** LOKA-masujen TORSTAI **
Kommentit (62)
johan oli tullut paljon tekstiä.
Täällä viimeyö meni ihan pyllylleen :(
Alaselkä ja -vatsa poltteli taukoomatta koko yö,
alkoi jo alkuillasta. Ja polttelu säteili myös jalkoihin niin että niihin särki.
En saanut oltua mitenkään päin sängyssä.
Ravasin sitten koko yön.
Sitten kuuden aikaan oli jo pakko soittaa kätilölle,
että mitä tää oikein on!!??
Ei osannut puhelimessa sanoa paljon mitään,
sanoi että seuraisin vielä ja jos oikeen kurjalta tuntuu, niin menis sitten käymään siellä.
No koitin siinä sitten syödä ja otin särkylääkkeen.
Tein valmiiksi pojalle aamupalan odottamaan, jos lähtö tulisikin.
Menin sitten sänkyyn ja vihdoin sain unta.
Nukuin kaks tuntia kunnes kello jo soi.
Nyt on vatsa ihan sekaisin, vähän nipistelee ja on paha olo.
Kätilö koitti minulta kysyä, kun olen kuitenkin uudelleen synnyttäjä että tuntuuko siltä että synnytys olis alkanu.
?????!!!! Enhän mä tiedä!!!???!!
Ekan kanssa se oli niin selkee,
Vedet meni ja lapsi tuli. Ei siis mitään etukäteis supisteluja.
Vesien menon jälkeen alkoi vasta supistelut.
Ei siis ollu mitään tällästä.
Onko muilla ollut samanlaista polttelua???
Help me ;)
Ens yönä ei haluis lähteä synnyttämään,
huomenna kun on PERJANTAI JA KOLMASTOISTA PÄIVÄ!!!
;)
JAKSUJA KAIKILLE!!!
Zimppu ja masukki 39+2
Pikaisesti tulin lukaisemaan kuulumisia, ja eipä vaan oo moni vielä päässyt matkaan, vaikka supisteluja ym. on ollutkin useana päivänä. Tai varmaan on joitakin, joiden nimimerkkiä ei nyt vaan huomannut joukossa.
Toivottavasti päivänsäde pääset matkaan ennen huomista käynnistystä. Mutt oli joku / pari muutakin, jotka selvästi lähdössä pian...harmi, kun en nyt enää muista nimiä. Onnea matkaan! Koskahan muuten kuullaan Millianin tyttösestä ekan kerran?!
Aada murehti liikkeiden vähyyttä. Ne tulevat aina ajoittain mieleen itselläkin, mutta sitten yleensä johonkin aikaan päivästä muistan vauvan liikkuneen suht paljon. Mun terkkari vaan kuvasi asiaa jotenkin niin, että normaalisti vauva liikkuu eniten iltaisin. Jos ei siis silloin (tai muuna aktiivisena aikana) tuu noita 10 liikettä tunnissa, tai vielä seuraavankaan tunnin aikana, kannattaa (soittaa?) lähteä äitipolille - vaikka keskellä yötä. Eli jos vauvalla syystä tai toisesta alkaa olemaan huonot oltavat masussa, hän keskittyy viimeisillä voimillaan hengittämiseen ym. eikä enää siksi liiku niin paljoa... Kuulostaa kamalalta!! MUTTA eikös loppuvaiheessa tila käy ahtaaksi ym. ja juuri ennen synnytystä vauva rauhoitu muutenkin - että miten sen nyt sitten erottaa!!? No, kuulemma sen vaan jotenkin yleensä erottaa, että koska asiat on hullusti.
Viime yönä jostakin syystä särki vasemmalta puolelta alavatsasta ja olin sen takia enemmän sillä kyljellä - kipu väheni silloin. Lisäksi oli masu taas aika kova ja kipeähkö yöllisillä vessareissuilla - joita oli nyt noin puolet enemmän kuin yleensä. Johtuuko sitt lähenevästä synnytyksestä vai tulevasta flunssasta. Todennäköisesti kuitenkin jälkimmäisestä.
Eli niin vain minäkin olen saamassa flunssan. Jo pari viikkoa sitten se teki tuloaan, mutta onneksi tyssäsi alkuun. Saas nähdä miten nyt käy...
Mites mun puuhastelujen nyt käy?! Muutenkin päivät kuluneet nopeasti ja toisaalta oon ottanut jo nyt aika iisisti, vaikka monenlaista tekemistä olisikin. Jos nyt siis flunssa vie taas energiaa pois, ei päivässä saa juuri mitään aikaiseksi!! No, ehtii sitä sitt vauvan syntymänkin jälkeen. Ei nyt mitään isompaa ole hankkimatta tai tekemättä, kait.
Päivänjatkoja kaikille! Ja koettakaahan nyt jo lähteä matkaan te 40 + viikoilla olevat :) ! Ovatkos ne nyt niitä poikia sitten, jotka odotuttavat itseään äidin masussa :D
T: Peggy-75 rv 37+2
Luin huolella koko pinon läpi, mutten nyt muista, mitä kaikkea kommentteja olikaan mielessä ;-) Syön tässä samalla hopeatoffeita (en oo syönyt varmaan 5 vuoteen niitä ) ja hermostuin, kun mun palstarauhaa häiritsi äsken puhelinsoitto. Mikä kumma siinä on, että kaikki haluaa soittaa aina silloin, kun esikoinen on päiväunilla ja mulla päivän ainut oma hetki tai omat päikkärit menossa. En vastannut (hyi minua)ja puhelin nyt äänettömällä.
Voi että kuulkaa tätä mammaa helpotti kun muutamat muutkin tulivat kertomaan miehistään ja heidän tekosistaan. Olen koko tämän viikon tuntenut, että valittelen täällä vaan yksikseni niistä miehen työmatkoista ja pitkistä työpäivistä. Meillä mies tosiaan on myös pääsääntöisesti töissä 8 eteenpäin 10-12 h ja usein vileä iltaisinkin istuu kannettavansa kanssa ja vääntää tyhmiä exceleitään ymym. Yöllä ei todellakaan herää esikoisen itkuihin, ja jos herää johonkin muuhun ja ei saa unta, on heti sytyttämässä yövaloaan ja alkaa lukemaan. Toivottavasti saadaan arki taas jotenkin normaaliimpaan balanssiin, kun vauva on talossa.
Jolla, jolta loppui nyt yhtäkkiä ajatus kuin seinään, joten parempi poistua takavasemmalle...
Otin vähän varaslähdön koululta..No kai ymmärrettävää tässä vaiheessa..?
Koe meni täysin päin peetä,oli sellasia kysymyksiä että mä olin ihan että hä?Mitähän tuokin edes tarkottaa.Menee kyllä omaan piikkiin.
Camelot ku se vaan sinnittelee?
Ja Hexu?
Kyllä teillä olis jo aika lähtä..
Ja monella muullakin.Itsellä nyt hyvä olo,en välttämättä tarvis lähteä.
Tänne avattiin uus ostoskeskuskin..Huomenna sinne :)
Ootkos päivänsäde käynyt jo?
meinaatko mennä lähiaikoina?Mä meen kyllä heti ostamaan pikku tytöllemme vaatteita sieltä..(H&M) OOn ihan innoissani.
Sanoisko niinku Kaarlo joka oli joutunu putkaan.Kuin lapsi karkkikaupassa,liian hyvä fiilis..
Nyt päiksyille,mies hakee lapset tarhasta tuossa puol 4 vasta.
Wades
Juu, galluppiin vastaus kyllä mies ärsyttää suunnattomasti. Lupasi laittaa meille esim toissailtana iltapalaa ( oli sinänsä jo ennenkuulumaton ilmoitus)... ilmoitin koska olen tulossa kotiin... Kaksi tuntia sen jälkeen kun olin kotona ja olin saanut kaiken tehtyä ja huomauttanut kolme kertaa että mulla on nälkä, niin mies kehtasi suuttua kun laitoin iltapalan lämpiään " kun hän oli kerran sanonut laittavansa sen, niin hän laittaa mutta vasta mainoskatkolla" ... mä totesin siihen että pitääkö mun saatana kuolla nälkään ennenkuin sun elokuvassa tulee mainoskatko??? Olin hoitanu tuossa kahdessa tunnissa lapset iltapukuun, antanut iltapalan ja kerännyt lelut lattialta, laittanut pyykit yms.... Ja toinen makaa sohvalla ja tuijottaa telvisioo.... No ei sitten puhuttu mitään ennenkuin olin syönyt, jonka jälkeen mies totesi että sulla taisi oikeesti olla nälkä... Voi juma, minkähän takia mä olin sille kolme kertaa sanonut niin???? Ja sitten kehdataan valittaa ettei olla mitään ajatusten lukijoita!!!
PÄIVÄNSÄDE: Meillä toisessa synnytyksessä mies oli tosi kipee flunssasta, mutta sai olla mukana synnytyksessä, tosin piti koko ajan hengityssuojainta ja hoitohenkilökunta suositteli ettei pitelisi vauvaa, Mutta molemmat oltiin tyytyväisiä että hän sai olla mukana. Oli tuki tarpeenkin kun kesken synnytyksen vauvan sydänäänet loppuivat. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin prinsessa odottelee kuus vuotissynttäreitään.
Omaa napaa; mä alan olla aika täynnä... kaikkee... toisaalta haluais että synnytys käynnistyis pian ja toisaalta koko ajanhan se kehittyy... Mutta mun on tosi hankala olla tän mahan kanssa ja toisaalta meillä on kans toi flunssa aalto menossa joten tuossa juuri laskeskelin että viiteen viikkoon en ole nukkunut kuin kolme yötä kunnolla... No parin viikon päästä ei ainakaan nukuta! Huomenna neuvola ja sit seuraavan kerran mennäänkin sairaalaan arvioitavaksi käynnistelläänkö vai ei...
Jakselkaa kaikki!
Rapu 37+2 tai jotain niillä main
... niin että se saha oli sitten edelleen pihalla. Samoin kuin mm. viime toukokuussa ulos asunnsota siivottu tietokoneen metallikuori, jonka mies lupasi siis 5kk sitten viedä metallinkeräykseen. Ja on luvannut lukuisia kertoja sen jälkeen, viimeksi toissapäivänä... Kun olis itsellä ajokortti niin olisin vienyt jo 1000 kertaa, mutta kun ei oo ja se keräyspaikka on niin pirun kaukana ettei vaunuilla oikein saa vietyä.
Kävelylenkki tuotti sellaiset 10 supistusta, pari ihan tujuakin jo, mutta sit ne rauhoittui ja nyt on enää menkkamaista kiristelyä ollut tässä sisällä. No, mutta esikoisestakin kävelylenkki alkoi vaikuttaa vasta parin tunnin päästä kun menin nukkumaan :) :)
Istutin vielä jokusen kukkasipulinkin, mutta tuo kyykkiminen ei kyllä tuota mulle mitään supistusoireilua.
Istutuskin loppui siihen, kun esikoinen ei ymmärtänyt oikein koko touhua... ensin söi kukkasipulia (luuli että se on sitä syötävää sipulia kai? :), sitten kun selitin että sipuli pitää ISTUTTAA niin tyttö meni itse istumaan maahan tekemääni koloon ja sanoi " noin!" . No, tapansa kullakin :D Sit kun lopulta sain riistettyä sen sipulin kädestä ja haudattua maahan niin alkoi kauhea huuto ja meni paljain käsin kaivamaan multaa maasta... ei raukalle oikein vielä selvinnyt että mitä tuo kukkien istuttaminen on :) :) :)
Mäkin taidan nyt ottaa kans harkintaan noi päiväunet, vaikka toisaalta tuntuu niin tuhlaukselta käyttää just tämä OMA AIKA nukkumiseen. Mutta eipä paljon voi nukkua silloinkaan kun tyttö on hereillä, ja iltaisin ei meinaa uni tulla - ja toisaalta en oikein haluakaan nukkua mitään 9-10 h unia kun noi liitoskivut on niin _älyttömät_ sen jälkeen.
Eli jospa tässä yrittäisin että tuleeko sitä unta...
Coe
hei vaan kanssa kärsijät:)
voi camelot! kyllä on kurjaa nuo sun kivut ja supparit! kyllä jo ansaitsisit saada sen nyytin syliin! voimia!!!
zimpullako myös oli ollut tosi kurjan kuuloinen yö ja päivänsäteellä ja hih varmaan joka toisella!! voimia ja OIKEITA synnytykseen johtavia supistuksia!!
jenillä taitaakin juuri olla aika sinne ya-kontrolliin , kuulumisia sitten kertomaan ja toivotaan että ronkkimiset saa aikaan jotain:)
coe. täällä myös yksi ERITTÄIN mieheen tympääntynyt! itellä niin kurja olo ja väsymys ja kaikki mahdolliset kivut ja krempat ja tuntuuu että mies ajattelee vaan itseään!!! pah, tekee enstistä pidempää päivää mitä lähemmäs synnytystä on tultu ja suunnittelee kaikenmaailman menoa itelleen..ja kun pyydän apua kun on ihan poikki ja tarttisi helppiä lapsen kanssa ja kotihommissa niin mies vaan tuhahtelee..ja luulee että narisen ilkeyttäni..kääk.välillä on niin lähellä että napaan kamat ja lähden lapsen kanssa muualle vähän rauhoittumaan.. ja tämän kun pitäisi olla sitä ihanaa aikaa kun mies huomioi ja ollaan rakkaudesta soikeina, onhan meille syntymässä pieni rakkauden hedelmä...
joten täältä lähtee kyllä kaikki sympatiat tylyn ja itsekkään miehen johdosta!
aada. meillä myös esikko syntyi ennen la.ta ja nyt mennään jo yli,kyllä turhauttaa,kun koko r-aika toitotettu että kakkonen tulee sitten aikasemmin ja varaudutaan hyvissä ajoin synnytykseen..ja pöh. nyt mennään ihan pinna kireellä semmoisella extra-ajalla jota ei ees kuvitellut olevan kun luulin jo että tässä vaiheessa hyvää vauhtia tutustutaan uuteen perheenjäseneen..
mitäpäs vielä piti kommentoida..no eipä nyt tuu mieleen.
viime yönä ei mitään merkkiäkään lähdästä, eilen kyllä tuli taas muutamia tosi kipeitä suppareita, mutta eipä johtaneet mihinkään.
aamulla käytiin neuvolassa (vaikka olin ihan varma että ei tartte enää mennä)
kaikki oli kunnossa.paineet ok, 100/60. sydänäänet hyvät. paino tippunut viikossa 150g,jee, aina tullut ihan hirmuna! sf oli taas noussut, nyt siis 35!! pää oli tosi alhaalla ja terkka sanoikin että ei oikein enää saa edes otetta,että jos ne supparit kuitenkin jotain on saanut aikaiseksi. painoksi arvioi 3400,mutta luulen että on isompi:/
turvotusta: KYLLÄ!
ensi viikolle sain vielä ajan ja sitten vasta varaillaan tarpeen mukaan ya-kontrollia,joka olisi siis lauantaina kun on yli menty 10 pvää...
huh, toivon todella että vauva tajuaa pian syntyä..
nyt pienelle levolle,ennen siivousurakkaa..ja ruoanlaittoa..pah.
jaksamisia kaikille ja onnea laitokselle lähtijöille!
fiikuna ja mytty rv 40+1
Löytyipä sitten kohtalotoveri, mulle terkka toitottanu viikosta 30 lähtien, että kyllä tämä täältä tulee hetkenä minä hyvänsä, just joo! Viimex sanoi, että no sitten kun se tulee, ni ei se synnytys kauan kestä, kun esikoinenkin 5h tuli. Sanoinkin sille, että olen melko varma siitä, et nyt tehdään pitkään ja hartaasti töitä, et tämä vauva tulee ulos. Kuitenkin supistuksia ollut jo viikosta 30 lähtien, mutta viimeksi RV 39+6 kohdunsuu sormelle auki ja kanava jäljellä. On kyllä niin turhauttavaa odotella:(
Kaikki niin hyvin kuin voi vaan tässä vaiheessa olla (mitä nyt vauvan pää vielä aika ylhäällä eikä tietenkään kiinnittynyt), enää puuttuisi se synnytys! Th sanoi, että tällä kunnolla ja arvoilla onkin kiva lähteä synnyttämään, johon vastasin että niinpä niin, kun vaan pääsis lähtemään. Sain ajan ensi viikolle (41+1) jonka jälkeen pitää sitten varata aika yliaikakontrolliin (meillä siihen mennään kuulemma 41+3) ja 42 sitten käynnistetään jos on tarvetta. Lienee turha sanoa, että toivon kaiken tämän olevan turhaa...en aio edes merkata nla-aikaa kalenteriin, sillä en ole aikeissa sinne enää mennä;)
Mä en sitten tänään(kään) nukkunut päikkäreitä, vaikka heräsin taas kukonpieraisun aikaan (kaksi tuntia ennen muuta perhettä:o) On tää oma aika näin hereilläkin vaan niin mukavaa, ettei aina raaski mennä nukkumaan. Sitä paitsi jos liian kauan nukkuu, loppupäivä menee ihme sumussa, joten parempi vaan jatkaa surffailua=)
Kiitos RAPUTYTTÖ vastauksestasi! En kyllä todellakaan haluaisi yksin mennä.Juttelin tuossa miehen kanssa puhelimessa ja sanoi että ei oo niin kovin flunssainen,ehkä oli aamusta vain tukkoinen.Toivotaan että ei pahenisi huomiseks!! Oma olo vähän niin ja näin.Vähän kurkkua ärsyttää ja pää tuntuu raskaalta,voihan tietty olla vaan sitä kun on väsy.
Jotenki alkanu tosissaan JÄNNITTÄMÄÄN huominen!
WADES määki oon innoissani uudesta kauppakeskuksesta ja varsinkin H&M:stä.Mukavaa kun saman katon alta löytyy paljon kauppoja.
Jotenki tämä oma olo on tällä hetkellä vaan sellainen,ettei kiinnostanut lähteä avajais hulinaan.Synnytyksen jälkeen sitten,ehkä jo ensi viikon lopulla! Jos käyt tulehan kertomaan millainen oli!
Meitä mieheen ärsyyntyneitä näytti löytyvän! Ei varmaan oo hormooneilla mitään osuutta asiaan ;D
Ajatukset jo niin huomisessa,pitää keksiä illaks jotain tekemistä,ettei kerkeä ajatella liikaa.
Päivänsäde
Paljon tsemppiä vaan ja luultavasti syntymäpäivä tulee olemaan perjantai 13:sta =)
Toiv. nähään siellä..
Päiväunilta herätty, poika jäi vielä pylly pystyssä pötkötteleen, ihana :)
Meinaa vaan usein just päiväunien jälkeen alkaa päätä särkemään..
Mikä hitto noita miehiä vaivaa?Minä en ainakaan voi sanoa että olisin nyt raskaana ollessa millään tavalla ollut kiukkuisempi kuin normaalisti. Oikeastaan ei olla tapeltu naimisiinmenon jälkeen kertaakaan. Mutta nyt kyllä olen sitä mieltä että miehen PITÄISI laittaa perhe kaiken muun edelle. Eilen sitten sai sanottua mulle aika pahasti, tais lipsahtaa muttei tapansa mukaan sitten saanut sanottua mitään vaan mentiin ihan mykkinä nukkumaan. Minä tuhannen loukkaantuneena ja eihän siitä nukkumisesta sitten mitään tullut. Aamulla sitten heräsi pojan kanssa sängystä ja sanoi poitsulle että annetaan äitin nukkua vielä..Arvatkaa vaan sainko enää unta=O Istuin tässä koneella kirjoittamassa kun aamupalatarjotin suklaineen tuli eteen ja sitten alkoi rullaamaan mattoja pihalle ja siivosi huuskollin =O
Olin ihan h.moilasena, mutta mitään ei oikeastaan puhuttu ja nyt onkin ihan paha mieli...Oon sellainen murehtija että asiat pitäis saada selvitettyä mutta mies ei ole siinä asiassa kovinkaan hyvä. Nyt se sitten on töissä...
Jos sitä illalla sais jotain aikaiseksi jutella...Muttei ihan täysin läpimätä ole tuo miekkonen ;)
Tulipas turinoitua...
Onkohan se vauva joka painaa tosi alhaalla kun istuessa, varsinkin kovalla penkillä ihan selvästi painaa sekä tuolla persuksissa ja tuossa edessäkin tuntuu?
Kyllähän näillä suppareilla joku olisi jo vauvan saanut synnytettyä, mutta minun täytyy näköjään tehdä tämäkin perinpohjin.
Mulla esikoisen aikoihin sanottiin että syntyy hyvissä ajoin kun oli supistellut tosi pitkään ja vauvakin oli tosi hyvin laskeutunut pitkän aikaa. No, nyt päätin että en edes usko että vois syntyä ennen laskettua mutta kun saakeli suppareita tulee säänöllisesti jo pitkään ja sellainen olo että vauva tulee ihan just nyt =O
Kamala edes ajatella etten kerkeis sairaalaan, tuliskin tänne kotiin. Esikko,2v8kk, toimis kätilönä =O
Kiitos kaikille tsemppauksesta, tuntuu tosi hyvältä että mukana elätte :)
Virtuaalisia ruusuja haluisin antaa teille kaikille :) :)
Mitenköhän Je_nin ya-kontrollissa mennyt?
Mutta nyt herätteleen esikoista, ei nukahda illalla jos nyt lukkuu liian myöhään...
Moikka.
Onnea kaikille nyyttinsä hakeneille! Pitääkin käydä kohta kurkkaamassa kuulumisia tuolta vauvapuolelta ;-)
Napakoita supistuksia lähettelen kaikille niitä tarvitseville.. Toivottavasti ainakin Camelot ja Päivänsäde pääsevät ensi yönä tosi toimiin. Vaikka kyllä täällä taitaa olla jo aika moni niin reilusti yli ajan odottelemassa, että toivon oikeen montaa synnytystä viikonlopulle.
Oma olo on ihan ok. Yöllä ei tarvitse käydä vessassa ollenkaan tai siis yleensä vasta aamulla kuuden maissa. Sitten kyllä loppuu unikin ;-) Kyljen kääntäminen on kyllä yhtä tuskaa, miten se voikin sattua niin selkään ja tuonne liitoksiin. Sitten menee oma aikansa, että vauva löytää sopivan asennon. Mutta ei tätä voi enää kauhean pitkään kestää.. Parina viime päivänä on tuntunut ensimmäisen kerran, että kyllä se vauva sieltä jossain vaiheessa ulos tulee. On supistellut muutaman kerran silleen ihan oikeesti. Se tuntuu hassulta, sillä tytöistä ei ole ollut mitään tuntemuksia ennen lapsivesien menoa.
Kovin monella meinaa mennä hermot miesten kanssa. Minä en kyllä voi yhtyä joukkoon, melkein hävettää tunnustaa miehen olevan huolehtivaisempi mitä pidemmälle raskaus etenee. En minä mitään erityisjuttuja saa (hierontaa tai sellaista), mutta täyttää pyynnöt mukisematta ja jotenkin tuntuu huolehtivan hyvinvoinnistani kaikkien kiireidensä keskellä enemmän kuin aiemmin..
Tänään menemme kahdestaan elokuviin, varmaan viimeistä kertaa seuraavaan vuoteen ;-) Nyt olisikin hyvä sauma lapsivesien menolle..
Jaksuja kaikille! Ja vielä niitä supistuksia..
mfg ja vaavi 39+6
Elikkäs...[b]HUOMEN AAMULLA KLO 8 OSASTOLLE KÄNNISTYKSEEN!!!APUAAAA!!!!![/b]
Verenpaineet on koholla- 144/86!!!!!!!! Mulla yläpaine normaalisti MAX 130 ja alapaine MAX alle 80 (eilen oli paineet 119/77). Proteiini oli SELVÄ PLUSSA pissassa ja eilen iiiihan kiikun kaakun oliko + vai -.
Kohdunsuu auki sormelle (noin 1cm), kaulakanavaa 1 cm ja kiinteä?? Kohdunsuu tosi takana ja se tutkimus tuntui erittäin ilkeältä=( Vieläkin on alapää kipeä ja ihan ku vähän suppailiskin..?!
Ja sitten VAUVAAN.....Mä kuvittelin masussa olevan " ei niin kovin iso" vauva ja PAINOARVIO ON 3.9 KILOA!!!!! A_P_U_V_A!!!!!! Kyllä on herralla kokoa=O
Lapsivettä on hyvä määrä ja vauvalla kaikki ihan OK. Olisin varmasti vaikka heti voinut jäädä sinne, mutta kun lääkäri siinä mietti, että on ihan " kiikun kaakun" mitä tehdään niin sanoin, jotta jos multa kysytään-voidaan odottaa mikäli vauvan + mun vointi antaa myöden. Pyysi sitten huomen aamulla tulemaan....aletaan ottaa pilleriä suun kautta....
Hermostuttaa kyllä ihan sikana!!! Miten mä kuvittelin, että tähän ei tarvitsis lähteä ja että vauva ymmärtäisi lähteä itekseen syntymään..ja että lähtö tulee sitten yks kaks, mutta nyt kun tietää milloin se lähtö on niin...VOI KÄÄK!!!!
Olin muutoin siinä käyrällä ensin joku 15 minuuttia ja vauvan syke vaihteli 115-161 välillä siinä ajassa. Mutta pääasiassa " leposyke" oli siellä 120-125 ja sitten kun liikuttiin niin nousi tonne 150:een ja kerran kävi 161:ssä.
Sitten se supparikäyrä...kun se näyttää sitä prosenttilukemaa niin kaks kertaa se nousi sinne yli 40:een. Minkäänlaista kipua en tuntenut, mutta masu meni silleen kovaksi ja nousi ylemmäs=)
Mutta...Pää on nyt aika sekasin ja kun huomenna tosiaan on vielä se PERJANTAI 13. PÄIVÄ niin....No, ehkei kannata sitä niin miettiä vaan TOIVOA, että vauva kuitenkin syntyisi jo huomisen päivän puolella=)
Pitää ruveta valmistautumaan henkisesti koitokseen...Onneks kaveri oli
kaks viikkoo sitten ihan samassa tilanteessa niin sille on tässä sadellut viestejä ja kysymyksiä.Oli meinaan vielä samassa sairaalassakin=)
PITÄKÄÄ PLIIS PEUKKUJA....NYT ON MEIDÄN AIKAMME VIHDOINKIN!!!!!
T. Je_Ni & " PIKKU-Isäntä" 41+4 *itkuisena* ;(
Hienoa JE_NI että asia etenee... Voipi olla että tuo käynnistys lähtee helpostikkin kun paikat jo kypsinä. Painoarviosta kannattaa muistaa, että voi valehdella jopa 500g. Ja se painohan ei ole se mikä hankaloittaa sitä ulostuloa vaan ne hartiat : )
Tsemppiä sinulle ja PÄIVÄNSÄTEELLE huomiselle. Päivä tulee varmasti olemaan rankka, mutta IKIMUISTOINEN : )
terv. ART joka 2v sitten oli samassa tilanteessa ja viikonpäästä ehkä uudestaa...
täällä sitä roikutaan, kun ei jaksa/viitti muutakaan tehdä!!!
Tsemppiä Jenille huomiseen,
hyvin kaikki menee, usko pois :)
Meillä esikoisesta arviopaino oli 5kg, jota vähän säikähdin,
kun peloteltiin jo muutenkin kapeasta lantiosta, ettei mahtuisi " normaali" kokoinenkaan tulemaan.
Mutta hyvin mahtui, leikkasivat välilihan valmiiksi, kun odotettiin että sieltä tulee jättivauva,
mutta painoa oli juuri tuo 3.9kg, ja tuli todella sujuvasti ulos.
Koitappa Jeni saada ensi yö nukuttua, että jaksat ponnistella ;)
Itsellä täällä olo edelleen omituinen, ei oo hyvä olla mitenkään päin.
Ja vielä kun toi flunssa tuntuu aina vain pahenevan :(
Ja JENILLE kovasti onnea huomiselle päivälle. Elähän nyt ihan sekoo siellä, hyvin se kaikki menee! *peukuttaa*
Heh, olen jo kauan tässä leikkimielellä aatellu, että josko me kuitenki Jenin kans pamahdetaan samana päivänä, kun sillon kerran asiasta leikkiä laskettiin. Niin nyt alko toivo heräämään, että jos itsekin huomenna... :DD Mulle se perjantai 13.pvä varmaan tarkottas, että vauva puskis maailmaan jossain Pudasjärven p-paikalla ambulanssissa ;)) No, jos ei kuitenkaan. Oikeesti oon sen aamuisen neuvolan jälkeen luopunut toivosta, että tämä ennen laskettua aikaa mihinkään tulis. Onneksi mulla on lääkärin lupaus, ettei ainakaan paljoa anneta yli mennä tuon päänsäryn yms vuoksi.
Me tuossa ulkoiltiin lasten kans ja tarkotuksella kauan, kun aattelin että kun mies kotiutuu neljältä niin voitas lähtee hakemaan pitsat. No, mies ei oo tullu töistä VIELÄKÄÄN, joten raahauduttiin sitten sisälle kokkaamaan. Plääh. Ois NIIN kovasti haluttanu pitsaa :P
Haravoin tuossa ja nyt supistelee, mutta nämä on näitä tyhmiä rupusuppareita, jotka tuntuu muttei tee mitään. Pöh.
Nyt sinne hellan ääreen..
TSEMPPIÄ JE_NI JA PÄIVÄNSÄDE HUOMISEEN!!!!!
Mun yksi kaveri sai tänään pojan rv 42+2, se oli käynnistetty jo tiistaina... Tulee itselleen sellainen törkeen iso halu saada oma vauva syliin kun kuulee toisten vauvauutisia, snif:)
Jospa minäkin kohta - tänään kävin neuvolassa ja vauvan pää on jo niin kiinnittynyt ettei sitä enää kuulemma saa sieltä oikeasta paikasta pois ja vauva alhaalla, joten toivotaan etten joudu samaan jamaan kuin tänään synnyttänyt kaverini. Jospa jo huomenna...? Kipeät supistukset vain puuttuvat. Henkisesti olen valmis ja mieskin on hälytysvalmiudessa jos vaikka puhelin sois töissä ja joutuis lähtemään sairaalaan. Miehestä muuten pitää sanomani että mulla ei ole kerrassaan mitään pahaa sanottavaa hänestä. Täällä tuntuu olevan nyt niin yleistä tuo mieheen kypsyminen, että kaiketi voin olla vain ylpeä että mulla on niin ihana ja ymmärtävä mies. Tosi kiltti ja huomioon ottava... Huolehtii musta ja masusta:)
Tänään ravasin taas Hulluilla Päivillä ja nyt on tosi rätti olo! Siellä on muuten tosi vaarallista mennä mahan kanssa kun jengi tunkee ja puskee. Kun ei tätä mahaa kerta kaikkiaan saa vedettyä sisään niin ihan turha yrittää tunkea siitä vierestä!! Eiks ihmiset tajuu!! ...toisaalta itsehän olen valintani tehnyt kun viimeisilläni sinne sekaan ängen:) Ostin pinnasänkyyn sellaisen mobilen, jossa on soittorasia. Cute!
Nyt päivälevolle... Ottaa voimille toi kaupungilla luuhaaminen.
Bluewish 39+1
P.S. Mulla on ollut nyt parina aamuna " aamupahoinvointia" , sellaista kuvottavaa oloa. Samanlaista kuin alkuraskaudessa. Ei mitään oksuja, mutta vaan kuvo olo. Onks muilla?? Oliko jollain tietoa mistä vois johtua, oliks se niin että kohdunsuun avautumiseen saattaa liittyä tällaista...? (*toivoo liittyvän synnytykseen*)
Tuosta painoarviosta vielä....niin sen pidän toki mielessäni, että tuo voi tuosta heittää jonkin verrankin, mutta ENTÄ JOS HEITTÄÄKIN TOISEEN SUUNTAAN =O Tuntuu ihan hullulta ajatella, että vauva painaa liki 4kg ja vielä hullummalta, että painaisi YLI 4kg??!!! Odottelen kyllä erittäin mielenkiinnolla mitä huominen tuo tullessaan....jännittäminen kai on ihan normaalia tässä tilanteessa, kun kuitenkin " ensimmäistä kertaa ollaan pappia kyydissä.." ?? Eikös vaan??
Muuten....Nyt on kotiin tultua supistellut EKAA kertaa sillain, että voin sanoa, että nyt supistelee ja nyt ei....Jospa se sisätutkimus saikin jotain aikaan=) Toivossa on hyvä elää!!!!
T. Je_Ni taas...ja supistus!!! HyväHYVÄ!!!
minä siis synnytin oulussa ja viime viikolla siellä sattui olemaan 2 kpl äitejä kuusamosta kun oli viikonloppuna alkanut synnytys! Toinen oli just ehtinyt saliin kun vauva syntyi, eli hyvä ettei matkan varrelle syntynyt.
Piti jo miettiä toisesta äidistä olisitko ollut mahdollisesti sinä, mutta eipäs sit ollutkan (oli vissiin jo kolmas tai neljäs lapsi hänellä)
angie ja pipovauva