Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo raskaana, mies ramppaa baarissa kuin viimeistä päivää.. missä menee teillä raja?

Vierailija
20.05.2022 |

Meillä on muuten kaikin puolin hyvä parisuhde ja lapsi erittäin toivottu, mutta miehen baarissa ramppaus ajaa minut hulluuden partaalle. Ei siis ikinä mitään kaatokännejä vedä ja tulee aina kotiin yöksi (paitsi työmatkoilla), ei myöskään ole antanut aihetta epäillä pettämistä, mutta silti.. jokin tässä viikoittaisessa baarissa ramppaamisessa tökkii. Tuntuu niin epäreilulta potea 6. kuukautta raskauspahoinvointia ym. vaivoja sillä välin, kun toinen juo kaljaa ja jutustelee vieraille naisille baarissa (olkoonkin miten harmitonta&viatonta tahansa). Vertaistukea/neuvoja? Ei vittuilua kiitos, koska ongelma on todellinen ja olen jo valmiiksi aivan loppu.

Kommentit (266)

Vierailija
61/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimohan se raskaana on, miksi mies ei voisi käydä baarissa?

Vierailija
62/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vainooo kirjoitti:

Otit sitten ikuista teini-ikää sairastavan rassukan.

Siltä tosiaan vaikuttaa! Valitettavasti, vaikka toki tässä pitää peiliinkin katsoa ja muistaa, että oma valintani tämäkin oli. /ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan molemmat nelikymppisiä elämää nähneitä, kummallakin ihan tarpeeksi monta ryssittyä nuoruuden suhdetta taustalla. Kyse ei siis ole siitä, etteikö mies olisi saanut elämässään kokea ja sekoilla, suhteessammekin molemmilla aina ollut tilaa ja vapautta, taustalla molemminpuolinen luottamus ja avoimuus kaikissa tilanteissa. Onko nyt kuitenkaan liikaa vaadittu, että mies edes vähentäisi baarireissuja silloin, kun puoliso on raskaana??

Sanoit että VIIKOTTAIN. Eli noin kerran viikossa? Haittaisko jos mies kävisi sen ajan shoppailemassa tai urheilemassa? Vai eikö sais mennä minnekään? Miten sun vaivat vähenee sillä, että toinen on hönkimässä vieressä?

Vierailija
64/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en olisi lasta varmaan edes hankkinut, ellei mies olisi saanut minua tähän ylipuhuttua. Joten todellakin vituttaa tuollaiset mitäs huijasit- kommentit ja ehkä selittää osaltaan myös sitä, miksi tilanne ottaa päähän niin paljon. / ap

Ei ei ja vielä kerran ei.

Jos SINÄ et sitä lasta olisi oikeasti halunnut, niin olisit tehnyt asian miehellesi selväksi. Sä et voi nyt miestäsi syyttää siitä, että olet maha pystyssä. Et sitten mitenkään.

Mutta eipä tulevaisuus kovin hyvältä näytä. Ukko jouksee baareissa ja akka odottaa lasta, jota ei oikein edes halua. Lapsi parka. Toivotaan vaan, eikun rukoillaan että jollain ihmeen konstilla asiat muuttuvat.

Mutta ala varautumaan siihen, että olet jossain välissä yksinhuoltaja. Jos miehesi tavat eivät muutu heti lapsen syntymän jälkeen (no varpajaiset pois lukien), niin heivaa se pihalle. Sun ei kai tarvitse kahta lasta kasvattaa.

Sitten lopuksi yksi kysymys. Oletko kertonut asiasta miehellesi vai valitatko ainoastaan täällä?

Kiitos, olet täysin oikeassa.

Tietäisittepä kuinka monet kerrat olen tästä asiasta miehelle puhunut. Hän tietää tasan tarkkaan tunteeni ja mistä ne johtuvat. Mutta ei vaan kerta kaikkiaan näe mitään ongelmaa toiminnassaan ja vakuuttelee joka kerta lopettavansa baarissa käymisen heti kun lapsi syntyy. Ja KYLLÄ, olen ihan yhtä skeptinen kuin tekin tällaisten lupausten suhteen ja KYLLÄ, olin naivi kun tähän projektiin lähdin, MUTTA tässä sitä nyt ollaan, eikä takaisin ole kääntymistä. /ap

Sinä olet nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miehen sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa ja olet kaikki illat miehen käytettävissä ja palvot tätä kaikki illat toisena päivätyönäsi?

Vierailija
65/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIkö se mies omat rajansa itse tiedä? Aikuinen kun on vai lapsenko kanssa elät?

Vierailija
66/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en olisi lasta varmaan edes hankkinut, ellei mies olisi saanut minua tähän ylipuhuttua. Joten todellakin vituttaa tuollaiset mitäs huijasit- kommentit ja ehkä selittää osaltaan myös sitä, miksi tilanne ottaa päähän niin paljon. / ap

Jos SINÄ et sitä lasta olisi oikeasti halunnut, niin olisit tehnyt asian miehellesi selväksi. Sä et voi nyt miestäsi syyttää siitä, että olet maha pystyssä. Et sitten mitenkään.

Mutta eipä tulevaisuus kovin hyvältä näytä. Ukko jouksee baareissa ja akka odottaa lasta, jota ei oikein edes halua. Lapsi parka. Toivotaan vaan, eikun rukoillaan että jollain ihmeen konstilla asiat muuttuvat.

Mutta ala varautumaan siihen, että olet jossain välissä yksinhuoltaja. Jos miehesi tavat eivät muutu heti lapsen syntymän jälkeen (no varpajaiset pois lukien), niin heivaa se pihalle. Sun ei kai tarvitse kahta lasta kasvattaa.

Sitten lopuksi yksi kysymys. Oletko kertonut asiasta miehellesi vai valitatko ainoastaan täällä?

Hyi miten tummia pilviä onnistuit maalailemaan!

Minä en lasta olisi halunnut, mies halusi. Se ettei ole aktiivista halua ei ole sama kuin että lapsi on väärin.

Mies kävi ulkona raskausaikana normaalisti. Käy se yhä ulkona mutta ei niin usein koska ei ole aikaa.

Jos et sitä lasta oikeasti halunnut, niin miksi helvetissä et huolehtinut ehkäisystä?Mä syytän sinua nyt tästä tilanteesta.

Ikävä kyllä, mutta pelkään, että sulla tulee pian olemaan ison valinnan paikka.

Sä et yksin sitä pientä lasta jaksa pitkään hoitaa. Se lapsi saattaa olla vaikka kuinka vaikea tapaus. Parempi olisi ottaa ne ruusun väriset lasit pois silmiltäsi.

Miehesi on pakko muuttaa tapojaan. Muuten edessä on ero. Aiemmin tai myöhemmin. Sä hoidat yksin sitä lasta. Väsyt ja poltat itsesi loppuun. Kaikki kotityöt jää sulle vielä sen lapsenhoidon lisäksi. Et saa edes viikonloppuisin levätä, kun ukkosi juoksee baareissa. Sä vasyt lisää ja seksikään ei enää kiinnosta. Siitä seuraa se, että ukkosi pettää sua jollain baarireissullaan. Siinä teidän tulevaisuus pähkinänkuoressa.

Kysyn siis uudestaan. Oletko puhunut miehesi kanssa asiasta vai valitatko ainoastaan täällä?

Vierailija
67/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet luopunut ystävistä, harrastuksista, jne ja elät vain miehen kautta? Parisuhteessa ei saa olla mitään omaa ja aikuinen ihminen ei pärjää yhtä iltaa ilman puolisoaan? Kateellinen? Mustasukkainen?

Huhuu ap

Vierailija
68/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet luopunut ystävistä, harrastuksista, jne ja elät vain miehen kautta? Parisuhteessa ei saa olla mitään omaa ja aikuinen ihminen ei pärjää yhtä iltaa ilman puolisoaan? Kateellinen? Mustasukkainen?

Mitä jos lukisit edes aloituksen otsikon, kyse ei ollut yhdestä illasta. Hämmästyttävää taas tämä av-palstan luetunymmärtäminen.

Kyse oli VIIKOTTAISESTA toiminnasta.

Ohis

Vierailija
69/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en miehenä tekisi noin. Raskaus koetaan yhdessä ja baarireissut käydään ennen lapsia. Toki kun lapsi kasvaa voi ja pitää välillä käydä, mutta silloinkin voi mennä yhdessä kun lapsella on hoitaja.

Hohhoijaa... lässytilässyti. Kyllä molemmat voivat tehdä edelleen omia juttujaan eikä tarvitse kädestä olla koko ajan pitämässä. Ei minunkaan mies baareissa käynyt, mutta olisi saanut mennä ihan vapaasti. Siis olettaen, että kaikki olisi muuten kunnossa.

Olis kamalaa elää tuollaisessa suhteessa.

T. Kolmen äiti, parisuhdetta takana parikymmentä vuotta ja hyvin menee edelleen

Ei ap ole kyllä missään vaatinut, että miehen pitäisi olla jatkuvasti pitämässä kädestä. Eikä myöskään sanonut, että baarissa ei saisi käydä ollenkaan.

Kyllä minun mielestäni on liikaa jos mies on joka viikonloppu illat baarissa, kun puoliso on yksin kotona raskaana.

Omia menoja saa ja pitää olla, mutta on osattava viettää myös kotiviikonloppuja. Varsinkin tuossa elämäntilanteessa.

Vierailija
70/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en lasta olisi halunnut, mies halusi. Se ettei ole aktiivista halua ei ole sama kuin että lapsi on väärin.

Mies kävi ulkona raskausaikana normaalisti. Käy se yhä ulkona mutta ei niin usein koska ei ole aikaa.

Jos et sitä lasta oikeasti halunnut, niin miksi helvetissä et huolehtinut ehkäisystä?Mä syytän sinua nyt tästä tilanteesta.

Sä et yksin sitä pientä lasta jaksa pitkään hoitaa. Se lapsi saattaa olla vaikka kuinka vaikea tapaus. Parempi olisi ottaa ne ruusun väriset lasit pois silmiltäsi.

Miehesi on pakko muuttaa tapojaan. Muuten edessä on ero. Aiemmin tai myöhemmin. Sä hoidat yksin sitä lasta. Väsyt ja poltat itsesi loppuun. Kaikki kotityöt jää sulle vielä sen lapsenhoidon lisäksi. Et saa edes viikonloppuisin levätä, kun ukkosi juoksee baareissa. Sä vasyt lisää ja seksikään ei enää kiinnosta. Siitä seuraa se, että ukkosi pettää sua jollain baarireissullaan. Siinä teidän tulevaisuus pähkinänkuoressa.

Kysyn siis uudestaan. Oletko puhunut miehesi kanssa asiasta vai valitatko ainoastaan täällä?

Aikuinen ihminen ei pärjää yhtä iltaa viikossa ilman toista aikuista?

Vierailija
71/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kivaa tuollainen, ymmärrän sinua täysin. Lapsen saaminen on yhteinen asia. Mielestäni raskausaika ja vauvavuosi tulisi rauhoittaa iltamenoilta, toki silloin tällöin voi käydä tuulettumassa. Tosi surullista ettei puolisosi halua olla kotona tukena ja seurana.

Jos lapsen saaminen on yhteinen asia niin milloin naiset alkavat kuuntelemaan miehen mielipidettä koska niitä lapsia hankitaan?

Mies voi aina ehkäistä omasta puolestaan, jos niin haluaa.

Eli naiset eivät suostu miehen mielipidettä arvostamaan vaan itsekkäästi tekee niinkuin itse haluaa kun iskee vauvakuume ja siirtää ehkäsyvastuun miehelle ja sekin riippuu kuinka kovaa se vauvakuume iskee että vaivautuuko edes kertomaan miehelle että ehkäisy vastuu on siirretty hänelle

Miehillähän on koko ajan ehkäisyvastuu omasta puolestaan. On ihan oma moka, jos sen antaa toisen hoidettavaksi. Toivottavasti ne miesten pillerit tulee vihdoin ja viimein markkinoille, niin kondomin rinnalle tulee hyvä vaihtoehto.

Vierailija
72/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen ihminen ei pärjää yhtä iltaa viikossa ilman toista aikuista?

Kyse ei taida olla siitä vain siitä että yksikin ilta on liikaa tälle naiselle kun ei pääse vahtimaan ja valvomaan miestä tai sitten ihan puhtaasta kateudesta kun ei pääse mukaan baariin ryyppäämään

Vierailija
73/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla oli tuo kuvio. Vauvan synnyttyä tuli asumusero. Mukamas yrittivät vielä, mutta sekin teatteri loppui, kun mies ilmoitti, että hän on jonkun satunnaisen panokaverinsa saattanut siunattuun tilaan. Myönsi samalla, että toisia naisia on ollut koko suhteen ajan.

Vierailija
74/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en miehenä tekisi noin. Raskaus koetaan yhdessä ja baarireissut käydään ennen lapsia. Toki kun lapsi kasvaa voi ja pitää välillä käydä, mutta silloinkin voi mennä yhdessä kun lapsella on hoitaja.

Hohhoijaa... lässytilässyti. Kyllä molemmat voivat tehdä edelleen omia juttujaan eikä tarvitse kädestä olla koko ajan pitämässä. Ei minunkaan mies baareissa käynyt, mutta olisi saanut mennä ihan vapaasti. Siis olettaen, että kaikki olisi muuten kunnossa.

Ei ap ole kyllä missään vaatinut, että miehen pitäisi olla jatkuvasti pitämässä kädestä. Eikä myöskään sanonut, että baarissa ei saisi käydä ollenkaan.

Kyllä minun mielestäni on liikaa jos mies on joka viikonloppu illat baarissa, kun puoliso on yksin kotona raskaana.

Omia menoja saa ja pitää olla, mutta on osattava viettää myös kotiviikonloppuja. Varsinkin tuossa elämäntilanteessa.

Olisiko sitten parempi käydä keskiviikko iltana? Viikottain = joka ilta? Useampi ilta?

Vierailija
75/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luepa mihin vastasin. Vastasin tuolle miehelle, jonka mielestä "baarireissut käydään ennen lapsia. Toki kun lapsi kasvaa voi ja pitää välillä käydä, mutta silloinkin voi mennä yhdessä kun lapsella on hoitaja."

Todella kahlitsevaa

Vierailija
76/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan molemmat nelikymppisiä elämää nähneitä, kummallakin ihan tarpeeksi monta ryssittyä nuoruuden suhdetta taustalla. Kyse ei siis ole siitä, etteikö mies olisi saanut elämässään kokea ja sekoilla, suhteessammekin molemmilla aina ollut tilaa ja vapautta, taustalla molemminpuolinen luottamus ja avoimuus kaikissa tilanteissa. Onko nyt kuitenkaan liikaa vaadittu, että mies edes vähentäisi baarireissuja silloin, kun puoliso on raskaana??

Sanoit että VIIKOTTAIN. Eli noin kerran viikossa? Haittaisko jos mies kävisi sen ajan shoppailemassa tai urheilemassa? Vai eikö sais mennä minnekään? Miten sun vaivat vähenee sillä, että toinen on hönkimässä vieressä?

Tämäpä olikin itseasiassa ihan hyvä huomio. Jos mies ei vedä mitään perskännejä viikottain, niin mikä tässä oikein on se perimmäinen syy?

Ne vieraat naisetko? Ei ketään voi kotiinsa kahlita. Pihalle voi tosin potkia.

Vierailija
77/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä olikin itseasiassa ihan hyvä huomio. Jos mies ei vedä mitään perskännejä viikottain, niin mikä tässä oikein on se perimmäinen syy?

Ne vieraat naisetko? Ei ketään voi kotiinsa kahlita. Pihalle voi tosin potkia.

Ketään ei voi myöskään potkia pois omasta kodistaan.

Vierailija
78/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua, mutta onko puolisosi siis lähinnä hieman epäkypsä vai onko hän riippuvainen alkoholista? Juoko yksin? Nuorena ja naiivina lähdin tällaisen addiktin matkaan, ja raskaaksi tuleminen ei muuttanut tilannetta.

Päädyin lopulta keskeytykseen, kun jo raskauden alkuvaiheessa oli käynyt ilmi että tyyppi on kaikki vuorotyön mahdollistamat vapaat jossain heilumassa kännissä ja osoittautui myös hyvin mustasukkaiseksi. Eli hän sai kyllä mennä ihan miten lystäsi, mutta jos minä laitoin huulipunaa luennolle niin se oli jotain toista miestä varten. Suhteen loppuvaiheessa kun minä olin jo hoitanut itselleni uuden asunnon kaveri pisti kämppää palasiksi vapaillaan humalassa. Mitähän lapsi olisi joutunut tässä yhtälössä kokemaan vaikka olisinkin kasvattanut hänet yksin.. 

Ystäväpiirini miehet ovat tajunneet laittaa korkin kiinni ja tukea tulevaa äitiä, yksi poikkeus on saanut kulkea miten tahtoo ja tottakai parisuhde on aivan kriisissä kun äiti tekee vaativaa asiantuntijatyötä ja hoitaa vielä lapsenkin. Nyt kannattaa jutella aiheesta, ja pian. Voi olla että tuo on ohimenevää, voi yhtä hyvin olla että miehesi ei jarruta menoa yhtään sen enempää kuin lapsi on syntynyt. Jos ei voi tuossa elämäntilanteessa yhtään hillitä itseään, niin herää kysymys onko ihminen valmis vanhemmuuteen tai onko riippuvainen alkoholista.

Vierailija
79/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö lukenut vastaustani edelliseen viestiini edellä? /ap

Vierailija
80/266 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tulee tilanne, että mies on vaikka jalan murtumisen tai ison leikkauksen takia kotona huonovointisena, niin silloin sinä voit hommata lapsen viikonlopuiksi hoitoon ja viettää iloista aikaa baareissa. Arkipäivät menee töissä ja illat lapsen kanssa, joten sinullakin on oikeus viettää vapaa-aikaa sellaisessa seurassa, jossa viihdyt. Mies saa pärjät miten lystää, niinhän sinäkin nyt joudut tekemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän