Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo raskaana, mies ramppaa baarissa kuin viimeistä päivää.. missä menee teillä raja?

Vierailija
20.05.2022 |

Meillä on muuten kaikin puolin hyvä parisuhde ja lapsi erittäin toivottu, mutta miehen baarissa ramppaus ajaa minut hulluuden partaalle. Ei siis ikinä mitään kaatokännejä vedä ja tulee aina kotiin yöksi (paitsi työmatkoilla), ei myöskään ole antanut aihetta epäillä pettämistä, mutta silti.. jokin tässä viikoittaisessa baarissa ramppaamisessa tökkii. Tuntuu niin epäreilulta potea 6. kuukautta raskauspahoinvointia ym. vaivoja sillä välin, kun toinen juo kaljaa ja jutustelee vieraille naisille baarissa (olkoonkin miten harmitonta&viatonta tahansa). Vertaistukea/neuvoja? Ei vittuilua kiitos, koska ongelma on todellinen ja olen jo valmiiksi aivan loppu.

Kommentit (266)

Vierailija
81/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purskahti kahvit näytölle🤣

Vierailija
82/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on vähän sekaisin uudesta elämäntilanteesta. Kyllä se siitä.

Näin minullekin sanottiin. Ei hyvin käynyt. Vähän ajan päästä olin kotona vauvan kanssa ja mies 3 kk surffaamassa! Kyllä. Ja oli festareita. Ja oli sitä ja tätä. Ja tosiaan, eihän siinä sitten hyvin käynyt- suhteen kannalta. Oma elämämme on nyt kyllä hyvää.

Muuttuiko se surffariksi heti lapsen synnyttyä vai vasta myöhemmin? Ja festaritkin alkoi vasta siinä vaiheessa kiinnostaa. Eikö se ikinä ennen sellaisilla käynyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiselle iski vauvakuume ja nainen hankkiutui raskaaksi ja alkaa kiukuttelemaan kun mies ei lopettanut elämäänsä ja alkanut naisen täysipäiväiseksi palvelijaksi

Etkö ole koskaan kuullut, että ehkäisy on myös miehille mahdollista?

kun nainen haluaa raskaaksi, niin siinä ei miehen ehkäisy auta. nainen kaivaa ne spermat vaikka roskiin heitetystä kondomista ja käy varmuuden vuoksi vielä vieraissa

Vierailija
84/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut koko ketjua, mutta onko puolisosi siis lähinnä hieman epäkypsä vai onko hän riippuvainen alkoholista? Juoko yksin? Nuorena ja naiivina lähdin tällaisen addiktin matkaan, ja raskaaksi tuleminen ei muuttanut tilannetta.

Päädyin lopulta keskeytykseen, kun jo raskauden alkuvaiheessa oli käynyt ilmi että tyyppi on kaikki vuorotyön mahdollistamat vapaat jossain heilumassa kännissä ja osoittautui myös hyvin mustasukkaiseksi. Eli hän sai kyllä mennä ihan miten lystäsi, mutta jos minä laitoin huulipunaa luennolle niin se oli jotain toista miestä varten. Suhteen loppuvaiheessa kun minä olin jo hoitanut itselleni uuden asunnon kaveri pisti kämppää palasiksi vapaillaan humalassa. Mitähän lapsi olisi joutunut tässä yhtälössä kokemaan vaikka olisinkin kasvattanut hänet yksin.. 

Ystäväpiirini miehet ovat tajunneet laittaa korkin kiinni ja tukea tulevaa äitiä, yksi poikkeus on saanut kulkea miten tahtoo ja tottakai parisuhde on aivan kriisissä kun äiti tekee vaativaa asiantuntijatyötä ja hoitaa vielä lapsenkin. Nyt kannattaa jutella aiheesta, ja pian. Voi olla että tuo on ohimenevää, voi yhtä hyvin olla että miehesi ei jarruta menoa yhtään sen enempää kuin lapsi on syntynyt. Jos ei voi tuossa elämäntilanteessa yhtään hillitä itseään, niin herää kysymys onko ihminen valmis vanhemmuuteen tai onko riippuvainen alkoholista.

Et lukenut edes aloitusta? Mies käy vii-kot-tain baarissa, eikä juo edes kännejä vaan jut-te-lee muille naisille.🤣 Surkea trolli?

Vierailija
85/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en olisi lasta varmaan edes hankkinut, ellei mies olisi saanut minua tähän ylipuhuttua. Joten todellakin vituttaa tuollaiset mitäs huijasit- kommentit ja ehkä selittää osaltaan myös sitä, miksi tilanne ottaa päähän niin paljon. / ap

Ei ei ja vielä kerran ei.

Jos SINÄ et sitä lasta olisi oikeasti halunnut, niin olisit tehnyt asian miehellesi selväksi. Sä et voi nyt miestäsi syyttää siitä, että olet maha pystyssä. Et sitten mitenkään.

Mutta eipä tulevaisuus kovin hyvältä näytä. Ukko jouksee baareissa ja akka odottaa lasta, jota ei oikein edes halua. Lapsi parka. Toivotaan vaan, eikun rukoillaan että jollain ihmeen konstilla asiat muuttuvat.

Mutta ala varautumaan siihen, että olet jossain välissä yksinhuoltaja. Jos miehesi tavat eivät muutu heti lapsen syntymän jälkeen (no varpajaiset pois lukien), niin heivaa se pihalle. Sun ei kai tarvitse kahta lasta kasvattaa.

Sitten lopuksi yksi kysymys. Oletko kertonut asiasta miehellesi vai valitatko ainoastaan täällä?

Hyi miten tummia pilviä onnistuit maalailemaan!

Minä en lasta olisi halunnut, mies halusi. Se ettei ole aktiivista halua ei ole sama kuin että lapsi on väärin.

Mies kävi ulkona raskausaikana normaalisti. Käy se yhä ulkona mutta ei niin usein koska ei ole aikaa.

Siis lapsi syntyy nyt miehen mieliksi?  En ikinä tekisi lasta, jos en sitä itse todella haluasi. Ihan väärin perustein aloit nyt lasta tekemään. 

Aika paljon niitä väärin perustein tehtyjä lapsia tuolla juoksee kun moni esim tulee suunnittelematta raskaaksi eli eivät sitä lasta ole halunneet.

Vierailija
86/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähipiirissä samanlainen tapaus, mies lähes 50 v ja nyt lapsettomuushoitojen jälkeen odottavat esikoistaan. Ei se mieslapsi osaa enää tapojansa muuttaa tai sopeudu lapsiperhe-elämään. Nytkin lähdetään extempore poikien reissuille Espanjaan yms. viikoksi, kun vaimo yksin kotona raskaana. Noilla kavereilla lapset alkavat olla jo täysi-ikäisiä, joten heiltä onnistuukin jo lähteminen, mutta pikkulapsiperheessä voisi ehkä jättää reissut väliin.

Vierailija
87/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en olisi lasta varmaan edes hankkinut, ellei mies olisi saanut minua tähän ylipuhuttua. Joten todellakin vituttaa tuollaiset mitäs huijasit- kommentit ja ehkä selittää osaltaan myös sitä, miksi tilanne ottaa päähän niin paljon. / ap

Jos SINÄ et sitä lasta olisi oikeasti halunnut, niin olisit tehnyt asian miehellesi selväksi. Sä et voi nyt miestäsi syyttää siitä, että olet maha pystyssä. Et sitten mitenkään.

Mutta eipä tulevaisuus kovin hyvältä näytä. Ukko jouksee baareissa ja akka odottaa lasta, jota ei oikein edes halua. Lapsi parka. Toivotaan vaan, eikun rukoillaan että jollain ihmeen konstilla asiat muuttuvat.

Mutta ala varautumaan siihen, että olet jossain välissä yksinhuoltaja. Jos miehesi tavat eivät muutu heti lapsen syntymän jälkeen (no varpajaiset pois lukien), niin heivaa se pihalle. Sun ei kai tarvitse kahta lasta kasvattaa.

Sitten lopuksi yksi kysymys. Oletko kertonut asiasta miehellesi vai valitatko ainoastaan täällä?

Minä en lasta olisi halunnut, mies halusi. Se ettei ole aktiivista halua ei ole sama kuin että lapsi on väärin.

Mies kävi ulkona raskausaikana normaalisti. Käy se yhä ulkona mutta ei niin usein koska ei ole aikaa.

Jos et sitä lasta oikeasti halunnut, niin miksi helvetissä et huolehtinut ehkäisystä?Mä syytän sinua nyt tästä tilanteesta.

Ikävä kyllä, mutta pelkään, että sulla tulee pian olemaan ison valinnan paikka.

Sä et yksin sitä pientä lasta jaksa pitkään hoitaa. Se lapsi saattaa olla vaikka kuinka vaikea tapaus. Parempi olisi ottaa ne ruusun väriset lasit pois silmiltäsi.

Miehesi on pakko muuttaa tapojaan. Muuten edessä on ero. Aiemmin tai myöhemmin. Sä hoidat yksin sitä lasta. Väsyt ja poltat itsesi loppuun. Kaikki kotityöt jää sulle vielä sen lapsenhoidon lisäksi. Et saa edes viikonloppuisin levätä, kun ukkosi juoksee baareissa. Sä vasyt lisää ja seksikään ei enää kiinnosta. Siitä seuraa se, että ukkosi pettää sua jollain baarireissullaan. Siinä teidän tulevaisuus pähkinänkuoressa.

Kysyn siis uudestaan. Oletko puhunut miehesi kanssa asiasta vai valitatko ainoastaan täällä?

Aikuinen ihminen ei pärjää yhtä iltaa viikossa ilman toista aikuista?

Tässä nyt lienee kysy hiukan muusta kuin yhdestä illasta.

Ja joo, joskus se yhdenkin illan pärjääminen voi olla aika vaikeaa. Kokemusta pikku lapsesta, joka saattoi huutaa puoli kuudesta puoli kahteen asti. Kyllä siinä oli kaksikin aikuista aika kovilla. Se syntyvä lapsi voi olla vaikka kuinka vaikea tapaus. Sulla ei liene tämmösestä mitään kokemusta? No onneksi se kesti vai kuuden kuukauden ikään saakka.

Siinäpä sulle hiukan erilaista todellisuutta.

Vierailija
88/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin huvittaa nämä ehkäisykommentit. Ollaan tosiaan molemmat 40-vuotiaita ja lapsi on saanut alkunsa hedelmöityshoidoilla, jotka mies on 100% omasta pussistaan kustantanut (puhutaan n. 20.000 eurosta ilman mitään kela-korvauksia, mutta mies ei ole ikinä noista kuluista valittanut). Kaksi ensimmäistä alkionsiirtoa päättyivät keskenmenoon, jotka MIES otti meistä kahdesta raskaammin. Että siinä vähän lisää taustoja teille ihmeteltäväksi. /ap

Vierailija
89/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et sitä lasta oikeasti halunnut, niin miksi helvetissä et huolehtinut ehkäisystä?Mä syytän sinua nyt tästä tilanteesta.

Sä et yksin sitä pientä lasta jaksa pitkään hoitaa. Se lapsi saattaa olla vaikka kuinka vaikea tapaus. Parempi olisi ottaa ne ruusun väriset lasit pois silmiltäsi.

Miehesi on pakko muuttaa tapojaan. Muuten edessä on ero. Aiemmin tai myöhemmin. Sä hoidat yksin sitä lasta. Väsyt ja poltat itsesi loppuun. Kaikki kotityöt jää sulle vielä sen lapsenhoidon lisäksi. Et saa edes viikonloppuisin levätä, kun ukkosi juoksee baareissa. Sä vasyt lisää ja seksikään ei enää kiinnosta. Siitä seuraa se, että ukkosi pettää sua jollain baarireissullaan. Siinä teidän tulevaisuus pähkinänkuoressa.

Kysyn siis uudestaan. Oletko puhunut miehesi kanssa asiasta vai valitatko ainoastaan täällä?

Näköjään en osannut selittää aktiivisen haluamattomuuden ja epäaktiivisen eroa. Ymmärrän, hankalaa tajuta.

Mutta siis mistä tilanteesta syytät minua? Koska minä olen palamassa loppuun?

Ja herran jestas toivottavasti tuo mies ei ikinä muuta tapojaan!

Vierailija
90/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan molemmat nelikymppisiä elämää nähneitä, kummallakin ihan tarpeeksi monta ryssittyä nuoruuden suhdetta taustalla. Kyse ei siis ole siitä, etteikö mies olisi saanut elämässään kokea ja sekoilla, suhteessammekin molemmilla aina ollut tilaa ja vapautta, taustalla molemminpuolinen luottamus ja avoimuus kaikissa tilanteissa. Onko nyt kuitenkaan liikaa vaadittu, että mies edes vähentäisi baarireissuja silloin, kun puoliso on raskaana??

Sanoit että VIIKOTTAIN. Eli noin kerran viikossa? Haittaisko jos mies kävisi sen ajan shoppailemassa tai urheilemassa? Vai eikö sais mennä minnekään? Miten sun vaivat vähenee sillä, että toinen on hönkimässä vieressä?

Tämäpä olikin itseasiassa ihan hyvä huomio. Jos mies ei vedä mitään perskännejä viikottain, niin mikä tässä oikein on se perimmäinen syy?

Ne vieraat naisetko? Ei ketään voi kotiinsa kahlita. Pihalle voi tosin potkia.

Ketään ei voi myöskään potkia pois omasta kodistaan.

Näsäviisastelu se vasta kivaa onkin

Vierailija
91/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotahan vain kun olet kiinni lapsessa.

Vierailija
92/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensinnäkin minulla ei sellaista miestä edes olisi joka kapakoissa ramppaisi.

Ja JOS jostain kumman syystä minulla mies olisi ja näin kävisi että alkaisi sitä tehdä, ramppaisi sitten jostain eri osoitteesta, minun huushollistani ei sitä tekisi.

Olisin raskaana tai ei. Lapsen pystyisin kasvattamaan yksinkin ja paljon onnellisempana ja tasapainoisempana kuin juopon retkun kanssa.

Ja tämän tiedän koska kaksi lasta olen yksin kasvattanut täysin ilman yhtäkään miestä. Edes sittloin kun lapset alulle pantiin yksikään mies ei ollut edes samassa huoneessa.

Tämä kun käy vallan kätevästi näinkin! :D

Vierailija
93/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lähipiirissä samanlainen tapaus, mies lähes 50 v ja nyt lapsettomuushoitojen jälkeen odottavat esikoistaan. Ei se mieslapsi osaa enää tapojansa muuttaa tai sopeudu lapsiperhe-elämään. Nytkin lähdetään extempore poikien reissuille Espanjaan yms. viikoksi, kun vaimo yksin kotona raskaana. Noilla kavereilla lapset alkavat olla jo täysi-ikäisiä, joten heiltä onnistuukin jo lähteminen, mutta pikkulapsiperheessä voisi ehkä jättää reissut väliin.

Ei perhe ole mikään vankila.

Vierailija
94/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotahan vain kun olet kiinni lapsessa.

Se on ihan äidin päätettävissä miten kiinni hän on lapsessaan.

Vierailija
95/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiselle iski vauvakuume ja nainen hankkiutui raskaaksi ja alkaa kiukuttelemaan kun mies ei lopettanut elämäänsä ja alkanut naisen täysipäiväiseksi palvelijaksi

Etkö ole koskaan kuullut, että ehkäisy on myös miehille mahdollista?

kun nainen haluaa raskaaksi, niin siinä ei miehen ehkäisy auta. nainen kaivaa ne spermat vaikka roskiin heitetystä kondomista ja käy varmuuden vuoksi vielä vieraissa

Miehenhän pitää täyttää kondomi käytön jäljiltä vedellä ja tarkistaa, että se on ehjä. Älä vaan sano, että olet itse jättänyt tuon tekemättä. Samallahan ne siittiöt kuolee. Olet niin tyhmä ja avuton, että et osaa edes ehkäisyä käyttää.

Vierailija
96/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se mies ole raskaana niin miten se naisen raskaus tuohon vaikuttaa? Onko kyse siitä että mies ei saisi käydä kun nainen ei käy?

Haloo, "viikoittain"! Joka viikko siis vetää bisseä. Meneehän tuohon jo rahaakin, jos vielä vaikka taksilla tulee kotiin, eikä terveyden päälle mitenkään hyvä juttu. "Hei kulta koetahan pärjäillä muksun kanssa, isi lähtee taas radalle jututtamaan muita naisia koko illaksi". Ei ole mitenkään normaali ja tasapainoinen suhde tuollainen. Kaljaa kun voi juoda kotonakin, eli seuraa lähtee hakemaan.

Tällainen käytös kuuluu nuoruuteen, ei lapsiperheen arkeen. Nyt ois hyvä totutella jo, vauva tulee pian! Vähempikin riittää. Entäs jos äiti lähtisi joka viikko baariin, ja vauvan jättäisi miehelle? Joku tekisi lasun.

Vierailija
97/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei perhe ole mikään vankila.

Perheestä vapautuu hyvin helposti, jos se ei kiinnosta. Joko omasta halusta tai puolison.

Vierailija
98/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen ihminen ei pärjää yhtä iltaa viikossa ilman toista aikuista?

Tässä nyt lienee kysy hiukan muusta kuin yhdestä illasta.

Ja joo, joskus se yhdenkin illan pärjääminen voi olla aika vaikeaa. Kokemusta pikku lapsesta, joka saattoi huutaa puoli kuudesta puoli kahteen asti. Kyllä siinä oli kaksikin aikuista aika kovilla. Se syntyvä lapsi voi olla vaikka kuinka vaikea tapaus. Sulla ei liene tämmösestä mitään kokemusta? No onneksi se kesti vai kuuden kuukauden ikään saakka.

Siinäpä sulle hiukan erilaista todellisuutta.

Meillä oli koliikki vauva ja ei poltettu kumpaakin vanhempaa kerralla loppuun vaan nukkiin vuorotellen vauvan kanssa ja pe illat mies oli kaverilla yötä ja minä la. Siinä sinulle meidän todellisuutta olettamisen sijasta.

Vierailija
99/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en miehenä tekisi noin. Raskaus koetaan yhdessä ja baarireissut käydään ennen lapsia. Toki kun lapsi kasvaa voi ja pitää välillä käydä, mutta silloinkin voi mennä yhdessä kun lapsella on hoitaja.

Pitääkö miehellä olla vielä kaulapanta ja hihna kaulassa että nainen pääsee hallitsee vielä paremmin? Kauheasti naiset vaativat tasa-arvoa mutta samaan aikaan vaativat että saavat hallita miehiä

Onko sulla perhe, kumppani ja lapset? Viettääkö kumppanisi joka viikko aikaansa pubissa? Ihan tosissaskos tämä olisi ok?

Vierailija
100/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se mies ole raskaana niin miten se naisen raskaus tuohon vaikuttaa? Onko kyse siitä että mies ei saisi käydä kun nainen ei käy?

Haloo, "viikoittain"! Joka viikko siis vetää bisseä. Meneehän tuohon jo rahaakin, jos vielä vaikka taksilla tulee kotiin, eikä terveyden päälle mitenkään hyvä juttu. "Hei kulta koetahan pärjäillä muksun kanssa, isi lähtee taas radalle jututtamaan muita naisia koko illaksi". Ei ole mitenkään normaali ja tasapainoinen suhde tuollainen. Kaljaa kun voi juoda kotonakin, eli seuraa lähtee hakemaan.

Tällainen käytös kuuluu nuoruuteen, ei lapsiperheen arkeen. Nyt ois hyvä totutella jo, vauva tulee pian! Vähempikin riittää. Entäs jos äiti lähtisi joka viikko baariin, ja vauvan jättäisi miehelle? Joku tekisi lasun.

Mitä jos se kävisi vaikka joka viikko pelaamssa sählyä! Menee niihin seuramaksuihinkin paljon rahaa ja saattaa ajella vaikka taksilla kotiin sieltä.

Ajatella jos joku äiti kehtaisi joka viikko mennä joogaan, siitä tulisi lasu.

Ainostaan juopot itse ajattelee että illalla kavereiden tapaaminen baarissa on ryyppäämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi