IL: Outi ja Tiia ovat aikuisia naisia, jotka eivät ole koskaan seurustelleet
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/cd09eaee-8750-46c4-a943-b08d98e912e0 (IL Plus-juttu)
Ainakin toiselle olisi helppo kertoa, mitä voisi tehdä paremmin, jotta kumppani löytyisi helpostikin. Tiia onkin jo luovuttanut ja verhoaa asian tutulla setillä "en edes halua".
Kommentit (840)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ikisinkkumies koska en kelpaa naisille mutta ei se mua haittaa koska pärjään sinkkuna myös.
Minulla ei ole oikein edes mahdollisuuksia parisuhteeseen koska olen duunari,en ajele karvojani, en seuraa muotia ja olen aika ujo/hiljainen.
Introvertti luonne on ehkä myös yksi este parisuhteelle koska introvertit tykkää olla yksin 🤷Tämähän se on kaikkien introverttien ongelma. Kaikki viihtyy niin hyvin yksin kotonaan ettei viitsitä/ jakseta/ uskalleta hakeutua uusien ihmisten pariin. Ja jos mennäänkin jonnekkin ollaan ujosti hiljaa. Kynnys lähteä tutustumaan on korkea. Ennenvanhaan haettiin kirjeenvaihto tovereita lehdessä ja niin anoppi ja appiukko tapasi toisensa. Itse taas tapasin opiskeluaikana sitkeän ekstrovertti ja kun en saanut sanotuksi ei jouduin naimisiin.
Kuinka niin se on ongelma? Ei kaikki haikaile parisuhdetta ja introvertit ovat onnellisia siitä että he saavat olla paljon omissa oloissa.
Toki hienoa niille, jotka eivät edes kaipaa kavereita ja kumppania. Saa elää ihan vapaasti yksin mikäli on ihan tyytyväinen niin. Monissa keskusteluissa introvertitkin kaipaisi ystävää ja kumppania, mutta eivät sellaista osaa hakea ja saada jo ihan sen yksinäisen elämäntavan vuoksi. korjattu
Miksi oletat että introvertilla ei olisi ystäviä? Itse olen introvertti ja minulla on ystäviä mutta ei kumppania, ystäviä nään pari kertaa kuukaudessa ja se riittää minulle.
Parisuhteeseen minulla ei ole tarvetta koska haluan työpäivien jälkeen olla pääosin omassa rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se naisella on ainoa minkä minä pystyn kuvittelemaan jos on niin käsittämättömän ujo, että suunnilleen potkii kaikki miehet tiehensä. Ja siinäkin pitää silti oikeasti nähdä eforttia, että saa kaikki karkotettua, koska jotkut miehet ovat erittäin sitkeitä, eivätkä luovuta ekasta kerrasta.
Miksi tällaista tuubaa jauhetaan edelleen? Tavallisen naisen elämä ei todellakaan ole mitään jatkuvaa miesten pois hätistelyä. Olen 39, mua on pyydetty treffeille v. 2007 ja heti perään 2017. Molemmilla kerroilla pyytäjä oli n. 30v itseäni vanhempi. Siinäpä ne miehiltä tulleet huomionosoitukset sitten ovatkin olleet.
Se on tietty mahdollista, ettet ole sosiaalisesti kovin taitava, etkä tunnista jos joku mies tunnustelee pääsyä jutuille. Harvahan sitä ihan randomisti tulee treffeille kyselemään. Kyllä sitä yleensä koitetaan jollain katseella hakea ensin, että mitenköhän nainen suhtautuu minuun.
Mulla on toisenlaiset kokemukset ja moni nimenomaan tulee ihan randomisti kyselemään treffeille. Ainakin viimeisimmät viisi miestä, jotka ovat minua livenä lähestyneet, eivät kyllä ollenkaan tunnustelleet mahdollista suhtautumistani heihin. Välillämme ei välttämättä ollut edes katsekontaktia, enkä ollut huomannut miestä kuin vasta siinä hetkessä, kun hän pysäyttää minut. Joissain tapauksissa minulla ja miehellä on ollut hyvin nopea katsekontakti, josta olen nopeasti kääntänyt katseeni pois, mutta sekin on riittänyt miehelle lähestymiseen.
Itseoppineita pelureita jossain isommassa kaupungissa.
No enpä tiedä. Uskon että tunnistan pelurin, ja nämä ovat olleet poikkeuksetta hyvin kaukana siitä miestyypistä.
Pahimmat pelurit ovat ulkonäöltään ihan taviksia. On niin helppoa, kun kukaan ei luule peluriksi ulkonäön perusteella. Kaikkihan tietää, että hyvännäköisillä miehillä on naisia aivan ylimäärin, heitä kun on tosi vähän.
Toinen on ainakin sellainen taikina sormia myöten, että hyvät hemmottelu- ja petitaidot täytyy olla jotta se tuon tason miinuksen pystyy kompensoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se naisella on ainoa minkä minä pystyn kuvittelemaan jos on niin käsittämättömän ujo, että suunnilleen potkii kaikki miehet tiehensä. Ja siinäkin pitää silti oikeasti nähdä eforttia, että saa kaikki karkotettua, koska jotkut miehet ovat erittäin sitkeitä, eivätkä luovuta ekasta kerrasta.
Miksi tällaista tuubaa jauhetaan edelleen? Tavallisen naisen elämä ei todellakaan ole mitään jatkuvaa miesten pois hätistelyä. Olen 39, mua on pyydetty treffeille v. 2007 ja heti perään 2017. Molemmilla kerroilla pyytäjä oli n. 30v itseäni vanhempi. Siinäpä ne miehiltä tulleet huomionosoitukset sitten ovatkin olleet.
Se on tietty mahdollista, ettet ole sosiaalisesti kovin taitava, etkä tunnista jos joku mies tunnustelee pääsyä jutuille. Harvahan sitä ihan randomisti tulee treffeille kyselemään. Kyllä sitä yleensä koitetaan jollain katseella hakea ensin, että mitenköhän nainen suhtautuu minuun.
Mulla on toisenlaiset kokemukset ja moni nimenomaan tulee ihan randomisti kyselemään treffeille. Ainakin viimeisimmät viisi miestä, jotka ovat minua livenä lähestyneet, eivät kyllä ollenkaan tunnustelleet mahdollista suhtautumistani heihin. Välillämme ei välttämättä ollut edes katsekontaktia, enkä ollut huomannut miestä kuin vasta siinä hetkessä, kun hän pysäyttää minut. Joissain tapauksissa minulla ja miehellä on ollut hyvin nopea katsekontakti, josta olen nopeasti kääntänyt katseeni pois, mutta sekin on riittänyt miehelle lähestymiseen.
Sinun täytyy olla poikkeuksellisen kaunis. T. Tavis jota myöskään ei lähestytä vaikka kuinka pitäisin miesten kanssa katsekontaktia hymyillen
Vain nuoria ja poikkeuksellisen kauniita naisia lähestytään. Yli 35-v. nainen ei miehiä enää kiinnosta ja nuoria ja tavallisen näköisiä ei lähestytä koskaan. Parisuhteet syntyvät Suomessa aktiivisten naisten ansiosta. Se, että nainen vaan jaksaa lukuisten pakkien jälkeen etsiä miestä, tuottaa sen parisuhteen. Useat naiset eivät yksinkertaisesti jaksa tätä. Moni päätyy jopa ulkomaalaiseen mieheen sen takia, että suomalaiset miehet ovat niin vastahakoisia parisuhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vain nuoria ja poikkeuksellisen kauniita naisia lähestytään. Yli 35-v. nainen ei miehiä enää kiinnosta ja nuoria ja tavallisen näköisiä ei lähestytä koskaan. Parisuhteet syntyvät Suomessa aktiivisten naisten ansiosta. Se, että nainen vaan jaksaa lukuisten pakkien jälkeen etsiä miestä, tuottaa sen parisuhteen. Useat naiset eivät yksinkertaisesti jaksa tätä. Moni päätyy jopa ulkomaalaiseen mieheen sen takia, että suomalaiset miehet ovat niin vastahakoisia parisuhteisiin.
Sellaiset valeet sieltä päivää piristämään. Tuohan on aivan päinvastoin todellisuuden kanssa, mutta elä toki harhoissasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun täytyy olla poikkeuksellisen kaunis. T. Tavis jota myöskään ei lähestytä vaikka kuinka pitäisin miesten kanssa katsekontaktia hymyillen
Näinhän se on. Tai sitten on jotenkin paikkakuntakohtaista. Itse olen useat kerrat mennyt yksin terassille, jopa laittanut vähän parempaa päälle, kylläkin keskellä päivää, mutta viikonloppuna. Ihan on saanut rauhassa olla, nauttia juomasta ja katsella ihmisvilinää. Vipinää on ollut korkeintaan baarimikon kanssa small talkatessa.
Ja ei muuten ole ylipainoa ja on pitkät hiukset.
Eli se siitä, että miehiä saisi hätistellä pois...
Artikkelin luonnollinen kuvituskuva oli kiihottava. Oliko kuvassa Outi vai Tiia?
Kiitos kuvasta. Näiden juttujen oheen onkin aina hyvä laittaa muutama kasvokuva virikemateriaaliksi.
T: Tapani
Aikuinen nainen mä oon
En enää eksy maailman tuuliin
Liittomme vahvistukoon
Tahtoisin jatkaa
Hyvin alkanutta matkaa
Kun aika vaikeudet tiellemme tuo
Onnesta me teemme suojaavan muurin
Voimaa tää rakkaus suo
Onnemme kestää
Minkään emme anna estää
Paljosta luovun jos saan luonain pitää sun
En vapauttas tahdo riistää
Tahdo en itsenäisyyttäsi kiistää
Sua tarvitsen sydänystäväksi
Aikuisen naisen
Kaiken me jaamme
Toisiamme tukekaamme
Aikuinen nainen tuntee arvon rakkauden
Selkääni käännä mä en
Onnestani taistelen enkä pelkää
Toisista huolehtien
Kestämme paineet
Meitä eivät kaada laineet
Tuulilta suojaan sinut vien
Jos viedä saan
En vapauttas tahdo riistää
Tahdo en itsenäisyyttäsi kiistää
Aikuisen naisen
Kaiken me jaamme
Toisiamme tukekaamme
Aikuisen naisen
Kaiken me jaamme
Toisiamme tukekaamme
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinäkään pidä viehättävänä yhtään sen erilaisempia miehiä, kuin kukaan muukaan nainen. Ajatellaan tilannetta, että saisit valita pelkkään seksisuhteeseen kenet tahansa miehen ulkonäön puolesta. Siis ihan kenet tahansa miehen maapallolta. Arvaanko oikein, jos tuo mies on tummahiuksinen (paksut hiukset täydellisellä hiusrajalla), rasvaprosentti 8-12, pituutta yli 182 cm, vaatetyyli erittäin hyvä, hygienia täydellinen, hampaat valkoiset ja eteläeurooppalaiseen tyyliin tummanpuhuvat kasvot täydellisellä parransängellä?
Et arvaa oikein. Ja mitä "täydelliseen hygieniaan" tulee, ei se ole jokin geeneissä saatu ominaisuus vaan mahdollista ihan kaikille. Pitää viitsiä käydä suihkussa, osata peseytyä siellä suihkussa ja viitsiä vaihtaa puhtaat vaatteet.
Etpä tietenkään myönnä sitä, koska hyvesignalointi on mukavampaa.
Etpä tietenkään usko, mitä sulle kukaan sanoo, kun uhriutuminen ja itsesäälissä rypeminen on helpompaa.
Eipä tarvitse rypeä itsesäälissä, kumppani kuitenkin löytyy ja olen ihan tyytyväinen elämääni. Silti minä voin helposti myöntää, että jos olisin itse sinkku ja saisin valita seksiseurani kaikista maailman naisista, niin ottaisin jonkun todella p*rnon instabeiben jonkun ylipainoisen rummon sijasta. Siinä ei paljon luonnetta mietittäisi, koska kyse on pelkästä seksistä. Tadaa! Eikä tehnyt edes tiukkaa myöntää tätä asiaa.
Mä olin naimisissa ja sit avoliitossa. Nyt vapaana onnellisin. En oikeasti enää halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinäkään pidä viehättävänä yhtään sen erilaisempia miehiä, kuin kukaan muukaan nainen. Ajatellaan tilannetta, että saisit valita pelkkään seksisuhteeseen kenet tahansa miehen ulkonäön puolesta. Siis ihan kenet tahansa miehen maapallolta. Arvaanko oikein, jos tuo mies on tummahiuksinen (paksut hiukset täydellisellä hiusrajalla), rasvaprosentti 8-12, pituutta yli 182 cm, vaatetyyli erittäin hyvä, hygienia täydellinen, hampaat valkoiset ja eteläeurooppalaiseen tyyliin tummanpuhuvat kasvot täydellisellä parransängellä?
Et arvaa oikein. Ja mitä "täydelliseen hygieniaan" tulee, ei se ole jokin geeneissä saatu ominaisuus vaan mahdollista ihan kaikille. Pitää viitsiä käydä suihkussa, osata peseytyä siellä suihkussa ja viitsiä vaihtaa puhtaat vaatteet.
Etpä tietenkään myönnä sitä, koska hyvesignalointi on mukavampaa.
Etpä tietenkään usko, mitä sulle kukaan sanoo, kun uhriutuminen ja itsesäälissä rypeminen on helpompaa.
Eipä tarvitse rypeä itsesäälissä, kumppani kuitenkin löytyy ja olen ihan tyytyväinen elämääni. Silti minä voin helposti myöntää, että jos olisin itse sinkku ja saisin valita seksiseurani kaikista maailman naisista, niin ottaisin jonkun todella p*rnon instabeiben jonkun ylipainoisen rummon sijasta. Siinä ei paljon luonnetta mietittäisi, koska kyse on pelkästä seksistä. Tadaa! Eikä tehnyt edes tiukkaa myöntää tätä asiaa.
Mä kans naisena ottaisin pitkän ja lihaksikkaan miehen vahvoilla käsillä jos olisi mahdollisuus valita (ja se valitsemani mies valitsisi myös minut ;)). Ei tehnyt tiukkaa mullekaan myöntää.
Mun kaveri sanoi ettei halua ikinä olla parisuhteessa koska miehet ovat ällöttäviä ja tyhmiä. No totuus taitaa olla että hän pelkää miehiä ja seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Niimpä. Kyllä nuo molemmat on kankea saaneet.
Se ehkä riittää sulle. Nuo naiset kaipaavat parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri sanoi ettei halua ikinä olla parisuhteessa koska miehet ovat ällöttäviä ja tyhmiä. No totuus taitaa olla että hän pelkää miehiä ja seksiä.
Tai sitten totuus on, että hänen mielestään miehet ovat ällöttäviä ja tyhmiä. Kyllä on joillekin vaikeaa hyväksyä, mitä toiset sanovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitenkäs Tinderissä menee? Vai oletko odottanut vain miesten lähestymisiä koko ikäsi?
En ole odottanut. Kommentoin sitä kun lainaamassani viestissä annettiin ymmärtää että kaikki naiset joutuvat oikein hätistelemään miehiä pois. Tämä ei todellakaan pidä paikkaansa. On todella paljon tavallisia, perusnättejä naisia ilman minkäänlaista kosijoiden jonoa oven takana.
Olen eri, mutta tämähän on mielenkiintoista kuulla! Ja itsetuntoa/itsevarmuutta kohottavaa myös. Minä siis olen keskivertoa kauniimpi nainen, kun kyllä ihan todella minulle tulee kadulla ihan tuikituntemattomat minun ikäiset miehet juttelemaan ja ihan suoria treffipyyntöjäkin. Ja nämä miehet siis kivannäköisiä ja -oloisia ja monesti jälkeenpäin olen harmitellut, miksi vain lähdin tilanteesta pakoon.
Olen todella ujo ja tämä luonteenpiirre aiheuttaa todella paljon haittaa elämässä. Mieskokemuksiakaan ei ole tullut tämän takia muuta kuin yksi. Siinä suhteessa tajusin ujouden kyllä tavallaan suojelevankin minua. En osaa pitää puoliani enkä rajojani, sen huomasin tuossa ihmissuhteessa hyvin selvästi.
Eli ujous estää minua tutustumasta kehenkään, mutta kun en tutustu kehenkään niin ainakaan kukaan ei voi käyttää minua hyväksi tai muulla tavoin tehdä minulle pahaa. Minun pitäisi opetella pitämään puoleni paremmin, sitten voisin varmaan hyvillä mielin uudestaan kokeilla miehiin tutustumista. Ujous ärsyttää minua ja estää tekemästä asioita, mutta sillä on varmaan jokin ihan järkevä suojeleva tarkoitus näköjään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti ikisinkut latelevat tuollaisia asioita. Totta kai tuurillakin on osuutta asiaan, mutta sehän on päivänselvä asia, että itsellä on paljon enemmän vielä osuutta siihen asiaan.
A) olet siisti (pukeutuminen/hygienia/kodin siisteys)
B) pystyt kommunikoimaan vastavuoroisesti
C) käyt ihmisten ilmoilla
D) olet aktiivinen
E) olet kiinnostunut, innostunut
F) olet opiskelija ja/tai työssäkäyväNämä nyt tuli ensi alkuun mieleen.
A kohdasta puuttui tärkein, eli ole hyvännäköinen. Mies tai nainen.
Totta. Mutta hyvännäköisyys on subjektiivinen asia. Se, minkä näköisistä ihmisistä minä tykkään, ei ystäväni välttämättä pidä. Itse en missään nimessä olisi minkään salikimpun kanssa. Mutta jotkut naiset sellaisistakin pitävät.
Ei ole subjektiivinen asia. Brad Pitt nuorempana on kaikkien naisten mielestä komeampi, kuin minä. Ja olisivat mieluummin hänen kanssaan kaikilta osin. Brad Pitt oli nyt totta kai kärjistetty esimerkki, mutta kauneus ei ole katsojan silmässä.
Se, että kukaan ei pidä sinun ulkonäöstäsi ei kyllä kumoa sitä, että ihmiset pitävät viehättävinä erinäköisiä ihmisiä.
Arvaat ainakin minun kohdallani täysin väärin.
Vierailija kirjoitti:
Useimmille muillekaan ketjussa ei ole tehnyt tiukkaa ilmaista, millaiset ihmiset viehättävät. Jotkut onnettomat kuitenkin pitävät aina vain muita valehtelijoina ja takertuvat noihin omiin utopistisiin ihannemieskuvitelmiinsa, joilla perustelevat, etteivät mitenkään voi ikinä kenellekään naiselle kelvata. Surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ikisinkkumies koska en kelpaa naisille mutta ei se mua haittaa koska pärjään sinkkuna myös.
Minulla ei ole oikein edes mahdollisuuksia parisuhteeseen koska olen duunari,en ajele karvojani, en seuraa muotia ja olen aika ujo/hiljainen.
Introvertti luonne on ehkä myös yksi este parisuhteelle koska introvertit tykkää olla yksin 🤷Tämähän se on kaikkien introverttien ongelma. Kaikki viihtyy niin hyvin yksin kotonaan ettei viitsitä/ jakseta/ uskalleta hakeutua uusien ihmisten pariin. Ja jos mennäänkin jonnekkin ollaan ujosti hiljaa. Kynnys lähteä tutustumaan on korkea. Ennenvanhaan haettiin kirjeenvaihto tovereita lehdessä ja niin anoppi ja appiukko tapasi toisensa. Itse taas tapasin opiskeluaikana sitkeän ekstrovertti ja kun en saanut sanotuksi ei jouduin naimisiin.
Kuinka niin se on ongelma? Ei kaikki haikaile parisuhdetta ja introvertit ovat onnellisia siitä että he saavat olla paljon omissa oloissa.
Toki hienoa niille, jotka eivät edes kaipaa kavereita ja kumppania. Saa elää ihan vapaasti yksin mikäli on ihan tyytyväinen niin. Monissa keskusteluissa introvertitkin kaipaisi ystävää ja kumppania, mutta eivät sellaista osaa hakea ja saada jo ihan sen yksinäisen elämäntavan vuoksi. korjattu
Miksi oletat että introvertilla ei olisi ystäviä? Itse olen introvertti ja minulla on ystäviä mutta ei kumppania, ystäviä nään pari kertaa kuukaudessa ja se riittää minulle.
Parisuhteeseen minulla ei ole tarvetta koska haluan työpäivien jälkeen olla pääosin omassa rauhassa.Koska täällä monet valittaa yksinäisyyttään ja selittävät sen johtuvan introvertiudesta.