Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** LOKA-masujen TORSTAI **

12.10.2006 |

Avaanpa taas pinon.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Je_Ni:n kanssa tuossa jo viestiteltiinkin ja täältä kanssa PALJON ONNEA huomiseen koitokseen!! Kyllä se hyvin menee ja pian on jo nyytti kainalossa :)

Itse tuossa aloin kanss uudemman kerran tutkailemaan noita mun painoarviotietoja, jotka maanantaina sain. Pitäiskö teidän mielestä olla huolestunut, jos sekä vatsanympärys että pään mitta ovat edellä (2 pv ja vko), mutta reisiluun mitta selvästi jäljessä (1 vko 5 pv)?????

Tietty voi olla mittavirhe tai toisaalta ollaan miehen kanssa aika lyhyitä (minä 163 cm ja mies 175 cm).

G: Millaisia mittoja teillä muilla on ollut, jotka ootte ollut ultrassa näin viime metreillä?

Eikös lyhyt reisiluu voi viitata johonkin kromosomihäiriöönkin tms.

Taidan nyt mennä liiallisuuksiin!!??

Lääkäri kuitenkin katsoi mitat läpi ja totesi minulle, että mitat vastaavat hyvin viikkoja. En niitä itse kuvasta tihrustanutkaan vielä siellä lekurin luona (olisi pitänyt!!), vaan vasta jälkeenpäin kotona.

T. Peggy-75 rv 37+2

Vierailija
42/62 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tää nyt on??? Johtuuko siitä sisätutkimuksesta vai onko " lopun alkua" ? Pikkuhousuissa oli vähäsen tuollaista....Paperiin sitä ei enää tullut....?

Koko aika inha tunne alapäässä ja alamasussa ja selässä....ja niitä suppareitakin ilmenee...

Nyt alan IMUROIMAAN ja PESEMÄÄN LATTIOITA!!!!! =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PEGGY: Me käytiin ultrassa viimeeksi 29+2 ja silloin päämitta vastas 31+4, vatsan ympärys 30+0 ja reisiluun pituus 28+3. Eli meillä oli silloin ihan sama, että reisimitta muita " pienempi" , mutta missään vaiheessa ei ollut mitään puhetta mistään häiriöistä. Päin vastoin - lääkäri sanoi että kaikki on niin kuin olla pitääkin! Eli eiköhän se ole ihan normaalia että hieman poikkeavat toisistaan nuo mitat.

Bluewish

Vierailija
44/62 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limatulppaa...??!!

Vierailija
45/62 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt että olet aika rakenteeltasi hoikka, joten tuo painoarvio ylöspäin eli yli 4kg on epätodennäköistä. Ihan vaan sen perusteella lohduttelin kun itselleni on niin sanottu ja niin oli ainakin esikoiseta.

Vuodosta taas: olin itse myös eilen ä-polilla ronkittavalla ja samanlaita ruskeaa klönttiä on tullu eilen ja tänään. Lisäksi paljon enemmän supistuksia kun lääkäri ärsytteli kohdunsuuta - mikä tuntui muuten ihan SIKA KAMALALTA : /

ART rv 40+4

Vierailija
46/62 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tuli silloin ätiyspolilla muutama viikko sitten tehdyn sisätutkimuksen jälkeen pari päivää ruskehtavaa ja välillä ihan veristäkin vuotoa. Voi siis olla sinullakin että sisätutkimus on vaikuttanut tai sitten voi olla että synnytys lähestyy. Jospa pääsetkin tositoimiin ilman käynnistystä!

Vierailija
47/62 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saas JE_NI nähdä saako meidän vauvat saman syntymäpäivän.Mua JÄNNITTÄÄ aivan kamalasti! Kädet tärisee nyt jo,mitähän se on huomisaamuna?! Saakohan sitä nukuttua silmäystäkään ens yönä?!

Vuoto johtuu varmaan sisätutkimuksesta,Mullaki oli pari viikkoa sitten sama tilanne. Nyt on pari päivää tullu limaa ja verta ja kovasti toivoisinkin että ens yönä tulis ihan spontaani lähtö!

Mulla kait aletaan käynnisteleen tipalla.Kohdunsuu 2 sormelle auki,paikat pehmeät ja kanava hävinny. Onko kellään tietoa näistä eri käynnistys menetelmistä.Lähinnä siitä milloin käytetään mitäkin keinoa? Mielelläni kuulisin.Kuinkahan nopeaa voi alkaa tapahtumaan?

Täällä hermostuksissani keittelen kanasoppaa ja vispipuuroa,että on lapsille ruokaa.Ja ettei lapsenvahdin tarvitse alkaa kokkaileen.

TSEMPPIÄ JE_NI! Koitetaan selviytyä huomisesta koitoksesta! Tsempit tietysti muillekkin ja toivottavasti mahdollisimman moni pääsee toimiin!

Päivänsäde

Ps.Toisaalta tuntuu,että mitä määki jännitän.Onhan tää jo kolmas kerta.Mutta ehkä se on just sitä kun tietää mihin hommaan joutuu!

Vierailija
48/62 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla voi käynnistyä myös nopeasti, kun paikat jo hyvällä mallillaan kypsänä. Itse pohdin myös tuota, että milloin käyetään mitäkin käynnistysmenetelmää. Itse sain silloin 2v sitten ensisynnyttäjänä 1/4 tabletin ja sitten salissa tippaa. Saa nähdä mitä antavat nyt jos taas käynnistetään.

Tsemppiä. Olikos sinulla muuten aikaisemmat käynnisettyjä synnytyksiä vai " luomuja" ?

art 40+4

Vierailija
49/62 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kovasti JE_NI ja PÄIVÄNSÄDE huomiselle =o)

Jännää!

Mun tietämyksen mukaan voi kestää kauankin ennen kun vauva syntyy ekoista tableteista..Mutta jos kohdunsuun tilanne tarpeeksi kypsä niin sitten voi tapahtua nopeestikin. Mullahan ei esikoisesta käynnistetty ollenkaan vaikka oli vaikka mitä kremppoja..Kalvot puhkaistiin kun saliin päästiin mutta ei käynnistystarkoituksessa..

Mullakin tuli silloin ruskeaa vuotoa sisätutkimusten jälkeen. Tarkoittaa vaan että jotain siellä tapahtuu ;)

Onnea kovasti ja hyvin kaikki menee!

Mun koko alapää on ihan hellänä. Jomottaa ja juilii ihan hirveästi..Huomenna muksu menee mummolaan, sitten onkin viikonloppu hyvää aikaa vaikka synnytykseen lähteä :)

Voi että kun meikäkin pääsisin hulluille päiville :) Mutta totta on että ihmiset sekoaa aivan totaalisesti jos jossain kaupan nurkassa vaan pienikin alekori löytyy =O

Ihmiset tönii ja tuuppii ihan sikana...Tässäkin raskaudessa mua tönitty ihan kamalasti. Ekassa raskaudessa ihan viimeisillä ollessani joulukadun avajaisissa joku tuntematon mummo LÖI mua mahaan =O Se oli jo aika paksua...

Nyt pelaamaan muistipeliä :)

Vierailija
50/62 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki menee varmasti tosi hienosti ja jos vauvat huomenna syntyvät, perjantai 13. päivä on tästä lähtien teille onnenpäivä:) Hui, miks muakin alkoi jännittämään teidän puolesta:o Eli hengessä ollaan mukana ihan täysillä!!!

Muakin muuten -sattuneista syistä- kiinnostaisi tietää miten nuo erilaiset KÄYNNISTYSMENETELMÄT (suun kautta/tipalla/onko muitakin) eroavat, ovatko jotenkin sairaalakohtaisia, synnyttäjäkohtaisia vai mitä? Eli kertokaahan kaikki kokemuksistanne, joilla sellaista on käynnistyksestä.

COE: onko sulla vielä tallessa se lista, jossa on meidän veikkaukset vauvan syntymäpäiväksi? Omani muistan (16.10 eli aikaa on vielä vähän) mutta olisi muutenkin hauska päästä vertailemaan kuka osui lähimmäksi tai peräti oikeaan. Vaikka onhan meitä vielä paljon jakautumattomiakin jäljellä mutta aika monta lokavauvaa on jo syntynytkin.

Mies lähti iltamenoon, kysyi lähtiessään aionko synnyttää pian. Meinasi alun perin olla koko illan kuivin suin, mutta nyt ottaa ehkä pari olutta. Mä käskin vetää perskännit, mikäs sen parempi tae sille, että synnytys alkaakin ensi yönä=) Ja me taidetaa lähteä tytsyn kanssa iltakävelylle. Jos vaikka alkais supistelemaan...

Vierailija
51/62 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsoin keittiö pitäs siivota, mutta kerkeepä tuon.

KÄYNNISTÄMISESTÄ: Tämä nyt ei välttämättä ole 100% faktatietoa, mutta tässä minun käsityksiä asiasta.

Elikäs, tuo Cytotec-tabletti, mikä annetaan suun kautta, on kai se " lievin" käynnistysmuoto, tai paremminkin sen tarkoitus on kypsyttää paikkoja (ja usein sitten samalla synnytys käynnistyy). Sitä annetaan kai 2-3 murua päivässä ja kai 2-3 päivän jälkeen pidetään taukoa, jos ei käynnisty. Joillaki synnytys lähtee käyntiin heti ekasta tabletin murusta, joillakin (grhmm.. minä!) ei vaikka söis niitä parikin päivää.

Sitten toinen samanlainen, mutta hieman ärtsympi aine on se geeli, mikä laitetaan kohdunsuulle.

Tippaa käytetään kai nykyisin suht vähän. Minulla laitettiin esikoiselta käynnistystippa, kun vedet meni, mutta supistukset ei alkanu. Olin tipassa 11 tuntia ennenkuin supistukset alko ja siitä meni n. 6 tuntia, kun poika syntyi.

Kalvojen puhkaisu on kai varmin keino käynnistää synnytys, mutta silloin paikkojen pitää olla jo todellakin valmiit ja vauvan ihan alhaalla, ettei oo napanuoran luiskahtamisen vaaraa.

Tuosta Cytotecista sen verran, että ainakin täällä systeemi on se, että ensin otetaan käyrää 30min, sitten nielastaan se tabletin muru (olen myös kuullut, että joillakin käsketään laittaa se kielen alle) ja sitten taas käyrää 30min. Sama juttu geelin kanssa.

Vitsi kun koko ajan supistelee silleen tuntuvasti, muttei oikeesti. (Heh, hyvä selitys). Siis kohtu kovettuu ja alamahalla menee se kiristävä rengas, mutta ne ei voimistu millään lailla.. Voisivat joko loppua kokonaan tai alkaa kunnolla!

Jahas, nyt kuopus tahtoo lukea koirakirjaa :)

Vielä kerran ONNEA MATKAAN KÄYNNISTYKSEEN MENIJÖILLE! Minä jään hieman kateellisena odottelemaan vauvauutisia :)

Mianni, EDELLEEN 38+5 :)

Vierailija
52/62 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Je_Ni ja Päivänsäde!! Toivottavasti teillä molemmilla on huomenna vauvat jo sylissä.. Ei se perjantai 13. päivä nyt niin kauhea ole päivä ole syntyä. Meidän vauvalla on silloin laskettuaika ;-)

Lillis, koskas sinulla oli LA? Me kun on veikattu vauvaa syntyväksi samana päivänä.. Minunkin veikkaus oli 16.10.

Tosin tämän illan elokuvareissu ja huomiseksi tyttöjen kanssa suunniteltu shoppailupäivä voi pilata mun arvaukset ;-)

mfg ja vaavi edelleen 39+1

Vierailija
53/62 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä unohdin sanoa, että kadehdittavan tyynesti suhtaudut mahdolliseen synnytykseen Oulussa kun matka on kuitenkin aika pitkä. Minäkin olen ajellut sitä tietä muutaman kerran ja olisin kyllä aika paniikissa ajatuksesta, että vauva voisi syntyä jossain p-paikalla Pudasjärven kohdalla.. Toivon kyllä, että saat synnyttää Kuusamossa.

mfg

Vierailija
54/62 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällähän on tapahtumaa:)

paljon onnea ja tsemppiä päivänsäteelle ja jenille huomiseen käynnistykseen!

jännää..ihan kohta teillä on ainakin VARMASTI vauvat sylissä!!!

itsellä ei tuosta käynnistyksestä ole kokemusta eikä tietoa mutta ihan hyvin kaikki varmasti teillä menee! :)

huh,tuli niin heikko olo saunan jälkeen että pakko mennä pitkäkseen..yöks.

fiikuna ja mytty rv 40+2 edelleen

Vierailija
55/62 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JE_NI:lle tsemppiä huomiselle :) Toivottavasti et ainakaan tule kotiutettavaksi enää ilman vauvaa!

Ja myös PÄIVÄNSÄTEELLE isot tsemppaukset huomiseen! Ajattele että pääset eroon liitoskivuista!!! KADEHDIN...

(.) - Supistellut illan silloin tällöin, mutta kuten MIANNILLA, nää on jotain ihan rupusuppareita. Ajattelin ehkä vielä illalla pestä vessan, kun se on viimeisin siivousasia joka on tekemättä. Että tehdään nyt kaikki minkä tehdä voi. Taas supistaa... tuntuu hyvin selkeästi kun kohtu kovettuu ja nimenomaan lihas supistuu, lisäksi tuntuu jonkinlaista ihan pientä kipua sekä ylä- että alavatsassa ja välillä hengitys vähän salpautuu, mutta kun ihan hyvin pystyy kirjoittamaan, puhumaan ja liikkumaan supistuksen aikana niin ei näistä kyllä mitään vauvaa vielä synny.

Mut huomenna on kyllä kaikkien epäpätevien todennäköisyyksien mukaan se päivä kun lokamasuja poksahtelee oikein kunnolla, kun kerran on se perjantai 13:s päivä! :) Minäkin leikilläni miehelle sanoin joku päivä, että kun esikoinen syntyi naistenpäivänä niin jokohan kakkonen tulisi sitten perjantai 13:s. Varsinainen epäonnensoturi olisi :)

Nyt meen tekemään iltapalaa ja sitten rupean maalaamaan pari kehystä Housen ajan. Hyvää illanjatkoa ja SUPPARISÄTEITÄ itse kullekin!

Coe

Vierailija
56/62 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tallessa LISTA VEIKKAUKSISTA! Keräsin siihen viimeksi parin päivän ajan niitä veikkauksia, mutta ihan kaikki varmasti ei ole tallentuneet. Jos mä postaan sen huomenna sen perjantain 13:nnen päivän kunniaksi niin nähdään missä mennään :)

Coe

Vierailija
57/62 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun murehdin niin kovasti tuota vauvan painoa koko loppuraskauden niin halusin tulla vielä sua tsempittämään ja kertomaan, että meidän tyttö 4140g oli tosi helppo synnyttää ja tyttö on silti niin KOVIN pieni enkä olisi itse osannut veikata kun tyttöä katselee että on isompi kuin esikoinen jos en olisi painoa tiennyt. Eli älä painoa murehdi! Minäkin murehdin sitä ihan turhaa!

4kiloa ei ole kipuraja suoraan painona, vaan " kipurajan" muodostavat juuri vauvan hartioiden leveys, asento, äidin lantio ja nämä kaikki suhteessa toisiinsa! Meidän nyytillä oli vielä käsi poskella eikä silti edes meinannut jäädä kiinni - totesi kätilö!

Hyvin se menee, tsemiä paljon ja muista että kipu unohtuu kun saat vauvan syliin;)

Tsemppiterkuin

Nazu Vauva-puolelta

Vierailija
58/62 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se on sit käsillä tuo H-hetki sulla.

Hyviä öitä kaikille,taidan painua pehkuihin.Huomenna taas koulupäivä ja aikainen herätys.Sitten kyllä jään äityislomalle!

Wades

Vierailija
59/62 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aamulla klo 9 se y-a kontrolli joten en ehkä aamulla kerkiä koneelle. laittelen sit kuulumiset kun kotiudun.

toivoisin kyl etten kotiudu :D

Je_Ni:lle tsemppiä huomiselle :)

hexu ja poju rv 41+3 (41+2)

Vierailija
60/62 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi olla että tosiaankin kotiudut nyytin kanssa : ) Ainakin varmasti saat ajan käynnistykselle...