Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva-arki: Miten saada mies ymmärtämään?

Vierailija
21.05.2022 |

Mulla itselläni alkaa keinot loppua. En olisi uskonut, että fiksuna ja huolehtivana isänä pitämäni mies on näin kyvytön lapsen hoitamisen suhteen.
Ongelma 1: Rutiinit/päivärytmi.
Mies ei ymmärrä, miksi yöpuku pitää vaihtaa, ts. valmistella vauva nukkumiseen. Hän laittaisi 6kk vauvan päiväpuvussa vaipan vaihdon jälkeen vaan nukkumaan. Eli laskee hoitopöydältä vaan petiin.
Kun vauva sitten sätkii ja potkii levottomana valoisassa huoneessa (ei ymmärrä että nyt nukutaan), mies tunkee tuttia suuhun ja tuskastelee, kun ei nuku. Mies toimii näin, jos en huolehdi iltarutiineja. Myös kauppareissut iltaseiskalta vauvan kanssa ja vieraiden vastaanottaminen ilta-aikaan on miehelle ok, koska lapsen pitää tottua normielämään.
Hoidan pääosin aamut, joskus vknloppuna haluaisin nukkua.
Kun niin teen, niin
aamulla mies ei sitten vaihda sitä yöpukua pois, vaan tuo vauvan olkkariin leikkimään, eikä anna aamupalaa, vaan tarjoaa maitoa (vauva syönyt 4kk iästä asti soseita/nyt puuroa aamulla ja illalla).
Nukuttaa vauvan väkisin eri huoneessa olevaan sänkyyn tunnin hereillä olon jälkeen, väittää, ettei ole nälkä vauvalla, vaikka vauva herää pian itkemään. Ei ymmärrä, että vieras huone/nälkä herättää, sekä se, että ulkoilu jää pois.
Mies pilkkoo rakentamani rytmin näinä hoitovuoroinaan, eli me tehdään aina samoin: Herätys, aamuhöpöttelyt, vaipanvaihto, päiväasu, leikkihetki ja aamupuuro. Seurustelua ja vaunulenkille.
Tätä toistetaan, oli se aamuherätys sitten milloin vaan, yleensä 5.30. Vauva on onnellinen ja helppo tapaus, KUN pitää kiinni tästä!
Mies ei kuulemma jaksa aamusta lenkille, eikä jaksa noudattaa rutiineja. Ei se vauva kuole jos joskus, hän väittää.
Riitelemme asiasta aina, kun vauva nukkuu. Miehen mielestä valitan turhasta ja olen kiittämätön, kun mä annan sun nukkua sä vaan haukut.
Mies raivostuu ja uhriutuu, eikä kuuntele.
Tämä johtaa siihen, että mä en nuku tarpeeksi ja hoidan aamut yksin, muuten lapsen rutiini kärsii.

2. Hoitaminen. Sen harvan pakotetun kerran , kun pukee yöpuvun, pukee paksun haalarin ja peittelee täkillä. Vauva heräilee. Suuttuu, kun vaihdan kevyempään asuun.
Päivisin taas pukee liian vähän, palellutti vauvan vatsan huhtikuussa, kun lenkkeili vauvan kanssa ja tuli itse hikiseksi, RIISUI MYÖS VAUVAN HAALARIN, ja tuli pihaan poika kylmettyneenä. Kuulemma hiestä märkä oli vauva, no ei ollut, oli puklannut maidot päälleen.Märässä sisäasussa vaunuili kuomu auki, vauvan vatsa oli jääkylmä.

Syöttäminen. Katsoo itse telkkaria tai keskittyy muuhun, lapsi ei syö, joten ei sillä oo nälkä. Tarjoilee jäähtynyttä ruokaa tunnin mittaan sen sijaan, että aloittaa tai lopettaa systemaattisesti ruokailun.
Nämä kaikki siis tapahtuvat, jos en valita ja mäkätä. Mikään ei auta, ei puhuminen eikä neuvolan tai nettilinkkien lähetys, että voisi itse lukea vauvanhoitamisesta ja rutiinien tärkeydestä.
Rakastan vauvan kanssa oloa ja olenkin miettinyt, olisinko onnellisempi vauvan kanssa kaksin?
Mies voisi elää rajattomasti joka toinen vknloppu sitten myöhemmin, lapsi ei kärsisi, kun rutiinit olisivat sitten äidin luona?
Voitte vittuillakin vastaajat, mutta kestän sen, tää äitiys on parasta maailmassa, ainoa stressaava tekijä elämässäni on mies.
Lasta en kadu ikinä, vaikka mies osoittautuikin mieslapseksi.

Kommentit (516)

Vierailija
401/516 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä keskustelut on ihan hirveitä. Jos äiti kylmettäisi vauvan, nukuttaisi kuumassa ja jättäisi ruoan antamatta, hän olisi huono äiti. Isä on vaan tosi rento ja menee selkeästi vaan fiilikse mukaan.

Just näin!!! Jos äiti toimisi näin niin siitähän se älämölö syntyisi!! Siis miettikää nyt ihan rehellisesti! Johan täällä huudettaisiin lastensuojelua ja huostaanottoa!

Vierailija
402/516 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on rasittava happivajaudessa elävä naislapsi. Ota itseäsi hiuksista kiinni ja raahaa itsesi roska-astiaan omatoimisesti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/516 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä keskustelut on ihan hirveitä. Jos äiti kylmettäisi vauvan, nukuttaisi kuumassa ja jättäisi ruoan antamatta, hän olisi huono äiti. Isä on vaan tosi rento ja menee selkeästi vaan fiilikse mukaan.

Just näin!!! Jos äiti toimisi näin niin siitähän se älämölö syntyisi!! Siis miettikää nyt ihan rehellisesti! Johan täällä huudettaisiin lastensuojelua ja huostaanottoa!

Johtuupi pitkälti varmaan siitä, miten raakoja äidit toisilleen ovat. Kaikki on väärin, mitä toinen äiti lapsensa kanssa tekee, jos ei itse ole oman lapsensa kanssa jotain asiaa niin tehnyt. Sen takia äidit syötäisi elävältä, jos tuo kyseinen "moka" sattuisi äidille. Mikäli äidit laskisi rimaa ja eivät nälvisi jatkuvasti toisiaan luullen samalla itseään parhaaksi mahdolliseksi äidiksi, niin tuo vaatekriisi ei olisi mikään ongelma äitienkään tekemänä.

Koittakaa äidit asettaa itsellennekin rentomeininki -vaihde päälle. Äitiys ei ole niin vakavaa.

Vierailija
404/516 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluisa fleece pulma. Miksi äiti ei kaiva lapselleen ohuempaa peittoa sen sijaan, että vaihtaa joka kerta isän laittaman puvun poijes ja joutuu sähläämään moneen kertaan vaatteiden vaihdon kanssa.

Vierailija
405/516 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Kyllä minä olen pukenut lapsiani väärin ja heille on tullut kylmä/kuuma. Uniltakin usein heräävät hikisinä, toisilla lapsilla vaan on sellainen kuumakalle-aineenvaihdunta. Yks taas ei koskaan hikoile. Olen myös antanut heille vauvana useinkin rintamaitoa, soseen sijasta klo 6 aamulla, jotta olen saanut jatkaa nuokkumista.

Ja laitan pääni pantiksi etten ole ainoa. Jos mies olis tullut noista mulle jotain prutkuttaa, olisin varmaan syönyt sen pään. Eli kyllä ap:n miehellä on varmasti kestämistä ja melkoinen pinna kun jaksaa.

Vierailija
406/516 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, olen äiti. Kun esikoinen syntyi, varmuuden vuoksi puin ulos niin, ettei varmasti ole kylmä. Tullessamme sisälle lapsen vaatteet litimärkiä. Toisella kerralla taas selkä kylmänä. Vanhempien naisihmisten mukaan syötin väärään aikaan, neuvolan mukaan vääränlaista. Kukaan ei tehnyt lasua. Myöhemmin meille tuli jopa sijoitettu lapsi. Hänet osasin jo hoitaa paremmin :))

Vierailija
407/516 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samankuuloista teillä, mitä meillä oli esikoisen kanssa! Luulen, että itseasiassa aika tyypillinen tilanne eri asteisena monessa perheessä esikoisen kanssa. Ongelmatilanteeseen hieman ehkä riskialtis neuvo, mutta meillä auttoi toinen lapsi! Ja suoraan sanottuna tilanteessa, jossa aloimme hankkia toista lasta, ajattelin että tulevaisuudessa eroamme. Ajattelin, että lapsilla on sitten sisarus ja oma lapsilukuni on tässä. Aloitan lopulta yh:na ja mies viikonloppuisänä. Ajattelin, että näin paras kaikkien kannalta ja olin jo luonut ajatukset tulevaisuudesta. No kuinkas kävikään, kun toinen syntyi: Meillä ei ollut enää aikaa marmattaa toisillimme eikä seurata, miten toinen tekee. Kummallakin oli kädet täynnä. Mies kulki enemmän esikoisen kanssa ja minä hoidin vauvaa ja yhtäkkiä oltiin molemmat tyytyväisiä. En tajua, miten siinä näin kävi. Nyt lapset jo kouluikäisiä ja nauretaan esikoisen ajan törttöilyille ja yhteenotoille. Ollaan molemmat kieltämättä aika kovapäisiä eikä haluta missään jäädä kakkosrooliin vaan olla aina niitä jotka suunnittelee ja sumplii asiat. Kun kummallakin oli yhtäkkiä kädet täynnä töitä ja se oma juttunsa eikä aikaa puuttua toisen tekemisiin, homma alkoi sujua. Varoituksena täytyy kuitenkin sanoa, että näin ei toki käy kaikille: Ystäväpiirissä perheitä, joissa tilanne pahentunut toisen myötä. Toivon, että asiat ratkeaa teillä tavalla tai toisella. Hyvään elämään on monta tietä, toivon että löydätte omanne.

No nyt mä ymmärrän miksi lähipiirissä kaikilla on kaksi tai kolme lasta.

Vierailija
408/516 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvon leidit, katsokaapa tiktokista aihetta weaponized male incompetence tai guuglettakaa.

Strategiseen kykenemättömyyteen pystyy ihan kyllä naisetkin, mutta niin monissa liitoissa kodin- ja lastenhoidon kohdalla kyse ei ole naisen liiallisista vaatimuksista tai siitä, ettei mies osaa niin hyvin kuin nainen jolloin naisen on pakko tehdä itse kaikki, tai kuten tässä aloituksessa, ettei mies ymmärrä vauvan tarpeita tai kykene vastaamaan älyttömiin pilkuntarkkoihin vaatimuksiin.

Tämä jos mikä tappaa avioliitot. Ja tämä on siis tarkoituksellista, tavoitteena välttyä kodin-ja lastenhoidolta kokonaan.

Todellakin tappaa, mutta ei tavalla, jolla kuvittelet. Miten sä kuvittelet, että naisen jalat aukeaa enää koskaan, jos se googlaa "weaponized male incompetence" ja alkaa rakentamaan tätä naisten miesvihateoriaa päässään? Kun se mies lopulta saadaan tekemään aivan kaikki, se teidän taistelema excel-taulukko pitää yhden rivin naiselle.: "Seksiä klo 21 saunan jälkeen".

Siihen se nainen ei pysty, koska se on lukenut näitä tarinoita. Näin se menee.

Täällä siskot neuvoo toisiaan kuinka tappaa oma avioliittonsa, ja tehdä lapsistaan onnettomia. 

Siitä sitten vaan!

Jännästi sait raas miehen narsismin väännettyä naisen syyksi. Kuulut suljetulle osastolle, ellet vankikaan. Olet wannabe-raiskaaja tai joukkomurhaaja tyyliin Breivik.

Hyväluojasentään, tämä meni kyllä jo psykoosin puolelle pahasti! Mitäs jos lähtisit rauhoittumaan jonnekin?

-eri

Vierailija
409/516 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapsi tuolla kaukana maailmalla erään kaukomaan naisen kanssa. Ikinä se ei oo patistanut kotihommiin, ei vaipanvaihtoon, kun joskus poikkeen. Rahaa tietysti annan, sehän selvä, mutta aina aivan kohtuudella maan hintatasoon (halpa) verrattuna.

Hänellä ei ole periaattellista feminististä vihaa miestä kohtaan. Miestä kunnioitetaan, tuntuu hyvältä käväistä täältä Suomesta, jossa mies ja isä on perheessä jossain hyppysirkan ja marsun välimaastossa noin arvoltaan.

Vierailija
410/516 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lapsi tuolla kaukana maailmalla erään kaukomaan naisen kanssa. Ikinä se ei oo patistanut kotihommiin, ei vaipanvaihtoon, kun joskus poikkeen. Rahaa tietysti annan, sehän selvä, mutta aina aivan kohtuudella maan hintatasoon (halpa) verrattuna.

Hänellä ei ole periaattellista feminististä vihaa miestä kohtaan. Miestä kunnioitetaan, tuntuu hyvältä käväistä täältä Suomesta, jossa mies ja isä on perheessä jossain hyppysirkan ja marsun välimaastossa noin arvoltaan.

Siinäpä on oikein läsnäoleva ja läheinen isä. Tai sitten ei.

Vierailija
411/516 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ihmetellään miksi miehet eivät hoida tasavertisesti lapsia. Kaikki mitä mies tekee "väärin" on sinun sanelemiasi sääntöjä. Ei kukaan jaksa loputtomiin kuunnella miten taas oli väärä asu vauvalla päällä ja olisi pitänyt syöttää sosetta eikä velliä jne. 

Öö.

Päivävaatteet päällä valoisaan huoneeseen nukkumaan?

Joku järki niissä hommissa on kuitenkin hyvä olla.

Hienoa, että sen vaipan kuitenkin vaihtaa.

Vauvalla olisi hyvä

Olla jotkut rutiinit pikkuhiljaa.

Vierailija
412/516 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku tämän vihan naiseen laittaa, jota ei ole muissa maissa. Voin ihan allekirjoittaa tuon, mitä hän sanoo. Mikä se sitten vois olla?

Vierailija
413/516 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle osalla miehistä on arvoa. Normaalit tervepäiset miehet ovat silmissäni tasa-arvoisia naisten, lapsien ja vanhusten kanssa.

Sitten on muutamia yksilöitä, jotka omalla asenteellaan ovat menettäneet silmissäni arvonsa. He on niitä heinäsirkkojakin alempia.

Arvatkaa millaisella asenteella ja mielenmaisemalla voi menettää arvonsa minun silmissäni?

414/516 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitu hyvä nainen. Itse aikoinaan kasvattanut kaksi poikaa, Vähemmälläkin vouhkaamisella ne lapset hengittää ja elää vieläkin. Teidän elämä on paljon muutakin kuin yöpaita etc.

Vierailija
415/516 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluisa fleece pulma. Miksi äiti ei kaiva lapselleen ohuempaa peittoa sen sijaan, että vaihtaa joka kerta isän laittaman puvun poijes ja joutuu sähläämään moneen kertaan vaatteiden vaihdon kanssa.

No kun se Googlen lapsipsykologia sanelee miten vaatteet on oltava kaapissa ja kaiketi millainen täkki vaikka tulisi kuuma. Meilläkään ei pakosta vaihdettu yökkäriä vauvalle, kyllä ne valot yms kertoivat että mennään nukkumaan. Liian tarkka ei hyväksi ole.

Vierailija
416/516 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku tämän vihan naiseen laittaa, jota ei ole muissa maissa. Voin ihan allekirjoittaa tuon, mitä hän sanoo. Mikä se sitten vois olla?

Harva nyt laittaa kylässä olevan vieraan vaihtamaan lapselleen vaippoja. Johan siinä lapsi pelästyy, kun ventovieras tyyppi tulee iholle.

Vierailija
417/516 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä taitaa olla kyseessä temperamentiltaan haastavasti hoidettava vauva. Ja ap on ollut vauvan kanssa paljon, mies vähän. Ja siksi ap on huomannut mitkä asiat toimii ja mitkä vain ei kertakaikkiaan onnistu. Ja mies on myös temperamentiltaan haastava eli ei suostu uskomaan, mitä vaimonsa kertoo tietävänsä vauvasta, vaan haluaa väkisin tehdä itse samat virheet kuin vaimonsa.

Tämä.

Ei se mies näytä oppivan omistakaan virheistään, vaan suhtautuu jopa uhmakkaasti niihin. Miehellä on OIKEUS hoitaa vauvaa niin kuin itse tahtoo! Vauvasta ja vauvan tarpeista viis! Vastuullisen vanhemman velvollisuuksista viis! Ja kun vauva ei voi hyvin, ja äiti näyttää miten toimimalla vauva voisi hyvin, mies uhriutuu, eikä kuuntele. Kun kerta mies kerran toisensa jälkeen jättää antamatta aamupuuron ja jopa lounaan. Mies ei näytä erottavan, että vauvalla on eri tarpeet, eri aikoihin, kuin miehellä itsellään. Vaikuttaa, että mies haluaisi, että vauva toimisi kuten mies kulloinkin haluaa vauvan toimivan.  Mies käyttäytyy kuin uhmaikäinen, eikä kuin vastuullinen isä. Miehellä iso ego/narsismia/...? Miten lie isää itseään hoidettu vauvana ja taaperona, kun on noin ymmärtämätön pienen tarpeille?

Ap, toimit oikein kun hoidat vauvan hyvin, etkä katso läpi sormien isän hoitamattomuutta. Nyt täytyy katsoa silmiin tosiasioita. Mies ei halua hoitaa vauvaa niin että vauva voisi hyvin. Mies ei näytä oppivan omista kokemuksistaan, ei sinun sanomisista, ei neuvolantädin sanomisista. Olisiko sinun mahdollista saada jostakin muualta hoitoapua että saat välillä levätä? Viettäkää mahdollisuuksien mukaan aikaa yhdessä perheenä, mutta niin että sinä huolehdit vauvan perushoidosta. Olisiko mahdollista harkita uudelleen hoitovapaan järjestelyjä, jos miehen käytös ei muutu? Jos mies on tosi törkeä vielä taaperovuoden jälkeenkin, erokin on vaihtoehto, mutta älä eroa ennen kuin perheen nuorin on vähintään muutaman vuoden (jos tulee vielä lisää lapsia), että lapset ehtisivät vähän kasvaa. Ja kyllä, suositan ap:tä tekemään toisen lapsen jos ap vain jaksaa yksin hoitaa molemmat. Jos tuo miehen käytös ei muutu, niin erohan siitä tulee. Ja eron tultua lapsilla on isän luona turvaa ja seuraa toisistaan.

Ero koska isä hoitaa vauvaa eri tavalla kuin äiti? Sä siis ihan aidosti väität, että isä ei välitä vauvastaan, koska nukuttaa hänet äidin mielestä väärin ja syöttääkin väärin?

Vierailija
418/516 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa miehistä ei kykene Suomessa lainkaan isän rooliin... monille isille lapsi on välttämätön paha johon ei mielellään olla lainkaan yhteydessä... on paljon mukavampaa jatkaa itsekeskeistä elämää ja unohtaa tehty/tehdyt lapset... ja lapset haittaavat myös seuraavien naisten metsästystä...

Paljon voimia äideille (myös aloittajalle) te kannattelette lapsia tässä surkeassa maassa jossa miehet kuuluvat yleensä tähän joukkoon: narsistit, psykopaatit, sosiopaatit, väkivaltaiset, perheväkivaltaiset, vainoajat…

Itse voin sanoa oppineeni isänä sen että mikään ei ole hienompaa kuin lapsen aito rakkaus jota saa kun pitää hyvää huolta lapsistaan ja suojelee kaikelta pahalta maailmassa... sitä pahaa kun riittää täällä...

Ja kuten olen todennut jos joku tekee lapsilleni pahaa tulen ottamaan tarkasti mallia Dexterin antamista opeista ja suosittelen tätä kaikille, tässä onnettomassa maassa kun täällä rikollisia suojellaan sekä paapotaan ja uhreja syyllistetään ja vainotaan ja uhrit tuhotaan aina…

Vierailija
419/516 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

The_Purge kirjoitti:

Suurin osa miehistä ei kykene Suomessa lainkaan isän rooliin... monille isille lapsi on välttämätön paha johon ei mielellään olla lainkaan yhteydessä... on paljon mukavampaa jatkaa itsekeskeistä elämää ja unohtaa tehty/tehdyt lapset... ja lapset haittaavat myös seuraavien naisten metsästystä...

Paljon voimia äideille (myös aloittajalle) te kannattelette lapsia tässä surkeassa maassa jossa miehet kuuluvat yleensä tähän joukkoon: narsistit, psykopaatit, sosiopaatit, väkivaltaiset, perheväkivaltaiset, vainoajat…

Itse voin sanoa oppineeni isänä sen että mikään ei ole hienompaa kuin lapsen aito rakkaus jota saa kun pitää hyvää huolta lapsistaan ja suojelee kaikelta pahalta maailmassa... sitä pahaa kun riittää täällä...

Ja kuten olen todennut jos joku tekee lapsilleni pahaa tulen ottamaan tarkasti mallia Dexterin antamista opeista ja suosittelen tätä kaikille, tässä onnettomassa maassa kun täällä rikollisia suojellaan sekä paapotaan ja uhreja syyllistetään ja vainotaan ja uhrit tuhotaan aina…

Nice try, sisko. Läpi meni. Kaikki uskoo.

Vierailija
420/516 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

The_Purge kirjoitti:

Tämän viikonlopun typerin kirjoitus mitä itse olen tällä palstalla nähnyt. Onneksi olkoon, voitit idiootti-palkinnon!