Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesämökille ujuttautujat

Mökkimörkö
20.05.2022 |

Nyt on taas se aika alkukesästä kun kaverit alkavat innokkaasti kysellä koska olemme mökillä ja ettei vain mikään viikonlopuista x sopisi tulla kylään?

Miten torpedoitte ovelimmin kavereiden kyselyt? Ap kaipaa nasevia vastauksia "kesäkavereille", sekä tarinoita siitä miten teidän kesäkaverinne toimivat muutenkin!

Pahimpia ovat tietysti ne täyhoitoa odottavat, mutta tarkoitan nyt kaikkia jotka yrittävät ujuttautua vieraiksi muiden mökeille ihan vain minkä tahansa tekosyyn nojalla.

Ystäviä kutsumme tietysti, mutta heistä kukaan ei yritäkään väkisin tunkea kylään.

Kommentit (2108)

Vierailija
781/2108 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha täällä itkeä, että joku käyttää hyväkseen. Omat rajat kuntoon ja hyväksi käyttäjille voi sanoa suoraan, että nyt tämä homma ei käy. Vika on itsessä.

Vierailija
782/2108 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla joltain "lokilta" tai muulta että oletko koskaan mennyt kutsumatta kenenkään mökille. Jos , niin miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/2108 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mystistä, että joku haluaa kaukaiseen pöpelikköön hyttysten nakerrettavaksi.

Hyttyskarkotteet on keksitty. Niitä voi kevyesti suhauttaa vaatteen päälle. Ja lapsille tarkoitettujakin on tietääkseni. Niitä pikkasen iholle, kaulaan jne. Syvimmissä metsissä missä ei ilma kierrä on asia erikseen, mutta kun rannan raivaa, pärjää hyvin.

Ja veneellä huristaessa ei hyttysiä näy. Tuuli tuivertaa ja vesi kimmeltää. Sateella on kiva sytyttää tuli takkaan ja fiilistellä, kun odottelee saunan lämpiämistä. Mökillä voi pelailla korttia ja lautapelejä, pitää tikkakisat, lukea, uida ja  rentoutua. Olet kuin uusi ihminen kotiin palatessa.

Mökin ei tarvitse olla mikään työmaa, mukavuudet on keksitty, kompostoiva veski jne.

Usein on marjamaita lähellä, sieltä metsän makua puuroon tai piirakkaan. Kalaa saat verkoilla tai katiskasta, ja tuoretta, ei muoviin pakattua viikon matkalla kiertänyttä.

Miksi ihmiset sitten niin kovin lähtevät noihin hiljaisuuden retriitteihin jonnekin korpeen tai vaikka pieneen luukkuun, tyyliin  Jutan Kururesorttiin?

Kommentti tuohon KUN rannan raivaa:

Monessa kesämökkivaltaisessa kunnassa on todella virkaintoisia virahaltijoita, ei todellakaan välttämättä saa lupaa kaataa ainoatakaan pajupuskaa rannasta, isommista puista puhumattakaan. Esim Paraisilla tuttu joutui istuttamaan uudet puut kaadettujen tilalle.

Joo, onhan noita sääntöjä ja pykäliä, asetuksia ja vaikka mitä. Mutta hyttysiä on meillä joka paikassa. Ja lapissa vielä mäkäräiset ja siellä ihmiset asuvat ja luonnossa kulkevat ja porojaan laiduntavat.

Aika paljon on suomalaisilla kuitenkin mökkejä, joten voisinpa siitä päätellä, että me olemme kesämökkikansaa.

Vierailija
784/2108 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittaa että omat ruoat, juomiset ja lakanat mukaan

Voikun se olisikin noin helppoa. Yksi tuli juuri ohjeilla että kaikki yökamat mukaan koska mulla ei ole ylimääräisiä. tuli niin että oli aluslakana ja tyyny., ei muuta.

Toinen lokki joka kävi säännöllisesti sanoin että saa tuoda omat vedet kun kaivo ei ollut käyttökunnossa, toi viikonlopuksi 1,5l vesipullon jonka vei avaamattomana mennessään, pihalta löysin tän ääliön jäljiltä kuusi!!! osin juotua 1,5l vesipulloa viikonlopunjälkeen. Pyyteli viiniä kun oma oli autossa ja ei ollut niin hyvää kun mun. Ruokaa ei tuonut koskaan vaikka pyysin tuomaan. Oli kuulemma liian pitkä lista ja ihmeellisiä asioita kuten kahviin maitoa ja voita sekä leipää ja grilliin makkaraa.

yksi tuli kovin grillaileman, oli käynyt jopa kaupassa, toi surimi raputikkuja ja etnisestä kaupasta jotain irto tuorejuustoa...Juomihan ei mitenkään voi tuoda.

Samoin saan hirveesti ohjeita mitä mun pitäisi tehdä jotta ensi kerralla olisi mukavampaa. Osta sitä ja osta tätä....

Me oltiin ystäväni mökillä, oltiin likkaporukalla. Ystäväni sanoi tää yks tulee aina kahta kättä heiluttaen.

Otin vinkistä vaarin ja loimme oman wa ryhmän.

Tein listan ruuista, mitä voitaisiin tehdä.

Tämä oli aika vaikeaa, päätettiin mä tuon kaikki.

Tein tilauksen ja kerroin summa ja sanoin rahat kiitos.

Kuten arvata saattaa, tää 1 ei maksanut.

Kysyin suoraan, sanoi ei ole varma tuleeko. Ihan pikkasen kilahdin.

Sanoin ruuat on tilattu kaikille, muut ovat maksaneet omansa. Tuletko vai etkö

Ei maksanut, laitoin viestiä ilmoitan et tule ja laitoin hänet pois ryhmästä.

Viikonloppuna sitten, ihan pokkana, otti ystävään yhteyttä ja pyysi kyytiä. Ystävä osasi odottaa tätä ja ei vastannut puheluun ja ei lukenut viestejä.

Oli tullut junalla naapuripaikkakunnalle, josta oli n 10 km matkaa. Luult liftaamalla tuli.

Hän sitten tuli, yllättäen. Me muut oltiin saunassa ja uimassa.

Lopputulos oli se, että tää tuli 2 kättä heiluttaen ja heti ensimmäisenä meni grillin luo, jossa oli jokaisen makkarat . Joku kertoi makkaroita ei ole ylimääräisenä.

Kaikkea oli ostettu kappaleittain. Ei ollut salaattia vaan oli salaattikupit, pizzat oli pieniä pizzoja jokaiselle 1 jne. Ei ollut mitään paikkaa nukkua, kun oli jokainen laskettu.

Jopa saunassa jokaisella oli oma pyyhe, ylimääräistä ei ollut.

Kyllä hän sitten lähti. Pyysi kyytiä, mutta kukaan ei ollut ajokunnossa.

Kyseessä ei ole, ettei henkilöllä ole varaa. Hän on vaan nuuka

Vierailija
785/2108 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä osaa neuvoa, kun ei meidän mökille ketkään satunnaiset tuttavat ole koskaan olleet edes tuppautumassa ja ystävien kanssa voi puhua ihan suoraan.

Mutta auttaisiko esimerkiksi sellainen, että sanot, ettet ala sopimaan tässä vaiheessa mitään ja lupaat olla heihin päin yhteydessä ja kutsua heidät itse, jos sopiva viikonloppu teille löytyy?

Yritän itse ottaa tästä neuvosta vaarin. En ole vielä edes allekirjoittanut mökin kauppakirjoja, mutta jo on tuppautujia alkanut ilmoittautumaan. Alkaen lasten päiväkotikaverien vanhemmista, jotka on käytännössä ihan vieraita ihmisiä. Huh. Ei olisi pitänyt puhua koko mökkiasiasta mitään mutta vaikea tuota on salassakaan pitää kun siellä meinataan perheenä olla paljonkin. 

Olen kyllä lukenut netistä keskusteluita tuppautuvista mökkivieraista, mutta täytyy vielä tässä vähän tuota oppimäärää kasvattaa. 

Kun esikoinen oli päiväkodissa, lapsen ystävän vanhemmat ostivat mökin.

Mäkin kyselin asioista sinnepäin ja huomasin äiti oli vähän kiusaantuneen tuntuinen.

Heti sanoin mulle voit ihan rauhassa kertoa mökistä, me ei olla mökki-ihmisiä ja vaikka kutsuisitkin, hyvin suurella tod näk ei ikinä tulla teidän mökille.

Tämä oli selkeästi helpotus. Parka kuvitteli ja ehkä jopa oli oikeassa kaikki kysyjät olivat potentiaalisia kuokkavieraita.

Vierailija
786/2108 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mystistä, että joku haluaa kaukaiseen pöpelikköön hyttysten nakerrettavaksi.

Hyttyskarkotteet on keksitty. Niitä voi kevyesti suhauttaa vaatteen päälle. Ja lapsille tarkoitettujakin on tietääkseni. Niitä pikkasen iholle, kaulaan jne. Syvimmissä metsissä missä ei ilma kierrä on asia erikseen, mutta kun rannan raivaa, pärjää hyvin.

Ja veneellä huristaessa ei hyttysiä näy. Tuuli tuivertaa ja vesi kimmeltää. Sateella on kiva sytyttää tuli takkaan ja fiilistellä, kun odottelee saunan lämpiämistä. Mökillä voi pelailla korttia ja lautapelejä, pitää tikkakisat, lukea, uida ja  rentoutua. Olet kuin uusi ihminen kotiin palatessa.

Mökin ei tarvitse olla mikään työmaa, mukavuudet on keksitty, kompostoiva veski jne.

Usein on marjamaita lähellä, sieltä metsän makua puuroon tai piirakkaan. Kalaa saat verkoilla tai katiskasta, ja tuoretta, ei muoviin pakattua viikon matkalla kiertänyttä.

Miksi ihmiset sitten niin kovin lähtevät noihin hiljaisuuden retriitteihin jonnekin korpeen tai vaikka pieneen luukkuun, tyyliin  Jutan Kururesorttiin?

Niihin retriitteihin mennään, koska niissä on tasokkaat puitteet ja täysylläpito. Toisin kuin askeettisella hyttysmökillä. 😂

Meillä on ihan tavallinen melko vaatimaton pikku mökki, 60 neliötä, mutta siinä on kyllä sähköt, vesivessa, suihku, sähkökoneet tietokoneita myöten, ei hyttysiä pihassa, vaikka ympärillä metsikköä ja metenrantaa. Ihan rannassa on hirsisauna ja takkahuone, ei hyttysiä edelleenkään.

Emme ole rikkaita, mutta kaikki kesämökit täälläpäin ovat kyllä vastaavanlaisia vesivessoin. Alkeellisia mökkejä on yhä vähemmän. Kesämökki on monelle kakkoskoti, jos vaan pitää lämmön pienesti päällä talvisinkin. .

Vierailija
787/2108 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mökkiä, mutta asutaan lähellä lentoasemaa, niin voin samaistua.

Ei mikään vaiva majoittaa, ruokkia ja viedä ja hakea lentokentälle milloin mitkäkin sukulaiset. Säilytellä heidän talvivaatteet loman ajan ja pitää autoa taloyhtiön vieraspaikalla (vie paikan kaikkien muiden vierailta ym.) Ja tietysti lennoille vienti ja haku aina joskus aamuyöstä ja saa kytätä ovatko lennot myöhässä.

Lakanat ja pyykit pestävänä monta koneellista ja kaikki jätetään levälleen eikä edes kiitetä ja joku 1 € tuliainen tuodaan.

Onhan heitä niin mukava nähdä!

Äkkiä onneksi oppi keksimään esteitä ja suoraan kieltäytymään ja kaikki vieraspatjatkin on hävitetty.

Tietääkö matkailijat, että lentokentällä on parkkipaikka, jossa auto voi olla sen matkan ajan? Siksikö ne tuo taloyhtiön vieras paikalle, että säästää muutaman kympin? Ja toinen asia on se, että taksia voi käyttää kivuttomammin, kuin kerjätä kuljetukset kentälle ja sieltä pois sukulaisilla/tuttavilla. On Suomessa vaan köyhää kansaa. Muutenkin jonkinlainen korvaus vaivasta pitää maksaa ja yösijasta. Maksaahan koiran hoitopaikkakin ihan rahaa. 

Kun se kuppanen eurokin on kotiin päin, jos sen hyväksikäyttämällä saa. Ja pienistä puroista syntyy vuolas virta. Yöpyminen hotellissa ja taksi versus löhöilyt muiden kämpässä aamiaisineen ja kyydityksineen on jo aika reilu säästö.

Ei sen tarvinnut meilläkään olla kuin kaksi suloista karvaturria, jotka olin fiksuiksi kouluttanut, syöttänyt ja hoitanut, niin jopas naapuruston äidit pyysivät koiriamme kaikenlaiseen lasten toimintaan mukaan. Synttäritkin niin kiva viettää pihalla, kun lapsilla naapurin ihanat koirat kavereina. "Kun koirathan tykkää ja niiden tulee olla lasten kanssa ja sosiaalistua ja lapset tarvitsevat eläinystäviä" ;D

Kun tyrmäsin ajatuksen täysin, tuli meille käymään eläinsuojeluvalvoja, jolle oli kerrottu, että koirilla on huonot olot.

Ihan yksi lysti mistä on kyse ja mitä milloinkin kupataan, periaate on sama; maksa sinä, minä käytän. (mm. auton parkkipaikkojen suhteen yleinen: "Kun mehän voidaan käyttää tuota teidän toista paikkaa, kun teillä on vain yksi auto")....

On jotenkin käsittämätöntä, että nuo palvelusten pyytäjät ei maksa mitään palveluksista. Esimerkiksi juuri tuo lentokentältä haku/vienti asia. Ei tule sitten mieleenkään, että siinä menee aikaa ja polttoaineisiin rahaa. Ja ne kulut pitää jonkun maksaa. Miksi se aina on se hyväntahtoinen hyväksikäytettävä ihminen, joka joutuu maksamaan toisten kulkemisista? Tällainen toiminta on ollut ihan sääntö, että minun kukkarosta polttoainekulut menee, kun joku on ollut kyyditettävänä milloin minnekin.

Tyyli jatkui useamman vuosikymmenen. Vihdoin muutama vuosi sitten vihelsin hyväksikäytön poikki. Sitähän porukka taivastelemaan, että mikäs minulle nyt tuli. 

Puolisoni joutui vielä jokin aika sitten hyväksikäytetyksi. Hän haki ja vei matkailijat meille omalla autolla. Kilometrejä tuli 200. Ei tietenkään mitään korvausta. Tuli meille kalliiksi tarjota kahvit sille porukalle. Ja minä en kutsunut heitä meille kahville.

Tätähän se on. Jos lopetat kohtaamasi hyväksikäytön, olet paha ja huono ihminen.

En minäkään ruinatuista kyydeistä ole pyytänyt kuin "jokusen kolikon", eli ei senttiäkään ole ollut tarkoitus "tienata". Ja eka kerran olen yleensä ilmaiseksi kuskannut (en kuitenkaan kuin lyhyempää matkaa). Jos kerran ilmaiseksi myönnyt, on se hyväksikäyttäjälle jo "saavutettu etu", josta ei luovuta. 

Kun sitten jatkossa kysyt maksun perään, on vastaus nyreä "Voidaan me pyytää jotakuta toistakin, jos se on rahasta kiinni" eli oikein jo eräällä lailla uhittelevaa suhtautumista. Juu, ihan vapaasti voitte mennä, vaikka taksilla...minäkin olen jo laittanut pisteen mokomalle ryöstelylle.

Olin kerran kirppiksellä myymässä kamojani. Ehjiä, puhtaita ja ihan nykyaikaa olevia. Hinta about alun perin jostain satasen uudenveroisesta takista 3-5 euroa, mutta siitäkin olisi pitänyt tingata, varmaan kai eurolla antaa, eiku siis ilmaiseksi.

Katselin äsken facen  "roskalavaa" ja siellähän jo joku suorastaan vaati imuria, mattoja ja kaikenlaista ihan tuosta noin vain, kun oli kotia perustamassa. Onko niistäkään tarkoitus mitään maksaa (vaikka edes se kuuluisa kaffepaketti), ei kai.

Eli tämä sama linja on vallalla yleisesti, kaikki irti mistä vaan voi repiä.

Vierailija
788/2108 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo ihan suoraan, haluaako jonkun kylään, ettei ole turhia luuloja ja odotuksia puolin ja toisin.

Vierailija
789/2108 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hoitaa niin, että menee kylään, kun pyydetään.

Mun jo eläkkeellä oleva ex työkaveri, heillä on sama pariskunta ollut mökkivieraana sama pariskunta yli 20 v

Kuluja ei jaeta, kun he pyytää kylään. Vieraat tuo runsaat tuliaiset, omat petivaatteet, heillä on hauskaa ja lähtevät pois, kun on sovittu.

Sain hyvän vinkin häneltä mökkipummeille.

Hän sanoo aina lapsi on kylässä, nyt ei käy.

Jos joku yrittää sikti ängetä, vastaa näen muutenkin heitä niin harvoin, ei jaa tyttärensä ja lastenlasten seuraa muiden kanssa

Vierailija
790/2108 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

askeettinenmökki kirjoitti:

Ei mainintaa mökistä tai tosi askeettinen eikä rannassa. Taitaa muilta hiipuu innostus.

Meillä on tuollainen todella vaatimaton kuivan maan mökki. Pieni, vanha eikä hieno ollenkaan. Karsii se osan ujuttautujista mutta voin kertoa ettei kaikkia. Lapsiperheet se rannattomuus karsii muttei aikuislokkeja.

Siellä pystyy saunomaan, dokaamaan örveltämään, sotkemaan, yrjöämään ja grillaamaan yhtä lailla mökin omistajan piikkiin luin luksus merenrantahuvilalla. Toki saattavat kritisoida vaatimattomia puitteita ja silloin kyllä otsasuoni pullistui. Ja hoetaan että mä en kyllä tällaista mökkiä huolis ilmaiseksikaan, kyllä se ranta pitää olla ja iso hieno mökki.

Joku ei tätä ehkä usko ja ymmärrän sen. Mutta totta on. Välit menneet eräisiin henkilöihin tuon vaivaisen möksän takia kun laitettiin stoppi.

Tosiaan, tää ois vielä uuden ketjun paikka: se toisten mökkien haukkuminen! Silti sinne ollaan aina vaan tunkeemassa täys hoitoon.

Vierailija
791/2108 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään vaiva majoittaa, ruokkia ja viedä ja hakea lentokentälle milloin mitkäkin sukulaiset. Säilytellä heidän talvivaatteet loman ajan ja pitää autoa taloyhtiön vieraspaikalla (vie paikan kaikkien muiden vierailta ym.) Ja tietysti lennoille vienti ja haku aina joskus aamuyöstä ja saa kytätä ovatko lennot myöhässä.

Lakanat ja pyykit pestävänä monta koneellista ja kaikki jätetään levälleen eikä edes kiitetä ja joku 1 € tuliainen tuodaan.

Äkkiä onneksi oppi keksimään esteitä ja suoraan kieltäytymään ja kaikki vieraspatjatkin on hävitetty.

Tietääkö matkailijat, että lentokentällä on parkkipaikka, jossa auto voi olla sen matkan ajan? Siksikö ne tuo taloyhtiön vieras paikalle, että säästää muutaman kympin? Ja toinen asia on se, että taksia voi käyttää kivuttomammin, kuin kerjätä kuljetukset kentälle ja sieltä pois sukulaisilla/tuttavilla. On Suomessa vaan köyhää kansaa. Muutenkin jonkinlainen korvaus vaivasta pitää maksaa ja yösijasta. Maksaahan koiran hoitopaikkakin ihan rahaa. 

Kun se kuppanen eurokin on kotiin päin, jos sen hyväksikäyttämällä saa. Ja pienistä puroista syntyy vuolas virta. Yöpyminen hotellissa ja taksi versus löhöilyt muiden kämpässä aamiaisineen ja kyydityksineen on jo aika reilu säästö.

Ei sen tarvinnut meilläkään olla kuin kaksi suloista karvaturria, jotka olin fiksuiksi kouluttanut, syöttänyt ja hoitanut, niin jopas naapuruston äidit pyysivät koiriamme kaikenlaiseen lasten toimintaan mukaan. Synttäritkin niin kiva viettää pihalla, kun lapsilla naapurin ihanat koirat kavereina. "Kun koirathan tykkää ja niiden tulee olla lasten kanssa ja sosiaalistua ja lapset tarvitsevat eläinystäviä" ;D

Kun tyrmäsin ajatuksen täysin, tuli meille käymään eläinsuojeluvalvoja, jolle oli kerrottu, että koirilla on huonot olot.

Ihan yksi lysti mistä on kyse ja mitä milloinkin kupataan, periaate on sama; maksa sinä, minä käytän. (mm. auton parkkipaikkojen suhteen yleinen: "Kun mehän voidaan käyttää tuota teidän toista paikkaa, kun teillä on vain yksi auto")....

On jotenkin käsittämätöntä, että nuo palvelusten pyytäjät ei maksa mitään palveluksista. Esimerkiksi juuri tuo lentokentältä haku/vienti asia. Ei tule sitten mieleenkään, että siinä menee aikaa ja polttoaineisiin rahaa. Ja ne kulut pitää jonkun maksaa. Miksi se aina on se hyväntahtoinen hyväksikäytettävä ihminen, joka joutuu maksamaan toisten kulkemisista? Tällainen toiminta on ollut ihan sääntö, että minun kukkarosta polttoainekulut menee, kun joku on ollut kyyditettävänä milloin minnekin.

Tyyli jatkui useamman vuosikymmenen. Vihdoin muutama vuosi sitten vihelsin hyväksikäytön poikki. Sitähän porukka taivastelemaan, että mikäs minulle nyt tuli. 

Puolisoni joutui vielä jokin aika sitten hyväksikäytetyksi. Hän haki ja vei matkailijat meille omalla autolla. Kilometrejä tuli 200. Ei tietenkään mitään korvausta. Tuli meille kalliiksi tarjota kahvit sille porukalle. Ja minä en kutsunut heitä meille kahville.

Tätähän se on. Jos lopetat kohtaamasi hyväksikäytön, olet paha ja huono ihminen.

En minäkään ruinatuista kyydeistä ole pyytänyt kuin "jokusen kolikon", eli ei senttiäkään ole ollut tarkoitus "tienata". Ja eka kerran olen yleensä ilmaiseksi kuskannut (en kuitenkaan kuin lyhyempää matkaa). Jos kerran ilmaiseksi myönnyt, on se hyväksikäyttäjälle jo "saavutettu etu", josta ei luovuta. 

Kun sitten jatkossa kysyt maksun perään, on vastaus nyreä "Voidaan me pyytää jotakuta toistakin, jos se on rahasta kiinni" eli oikein jo eräällä lailla uhittelevaa suhtautumista. Juu, ihan vapaasti voitte mennä, vaikka taksilla...minäkin olen jo laittanut pisteen mokomalle ryöstelylle.

Olin kerran kirppiksellä myymässä kamojani. Ehjiä, puhtaita ja ihan nykyaikaa olevia. Hinta about alun perin jostain satasen uudenveroisesta takista 3-5 euroa, mutta siitäkin olisi pitänyt tingata, varmaan kai eurolla antaa, eiku siis ilmaiseksi.

Katselin äsken facen  "roskalavaa" ja siellähän jo joku suorastaan vaati imuria, mattoja ja kaikenlaista ihan tuosta noin vain, kun oli kotia perustamassa. Onko niistäkään tarkoitus mitään maksaa (vaikka edes se kuuluisa kaffepaketti), ei kai.

Perin kummallista on se, että kun kerjätään kyytiä autolliselta, että sen autollisen pitää maksaa siitä syntyvä polttoainekustannus sen takia, kun ollaan sukua tai kavereita. Tämä ei vaan mene minun ymmärrykseen. Minä maksan omat kulkemiseni itse. Maksakaa muutkin kulkemisenne itse.

Tottahan se on, että on ihmisryhmä, jotka haluaa lypsää muita joka mutkassa. Ei mitään häpyä.

Vierailija
792/2108 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kyselin jo vuosia sitten mökkilokeilta, että jokos olette oman mökin hankkinut, kun voitaisiin ukon ja lasten kanssa tulla kesälomaksi kylään koska oma mökki myytiin pois. kukaan ei kutsunut, kenellä tiedettiin mökki olevan. nyt meillä on muutaman tutun mökin sijainti tiedossa, ja juhannuksen alla tuppaudutaan kyläilemään. 

Vierailija
793/2108 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun välit on poikki lokkisisaruksiini. Niille otti koville, kun en suostu siihen, että minun piikkiin majaillaan meidän mökillä. Syödään meidän ruokia. Kulutetaan sähköä, vettä yms.

Oli se vaan kauheeta, kun ei saa ilmaista ylläpitoa enää. Näin siinä käy, kun kaikki oli yksipuolista. Terveiset vaan sisaruksille ja heidän aikuisille lapsille: Ei tuu yhtään ikävä teitä, ja todella helpottaa se, ettei mun tarvi enää näytellä ilahtunutta saadessani syöttää ja majoittaa teitä. Olitte aikavarkaita.

Vierailija
794/2108 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirveellä saa monet asiat toimimaan ja puhumalla outoja asioita, kuten kuulevansa ääniä, jotka kehoittavat käyttämään kirvestä. Ei ole mökille enää tunkua. Tosin ei ole muulloinkaan.

Vierailija
795/2108 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintömökki olisi ollut saatavilla ja siskoni olivat sitä mieltä että meidän kannattaisi ottaa se ja he sitten asunnon ja ehkä vähän vielä maksaisimme heille. Suunnittelivat jo miten he jakaisivat mökkivuoroja sinne mökille eli heinäkuussa pitäisi heidän aina myöskin päästä kun lomia silloin jne. Lupasimme pohtia vaimon kanssa asiaa. Kotimatkalla piti auto pysäyttää kun nauroimme molemmat vedet silmissä. Siskoni olivat aivan varmasti vakavissaan etukäteen yhdessä asiaa jo pohtineet ja tehneet suunnitelmia. 

Emme ottaneet mökkiä sillä mehän olimme aina olleet ne jotka vähiten siellä kävivät. Ehkä kerran tai kaksi kesässä ja silloinkin kun vanhempani pyysivät käymään. Emme käyneet sen mökin takia vaan nähdäksemme heidät. Kesälomilla ennen ja jälkeen olemme aikaa viettäneet matkoilla tai vuokramökillä. Siskot leimasivat minut vaimoineni loisiksi jotka juoksevat mökillä nauttimassa ilmaisesta jne mutta todellisuudessa emme ole kertaakaan siellä perinnönjaon jälkeen käyneet. Ei meillä ole mitään tarvetta koska ei mitää sidettä edes minulla kun vanhempiani ei enää ole. Heidän eläessään kävimme joskus mutta mielummin silloinkin heidän kotonaan. 

Vierailija
796/2108 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei saisi millekkään mökille edes maksusta. X-puolisoni olisi halunnut ostaa kesämökin ja sanoin että osta vain mutta minua et tule siellä näkemään. Sain tarpeekseni kun asuin lapsuuden ja nuoruuden synnyinkodissa joka kyllä meni talon nimellä mutta olisi voinut olla ei niin moderni kesämökki toisille. Oli vain yksi huone ja keittiö, ulkovessa ja vesi piti kantaa sisälle ja ulkosaunaan kaivosta ämpärillä. Kesäisin oli tuhottamasti paarmoja ja sääskiä, talvella hiiret yrittivät sisään. Kaksi aikuista ja kolme lasta siinä oltiin ja kesällä tuli sitten sukulaisia joista oli 'kiva käydä maalla', kauimpaa tulevat olivat yleensä pari, kolme viikkoa. Se ei meitä lapsia haitannut mutta varmaan teetti töitä vanhemmille. Jos minua joku tahtoo mökille kylään niin kieltäydyn kohteliaasti ja ei auta jos mökissä on sisä vessa ja sauna eikä vettä tarvi kantaa. Sanon vain että pitäkää loma rauhassa ja voin tulla sitten kun olette tulleet takaisin kotiin.

Vierailija
797/2108 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittaa että omat ruoat, juomiset ja lakanat mukaan

Voikun se olisikin noin helppoa. Yksi tuli juuri ohjeilla että kaikki yökamat mukaan koska mulla ei ole ylimääräisiä. tuli niin että oli aluslakana ja tyyny., ei muuta.

Toinen lokki joka kävi säännöllisesti sanoin että saa tuoda omat vedet kun kaivo ei ollut käyttökunnossa, toi viikonlopuksi 1,5l vesipullon jonka vei avaamattomana mennessään, pihalta löysin tän ääliön jäljiltä kuusi!!! osin juotua 1,5l vesipulloa viikonlopunjälkeen. Pyyteli viiniä kun oma oli autossa ja ei ollut niin hyvää kun mun. Ruokaa ei tuonut koskaan vaikka pyysin tuomaan. Oli kuulemma liian pitkä lista ja ihmeellisiä asioita kuten kahviin maitoa ja voita sekä leipää ja grilliin makkaraa.

yksi tuli kovin grillaileman, oli käynyt jopa kaupassa, toi surimi raputikkuja ja etnisestä kaupasta jotain irto tuorejuustoa...Juomihan ei mitenkään voi tuoda.

Samoin saan hirveesti ohjeita mitä mun pitäisi tehdä jotta ensi kerralla olisi mukavampaa. Osta sitä ja osta tätä....

Me oltiin ystäväni mökillä, oltiin likkaporukalla. Ystäväni sanoi tää yks tulee aina kahta kättä heiluttaen.

Otin vinkistä vaarin ja loimme oman wa ryhmän.

Tein listan ruuista, mitä voitaisiin tehdä.

Tämä oli aika vaikeaa, päätettiin mä tuon kaikki.

Tein tilauksen ja kerroin summa ja sanoin rahat kiitos.

Kuten arvata saattaa, tää 1 ei maksanut.

Kysyin suoraan, sanoi ei ole varma tuleeko. Ihan pikkasen kilahdin.

Sanoin ruuat on tilattu kaikille, muut ovat maksaneet omansa. Tuletko vai etkö

Ei maksanut, laitoin viestiä ilmoitan et tule ja laitoin hänet pois ryhmästä.

Viikonloppuna sitten, ihan pokkana, otti ystävään yhteyttä ja pyysi kyytiä. Ystävä osasi odottaa tätä ja ei vastannut puheluun ja ei lukenut viestejä.

Oli tullut junalla naapuripaikkakunnalle, josta oli n 10 km matkaa. Luult liftaamalla tuli.

Hän sitten tuli, yllättäen. Me muut oltiin saunassa ja uimassa.

Lopputulos oli se, että tää tuli 2 kättä heiluttaen ja heti ensimmäisenä meni grillin luo, jossa oli jokaisen makkarat . Joku kertoi makkaroita ei ole ylimääräisenä.

Kaikkea oli ostettu kappaleittain. Ei ollut salaattia vaan oli salaattikupit, pizzat oli pieniä pizzoja jokaiselle 1 jne. Ei ollut mitään paikkaa nukkua, kun oli jokainen laskettu.

Jopa saunassa jokaisella oli oma pyyhe, ylimääräistä ei ollut.

Kyllä hän sitten lähti. Pyysi kyytiä, mutta kukaan ei ollut ajokunnossa.

Kyseessä ei ole, ettei henkilöllä ole varaa. Hän on vaan nuuka

Ymmärrän, että oli tarkoitus savustaa lokki ulos, mutta ehkä typerintä mitä olen palstalta hetkeen lukenut. Ostetaan makkarat yksitellen? Entä jos yksi olisi pudonnut maahan ja muurahaiset olisivat sitä jo napanneet kiinni? - se yksi jäi sitten ilman makkaraansa.

Yksi pyyhe ja makuupaikka. Mökillähän voi nukkua vaikka maassa, jos niikseen tulee. :D

Voisihan nää trollit olla vähän mietitympiä, mutta... :D

Vierailija
798/2108 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perin kummallista on se, että kun kerjätään kyytiä autolliselta, että sen autollisen pitää maksaa siitä syntyvä polttoainekustannus sen takia, kun ollaan sukua tai kavereita. Tämä ei vaan mene minun ymmärrykseen. Minä maksan omat kulkemiseni itse. Maksakaa muutkin kulkemisenne itse.

Tottahan se on, että on ihmisryhmä, jotka haluaa lypsää muita joka mutkassa. Ei mitään häpyä.

Niin se näyttää olevan, että on kunnia-asia kuskata ilmaiseksi. 

Mä olin kuntouttavassa työtoiminnassa (en pysty pitempää matkaa kävelemään, kun on hermosärky jne. kaikenlaista muutakin, piiitkä b-lausunto) ja jopas yksi tyyppi, sellainen pikkupomoksi itsensä ylentänyt, jolla nyt joku avain jonnekin varastoon sattui olemaan, alkoi ihmettelemään, kun tulin autolla paikalle melkein nurkan takaa. (Nyt olen työkyvyttömyyseläkkeellä jo, ja lisää sairauksia tulee koko ajan).

Hän tuohtuneena kertoi kuinka ainakin hänen ystävänsä kävelee ja lenkkeilee, vaikka on selkäkipua.

Minä olin vaan että vai niin. Mutta jopas jopas, kun rouva sitten kerran päivän päätteeksi ilmoitti, että minäpäs hyppään sun kyytiin, kun meillähän on sama matkakin melkein. Ei siinä auttanut mikään kun istahti autoon ja katseli, että uudehkohan tämä peli on jne. Kyseli kaikenlaista, mitä mies tekee työkseen jne.

No, kiersin hänen kauttaan tietenkin, en viitsinyt kesken matkaa pudottaa autosta. Ja sama jatkui.

Eräänä päivänä sitten sanoin meneväni toiseen suuntaan ostoksille. Nakkeli niskojaan.

Seuraavana aamuna rouva saapui autolla töihin. "Mä otin lainaksi naapurin auton" ;D ja eikös hän aluksi ollut sitä mieltä, että pitää kävellä? Kehui itseään ainakin, kuinka hän liikkuu työmatkat ja on vireä. 

Useita viikkoja se sitä autoa käytti. Tuskin maksoi mitään. Voi sitäkin naapuriparkaa.

Vierailija
799/2108 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä kyselin jo vuosia sitten mökkilokeilta, että jokos olette oman mökin hankkinut, kun voitaisiin ukon ja lasten kanssa tulla kesälomaksi kylään koska oma mökki myytiin pois. kukaan ei kutsunut, kenellä tiedettiin mökki olevan. nyt meillä on muutaman tutun mökin sijainti tiedossa, ja juhannuksen alla tuppaudutaan kyläilemään. 

Haha, nyt päästään asiaan ;D Kai viet sen yhden vakiokeksipaketin, jonka syötte itse?

Vierailija
800/2108 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva kuulla joltain "lokilta" tai muulta että oletko koskaan mennyt kutsumatta kenenkään mökille. Jos , niin miksi?

Luonnevikaisilla on "oikeutuksen moodi". Se on niiden ytimessä, jos nyt ihmisenkuorella on ydintä. Narsisteilla ym kuvitelma, että ovat erityisyksilöitä joilla on oikeus kaikkeen mitä huvittaa.

Eli eivät ymmärrä pahuuttaan. Eivät rajaa käytöstään. Muiden pitää laittaa rajat.

Loisille on oikein jäädä onnettomiksi. Silti mitään myötätuntoa niitä kohtaan ei pidä tuntea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi