** LOKA-masujen TORSTAI **
Kommentit (62)
ihan nyt meinaa hermo jo lähtee.kohta tulee täyteen vuorokausi supistelua.viime yö ihan kohtalaisia,päivä vähän vähemmän(pari per tunti) ja nyt taas illasta asti 10 minsan välein ja niin tujakoita että meinaa itkut tulla ja täytyy vääntelehtii ja kääntelehtii.mut kun ei tuu useemmin niin ei.en tie mitä tekisin.suolikin tyhjeni vähän aika sitten ja seki sattu aikalailla.taas supistaa,tuntuu et ei mee millään ohikaan,kestää kauan.huh.
en viittis sinne synnärillekään soittaa,viimex ei ollu kerran mukavimmasta päästä.mutta onko se aina niin et synnytys ei lähe kunnolla käyntiin ennen ku niitä tulee ainakin 5 minsan välein?tätä kun on vuorokauden tosiaan kestäny.
ei tosiaan saa nukuttua.hajoon kohta.auttasko muuten panacodi,saakohan sitä ottaa,et sais ees nukuttua vähän?
mie ja tuo 40+4
Meitsi nukku niin hyvin viime yön vaikka illalla supistelikin taaas kipeesti..Otin 2 paratabssia ja ne autto että veivät menkkakivun melkein kokonaan supparista pois!
Nyt pitäis lähtee 8:ksi kokeeseen koululle joka ei ole helpoimmasta päästä,oon kyllä yhen prosessikaavion opetellu ulkoa,sillähän pärjää hmm..
No ainut mikä vaivaa jos pitää valittaa on tuo kurkku,ihan saakelin kipeä mutta eihän me pienistä valiteta :)
Sais nuo ipanat jo herätä kun aina kauhee kiire tarhaan niitä viemään.
Coe,Onnea hääpäivän johdosta! Me ei olla naimisissa,yhdessä oloa tuleee täyteen tasan viikon päästä 10v.!Jos sillon vauva syntyis vähän niinku lahjaksi =) Alettiin seurustelemaan kun olin 15v.
Ja hermot menee välillä,sen ku pitäis jo tietää mitä ajattelen ja miten asiat pitää tehdä.
Tepukalle (toiv.muistin oikein) että saa ottaa.oot kyllä varmaan jo punnailemassa :)
Wades& Natika 39+2
Pitkästä aikaa! Pinoja olen lueskellut, mutta kädet on niin kipeät, että kirjoittaminen on tuskaa. Tämä niin monelle tuttu puutumisongelma.
PALJON ONNEA kaikille onnellisille, joilla nyytti jo kainalossa! Ja supitussäteitä kärvisteleville!!!
Itse kävin eilen lääkärillä, ja sain sektiopäätöksen! HUI! Kolme alatiesynnytystä takana, ja mua oikeesti PELOTTAA toi leikkaus. Mutta alatiesynnytys ei ole enää mahdollista. No, suunniteltuun päivään on melkein kaksi viikkoa, joten ajatukseen ehtii tottua. Kaikista vaikeinta on varmaan olla kertomatta asiasta, sillä olen päättänyt, että olen hiljaa vauvelin syntymäpäivästä, en jaksa sitä muiden stressaamista!
Muuten vointi on ollut hyvä, jos ei tuota järkyttävää käsien puutumista oteta huomioon!
Oikein hauskaa torstaipäivää Lokamasuille! Ja jakautumissäteitä!!!!
Tunde ja Onni II 37+6
mä täällä taas istun ihan silmät ristissä vaikka menin klo 22 nukkumaan ni olen edelleenkin ihan sika väsy :(
Ei taaskaan mitään merkkejä et aikois poju syntyä :( eilen tuli jopa taas jonkin verran harjoitus suppareit mut siihen ne taas jäikin :(
Mun pikku rinsessa täyttää tänään 2vee!!!! Aika menee niin kovin nopeasti! Pitää yrittää pyytää kummeja ym kahville viikonloppuna jos poju ei aio millään syntyä.
Onneks huomenna se yliaikaiskontrolli ni pääsee kuulemaan missä vaiheessa meno on.
Nyt pakko käydä juomas aamu kahvi jos vaik heräis :D
SUPISTUS SÄTEITÄ KAIKILLE HALUAVILLE :D mulle myös...
hexu ja poju rv 41+3 (41+2)
Täällä ihan ok yö takana. Mitä nyt vessassa tuli käytyä 1-2t välein, mutta sain sitten aina heti unen uudestaan kiinni.
Synnytin myös viime yönä täydellisen pienen pojan, se oli ihan meidän esikoisen näköinen ja just, kun aloin soittamaan asiasta anopille, niin ukko perkule herätti ja putosin korkeelta, kun tajusin, ettei se urakka ollutkaan vielä OIKEESTI ohi ;D
Muutenki minun aina NIIN sikiuninen mies on nyt varmaan viikon ajan säpsähellyt monta kertaa öisin hereille kyselemään, että supistaako tai millainen olo mulla on. Aika herttasta toisaalta :)
Mutta, nyt en vielä kerkee enempää, on nimittäin klo 9 neuvola. Kirjoittelen sitten kuulumiset kun tulen ja kerkeen taas koneelle.
Hirveesti jaksuja kaikille ja jospas täältä taas pari mammaa pääsisi synnärille asti tänäänkin :D
Mianni 38+5 (eikai voi mennä enää kuin max 2 vkoa!?? :)
Täällä väsyneenä ja vi****neena.
Ihan kamala ilta ja yö oli!
Miehellä oli eilen se virkistymispäivä, kävi mm. syömässä ja keilaamassa työporukan kanssa. Lupasi tulla kuuden aikaan kotiin. NO, tuli kasilta! =O
Olin niin vihainen ja väsynyt että ei tosikaan. Pojan kanssakin meni pihalla ihan ranttaliksi ja itkun kanssa jouduttiin kotiin tulemaan. Kotona sitten selvitettiin vielä pihan asioita niin eiköhän siinä sitten itku tullut molemmilta. Olo ihan kurja ja mies ei tajua mitään! Sitä samaa ajattelevaisuutta tarvitaan täälläkin ja oikein roppakaupalla!
Yökin meni metsään kun poika itkeskeli ja uneskeli, että `pitää olla kiltisti`...
Tänään mies menee taas iltaan ja oon taas ihan yksin. Väsymys on jotain niin voimakasta, ehkä enemmän henkistä. Ainakin tuntuu ettei nukkuminen siihen auta.
Eli näissä tunnelmissa tänään..
Huomenna neuvola, toivottavasti saan terkan tekemään sisätutkimuksen että saa edes jotain tietoa onko tilanne edennyt..
Eilen pakkasin muuten sairaalakassinkin kun oli sellainen olo että sitä vois pian tarvita, mutta jälleen kerran, väärässä olin.
Camelot tasan 39
Yö oli taas mitä oli,ehkä kuitenkin vähän parempi kuin edellinen.Kaamee väsy ja siihen päälle vitutus!!!
Mistähän sitä taas tän valitusvirren alottais.LIITOSKIVUT,nää on ihan kauheet! Mää en melkeen pysty kävelemään enää,luut vaan naksuu,yöllä monen minuutin ähinän jälkeen,hampaat irvessä pääsen sängystä ylös.Ennenkin oon liitoskivuista kärsinyt,mutta ei mitään tän kaltaista.Loppuukohan nää synnytykseen??
Ja kaiken hyvän päälle taas tuntuu että on FLUNSSAA pukkaamassa päälle! Johan sitä viikon kerkes olla terveenä.Esikoinen valittaa kurkkukipua ja mies on alkanut yskimään viime yön aikana ja vaikutti aamulla mukavan flunssaiselta.
Huomennahan mulla on se KÄYNNISTYS.Miten sitä jaksaa synnyttää jos olo tästä pahenee? Entä onko kenelläkään tietoa saako MIES TULLA MUKAAN synnytykseen jos on flunssainen?
Arvaatkaa ottaako pahasti päähän tämmönen viime hetken hermoilu!!!!
Saakohan vauva heti flunssan jos ja kun täällä on koko sakki muutaman päivän päästä räkäsiä.
Sori tää valitus,oon oikeesti tosi murheissani.
Mutta jotain hyvääkin.Eilen siis tuli limaa melkein jokaisella vessareissulla ja tänään sitä on tullu valtavasti ja pikkuisen oli jopa verta mukana.Vielä on vauvalla vajaa vuorokausi aikaa lähteä syntymään itekseen.Supistuksia ei juurikaan kyllä ole.
COE muakin ärsyttää miehessä tuo oman väsyn valittaminen.Nukkuu kuitenkin vähintään 7 tuntia yössä.Kun taas minä maksimissaan hyvänä yönä 4 tuntia!
SUPISTUSSÄTEITÄ KAIKILLE!! toivotteleepi väsynyt ja vittuuntunut Päivänsäde ja viikot on jo 40+4
Vieläkö oot täällä?! On nuo sun supparit ollu kyllä sitä luokkaa,luulis että niillä ois jo synnytetty moneen kertaan.JAKSAMISTA!!
Päivänsäde
Ei mitään merkkejä synnytyksestä, eilen jopa imuroin kamalalla sykkeellä ja sen jälkeen kunnon ylämäki lenkille. Mutta ei mitään! Tuntuu, että vauva liikkuu tosi vähän, tila vähissä. Neuvolatäti kun käski ottaa yhteyttä synnärille jos ei 10 liikettä tunnissa vauvan ollessa hereillä. Tuntuu et ei niitä niin paljoa ole ja kuitenkin liikkuu, ni hassua mennä sinne. Mikä vaara siinä muuten on jos vauva ei liiku sitä 10 kertaa tunnissa?
Tuntuu tosi hassulta vaan odotella syntymää, kun esikoinen tuli 3 viikkoa etuajassa ja nyt mennään jo yli lasketunajan. Onko muita joilla toinen antaa odottaa itseään kauemmin?
RV 40+2
...eli esikoinen syntyi rv 35+6 ja tämän raskauden osalta menemme " jo" viikoilla 38+1. Viime kerralla en ehtinyt valmistautua synnytykseen mitenkään - henkisestikään - ja nyt sairaalakassi on ollut pakattuna jo 35. raskausviikolta lähtien :) Jotenkin tunnen itseni ihan hölmöksi, mutta hyvä puoli tässä on tietenkin vauvan voinnin lisäksi se, että olen ehtinyt käymään synnytystä läpi mielessäni jo " ziljoona kertaa" ja koen olevani valmiimpi koitokseen.
Vointi on suht ok, etenkin nyt, kun sain nukuttua viime yönä todella hyvin, mutta vähän alkaa jo tietty kyllästyttää tää odottelu. Mulla on myös raskausdiabetes, eikä paastoarvo korjaantunut nimeksikään tiukallakaan dieetillä - paino vain laski - joten senkin puolesta toivon, ettei raskaus menis hirveästi yli. Hirvittää ajatus yli nelikiloisesta vauvasta, kun esikoinen oli vähän alle 2,5-kiloinen... :/
Taustalla olen lueskellut aktiivisesti jo reilut pari kuukautta, mutta en ole vain saanut kirjoitettua. Nyt sekin kynnys tuli sitten ylitettyä ;D
Hyvää loppuraskautta kaikille " lokakuisille" ja sylin täydeltä ONNEA jo vauvaantuneille :)))
eipä ole täälläkään mitään uutta. Kunnon supistuksia ei kuulu,
vaikka kuinka kuulostelisi. Iltaisin hieman vihloo alapäässä mutta
siihen se sitten jää. Saas nähdä kuinka kauan tässä vielä menee...
ensi viikkoon ilmeisesti?!
Yöllä näin ihan kamalaa unta että vatsani olikin yhtäkkiä vain
tyhjä veltto pussi ja kauhuissani etsin mihin vauva on joutunut! Onneksi vauva liikkuu niin paljon ja usein ettei yleensä ehdi tulla
mitään tuollaisia pelkoja ja paniikkeja vauvan voinnista.
Hiljaista on täällä kotosalla noin yleisesti ottaen kun ei jotenkin itse
jaksa pitää yhteyttä kehenkään ja tällä hetkellä taas tuntuu etteivät muutkaan viitsi soitella jatkuvasti ja kysellä missä mennään. Sopii mulle. Saapa vielä tehdä omia juttujaan ihan rauhassa, niitä mitä jaksaa. Mies on kuitenkin ollut enemmän kotosalla joten ihan yksin
ei ole tarvinnut olla.
Eilen kävin kaupungilla ja väsyin ihan totaalisesti kun en päässyt
normaaleille päiväunilleni, vaikka yritin ottaa tosi rauhallisesti
ja levätä joka välissä. Voimia vain on selvästi vähemmän kuin
ennen. Muuten olo on ihan siedettävä, mutta yöt ovat tukalia
kun vatsa painaa kaikissa asennoissa. Minkähän kokoinen tämä
meidän vauveli jo mahtaa olla, kun edellisviikolla arvio oli jo
lähes 3800 g... ??!! Potkut sisuskaluihin ovat välillä tosi tujuja,
no hyvä sinänsä että energiaa riittää!
Muuten, satuin huomaamaan eilen Kauneus + Terveys-lehdestä
mielenkiintoisen pikku-uutisen: Duodecim-lehdessä julkaistun
tutkimuksen mukaan seksi ei käynnistäisikään synnytyksiä niin
kuin on yleensä luultu, vaan raskausviikon 37 jälkeen seksiä harrastaneiden vauvat syntyivät jopa myöhemmin!!! Tiedä häntä
sitten. Mitään syytä moiseen siinä ei mainittu.
No, jaksamisia kaikille, ja oikeita supistuksia kaikille ' kypsille' !!
Sirita + pikkupomo 40+4
Ei kylläkään poksahda siellä missä pitäis, kunhan vaan tuli tänään 40 viikkoa täyteen. Onpahan tääkin virstanpylväs nyt saavutettu...
Siis voi vee, CAMELOT siellä vaan kärvistelee:( PÄIVÄNSÄTEELLE toivon pikaistakin pikaista synnytyksen alkamista, ettei tarttis käynnistykseen mennä. Vaikka onhan sekin jossain vaiheessa se parempi vaihtoehto.
Mulla tunnin päästä neuvola, vaikka tuskin siellä mitään uutta ja ihmeelistä tapahtuu kun kaikki on ihan ennallaan. Varataan vaan aika ensi viikolle:p
Tässä taloudessa asuu myös maailman väsynein mies! Siis joka ikinen aamu kaameaa narinaa ja valitusta kuinka paljon väsyttää. Joku aamu saattaa tulla vielä musta silmä jollekulle...Ja nyt vielä mun ei tartte herätä vauvaa syöttämään, mutta kun se rumba alkaa niin tiedän vanhasta kokemuksesta, että en todellakaan ole silloin parhaimmillani;) Varokoon mies silloin sanojaan. Olen noin miljoona kertaa kertonut kuinka jo tutkimuksienkin - ja ennen kaikkea oman empiirisen sellaisen- mukaan pätkittäinen uni ei todellakaan ole sitä virkistävintä mahdollista ja sellaistahan tässä on enemmän tai vähemmän nukuttu jo puolisen vuotta. Ja mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa, vähintään vuosi samanlaista edessä:/ Kyllä ihan oikeesti ottaa aivoon kun yölläkin mies vain kääntää kylkeään ja jatkaa kuorsaustaan!! Ei herää esikoisen yskimiseen, itkuun tms. ja vaikka havahtuisikin, niin on hetkessä taas unessa.
No niin, sainpahan taas valitettua, jos ei omasta olosta, niin miehen olemisesta;)
Lillis40
ps. Kävin eilen vauva-puolella vakoilemassa ex-lokamasujen juttuja, hieman oli positiivisempaa tarinaa kuin tällä puolella=) Suosittelen.
Eipäs ollutkaan mun yölliset voimat tällä kertaa voimissaan... voi harmi. Kyllä tosi paljon on nyt ollut teitä joilla ihan viikot täynnä tai ylikin ja supistelee kovasti muttei vaan lähtö tule. CAMELOTILLE erityistsempit kun oon ainakin kolme kertaa ollut jo lähettämässä sinua synnärille!
Samoin PÄIVÄNSÄTEELLE jaksutsempit LIITOSKIPUJEN kanssa! Liitoskivut kuulostaa _erittäin_ tutuilta... mulla menee myös yöllä monta minuuttia että pääsen ylös. Tuolta synnytyspuolelta luin vielä häpyliitoksen repeämisestä, niin nyt oon jotenkin yrittänyt välttää ihan hirveältä tuntuvia asentoja kun mua pelottaa että liitos repeäisi ja seuraisi ihan kamalat kivut. Minullakaan ei esikoisesta ollut mitään tällasia kipuja, siis olihan niitä jonkun verran, mutta tää on ihan karmivaa välillä. Onneksi useimmiten vaan aamuisin.
HEXUN kaksivuotiaalle synttärionnea :)
Mitähän muuta vielä oli... ainakin SIRITA kirjoitti että tutkimuksen mukaan seksi ei käynnistäisikään synnytystä. Puhuttiinko siinä seksistä vai spermasta - eikö se nimenomaan olekin sperma, jonka pitäisi kohdunsuun avautumista stimuloida? Ainakin näin muistelin itse. Harmi kyllä ettei sitten mitään ehdotelmia edes anneta siitä miksi tällainen tulos on tullut... minusta kuuluis hyvään tutkimusperinteeseen vähän pohdiskella asiaa.
(.) - Ei mitään uutta. Mua ihmetyttää yhä että miten saattoi viime viikolla olla niin paljon ennakoivia merkkejä ja nyt ne kaikki on kadonneet. Ei sikäli haittaa koska on mukavampaa olla ilman supistuksia, mutta en ymmärrä mitä on tapahtunut. Kai jotain edistymistä on kuitenkin viime viikolla sitten ollut.
Olisi kiva jos itsekin pääsisi tarkastamaan KOHDUNSUUN TILANNETTA. Siispä vähän kateellisena lueskelen kun teistä moni on saanut sen bonuksena erinäisille tutkimuksille :) Toisaalta olen tosi tyytyväinen ettei mihinkään äitipolille tarvi lähteä jonottelemaan.
No niin nyt tulee höpistyä kaikennäköistä ihan turhaa. Taidan tehdä hiukan töitä ja sitten lähteä kävelylenkille muksun ja koiran kanssa. TYÖTILANNE on muuten nyt aika hyvä, mitään ihan pakollista ei enää ole tehtävänä ennen vauvan syntymää :) Pari isompaa projektia on kuitenkin vielä kesken, ja ne olisi kiva saada pulkkaan - kukaan ei kuitenkaan " kuole" jos jäävät kesken, mutta parantaisi koko firman toimintaa jos saisin ne tehtyä. On muuten jotenkin hauska kun nyt äitiysloma on ihan ovella, niin vanhemmat työntekijät (joilla itsellä lapsia) koko ajan muistuttavat että älä nyt ihan turhaan tee, nuoremmat taas kavahtavat jos mainitsenkin että jään pian äitiyslomalle. Kaikki siis miehiä, nuorimpia taitaa kammottaa ajatus että jos heilläkin olisi vaimo ja lapsia :)
Nyt töihin. HYVÄÄ TORSTAITA KAIKILLE!
Coe (yhä rv 38+4)
P.S. PÄIVÄNSÄDE, onneksi edes jollain muulla mies ottaa hermoon välillä :) :) Tänäkin aamuna heräsin viiden tunnin unien jälkeen ja sanoin että en jaksa nousta vielä, ajattelin että saisin nukkua vaikka 20-30 min kun mies tekee aamutoimet ja katsoisi esikoista... no joo, kävi noin kolmen minuutin välein tökkimässä että heräisitkö jo :( Olipa paljon hyötyä siitäkin " 20 minuutin unesta" .
Ai käykö mies hermoille, tuo keskusteluaihe on kyllä pohjaton kaivo kun siihen rupeaa. Juu hermo meni kun hän ilmoitti pitävänsä kokonaisen viikon isyyslomaa, elikkä onhan hänestä sitten pariksi päiväksi apua kun siintä pitää vähentää pois päivät jotka joudun sairaalassa viettämään. Eikä isäntä todellakaan tee " normaalia" työpäivää, että olisi kotona neljältä vaan lähtee aamulla vaille kuusi töihin ja tulee ilta kahdeksalta kotiin, olen jo kyllä saarnannut aiheesta että kun vauva syntyy niin työajat herralla parasta muuttua!!!! Kaksi viikkoa pitää ISYYSLOMAA lisää sitten ennen joulua että pääsee remonttia rauhassa tekemään (että edes kehtas mainita) AAARRRGHHHH!!!! Joten hermot kun muutenkin kireällä niin sitten vielä tollasta saa kestää. Kyllä sillä nyt varmaan korvat punottaa kun näin paasasin....
Miannille: sain käsityksen että painoarvio on laskettuun aikaan eikä jos menee 2vko:a yli, itsekkin ihmettelin moista kasvuvauhtia, mutta sittenhän se 40+1 selviää tarkemmin kun uusi aika sinne, sillä en usko että sitä ennen mitään tässä tapahtuu
-Berrysa 37+4-
*hih* Jaa et oliko ärsyttävä otsikko....;D
Mä en nyt jaksa valittaa, kun ei se siitä mikskään muutu?!
Yön nukuin hyvin, pikkumiehelle tais mennä perille puheet siitä, että öisin SAA nukkua ja päivällä SAA meuhkata :) 2 kertaa kävin veskissä (02 ja 05.30), muutoin nukuin ihan hyvin.
Eilen kävin äiteen kanssa reippaalla lenkillä, joka kesti puoli tuntia. Tuli oikein " hyvä" olo....Supisteli meinaan 3/4 matkaa ihan yhtäjaksoisesti ja koko masusta:) En sanonut mitään, kävelin vaan tosi reippaasti ja äiti kysyi jossain vaiheessa " Ei kai vaan satu mistään??" Vastasin: " Sattuu sattuu, koko masua sattuu!" Johon äiti sitten: " Sit kyl hiljennetään vauhtia!!" Johon mä:" No eikä hiljennetä, tätähän mä hakemaan läksinkin:)" ja matka jatkui.... En kyllä paljon pidempää lenkkiä olis pystynyt kävelemään. Ihanaa kuitenkin saada raitista, syksyistä ilmaa ja tietty noita suppareita. Koko ehtoon masu oli vähän sellanen viiltelevä, muttei kuitenkaan mikään kovin kipeä. Ihan normaalisti siivosin koko huushollin kuten jokainen muukin ilta:)
JIPPIII !!!! Tänään on se YLIAIKAISKONTROLLI 13:30 :)) Ja mikä ihaninta, MIES SAI VAPAATA eli päästään yhdessä kuulemaan mikä on tilanne!! Jess:) Odotan niin innolla, että saan kuulla minkä kokoinen tää pikku-herra oikein onkaan. Ja tuolla polilla on hyvät ultralaitteet, näkyy vauvakin kuulemma suhteellisen selkeenä.
CAMELOT nyt joutuukin kauan pinnistelemään noitten supparien kanssa, ei kiva :( Toivottavasti se lähtö nyt kuitenkin tulee hyvinhyvin pian!!!!
PALJON SUPISTUKSIA KAIKILLE NIITÄ TARVITSEVILLE-NIITÄ ALKAAKIN OLLA JO ISO PINO :) Ens viikolla varmaan syntyy iso liuta Lokavauvoja-meidän mukaanlukien-ellei sitten jo ennen kerkiä ;)
MUKAVAA PÄIVÄÄ!! Palailen iltapäivällä asiaan ellei ne ota mua osastolle.....olen kyllä päättänyt, etten sinne jää ellei ole IHAN pakko!!
Haliterkuin: Je_Ni & " Pikku-Isäntä" 41+4
Ai, muillaki miehet ottaa päähän? Luulin jo että oon ainut :) Kai sitä tässä loppuvaiheessa on niin turhautunu, että joka IKINEN asia ottaa päähän!
Ei eniten se, että toissailtana tyttö levitti lehet lattialle ja pyysin miestä keräämään ne ettei ite tarvis koukkia. No, edelleen aamulla lehet oli lattialla ja päätin etten niitä siitä kerää. Eiköhän mies sitte ensimmäisenä eilen kun kotiutui niin kommentoinu että: Etkö etes nuita lehtiä oo saanu pois lattialta, oot vissiin kokopäivän istunu koneella! Voi paska sanon minä!(enkä edes ollu istunu koneella) Siinä sitte raivoissani aloin lehtiä keräämään ja puhisin ku veturi, ja juoksutinpa samantien lehet lehtikeräyspisteeseenki. Otti NIIN päähän! Ja muutenki..ei kyselly mitä nlassa sanottiin, illalla kysyin ku hää istu koneella että eikö sua kiinnosta mitä nlassa sanottiin, niin yks vaan mutisee että: no emäänytoikeintiiä... Voi kosh! :( Miehet on IHAN typeriä. Ja just se, että valitetaan väsymystä- kävin yöllä yhen aikaan vessassa, niin mies pelas vielä jotain ruton peliä. Nyt aamulla ku mun piti mennä viemään se näyte terkkarille, niin yritin ukkoa kiskoa ylös että nousis tyttöä hoitamaan. Juu- tulin takasin niin yks kuorsaa täysillä, tyttö yksinään huseeras mitä mieli teki. Että sitä ajattelevaisuutta tännekki! Ja varsinki ku ois MAHOLLISUUS nukkua, ja sitte aamulla ei saa itteensä millään ylös ku valvonu niin pitkään, niin että se harmittaa. Olishan tuo mukava nukkua joskus iteki :/ Mutta ei auta..en jaksa joka asiasta olla nalkuttamassa, kun sitä sais tehä ihan kokoajan.
Ajattelinki että teen tänään tai huomenna vkosiivouksen, enkä pyydä miestä tekemään YHTÄÄN mitään. Marttyyria on mukava esittää ;) Jos ei tarjoudu auttamaan niin olkoot. Että Coe, täällä on siis muitaki miehen tekemisiin ja tekemättä jättämisiin kyllästynyt!
Niin, kävin tosiaan siellä tk:ssa ja ei ollu proteiinia pissassa, eli huonosti otin eilen sen näytteen vaan. No, hyvä näin.
(Täällä haisee kakka- pitäskö kantaa tyttö miehen viereen sänkyyn????)
Oli aika vaikea yö, maha puutu kauheesti ja kyljen kääntäminen oli aika tuskaa. Lisäksi ku on rakko täynnä ja yrittää nousta, ja ku vauva niin alhaalla, niin kylläpä se tuntuu ikävältä!
No mutta, Camelot-ressu, etkö pääsis edes nlalääkärille näytille tai synnärille, että voisivat kattoa mikä se tilanne siellä kohdunsuulla on? Jos ootki vaikka kohta 10cm auki ja vauva syntyy ihan humps vaan?;)
Päivänsäde ja ja..en muista muiden nimiä, mutta teille kans korikaupalla kipeitä suppareita!
Liitoskivut poistukoot maailmasta..
Tsemiä nyt hirmusti kaikille joilla on tuskanen olo ja kärsimätön! Hexuki kyllä joutas jo synnärille, nuita vkoja niin paljo..
Mutta nyt kakanpesulle ennenku oon tajuttomana. Että osaaki nuin pieni neiti haista!
Jääsydän rv 37+2 (eli perässä tullaan hitaasti mutta varmasti!)
Pari kivaa supistusta tullut, nyt lähden sinne vaunulenkille ja katsotaan saanko mitään aikaiseksi :) Esikoinenhan syntyi meillä silleen että sanoin " nyt on työt tehty, saa tulla" ja samana päivänä lähti käyntiin kävelylenkin päätteeksi. Samat emmeet ois tänään ilmassa :D
KIVA muuten että JÄÄSYDÄMELLÄ ja LILLIKSELLÄ oli myös miehestä valittamista :) :) :) Ajattelin oikeesti jo että teillä kaikilla on ihanaa luksusta ja miehet hierovat jalkoja iltaisin ja tuovat kaupasta herkkuja eivätkä muuta tee kuin ihastelevat kauneuttanne... :)
JE_NI:lle hyvää yliaikaiskontrollia, jos nyt siinä jotain hyvää on :)
Esikoinen on innostunut hakka-lelustaan, kauhee jylinä talossa, kiva jos iskisi migreeni.
Coe
Kaikki oli ihan ok. Muuten vaan alko sen käynnin jälkeen ottamaan päähän :) Verenpaine oli siis hyvä, pissa puhdas, sydänäänet hyvät, fundus sama kuin viimeksi, hemppa pysyny siinä samoissa kuin koko raskauden (125 nyt) ja painoakin tullut 700g/vko mikä tässä turvotuksessa on ihan ok.
MUTTA, sitten th ehdotti että kattos kohdunsuun tilanteen ja siellä ei ollut tapahtunut MITÄÄN. PÄINVASTOIN; kun viime torstaina kätilö sen tutki, niin sanoi että on niin pehmeä ja reippaasti auki, että kun vaan muutamia voimakkaita suppareita tulee, niin aukeaa kyllä äkkiä. Nyt taas th sanoi, että kohdunsuu on vielä niin takana, että voi hyvin mennä vielä viikko tai kaks ennenkuin vauveli syntyy, jos ei aleta sitä ennen käynnistellä. Hmmm.. ja kumpaakohan nyt uskos??! Lisäksi se neuvo jotain akupunktio-pisteitä, mitä kannattas hieroa, että synnytys käynnistys. Jotenki ei vaa jaksa innostaa. ja sitten oli taas se kauhea viikonloppuvouhkaaminen tyyliin " makaa nyt jalat ristissä maanantaiaamuun, ettet vaan Ouluun joudu synnyttämään" . No joo, mulle on AIVAN SAMA, vaikka syntyski OYSissa, kunhan vaan syntys.
TOISAALTA; olo ei ole kuitenkaan NIIN tuskainen, ettenkö sitä viikkoa tai kahta vielä jaksas, jos on pakko. Eli syntyy sitten kun syntyy, en jaksa alkaa mitään kikkakolmosia vääntämään.
MIEHISTÄ: Kerrankin minä voin sanoa, että hyvin menee. Mies on ollut osastolta kotiutumiseni jälkeen aivan ihana :) Kyselee jaksamista, käskee lepäämään, touhuaa lasten kans, eilenki imuroi iltapalan jälkeen keittiön lattian jne. Lisäksi minusta on ihanaa se, kun mies nyt todella innoissaan odottaa vauvan syntymää.. kun tosiaan alkuraskaudessa tuntui, ettei hän halua koko vauvaa.
MUTTA; koska mulla on paaaljon kokemusta miehen itsekkyydestä, niin toivotan PALJON JAKSAMISTA niille, joilla mies nyt loppumetreillä pöljäilee. Todellakin, miesten PITÄS EDES YRITTÄÄ ymmärtää, kuinka raskasta loppuaika voi naiselle olla tässä odotuksen ihanuudessa :)
JENILLE onnea äitipolikäynnille! Tulehan sitten heti kertomaan uutiset :)
KÄYNNISTYKSEEN oli menossa huomenna.... ööö..kukahan se nyt olikaan :D Voi minua horopäätä. Jokatapauksessa ONNEA MATKAAN!
Minäkään en nyt tämän enempää valita, kun oikeestihan kaikki on ihan hyvin. Muuten vaan ahistaa ja vituttaa :D Ja mulla piti kommentoida vielä moneen asiaan, mutta pakko lähtee eka tekeen päiväruokaa tytöille ja meillä on täällä vielä sängytkin levällään, kun aamulla tohinassa lähdettiin.. Joten, palaillaan asiaan myöhemmin.
Ja edelleen yhtenä kappaleena, damn! Eilen kävin neuvolassa ja sentään jotakin positiivista: vauvan pää on lantiossa eli on jo vähän laskeutunut. Nyt siis saa jo mennä omalla autolla sairaalaan jos lapsivesi menee. Muutenkin kaikki oli neuvolassa ok. Paino vaan nousee ihan hirveetä vauhtia, nyt tullut yhteensä 23kg! (6kg enemmän kuin viimeks) Saa nähdä mikä jättiläinen tää vauvakin lopulta on. Oon mä kyllä tässä viime päivinä ihan kiitettävästi kaiken maailman herkkuja ahminutkin (donitseja, mansikkarahkaa, piirakoita...). Onneksi terkkarikin totes että vielähän niitä voi surutta syödä kun ei vauvakaan oo synytynyt. :) Mulla on ens maanantaille seuraava neuvola-aika ja sit jos ei vielä vauva oo syntynyt niin varataan ä.polille aika. Nytkin terkkari sanoi että jos vähänkin tulee kipeitä supistuksia niin sairaalaan vaan ja jos supistukset meinaa laantua niin täytyy vaatia käynnistystä. Eivät kuulemma täällä kovin herkästi sairaalasta kotiin lähetä kun on jo näin paljon yli ajan. Nyt siis vaan toivon että tulis edes muutama mojova supistus mutta eih! Eilen illalla nukkumaan mennessä vauvalla oli joku jumppahetki. Myllersi masussa niin hirveesti että mulla alkoi tulla jo huono olo. Ajattelin että jos vaikka enteilis synnytystä mutta ei todellakaan. Eilinen siivoaminenkaan ei auttanut, eikä saunominenkaan. Sitä kolmatta s:ä ei oo kokeiltu eikä varmaan kokeillakaan, koska...
Muakin alkaa nyppiä tuo MIES! Eilen sitten räjähdin totaalisesti. Alkaa niin tympiä kun aikuinen mies sotkee eikä saa siivottua jälkiään. Koko ajan en jaksais huomautella mutta välillä on pakko. Viime viikon mies vaan löhös sohvalla ja haukotteli puoliunessa. Tällä viikolla on ollut virkumpi mutta silti mua jotenkin ärsyttää miehen läsnäolo. Oon jo niin tottunut olemaan ilman miestä talossa. Onhan tosta ukkelista toki apuakin lastenhoidon kannalta. No, enää muutama päivä ja sit ei taas nähdäkään pariin kk:een. On tää vaan niin hassua että ensin odottaa miehen Suomeen tuloa ja kun se tänne tulee niin alkaa vaan v*tuttaa kaikki. Suurin syy kuitenkin taitaa olla tää yleinen stressi joka johtuu tästä vauvasta joka ei meinaa syntyä. Ja mies saa kaikki syyt niskoillensa. Reppana. Silläkin taitaa olla vähän tylsää täällä kun tekee koneella töitä vaikka on lomalla!
Mä dementikko en taas muista pitikö kommentoida jotain mutta kuten aina, mun jutut on tätä omaa napaa. Joka tapauksessa ONNEA vauvan saaneille ja PALJON SUPISTUKSIA niitä toivoville!
MaryJ ja poju 40+6
Kun kerran oon hereillä niin koitan lähettää tänä yönä vielä paljon voimakkaampia supistuskomennuksia kaikille viime yönä kärsineille! :) Ottakaa vaan reippaasti ne synnärijonon vuoronumerot heti tuosta alkupäästä... muistaakseni ainakin minä, JOLLA, PEGGY ja muutama muukin hyvinvoiva tai loppukuinen odottaja ilmoittautui että voi antaa tilaa jonossa.
Mä ajattelin tuossa viikonloppuna tai ensi viikon alussa sitten ruveta vähän yrittelemään että jos lähtis käyntiin. Vielä ei jotenkin " tunnu" yhtään kypsältä, joten en viitsi turhaan ruveta rehkimään kun ei siitä kuitenkaan mitään hyötyä ole. Synttärihän mulla olisi ensi viikon keskiviikkona (25 vuotta tulee lasiin), ja silloin on rv 39+3 - esikoinen syntyi juurikin 39+3. Kassellaan jos vaikka siihen kivasti... :) :)
Meillä on muuten myös HÄÄPÄIVÄ sunnuntaina. Jos päästäis vaikka kahdestaan syömään. Tosin parina päivänä mies on ottanut pattiin ihan simppenä, paristakin syystä: 1) mua ärsyttää ihan älyttömästi että hän jättää tavaroita ympäri vastasiivottua kämppää, 2) etenkin mua ärsyttää ja raivostuttaa että jättää lapselle tai kukkarolle vaarallisia tavaroita kuten pussillisen tärpättirättejä tänään aamulla lattialle, ja pari päivää on 700 euron digikamera ollut tarttumisetäisyydellä hänen tietokoneen vieressä, 3) ärsyttää myös se että mies valittelee väsymystään kun samperi kuitenkin nukkuu 7-8 h yössä täyttä unta, minä viime yönäkin 4,5 h ja heräilin ainakin viis kertaa! Kehtaa vielä sitten lähteä nukkumaan kun mä jään tekemään töitä - ihan kuin mun työpäivä olisi lyhyempi tai vähemmän rasittava kuin hänen...
Pliis, kertoka joku muukin että teillä mies ottaa hermoon. ARGH. Nytkin on tuolla pihalla saha, ja olen aivan satavarma että se on siellä myös aamulla eikä hän vie sitä paikalleen kellariin, vaikka tyttö vois mennä milloin vaan sitä siellä kokeilemaan. Mistä vois ostaa halvalla sellaisen luonteenpiirteen kuin AJATTELEVAISUUS?
(.) - Kaksi tai kolme kipeää supparia taisi tulla illalla, mutta siihen jäivät. Ei todella ole yhtään synnyttäväinen olo. Jotain lirahteli kyllä supistusten aikana, mutta se oli varmasti vaan valkovuotoa kun ei ole sen jälkeen tullut mitään ja siitä on kuitenkin monta tuntia.
En muista yhtään mistä kaikesta eilen oli puhe. Kai lähinnä valitteluja :) :) :) Mäkin näen kyllä sen HUPAISAN PUOLEN josta muistaakseni LILLIS puhui... ja todellakin on ihanaa että huomaa ettei ole ainoa joka on ihan romuna, tosin tietysti kaikki uskovat olevansa itse vähän enemmän romuna kuin muut :)
No niin, nyt mä lähden tästä nukkumaan. Toivottavasti tänä yönä tulee monta lähtöä, käykäähän kuittaamassa itsenne poistuneiksi!
Coe rv 38+4 (torstain puolella)