Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko siis niin, että Citymarketissa ei ole vaihto-/palautusoikeutta ilman paperikuittia?

Vierailija
29.09.2023 |

Lapsi oli ostanut vahingossa väärät kuulokkeet, siis sellaset perinteiset isot kuulokkeet, ja ne olikin väärät. Nyt hän haluaisi vaihtaa ne samassa kaupassa olevaan muutamaa euroa kalliimpaan versioon, ja olisi maksanut tuotteiden erotuksen. Paperikuitti, jossa myös takuu, oli tippunut taskusta. Ostos tehty mun pankkikortilla. Eivät voi kuulemma vaihtaa kun ei ole kuittia. Itselleni on joskus käynyt niin että on tullut väärä tuote, ja olen sen käynyt ongelmitta vaihtamassa, vaikka paperista kuittia ei ole ollut. Olen antanut pankkikortin ja tapahtuma on löytynyt sieltä. Nyt tapahtumaa ei kuulemma löydy. Vain kuulemma plussakortilta löytyy.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin Porvoon Citymarketissa.

Vierailija
2/29 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mut näkeehän siitä kuitista muutakin kuin vain maksetun summan.

Oliko kuulokkeet otettu tuotepakkauksestakin jo ulos.

Jos jotain tuotepakkausta edes oli.

Ihan tavallista on että kuitteja digitaalisia tai paperisia tarvitaan jos palautellaan, katsos sitä pitää kaupankin ne palautukset jonnekin kirjanpitoon merkitä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idioottimamma teki jo rikkeen antamalla pankkikorttinsa toisen käyttöön ja sitten itkee, kun idioottijälkeläinen hukkasi kuitin 😂

Vierailija
4/29 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko kelpuutatte väärät kuulokkeet tai yritätte myydä ne torissa tms. ja lapsi opettelee tarkistamaan mitä ostaa, eikä vain valitse ensimmäistä vähän sinnepäin olevaa tuotetta hyllystä. 

Vierailija
5/29 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketään joka tietää miten asia oikeasti menee?

Ap

Vierailija
6/29 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaalla on paljon oikeuksia mutta yksi velvollisuus. Säilytä se kuitti!!! Paperisena tai esim. Plussa-sovelluksessa.

Kaupalla on oikeus nähdä että tuote on juuri heiltä ostettu ja palautustilanteissa kauppa haluaa tietää paljonko tuote maksoi (ale- vai normihinta).

Kyllä kuitin saa esim. infopisteessä haettua päätteellä mutta ei se etsiminen oikein kaupan hlökunnalle kuulu vaan asiakkaan on itse huolehdittava kuitista.

Vierailija
7/29 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on omaplussa ladattu niin kuitit tulee myös sinne, mutta vaan jos olet käyttänyt plussakorttia oston yhteydessä.

Vierailija
8/29 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ehkä sun kannattaa ottaa yhteys kuluttajaneuvontaan.

Otapa yhteys sinne, netistä löydät miten yhteydenotto tapahtuu.

Mutta ihan siis luonnollista on se, että sun pitää pystyä todistamaan mistä olet sen tuotteen ostanut ja milloin - näissähän on monesti myös takuuasioista kyse - ja mihin hintaan. Ja tuotteen pitää myös olla edelleen myyntikuntoinen kun se palautetaan.

Joku iso citymarket niin kyllähän sinne voisi ilman mitään todisteita marssia sisään ja pyydellä vaihtoja j miten tahansa jos ei mitään kuitteja vaadittaisi.

No, onko sulla mitään kuitteja, sitä digitaalistakaan!

Vierailija
9/29 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa, että avaus on 100% varmuudella valetta. Kävin muutama viikko sitten Citymarketissa vaihtamassa hajonneet nappikuulokkeet uusiin, joissa oli takuu voimassa. Ilman paperikuittia.

Vierailija
10/29 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa kassalla sanoo ettei tartte kuittia ja sitte kitistään kun ei palautukset onnistu. Millo oot ite viimeksi ottanu kuitin?

Vierailija
11/29 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kuitti pitää olla siksi, että ne kuulokkeet voi olla esim. varastettu kaupasta ja sitten niistä vielä palauttaessa maksetaan varastajalle.

Vierailija
12/29 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa kuinka polleana joku alapeukuttaa 100% faktaa, kävin tosiaan muutama viikko sitten vaihtamassa hajonneet nappikuulokkeet jossa oli vielä takuu voimassa, ei tarvitse paperista kuittia, pystyin todistamaan oston digitaalisesti.

Vierailija
13/29 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pitää olla pakkauksessa vielä ja joo pitää olla kuitti

Vierailija
14/29 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota se kuitti ulos sieltä plussatiedoista

15/29 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idioottimamma teki jo rikkeen antamalla pankkikorttinsa toisen käyttöön ja sitten itkee, kun idioottijälkeläinen hukkasi kuitin 😂

Tästä kun jää kiinni, niin pankki lopettaa kortin ja voi kieltäytyä uuden myöntämisestä.

Ihan oikeasti.

Alkuperäiseen: kannattaa olla se plussa siinä maksukortissa (onnistuu myös alaikäisen omaan korttiin), niin on aina kuitit tallessa. Paperiset ovat oikeasti vanhanaikaisia.

Vierailija
16/29 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämäkin on väärin ei tarvitse olla pakkauksessakaan, minulla riitti kun vein pelkät napit. Miksi ihmiset kommentoi tänne vaikka he eivät tiedä mitään tästä asiasta. Eikä tarvitse PAPERISTA kuittia muukin riittää todistamaan.

Uskokaa nyt jo hyvällä, älkää uskoko näitä kommentoijia, sillä minä juuri vähän aikaa sitten nimenomaan citymarketissa vaihdoin hajonneet nappikuulokkeet.

Vierailija
17/29 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

VaahtoVasara kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä kun jää kiinni, niin pankki lopettaa kortin ja voi kieltäytyä uuden myöntämisestä.

Ihan oikeasti.

Alkuperäiseen: kannattaa olla se plussa siinä maksukortissa (onnistuu myös alaikäisen omaan korttiin), niin on aina kuitit tallessa. Paperiset ovat oikeasti vanhanaikaisia.

Missä lukee, että kortti anntteu jollekin muulle? Kun ei lue, niin älkää olettako ja valittako aiheen vierestä. Ei se vanhempi aina tiedä onko ne tietyt kuulokkeet juuri oikeat ostaessa..

Vierailija
18/29 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämäkin on väärin ei tarvitse olla pakkauksessakaan, minulla riitti kun vein pelkät napit. Miksi ihmiset kommentoi tänne vaikka he eivät tiedä mitään tästä asiasta. Eikä tarvitse PAPERISTA kuittia muukin riittää todistamaan.

Uskokaa nyt jo hyvällä, älkää uskoko näitä kommentoijia, sillä minä juuri vähän aikaa sitten nimenomaan citymarketissa vaihdoin hajonneet nappikuulokkeet.

Et palauttanut tuotetta, vaan teit reklamaation. Eri asia. 

Vierailija
19/29 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Takuu hoidetaan vaikkei sinulla olisi pakkausta, mutta jos olet ostanut väärän tuotteen niin silloin pitää palauttaa ostopakkaus kaikkineen.

Ja aloituksessaan AP jo mainitsi että tapahtuma olisi löytynyt plussakortilta. Eli ilmeisesti Cittari vaati joko paperisen kuitin tai plussakortin jolle on tallennettu tieto ostoksesta, mutta AP:llä ei ollut kumpaakaan.

Vierailija
20/29 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sun tilanteessa oli kyse REKLAMAATIOSTA, palautus on etenkin laillisesti aivan eri asia.

Kauppallahan ei muuten ole mitään laillista velvollisuutta tarjotta vaihto- tai palautusoikeutta (reklamaatio kyllä) ja kuitin vaatiminen on vain kohtuullista. Tämä mm. juuri siksi, että kaupan pitää pystyä varmentamaan, että tuote on ostettu heiltä tai ylipäätään ostettu eikä varastettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän