut polkupyörällä. laskin mäkee jonka alapuolella kaarros, noo siinä kaarteessa oli sit viä talven jäljiltä (toukokuussa!) hiekotushiekkaa, jossa lähti pyörä liiraan. törmäsin sellaseen 10 cm paksuun koivuun ja sit mun muistikuvat on seuraavat 1) joku mies pysähty kyseleen vointia, 2) istun sen miehen autossa ja opastan terveyskeskukselle ja 3) istun hammaslääkärissä (terkkarin toinen kerros, ei hissiä, eli ihan oon sinne kävellyt). kypärä oli tietty kotona. tuloksena lievä aivotärähdys, yks lohjennut hammas ja hiusmurtuma keskellä leukaa (eli suu aukes noin yhden sentin seuraavat pari viikkoo) mut ulkoisia merkkejä, ruhjeita tms ei ollut. (ja sit vielä mies huolissaan kun ei luota et oon aina ihan varovainen... ihme juttu!)

mutta hyvä että tulit tännekin purkamaan asiaa, varmasti pyörii päässä!

onneksi sokerirasitus ok, ei tartte sitä murehtia...

voi mansemamman mummua... toivottavasti toipuu bd

ja chiccakin oli joutunut perheenjäsenestä luopumaan :( meillä ei oo koskaan mitään lemmikkiä ollut, mutta tiedän että tuo on iso juttu kun siihen on niin tottunut että se koiruus on siellä kotona... ja siitä saamattomuudesta, kyllä se olo täälläkin vaivaa. eli joo, kyllähän mä joskus ompelen jne mut siinä se onkin. koti näyttää kuin räjähdyksen jäljiltä olevalta, vaikka mä oon päivät pitkät kotona (sen mitä en oo salilla, jossa kyllä jaksan käydä...). välillä tulee ihan kauhee olo kun huomaa että on koko päivän vaan kattellu leffoja kun mies tulee töistä. ton tietty ymmärtäs jos pitäis olla vuodelevossa tms, mut kun mulla ei kyse siitä vaan ihan saamattomuudesta...

sulina: toi pinnarisuojus ei hirveesti osaamista vaadi, TRUST ME;) koska jopa mä oon sen saanut tehtyy

maria: saako kysyy et paljonko sulle on painoa tullut? mulle on aika tarkka 10 kiloo tullut, tosin totesi lääkärikin viimeksi että turvotusta iso osa. ja mulla menee kanssa maha siellä likellä yläkäyrää, mut eipä tartte murehtii sit ilmeisesti sen lapsiveden kaa joka jossain vaiheessa oli riesana.

elin@: neuvoloista. mulla alko nyt se kahden viikon välein-rythmi. eli olin viime viikolla ja ens viikolla taas. varmaan yks lääkärikäynti vielä jäljellä, mut en kyllä tiiä et milloin se sit oikeen on.

kaima: hyvä että massu voi hyvin:)

vupiilla on vatsatautia perheessä:P toivottavasti menee pian ohi...

hermionella ne on vaivat jatkuvana riesana:( HÖH! no, koitathan vaan lepäillä, tiiän, helpommin sanottu kuin tehty...

ariella ja zatu sitten eilen lenkkeilivät. alkaa kyllä omakin kävely jo oleen kaukana lenkkeilystä, sellaista tepastelua lähinnä. eilen jo manasin että kauankohan vielä pääsen ton kotimäen ylös taapertaan... ja kai se lääkäri ois zatulle jotain kontrollia tms määrännyt jos sen kystan takia ois tarpeen... mut varmaan jää nuokin vaivaamaan...

(vitsi kun musta on tullut ihan teini kun noita ... joka väliin heittelen... TAAS!)

( . ) rauhallinen ilta oli, mut varmaan sikskin kun otin eilisen itekkin aikas hissukseen. tänään taas nyrkkeily, katotaas sen jälkeen uudelleen,

tigru ja simppis 28+6

Vierailija
2/32 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas lyhyesti ennen aamupalaa.

tigger - kuulostat juu tosi rauhalliselta ja varovaiselta :-)

ardisia - mäkin olen (tai me :-) päätynyt siihen Pax Birkelandiin. Täytyy katsoa miten nyt sitten ehditään tuota remonttia, täytynee yrittää Marraskuun aikana. Kyllä mä sen siilitoppiksen haluaisin sitten pienessä koossa, jos ei löydy, täytyy keksiä jotain muuta.

elin@ - toivottavasti mummo elelee vielä pitkään vauvan syntymän jälkeen.

Meku73 - onnittelut pojasta!

Fable - onneksi olette kunnossa kaikki kolme. Parempi käsitellä asia kunnolla niin ei jää ainakaan niin pahasti takaraivoon vaivaamaan. Mulle ei lekuri sanonut mitään uimisesta, olenkin kyllä saikulla että tuskin ajatteli että uimaan lähdenkään.

Kyllähän sitä voi synttäripäiviä sitten lähempänä veikkailla :-) Esikoisesta vaan tuli tunne että ei se enää kolmea viikkoa siellä ole, sanoinkin sen siskon miehelle ääneen ja seuraavana yönä tuli lähtö...

mansemamma - toivottavasti mummo toipuu. Kiva seurata kun lapsukainen lähtee kävelemään :-)

chicca - pahoittelut ikävän tapahtuman johdosta :-( En tosiaan itsekään mikää reippauden perikuva ole ollut.

Sulina - Mä muistelen että Vantaalla neuvolakäynni on viikosta 30 kahden viikon välein. Tulehan kertomaan kuulumiset.

Maria-79 - taitaa sadella tännekin, paino on noussut vaikka dieettiä pitäisi noudattaa, oikein hävettää.

(.) eilen sitten piipahdin kaupassa kun ei ollut mitään ihmeitä ostettavana. Kyllä se vaan tuntui taas tuolla mahassa suppareina ja painon tunteena kun siellä reilu puoli tuntia laahustelin, eli täytyy ottaa todesta toi lekurin kielto. Huomenna pitäisi lähteä kyläilemään vähän kauemmas, sovittiin että pysähdellään vaan tiuhaan ettei tarvitse pitkiä aikoja autossa istua putkeen. Maanantaina pitäisi taas töihin mennä ja keskiviikkona olisi neuvola.

Onko kukaan kuullut Tuiskuasta mitään? Onkohan vielä sairaalassa... Toivottavasti kaikki ok.

Tosi lyhyesti tulikin :-) Nyt aamukahvin pariin!

t. Mirabella ja Albert 28+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertokaapas muuten kokeneemmat yks juttu. et milloin tän vauvelin kaa voi lähteä ulos kävelyille? kun eikös kesävauvankin kaa piä hetki ootella, niin miten talvella?

nimim. tietämätön-tigru

Vierailija
4/32 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]( . ) onpas kankee olo tänä aamuna. Eilinen iltataapertelu tuntuu. Pitäs ehkä harrastaa jotai venyttelyä, mut tää akka on niiiin saamaton ettei sitä päivää kovin äkkiä tuu. Akkaa oottaessa ostin Mammajumppa kirjasen ja oon myyny kirpparilla sen :D Vähä tuli jumpattua sen mukaan, mut en niin paljo tykänny siittä, ett oisin säästäny.

+5 ulkona ja sisällä +21, mut jotenki kolottaa. Iskin hellaan tulet, jos tästä mökin lämpö tasaantus. Samalla tehä tuossa hellalla soppaa, ku tuli otettua pakkasesta mehuaki sulamaan.

Rentoa päivää vietellään akan kans. Ehkä, jos alkaa paikat vetreytyyn vois käyä kaverilla kylässä päivemmällä.

Mulla oli jotain gallupin poikasta mielessä, mut arvatkaapa mitä!! Mä unohin sen :D :D Ai niin hoitomaksuista.

[color=blue][b]HoitomaksuG: [/b]eilen sain tietää mitä akan virikehoito maksaa eli suurin piirtein 12 päivää/kk ja 5h/per päivä, niin maksua vähä yli 70¿. Kuulostaako paljolta?? Mun mielestä kuulostaa, tosin ku jako joka päivälle niin yks päivä maksaa n. 6,- eli ei paha. .kai. Miettiny tässä, ett jos akka lopettas hoidon. Mut siittä tulee varmasti sanomista. Niin kauan on saanu olla tuolla ja paljon kavereita. Varmasti ikävöis ja sitten se näkyis. Täällä ei oo muuta viriketoimintaa, ku seurakunnan lastenkerho joka ehkä alkaa. Se ois n. 2h/vk. Sitten perhekahvila on auki 2h/vk. Lastenjumppa 45min/vk. Eli pitäs paljon kuletella akkaa kaverilta kaverille, että sillä ois seuraa.

Ukko ei oikeen ottanu kantaa viel suuntaan eikä toiseen. Jäi itekseen pohtimaan, ku pähkäilin tätä ääneen. Menishän sitä sit sapuskaan enempi rahaa, joten menis ehkä plus miinus nolla.

[color=darkviolet]Tällanen mulla pyörii nyt mielessä vaan. Pitää mennä tekeen sitä soppaa.

Z ja peipi 24+6

Vierailija
5/32 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilusta HUS:in sivuilta:

Täysiaikaiset kesävauvat voivat nukkua ulkona heti kotiuduttua.

Suojaa vauva suoralta auringonpaisteelta. Käytä päähinettä vastasyntyneellä myös kesällä. Talvella ulkoilu aloitetaan parin viikon ikäisenä lisäten aikaa päivittäin (pakkasta on enintään ¿10 astetta). Totuttelun jälkeen vauva voi nukkua päiväunet ulkona, ei kuitenkaan kovalla sateella ja tuulella.

Hoitomaksusta Zatulle - ei toi kuulosta kovin pahalle. Mä meinasin esikoisen pitää hoidossa sen 5-7 tuntia päivässä (pysyy kokopäiväpaikka) ja silloin maksu on meillä 80 %. Lisäksi kun ilmoittaa että on tietyt vapaapäivät, kuten esim. vuorotyötä tekevillä. Niistä saa hyvityksen. Laskin että n. 100 eur/kk maksaa hoito 3 pv/vko ja n.6 tuntia/pv. Tämä siis meillä Vantaalla.

Vierailija
6/32 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

_tigger_:

maria: saako kysyy et paljonko sulle on painoa tullut? mulle on aika tarkka 10 kiloo tullut, tosin totesi lääkärikin viimeksi että turvotusta iso osa. ja mulla menee kanssa maha siellä likellä yläkäyrää, mut eipä tartte murehtii sit ilmeisesti sen lapsiveden kaa joka jossain vaiheessa oli riesana.

[color=#A52A2A]sen kymmenen kiloa on tännekkin tullu.

Harmittaa tuollainen saarnaus,kai mää nyt itekkin tiiän että liikaa tullu :( Mutta en mä käsitä ees kui se kertyy?? kun yksikin päivä luin oista osalla olevista 1800kcal/pvä dieeteistä ja laskin oman määräni,niin siihen samaan se meni!?? tokikaan mä en paljon liiku, sillä juniori ja koululaiset vie niin aikaa ja käveleen en pitkää matkaa ilman kovia kipuja :(( Toki myönnän herkuttelevani sitten iltasella välillä melko raskaalla kädellä. ja tiedän syöväni ihan puhtaasti omaksi iloksi ja yksinäisyyteen, se mies kun on pois viikot ..[/color]

Vitutusta lisää se että huomasin sitä suonikohjun tapaista emättimen suun sisäpuolellakin..

[b]( . ) himpulalla on kaikki ok,kovasti on taas aamun pyörinyt.[/b]

pitäis jaksaa alkaa siivota..taas...

[color=551A8B]Maria ja himpula 26+4[/color]

Vierailija
7/32 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos tuosta ulkoiluvastauksesta. mut voipa se aika sisällä olemiseks kyllä mennä tuossa vuodenvaihteen jälkeen, ainakin täällä oli ihan kunnon pakkasii helmikuun tienoilla viime vuonna.

ja tuosta rauhallisuudestani:) miehen yks pahimpia pelkoja on et vielä joskus hankin kaikessa rauhallisuudessani mustan silmän tai jotain ja sit immeiset alkaa häntä pahasti katsomaan. minähän se meistä oon joka nyrkkeilee jne, mies ei kyllä sellaista tekisi. kerran itse asiassa mentiin jo sukujuhlille silleen et mulla oli vekki ottassa ja siinä kuhmu, ihan vaan siks kun aivastin ruokaa ottaessani ja kopautin ohtan liesituulettimen suojaan:) hupsis:)

tigru

Vierailija
8/32 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, inhottavaa tollanen paasaus. mulle eivät ihme kyllä ole vielä sanoneet sanaakaan. mut ruveta nyt sit tässä tilassa jollekin sanoon niin pahimmillaan toinen alkaa vielä jollekin laihikselle tuon masuasukin kaa, onko se sitten hyvä idea? ittenhän me nää kilomme kannetaan, ja mä oon ainakin ottanut aika rennosti sen jälkeen kun sokerirasitus oli ok eli en oo mitään sokerivauvaa kasvattamassa vaikka paino nousisi.

ja kyllä täällä sit välillä herkutteluks meneekin kun yksin päiviä kotosalla vietän...

mut eiköhän se tästä. eipä tätä enää niin kauaa oo jäljellä.

tigru

Vierailija
9/32 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fable: huh, onneksi tuli vain peltiromua, herkistyin ihan kertomuksestasi niin että itku tuli. Eipä sitä koskaan voi tietää mitä tuleman pitää, varsinkaan liikenteessä, mutta ei kait sitä pitäisi kyllä liikaakaan miettiä muuten ei uskalla mitään tehdä.

Mirabella: Juu kyllä nuo kauppareissut alkaa oleen mullekkin ihan liikaa, välillä oikein vihaksi pistää kun on pakko mennä isompaan kauppaan/keskukseen. Tänäänkin illalla olisi suunnattava viikonlopun ruokaostoksille kun on vieraita tulossa ja apteekkiin ym. Ahistaa!

Tigger ja Maria: Mulla oli myös sf-mitta ihan yläkäyrällä ja itseasiassa se putosi yläkäyrän yläpuolelta siihen juuri käyrälle ja onhan tuota painoakin tullut nyt siis yht. 12 kg. Mulla on aika mukava terveydenhoitaja, ei nimittäin ole koskaan maininnut painosta ;)

Tiggerille vielä et meidän neidit on syntyneet helmi-maaliskuun vaihteessa ja olen heidän kanssaan ulkoillut kahden viikon iästä alkaen, ei montaa tuntia kerralla ja eikä tietenkään kovalla pakkasella, ettei kylmä ilma satuta keuhkoja, muutenhan vauvan saa pakattua hyvin vaatteilla lämpöseksi ( kunhan ei liian lämpöseksi).

Mä olen hirveen huono veikkaan vauvojen syntymäpäiviä. En ole kummallakaan edellisellä kerralla arvannut et syntyvät sinä päivänä kun ovat syntyneet, vaikka olisi supistellut jo pisempään. Viimeksi oli supistellut jo muutaman tunnin kun soittelin siskolle, joka tuumas et kyllä se kohta syntyy, et hän tulee just nyt lapsenlikaks, tuumasin vaan et elä nyt vielä jos huomenna sit. No onneksi tuli, tyttö synty parin tunnin päästä. Mut toki voisihan sitä jotain arvailuja heittää kehiin sit lähempänä.

Zatu: mun mielestä tuo hoitomaksu ei hirveeltä kuulosta. Meillä kunnan 3h kerho 2 x viikossa maksaa yhdeltä jo 32 ¿, eli kahdesta maksamme sen 64¿/kk.

Heppatirallaa!

Mamm@mia

Vierailija
10/32 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fable: hui hurjaa! Onneksi teille ei käynyt kolarissakuinkaan!

Chicca: pahoittelut koiran menetyksestä.

Sindalle myös pahoittelut ja mansemammalle tsemppiä, toivottavasti mummo toipuu.

Mie nyt niitä sokeriarvoja mittailen toista päivää. Ei se nyt niin kauheeta kuitenkaan ole, ainut vaan, että pitää muistaa mitata. Vois tieten laittaa puhelimeen hälytyksen aina 1,5 tuntia ruokailun jälkeen. Ja yks hyvä puoli tässä mittailussa on se, ettei tuu naposteltua semmosia pikku välipaloja pitkin päivää, vaan ateriat pysyy suht säännöllisinä. Että eiköhän tää tästä.

Aamusella kävin viemässä labraan virtsanäytteen, kun on supistellut ja samalla otettiin ne alatit ja sappihapot. Tulokset tulee viikon sisällä.

Kommentoinnista: ei varmaan ole tarkoituskaan kommentoida ihan kaikkien kirjoituksia. Mie kommentoin yleensä semmosta, mikä koskettaa tai mistä on jotain tietoa, muuten jätän muiden kommentoitavaksi. Ja ilmapiiri tässä ryhmässä on miusta hyvä.

LehtiG: meille ei tule kuin Meidän Perhe näistä perhelehdistä. Esikoisen aikana tuli Vauva-lehti, mutta sen lopetin.

Illalla kävin kävellen kaupassa ja oli kyllä mukava reissu. Ilma oli tosi raikas ja viileä, turvonneet kädet tykkäsivät kovasti! :) Harvinaista herkkua tuo yksin kaupassa käyminen, kun sai ihan rauhassa katella ja miettiä.

Viikonloppuna onkin synttärijuhlat, kun neiti täyttää maanantaina 2 v.! Pienet kekkerti on tiedossa, yksi kummi tulee perheineen ja yksi kaveri. Ei oikein jaksa nyt panostaa isompiin kemuloihin. Jos sit ensi vuonna. Nii ja viikon päästä lauantaina meillä on tulossa tyttöjen ilta kavereiden kans. Ajateltiin pistää texmex-buffet pystyyn ja mässäillä ihan kunnolla. Saapi dieetti unohtua sinä päivänä! ;)

T: Monttu 27+6

Vierailija
11/32 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=maroon]kunnen tiiä miten muualla on eli täällä nuo seurakunnan kerhot, lasten jumpat + " päiväkahvittelu" on ilmasia. Mutta niin vähän toimintaa silti :/

Vierailija
12/32 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, sokerit oli normaalikäyrillä mulla..! Eilen oli tosiaan se sokrurasitus ja äsken vahvisti arvojen olevan normaalit, hyvähyvä :) Kiloja mullakin tullut se 10kg ja terkka ei mitään ole huomauttanut, lääkäri totesi " tullut vähän reippaanlaisesti, mutta ei siitä vielä lääketieteellistä haittaa ole" . Tosin mullahan on sijaisten vuoksi terkka vaihtunut joka kerta... ei todellakaan sellaista suhdetta muodostunut, että jaksaisi kovin pitkälti ruveta heille vaivojaan tms kertomaan, kun taas seuraavalla kerralla eri henkilö. Ehkä joskus vakiintuisi...

Semmoista omanapaista väliin, taidanpa lähteä pikkuhiljaa taas töihin, kun iltavuoro edessä.

Voikaatten möhömahat hyvin!! ;)

Vierailija
13/32 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=RosyBrown]Täällä on Elisan netti tökkinyt koko aamun. Olen vaan ootellut, et koska pääsen kertomaan neuvolakuulumisia ja lukemaan kirjoituksianne. No nyt vihdoin hetki sitten alkoi toimimaan.

Tosiaan neuvolassa kävin. Siellä oli terveydenhoitajaopiskelija, joka mua pääasiassa hoisi. Sain kyllä jutella omankin terkkarin kans, ja pääsin valittelemaan sille väsymystäni. Tarjosi taas sairaslomaa, mutta sanoin, että yritän vielä jaksaa ja ilmoitan, kun käy ylivoimaiseksi. Miten mun onkaan niin vaikea ottaa sairaslomaa?

Edellisestä käynnistä (3 vkoa sitten) oli painoa tullut 1,7kg (argh!) ja yhteensä siis alusta asti 6,6kg. Tiedän, et painon nousu on normaalia, mutta tällainen aina painostansa stressannut ihminen ei totu tohon nousunopeuteen koskaan :)

RR 112/89 (huraa, alapaine alle 90 vissiin ekaa kertaa). Pissat puhdasta, Hb taas laskenut; nyt 107. Ilmankos väsyttää. Oon syönyt Spartocine -tabletin päivässä elokuun lopusta alkaen, jolloin Hb oli 104. Välillä se oli jo 117. Nyt täytyy syödä kaksi tablettia. Sf mitta 29cm (HUI!!!), kasvaa siis yläkäyrällä. Sydänäänet jumpsutti siinä 150 tienoilla. Pää alaspäin oli vauva terkan mukaan jo nyt. Eli yhteenvetona; kaikki oli ok.

Pientä päänsärkyä havaittavissa tänä aamuna. Kävin kahdeksalta neuvolassa ja tietsikan toimimista odotellessa nukuin pienet 45minuutin torkut. Nyt pitäis siis jaksaa mennä iltavuoroon töihin.

_Tigger_: Voi ku tietäisit, miten paljon ponnisteluja pinnasängyn suojus multa vaatii. Mut kaatuu jo siis siihen, ettei mulla ole edes ompelukonetta :)

Mirabella: Joo, nyt sanoi terkkari, että seuraava aika olis kahden viikon päästä, muttei saatu molemmille sopivaa aikaa sille viikolle, joten menenkin nyt vasta kolmen viikon päästä.

Synnytysvalmennuksestakin puhuttiin. Antoi kahdet eri päivät, jolloin sitä olis. Täytyy kysellä mieheltä, koska tuo pääsisi.

Mut nyt valmistautumaan töihin...

Sulina + Papu [color=Red]rv 29+0

Vierailija
14/32 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miljoonaa. Vähän säikähdin ku mies oli laittanu roskia palamaan lämpökeskukseen ja ilmanpaine panoi mahtavan savupatsaan maahan ja näin vaan sen savun ja luulin että nyt koko halli palaa! Meillä on ollut vähän huonoa tuuria noiden tulipalojen kanssa, joten ollaan vähän säikkyjä...

Käly palautti kaikki max 60cm vauvanvaatteet mitkä oli meiltä lainassa + vielä hälle kertyneet, niitä on yhteensä äitiyspakkauslaatikko ihan täpö täynnä! =). Kävin jo vähän lajittelemassa niin että on tyttökasa + unisex + poikakasa. Pitää vielä ihan käydä läpi että pitäiskö jotain lämpösempää pikkuvaatetta hankkia kun meillä on ollut molemmilla kesävauvat. Oli kyllä ihana päästä niitä jo kopeloimaan!

Vierailija
15/32 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hurjalta tuo Fablen kolari! Onneksi tosiaan pelti on aina peltiä.

Ja surunvalittelut kaikille perheenjäseniä menettäneille. Meillä kuoli kaksi isovanhempaa kuukauden sisällä kun esikoiseni syntyi. Kummasti tuppaa tosiaan syntymät ja kuolemat menemään samaa tahtia.

Mulla on ollut kolme talvivauvaa ja neuvolan ohjeista huolimatta (se on se kaksi viikkoa) uskaltauduimme vaunuajelulle jo viikon vanhana, vai olikohan se esikoisen kanssa vasta 6 päivää. Oli pakko päästä kokeilemaan vaunuja ja sää oli suojan puolella tammikuussa ja olimme varmaan vain noin 15 minuuttia. Oli kyllä ihan mieletöntä työntää ekan kerran omaa vauvaa vaunuissa, muistan yhä sen ylpeyden tunteen.

Illalla odottaa lentokone, saas nähdä onko supisteluja tavallista enemmän. Palaan vasta maanantaina.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Cenoura ja masuneiti 26+6

Vierailija
16/32 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

FABLE: Mulla on se sokrurasitus vasta tän kuun 25. päivä, kerron sit kuin kävi! Hienoa, että sulla kaikki ok :) Ja Ompulla myös! Kyllähän se ois mukavampi, jos voisi raskaudesta nauttia ilman mieletöntä syyllisyyttä heti jos on jotain herkkua syönyt... Näin tosin pysyy paino kurissa, mutta ei tää silti mukavaa ole kun en ole eläissäni painoani tarkkaillut!!

ULKOILU: Meidän helmikuussa syntynyt esikoinen sai ohjeeksi, että kahden viikon iässä aloitetaan vaunuilut, ekana päivänä 10 min, seuraavana 20 min, kolmantena taas tuplataan ja sitten voikin jo nukkua unet ulkona, kunhan siis ei ole kova pakkanen tai tuuli. Meillä kesti jonkin aikaa, että oppi nukkumaan paikallaan olevissa vaunuissa, joten oikeastaan vasta keväällä veteli 4-5 h päikkäreitä ulkona.

SULINA: Tosi vaikea kuvitella, että sulle ois tullut paljoa painoa tai masu yläkäyrällä, kun ainakin tuolla blogissa sulla on aivan ihanan pieni massu :) Eikä taatusti yhtään ylimääräistä! Ei varmaan ainakaan haittaa, vaikka painoa tulisikin enemmän, lähtee taatusti nopeasti poiskin.

Nyt taas unohtui puolet asioista, voi tätä dementiaa... Mut ihana, et pystyn pitämään huomisen vapaana, niin lähdetään jo aamusta sinne miehen kotipuoleen. Vaikka rankka viikonloppu onkin tiedossa, kun on ne hautajaiset :( Mä oon ainakin niin herkillä hormonien kanssa, että vollotan varmaan silmät päästäni... Noh, ehkä se siitä.

Palaillaan!

ariella ja paavo 24+5

Vierailija
17/32 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä kommentoida, että vitsi kun oon kade tuolle sinun nyrkkeilyharrastukselle!! Mulla on pitkän linjan kamppailutausta takana ja esikoisen raskausaikana vaihdoin vaaralliset lajit kuntonyrkkeilyyn ja tykkäsin tosi kovasti. Nyt harmittaa, kun ei aikataulujen puolesta ole mahdollista harrastaa mitään ohjattua. Kun on pitkän päivän töissä, niin en vaan VOI karata harrastuksiin töiden jälkeen, vaan lenkkeilen vaan sitten kun tyttö käy nukkumaan. Enkä tiedä oisko mulla enää kuntoakaan nyrkkeilyyn, mutta siis mieli palaa edelleen mätkimään oikein kunnolla :) Toivottavasti sitten äippälomalla on taas mahdollisuus viritellä kaikenlaisia harrastuksia, kummasti pysyy mielikin virkeänä!

Nyt töihin...

ariella

Vierailija
18/32 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen nukkuu myöhäisiä päikkiksiä (nukahti vasta puoli kolmen jälkeen), eli nyt pääsin kirjoittamaan.

Zatu, hoitomaksu ei kuulosta minusta kovinkaan pahalta! Meillä esikoinen on yksityisellä pph:lla, ja jos haluaisin pitää hänet siellä, niin minun pitäisi pitää se kokopäiväpaikka, vaikka veisikin vain silloin tällöin. Siis kun meillä on keväällä se rakennusprojekti yms, niin ajattelin, että esikoisen olisi kiva aina välillä ulkoilemaan kunnolla, kun se voi olla vauvan ja rakennuskiireiden kanssa vähän niin ja näin. Tykkää olla pihalla, nytkin flunssassa on ollut pakko lähteä ulos kurjaan säähän. Käy kiskomassa itse haalaria päälle ja pipoa päähän. Kuumetta ei enää ole, eli jos tuo kerran jaksaa, niin on sitten varmaan ihan sama ollakin pihalla. Mutta tuo pph:n omaosuus tuen jälkeen on siis 240 eur, eli sitä en raaski maksaa, eli esikoinen jää sitten heti kotiin kun äippäloma alkaa. Saapahan nauttia äidin jakamattomasta huomiosta ennen vauvaa ; )

Maria ja Mirabella ja olikos muitakin kiloklubilaisia, joille on neuvolassa motkotettu, minä liityn mukaan joukkoon... Olin aamupäivällä neuvolassa, ja sain kanssa sapiskaa kiloista. Taas oli tullut yli puoli kiloa per viikko, viimeksi 600 g/viikko. Kokonaissaldo jo vähän päälle 10 kg.. Täysin samoissa mennään kuin esikoisen aikanakin. Katsoin sieltä kilokertymää tähän mennessä, niin oli 100 gramman tarkkuudella sama kuin nyt! Ne kilot lähtivät (kokonaisuudessaan tuli 17 kg, eli historian perusteella kerään vielä 7 kg lisää...), mutta lähinnä varmaan siksi, että ensinnäkin tuli tehtyä pari kertaa päivässä kunnon vaunuttelulenkkejä (nyt ei varmaan kahden kanssa, kun esikoista ei huvita istua/seisoa/kävellä niin pitkään) ja lisäksi esikoisen allergoiden vuoksi olin imetysdieetillä, eli välttelin jos mitä ruoka-aineita, kun esikoinen sai niistä rintamaidon välityksellä pahoja allergiaoireita.

Voi teitä kaikkia, jotka olette saaneet surullisia uutisia, tsemppihalaus! Mieheni mummo on myös oikein huonossa kunnossa tuolla Ruotsin puolella, ja mekin kovasti toivomme valoisampia uutisia sieltä suunnalta, mutta huonompaan suuntaan tuntuu koko ajan menevän. Tuntuu, että tsemppasi syksyisiin 90-v juhliin, ja ikäänkuin olisi " luovuttanut" niiden jälkeen.

t. Meku rv 25+4

Vierailija
19/32 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokenut vastoinkäymisiä. :(

minulla oli jo pitkä, lohduttava kirjoitus kaikille, jotka ovat menettäneet mutta yhteys katkesi ja niin katosi tekstinikin :(

itse olen saattohoitoja tehnyt osastollani ja kuoleman kohtaaminen oli aina raskas kokemus. jos olisin töihin jäänyt, en olisi varmaankaan pystynyt saattoja tekemään raskaana ollessa.

minulla on huomenna sokerirasitustesti.. jännittää, miten olen syömättä ilta 20 jälkeen. varmaan kiukkuilen minkä ehdin! yleensä kun tulee naposteltua leipää ennen nukkumaan menoa.

kohta ratkean jännityksestä kun ensi viikolla on se 4D-uä! mukavaa kuulla muilta, minkälaisia vauvat ovat jo näillä viikoilla :) itselläni on silloin rv25+6 ja aluksi pelkäsin, että otin ajan liian varhain eikä vauva olekaan vauvan näköinen. mamm@mia: minäkin vaan körröttelen täältä keski-suomesta helsinkiin, kun tre on kalliimpi 4D-uä eikä sieltä saa kuulemma videota mukaansa.

pinnasuojusta en uskalla ruveta itse kyhäämään. olen niin huono käyttämään ompelukonettani ja pelkään menettäväni järkeni siinä samalla.. ostan siis ilmeisemmin sellaisen paketin, missä on petivaatteet, pinnasuoja ja katosverho. rahaa kyllä vaan palaa.

( . ) eilen illalla sai tuleva isäkin kunnon potkuja käteensä, kun mukelo mökelsi ja venytti yksiötä. tuntui, kun olisi tasajalkaa rummuttanut. välillä tuntuu nikottelevana, ihan kuin lihas kramppaisi liikkeenä.. hikkaa?

mies tässä muuten kommentoi raskautta, että luuli oloni olevan jo tukalampi tässä vaiheessa ja olen ollut aika " helppo" tähän asti (?!).

että sellasta meillä..

rv24+5

Vierailija
20/32 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Maria-79 ja muut puntaria " tarkkailevat" [color=violet]turhaa sitä repii " ressiä" painon noususta. Toisilla voi nousta paino, vaikka noudattas tiettyä kalorimäärää. En tiiä vaikuttaako liikkumisen määrä, luulis, mutta kyllä ne geenitki. Meillä on hyvä syy painon nousta nyt :) :)

[color=blue]Monttu [color=maroon]niin sulla oli jo kutissu? Mun neuvolantäti sano ettei maksa-arvot eikä sappihapot vois nousta ilman kutinaa. Miksihän musta tuntuu, ett jostain oisin kuullu että voi. Tosin, ett se ois harvinaista.

[color=blue]Omppu & Sulina [color=violet]liput salkoon hyvistä tarkistus käynneistä ;)

[color=blue]Arielle [color=maroon]hirmusesti voimia viikonlopulle. Muista, että voithan käydä jossain levähtämässä kesken kaiken, jos siltä tuntuu.

[color=darkviolet]Pesinpä sitten ite saunan. En jaksanu enää oottaa millon ukko sen tekee. Mun mielestä pitäs tehä heti, ku " kehotan" ja ukko tekee ku tekee, eikä varmasti tykkää jos hoputan :/

Eipä tuo masu nyt viel niin estä mua heilumasta juuriharjan kanssa. Ja ku en juuri muuta oo tänään tehny, ku tapellu hirvenlihojen puhistamisen kanssa niin samahan tuo vähä tehä jotai liikuntaa. Inhoon hirvenlihan leikkelyä, ku aina niissä on niin p*rusti kalvoja ja rekaleita :( Kaikesta ilettävintä, ku saattaa olla muutama karva joukossa! Jos ois alkuraskaus menossa niin ois saattanu yökkäyttää.

No, nyt on uunissa tulet hiipumassa. Lämpö saa sit tasautua tai ehkä laitan vasta myöhäsellä lihapalaa uuniin. Huomenna saa sit herkutella.

( . ) mulla on kuulemma poikamaha! Yks kaveri tuumas tänään niin ja ku masu kasvaa niin, jos vaikka lautanen pysyy hyvin heti rintojen alla masun päällä niin on kuulemma poika :D Uskoo ken tahtoo.

Akka kerto aamulla heti nähneensä unta, ett meiän vauva oli syntyny ja että oli poika. Tiiä noista ennustuksista. Mulla ei vielkään oo erityistä " tunnetta" kumpi masussa on. Nautin vaan nyt tästä raskaudesta ja haluaisin ajan menevän hitaasti. Mut ehei, ku huomenna taas vaihtuu viikko!

[b]Aiotteko huomenna pysytellä kotona? Eli onko taikauskosia terhoja? [/b]Mä en oo taikauskonen, mut tuli silti tuumattua tuossa ukolle, ett taianpa pysyä mökillä. Tuli muuten mieleen, ett systerin nuorimmainen synty perjantaina 13 päivä :)