Kesämökille ujuttautujat
Nyt on taas se aika alkukesästä kun kaverit alkavat innokkaasti kysellä koska olemme mökillä ja ettei vain mikään viikonlopuista x sopisi tulla kylään?
Miten torpedoitte ovelimmin kavereiden kyselyt? Ap kaipaa nasevia vastauksia "kesäkavereille", sekä tarinoita siitä miten teidän kesäkaverinne toimivat muutenkin!
Pahimpia ovat tietysti ne täyhoitoa odottavat, mutta tarkoitan nyt kaikkia jotka yrittävät ujuttautua vieraiksi muiden mökeille ihan vain minkä tahansa tekosyyn nojalla.
Ystäviä kutsumme tietysti, mutta heistä kukaan ei yritäkään väkisin tunkea kylään.
Kommentit (2108)
Ukko39 kirjoitti:
Mulle on viimeks joku kaveri soittanut tai laittanut viestiä vuonna 2019.
Eli mökillä saan olla rauhassa.
Sama
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mökkiä, mutta asutaan lähellä lentoasemaa, niin voin samaistua.
Ei mikään vaiva majoittaa, ruokkia ja viedä ja hakea lentokentälle milloin mitkäkin sukulaiset. Säilytellä heidän talvivaatteet loman ajan ja pitää autoa taloyhtiön vieraspaikalla (vie paikan kaikkien muiden vierailta ym.) Ja tietysti lennoille vienti ja haku aina joskus aamuyöstä ja saa kytätä ovatko lennot myöhässä.
Lakanat ja pyykit pestävänä monta koneellista ja kaikki jätetään levälleen eikä edes kiitetä ja joku 1 € tuliainen tuodaan.
Onhan heitä niin mukava nähdä!
Äkkiä onneksi oppi keksimään esteitä ja suoraan kieltäytymään ja kaikki vieraspatjatkin on hävitetty.
Tietääkö matkailijat, että lentokentällä on parkkipaikka, jossa auto voi olla sen matkan ajan? Siksikö ne tuo taloyhtiön vieras paikalle, että säästää muutaman kympin? Ja toinen asia on se, että taksia voi käyttää kivuttomammin, kuin kerjätä kuljetukset kentälle ja sieltä pois sukulaisilla/tuttavilla. On Suomessa vaan köyhää kansaa. Muutenkin jonkinlainen korvaus vaivasta pitää maksaa ja yösijasta. Maksaahan koiran hoitopaikkakin ihan rahaa.
Kun se kuppanen eurokin on kotiin päin, jos sen hyväksikäyttämällä saa. Ja pienistä puroista syntyy vuolas virta. Yöpyminen hotellissa ja taksi versus löhöilyt muiden kämpässä aamiaisineen ja kyydityksineen on jo aika reilu säästö.
Ei sen tarvinnut meilläkään olla kuin kaksi suloista karvaturria, jotka olin fiksuiksi kouluttanut, syöttänyt ja hoitanut, niin jopas naapuruston äidit pyysivät koiriamme kaikenlaiseen lasten toimintaan mukaan. Synttäritkin niin kiva viettää pihalla, kun lapsilla naapurin ihanat koirat kavereina. "Kun koirathan tykkää ja niiden tulee olla lasten kanssa ja sosiaalistua ja lapset tarvitsevat eläinystäviä" ;D
Kun tyrmäsin ajatuksen täysin, tuli meille käymään eläinsuojeluvalvoja, jolle oli kerrottu, että koirilla on huonot olot.
Ihan yksi lysti mistä on kyse ja mitä milloinkin kupataan, periaate on sama; maksa sinä, minä käytän. (mm. auton parkkipaikkojen suhteen yleinen: "Kun mehän voidaan käyttää tuota teidän toista paikkaa, kun teillä on vain yksi auto")....
Vaikuttaa nyt kyllä ihan oudolta, tuo koirajuttu. Jotenkin en nyt usko.
Kukaan toisten koiria halua pihalleen kuseskelemaan.
Ja mulla ollut koiria lapsesta asti, ikinä ei ole kukaan lainaan pyytänyt.
Vaikka kuinka ihania ovat.
Korkeintaan on kutsunut sinut synttäreille ja sanonut, että saa koiratkin tulla.Että niin kuin valehtelijaksi syyttelet? Ihan totta on juttu. Kun muutin tuohon silloiseen asuntoon, kuulin selvin sanoin, kun naapuri sanoi lapsilleen pihalla, että nyt taloon muutti kivat koirat ja me saadaan leikkikaverit. Koirat on tyyliin karvaturrisöpöyden ruumiillistumat, eli ei mitään pelottavia rotikoita. Samainen rouva tuli vielä lastensa kanssa meidän takapihalle haahuilemaan. Koiria kai etsi.
Se siinä vaan, että uros ei voi sietää lapsia. Ja annapas kun kerron miksi. Sitä on kuules lapsoset kiusanneet. Kerrankin tuli yksi kepakon kanssa päin ja koira ärähti. Lapsen äiti alkoi minua haukkumaan keskellä tietä ja kirkasta päivää.
Lisäksi näitä on heitelty sepelillä kun pihallamme makoilivat kaikessa rauhassa. Näin sitä olisi muiden lasten ehdoilla elettävä, tässä nykymaailmassa. Ikävää, että luulette niiden pikkupilttienne olevan kuin herranenkelit. Kannattais tutustua omiin mukuloihin, ja mitä ne tekevät kun silmä välttää.
Eläinsuojeluvalvoja tuohtui ja sanoi, että jos sinua ja sun koiria vielä häiritään, niin soita. Yksi rouva tuli muuten koiraa hakemaan eräänä sunnuntaiaamuna kävelylle. Minusta tämä on hävytöntä touhua.
Jokainen voi hankkia koiran ja kustantaa lapsilleen mehukestien vetonaulan ihan itse. Eläin ei ole lelu. Se on perheenjäsen. Ja se ikuinen "saako sitä silittää"? Kun sanot, että koira ei tykkää, niin kuorossa "Ai se on aggressiivinen". Huokaus.
Kyllä mun koiraa saa silittää. Se tykkää kaikista ihmisistä, lapsista erityisesti.
Sille ei ole kukaan ihminen koskaan ollut paha, siksi sillä on luottamus ihmisiä kohtaan.
Ja se on nätti. Asutaan ala-asteen vieressä ja usein ollaan lenkillä kun koululaiset tulee koulusta. Kaikki saa silittää.
Edellisen koiran kanssa ihan sama juttu.
Mutta ei kukaan ole multa koiraa lainaan pyytänyt. Kuulostaa kummalliselta.
Tosi kummallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään vaiva majoittaa, ruokkia ja viedä ja hakea lentokentälle milloin mitkäkin sukulaiset. Säilytellä heidän talvivaatteet loman ajan ja pitää autoa taloyhtiön vieraspaikalla (vie paikan kaikkien muiden vierailta ym.) Ja tietysti lennoille vienti ja haku aina joskus aamuyöstä ja saa kytätä ovatko lennot myöhässä.
Lakanat ja pyykit pestävänä monta koneellista ja kaikki jätetään levälleen eikä edes kiitetä ja joku 1 € tuliainen tuodaan.
Äkkiä onneksi oppi keksimään esteitä ja suoraan kieltäytymään ja kaikki vieraspatjatkin on hävitetty.
Tietääkö matkailijat, että lentokentällä on parkkipaikka, jossa auto voi olla sen matkan ajan? Siksikö ne tuo taloyhtiön vieras paikalle, että säästää muutaman kympin? Ja toinen asia on se, että taksia voi käyttää kivuttomammin, kuin kerjätä kuljetukset kentälle ja sieltä pois sukulaisilla/tuttavilla. On Suomessa vaan köyhää kansaa. Muutenkin jonkinlainen korvaus vaivasta pitää maksaa ja yösijasta. Maksaahan koiran hoitopaikkakin ihan rahaa.
Kun se kuppanen eurokin on kotiin päin, jos sen hyväksikäyttämällä saa. Ja pienistä puroista syntyy vuolas virta. Yöpyminen hotellissa ja taksi versus löhöilyt muiden kämpässä aamiaisineen ja kyydityksineen on jo aika reilu säästö.
Ei sen tarvinnut meilläkään olla kuin kaksi suloista karvaturria, jotka olin fiksuiksi kouluttanut, syöttänyt ja hoitanut, niin jopas naapuruston äidit pyysivät koiriamme kaikenlaiseen lasten toimintaan mukaan. Synttäritkin niin kiva viettää pihalla, kun lapsilla naapurin ihanat koirat kavereina. "Kun koirathan tykkää ja niiden tulee olla lasten kanssa ja sosiaalistua ja lapset tarvitsevat eläinystäviä" ;D
Kun tyrmäsin ajatuksen täysin, tuli meille käymään eläinsuojeluvalvoja, jolle oli kerrottu, että koirilla on huonot olot.
Ihan yksi lysti mistä on kyse ja mitä milloinkin kupataan, periaate on sama; maksa sinä, minä käytän. (mm. auton parkkipaikkojen suhteen yleinen: "Kun mehän voidaan käyttää tuota teidän toista paikkaa, kun teillä on vain yksi auto")....
Korkeintaan on kutsunut sinut synttäreille ja sanonut, että saa koiratkin tulla.Että niin kuin valehtelijaksi syyttelet? Ihan totta on juttu. Kun muutin tuohon silloiseen asuntoon, kuulin selvin sanoin, kun naapuri sanoi lapsilleen pihalla, että nyt taloon muutti kivat koirat ja me saadaan leikkikaverit. Koirat on tyyliin karvaturrisöpöyden ruumiillistumat, eli ei mitään pelottavia rotikoita. Samainen rouva tuli vielä lastensa kanssa meidän takapihalle haahuilemaan. Koiria kai etsi.
Se siinä vaan, että uros ei voi sietää lapsia. Ja annapas kun kerron miksi. Sitä on kuules lapsoset kiusanneet. Kerrankin tuli yksi kepakon kanssa päin ja koira ärähti. Lapsen äiti alkoi minua haukkumaan keskellä tietä ja kirkasta päivää.
Lisäksi näitä on heitelty sepelillä kun pihallamme makoilivat kaikessa rauhassa. Näin sitä olisi muiden lasten ehdoilla elettävä, tässä nykymaailmassa. Ikävää, että luulette niiden pikkupilttienne olevan kuin herranenkelit. Kannattais tutustua omiin mukuloihin, ja mitä ne tekevät kun silmä välttää.
Eläinsuojeluvalvoja tuohtui ja sanoi, että jos sinua ja sun koiria vielä häiritään, niin soita. Yksi rouva tuli muuten koiraa hakemaan eräänä sunnuntaiaamuna kävelylle. Minusta tämä on hävytöntä touhua.
Jokainen voi hankkia koiran ja kustantaa lapsilleen mehukestien vetonaulan ihan itse. Eläin ei ole lelu. Se on perheenjäsen. Ja se ikuinen "saako sitä silittää"? Kun sanot, että koira ei tykkää, niin kuorossa "Ai se on aggressiivinen". Huokaus.
Kyllä mun koiraa saa silittää. Se tykkää kaikista ihmisistä, lapsista erityisesti.
Sille ei ole kukaan ihminen koskaan ollut paha, siksi sillä on luottamus ihmisiä kohtaan.
Ja se on nätti. Asutaan ala-asteen vieressä ja usein ollaan lenkillä kun koululaiset tulee koulusta. Kaikki saa silittää.
Sitähän tässä juuri olen ihmetellyt, kun kuulostaa niin kummalliselta. Ei minusta todellakaan mikään normaalikäytäntö. On edesvastuutonta edes pyytää, kun ei tunne koiraa laisinkaan.
Mielelläni tekisin lenkin koirani kanssa rivakasti niin, ettei tarvitsisi pysähdellä ja kenellekään selitellä miksi ei saa silittää jne. Olen varma, että esim. rotikoiden omistajat saavat mennä ja tulla ilman kenenkään tutustumisyrityksiä ja kyselyitä. Miksi me muut emme saa, joilla on söpö ja kiltiltä vaikuttava koira? Miksi minun täytyisi antaa aikaani tuntemattomalle ja jaaritella mun koirasta?
Ja kun joskus se pieni ja söötti voi olla todella paha ja arvaamaton purija.
Ei kyllä vähääkään kiinnosta kenenkään mökki. On se sitten millainen tahansa. En tykkää nuohata toisten ihmisten nurkissa.
Kylässä käyn. Mutta yöksi en jää mihinkään. Ja mökkivierailut erityisesti jätän väliin.
Siellä vain esittelisivät mökkiään, mitä kaikkea siellä on ja mitä tekevät. Ei tod kiinnosta!
Asun maalla omakotitalossa. Ja vielä enemmän maalle pääsen kun käydään miehen lapsuuskodissa, se on perikunnan hallussa ja ollaan hyvin sopuisasti. Kova hinku ei ole sinnekään.
En ole itse asiassa ikinä käynyt oikein viihtyisässä mökissä, sen mitä nyt olen käynyt. Mun esteettinen silmäni kärsii, kun näen niitä rumasti sisustettuja mökkeröitä. Kaikki loppujen lopuksi samaa kaliberia. Vanhat nuhjaantuneet matonreuhkat, mitättömät verhot, ikävän näköistä, kaikki vanha tuotu sinne. Loppuunpalaneita mustuneita venetsiakynttilöitä, ulkona poltettuja hyttyssavuja, mummolan vintin hajua, ikävää.
Kyllä mun puolesta saa kaikki olla mökillään ihan rauhassa, en kutsu itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh, hävytöntä..? Mä olisin ainakin iloinen jos joku tarjoutuisi ottamaan mun koiran lenkille mukaan!
Olen hoitanut monia koiria satunnaisesti. Yksi oli mulla vuoden päivähoidossa.
Itse en ole pyytänyt aina koiran isäntä/emäntä on ehdottanut.
Koirat tykkäävät minusta.
Omaa en halua.
Hoitokoira on ihan eri asia, kuin se, että pyydetään koiria lainaksi lapsen synttäreille niitä lapsia viihdyttämään.
Siinä on jotain niin järjetöntä, että jopa epäilyttää että onko edes totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh, hävytöntä..? Mä olisin ainakin iloinen jos joku tarjoutuisi ottamaan mun koiran lenkille mukaan!
Olen hoitanut monia koiria satunnaisesti. Yksi oli mulla vuoden päivähoidossa.
Itse en ole pyytänyt aina koiran isäntä/emäntä on ehdottanut.
Koirat tykkäävät minusta.
Omaa en halua.Hoitokoira on ihan eri asia, kuin se, että pyydetään koiria lainaksi lapsen synttäreille niitä lapsia viihdyttämään.
Siinä on jotain niin järjetöntä, että jopa epäilyttää että onko edes totta.
Eläinsuojeluvalvoja ainakin uskoi kun kerroin. Tiesin heti kuka oli hänelle soittanut. Sain siihen vielä myöhemmin varmistuksenkin, kun oli puhunut ohi suunsa tämä naapurini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva kuulla joltain "lokilta" tai muulta että oletko koskaan mennyt kutsumatta kenenkään mökille. Jos , niin miksi?
Luonnevikaisilla on "oikeutuksen moodi". Se on niiden ytimessä, jos nyt ihmisenkuorella on ydintä. Narsisteilla ym kuvitelma, että ovat erityisyksilöitä joilla on oikeus kaikkeen mitä huvittaa.
Eli eivät ymmärrä pahuuttaan. Eivät rajaa käytöstään. Muiden pitää laittaa rajat.
Loisille on oikein jäädä onnettomiksi. Silti mitään myötätuntoa niitä kohtaan ei pidä tuntea.
Joo taitaa olla pahimman laatuisia narskuja nuo, jotka kuvittelee, että he on niin haluttuja kyläilijöitä, että sopii työntyä milloin vaan toisten riesaksi ja kyytihän pitää saada milloin vaan toiselta toisen piikkiin.
Syödään ja yövytään toisten kotona kysymättä edes lupaa. Minä panin poikki tuollaisen hyväksikäytön ja tein selväksi, etten pidä seurastanne lokit.
Kyllä meidän kaverit on tervetulleita meidän mökille, ihan niin kuin meille kotiinkin. Meidän mökillä on kauppaan matkaa 2 km, autolla pääsee, haetaan lisää ruokaa jos tarvitsee. Lakanat ja pyyhkeet laitetaan pesukoneeseen ja pihalla on paljon tilaa pyykkinaruille, missä voi kuivattaa. Ei tarvitse tuoda omia petivaatteita.
Me autoillaan itsekin välillä eri puolilla Suomea ja käydään vastavuoroisesti heidän kotona tai mökillä. Tietysti, jos jonkun mökiltä on pitkä matka kauppaan, niin viestitellään matkalta ja kysytään että mitä voi tuoda. Jos ei mitään erityistä pyyntöä tule, niin jotain vakiotuliaisia sitten, kuten jotain hyttyssavuja, sytykkeitä, sytytintikku, kynttilöitä, juomia ja saunatarvikkeita. Tutulle mökille voi ostaa sisustuksellisempiakin tarvikkeita, jos tietää, mikä sopii ja mistä kaveri tykkää.
Yleensä näistä vierailuista sovitaan kyllä etukäteen, mutta jos joskus tule yllättävä tilanne, niin meidän kaverit voi kyllä tulla meille ihan vaan niin, että ajaa pihaan. Eikä yllättävissä tilanteissa odoteta mitään tuliaisia. Jos jäi tunne, että joku jäi jotain velkaa, niin kyllä ne on aina kavereitten kesken jollain aikavälillä saatu tasaantumaan.
Vierailija kirjoitti:
Ukko39 kirjoitti:
Mulle on viimeks joku kaveri soittanut tai laittanut viestiä vuonna 2019.
Eli mökillä saan olla rauhassa.
Sama
Meillä saa käydä. Kuuteen vuoteen ei ole kyllä ketään näkynyt kuin piipahtamassa ja jos tiellä nähdään, kysytään kuulumiset. Kauppaan on 40 km. Joten..
Miksi ei vaan voi sanoo, ettå ollaan nyt vain perheen kesken rauhottumassa janrentoutumassa. Mitä väliä jos loukkaantuvat, kerran itse yrittävät väkisin tunkea eivätkä ole edes ystäviä?
Ei kiitos mökkeilylle. Aina vähän likaista ja hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiitos mökkeilylle. Aina vähän likaista ja hankalaa.
Hanki parempi mökki, puhdasvetisen järven rannalta.
Vierailija kirjoitti:
askeettinenmökki kirjoitti:
Ei mainintaa mökistä tai tosi askeettinen eikä rannassa. Taitaa muilta hiipuu innostus.
Meillä on tuollainen todella vaatimaton kuivan maan mökki. Pieni, vanha eikä hieno ollenkaan. Karsii se osan ujuttautujista mutta voin kertoa ettei kaikkia. Lapsiperheet se rannattomuus karsii muttei aikuislokkeja.
Siellä pystyy saunomaan, dokaamaan örveltämään, sotkemaan, yrjöämään ja grillaamaan yhtä lailla mökin omistajan piikkiin luin luksus merenrantahuvilalla. Toki saattavat kritisoida vaatimattomia puitteita ja silloin kyllä otsasuoni pullistui. Ja hoetaan että mä en kyllä tällaista mökkiä huolis ilmaiseksikaan, kyllä se ranta pitää olla ja iso hieno mökki.
Joku ei tätä ehkä usko ja ymmärrän sen. Mutta totta on. Välit menneet eräisiin henkilöihin tuon vaivaisen möksän takia kun laitettiin stoppi.
Tosiaan, tää ois vielä uuden ketjun paikka: se toisten mökkien haukkuminen! Silti sinne ollaan aina vaan tunkeemassa täys hoitoon.
Puolison sukulaiset ovat marttyyreja kun emme kutsu mökille. Ihan suoraan ovat tästä kiukutelleet joskus kesähelteillä kun eivät pääse mökille uimaan vilvoittavissa vesissä ja terassille siemailemaan viileitä juomia. Sitten olemme selittäneet, että miksi haluamme olla omalla porukalla. Emme muutenkaan vietä yhdessä aikaa enempää kuin muutaman tunnin kerrallaan.
Mutta eräs pienten lasten äiti on vakuuttunut, että minun mökilleni pitää päästä pesueineen, koska hän on sukua puolisolleni. Lapsia on liuta eikä äiti pahemmin perään katso. Käytöstavat vähän niin ja näin molemmilla sukupolvilla. Levottomien pikkulasten kyttääminen ja koko perheen passaaminen on viimeinen asia mitä haluan tehdä mökilläni. Ei olla kutsuttu. (En myöskään lainaa pikkuhousujani, edes lähisukulaisille.)
No, tämän naisen äiti sitten kertoi, että tytär haluaa niin kovasti mökkiä (vink vink), että olivat käyneet meidän mökkijärvellä (vink vink) katsomassa jotain (ilmeisesti myynnissä olevaa, toivottavasti eivät meidän rannassa ole kutsumatta pyörineet) ja uimassa.
Mutta ei kuulemma ollut yhtään kiva ja ranta oli huono ja kaikki vähän pielessä. Ihan naamaa väänsi kun oli niiiiiin kurjaa. Että ei olisi halunnutkaan. Happamia, sanoi kettu.
Minä taisin yhtyä päivittelyyn toteamalla että kurjalta kuulostaa. 😂
En mene mökkivierailuille. Omakin kokemus on että paikkoja esitellään ja kierretään kaikki paikat ja piha. Sitten pitäisi kehua ja ihastella. Ei kiito, ei kiinnosta heidän remontit. Usein mökkivierailuille on pitkä matka ja tuliaisia pitää viedä. Lisäksi voi olla että heillä on tapana yhteissaunoa nakuna. Olen sinkku ja niinkin on käynyt että äijä alkaa flirttailee ja muija siitä kiukuttelee. Hyppään mieluummin lentokoneeseen ja lennän Mallorcalle.
Ei ongelmaa. Oma saari Saimaan vesistössä ja vieraita käy vain kutsusta ja mantereelta haettuna. Osoitetta ei ole ilmoitettu kenellekään.
Minulla käy vain kaksi ystävää joskus mökillä, eivätkä kumpikaan edes joka vuosi. Kummallekin osaan sanoa myös ei, jos ei sovi. Esimerkiksi viime kesänä ei sopinut, joten eivät käyneet.
Ei se ole vaikeaa. Pitää vain osata sanoa ei. Selvästi.
Miksi kukaan ujuttautuu minnekkään ilman kutsua, kun tietää ettei ole toivottu vieras? Miksi tuhlata lomaa ja aikaa sellaisten kanssa, jotka eivät halua olla kanssasi? Eikös tunnelma ole aika kireä?
En voi ymmärtää. Itse menen kylään, mökille yms. ainoastaan ja vain kutsusta. Jos silloinkaan.
Itselläni on vanhemmilta peritty mökki, jossa on kaikki nykyajan mukavuudet ja runsaasti nukkumistilaa. Vanhempieni eläessä vieraita kävi paljon ja se oli mukavaa. Joskus vieraat osallistuivat pieniin projekteihin esim. auttamalla polttopuiden pinoamisessa tai keväällä pihan siistimisessä, mutta useimmiten teimme työt omalla porukalla ja vieraiden tullessa keskityttiin yhdessäoloon. Kun vanhempani alkoivat väsyä kestitsemiseen, se jäi minun hommakseni, mutta vieraat olivat silti odotettuja ja en kokenut kärsiväni tilanteesta. Mutta nyt, kun mökki on yksin minulla, kukaan ei käy kyläilemässä eikä varsinkaan kysy, tarvitsisinko apua vaikka laiturin nostoon tai puutarhakalusteiden siirtelyyn. En haluaisi mökkiorjia, mutta joskus muutama ylimääräinen käsipari auttaisi paljon ja suurimman osan ajasta saisi nauttia samasta palvelusta kuin aiemminkin.
Ujuttautujille siis tiedoksi, että jossain teitä voidaan odottaa, jos haluatte käyttää tunnin tai pari auttamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on vanhemmilta peritty mökki, jossa on kaikki nykyajan mukavuudet ja runsaasti nukkumistilaa. Vanhempieni eläessä vieraita kävi paljon ja se oli mukavaa. Joskus vieraat osallistuivat pieniin projekteihin esim. auttamalla polttopuiden pinoamisessa tai keväällä pihan siistimisessä, mutta useimmiten teimme työt omalla porukalla ja vieraiden tullessa keskityttiin yhdessäoloon. Kun vanhempani alkoivat väsyä kestitsemiseen, se jäi minun hommakseni, mutta vieraat olivat silti odotettuja ja en kokenut kärsiväni tilanteesta. Mutta nyt, kun mökki on yksin minulla, kukaan ei käy kyläilemässä eikä varsinkaan kysy, tarvitsisinko apua vaikka laiturin nostoon tai puutarhakalusteiden siirtelyyn. En haluaisi mökkiorjia, mutta joskus muutama ylimääräinen käsipari auttaisi paljon ja suurimman osan ajasta saisi nauttia samasta palvelusta kuin aiemminkin.
Ujuttautujille siis tiedoksi, että jossain teitä voidaan odottaa, jos haluatte käyttää tunnin tai pari auttamiseen.
Eikö tämän asian voisi hoitaa ihan suoraan ehdottamalla jollekin ystävälle, että tarvitsisit apua laiturin nostoon tms? Ei tämä anonyymi huhuilu vauvapalstalla taida asiaa ratkaista.