Vaimo raskaana, mies ramppaa baarissa kuin viimeistä päivää.. missä menee teillä raja?
Meillä on muuten kaikin puolin hyvä parisuhde ja lapsi erittäin toivottu, mutta miehen baarissa ramppaus ajaa minut hulluuden partaalle. Ei siis ikinä mitään kaatokännejä vedä ja tulee aina kotiin yöksi (paitsi työmatkoilla), ei myöskään ole antanut aihetta epäillä pettämistä, mutta silti.. jokin tässä viikoittaisessa baarissa ramppaamisessa tökkii. Tuntuu niin epäreilulta potea 6. kuukautta raskauspahoinvointia ym. vaivoja sillä välin, kun toinen juo kaljaa ja jutustelee vieraille naisille baarissa (olkoonkin miten harmitonta&viatonta tahansa). Vertaistukea/neuvoja? Ei vittuilua kiitos, koska ongelma on todellinen ja olen jo valmiiksi aivan loppu.
Kommentit (266)
Aika paljon on näitä miehiä jotka haluavat jatkaa geenejään ja mankuvat jälkikasvua vaikka heillä ei ole oikeasti halua olla lapsen kanssa ja hoitaaja kasvattaa.
Pointtina on että on se lapsi ja geenit on siirretty eteenpäin, äiti voi hoitaa loput. Iskä voi sit joskus sitten kun lapsi on päässy vaipoista eroon viedä lapsen huvipuistoon tai hoploppiin.
Paha kyllä etukäteen on aika vaikea tietää miehestä ottaako hän vastuun lapsestaan kuten on luvannut.
Vierailija kirjoitti:
Itse en miehenä tekisi noin. Raskaus koetaan yhdessä ja baarireissut käydään ennen lapsia. Toki kun lapsi kasvaa voi ja pitää välillä käydä, mutta silloinkin voi mennä yhdessä kun lapsella on hoitaja.
Raskauden kokemus menee joten ohi, kun toinen ei nysvää 24/7 kyljessä? En minä raskaana ollessani koko ajan suorittanut sitä raskautta. Kävin jopa baareissa ilman miestäni🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en miehenä tekisi noin. Raskaus koetaan yhdessä ja baarireissut käydään ennen lapsia. Toki kun lapsi kasvaa voi ja pitää välillä käydä, mutta silloinkin voi mennä yhdessä kun lapsella on hoitaja.
Pitääkö miehellä olla vielä kaulapanta ja hihna kaulassa että nainen pääsee hallitsee vielä paremmin? Kauheasti naiset vaativat tasa-arvoa mutta samaan aikaan vaativat että saavat hallita miehiä
En minä lapsia tekisi jos en olisi jo juossut baareissa tarpeeksi. Ei ole valmis isäksi jos baari kiinnostaa enemmän kuin lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Jalkojen levittäminen jollekin miehelle antaa jotain diktatuurimaista valtaa omia toisen kaikki aikaa itselleen? Älä sinäkään hyvä ihminen jämähdä sinne kotiin. Meillä on nyt puolivuotias lapsi ja kummallakin on myös sitä omaa aikaa.
Kannattaa keskittyä siihen oman itsetunnon kehittämiseen, jos pubissa jutustelu on nyt joku juttu.
Jalkojen levittäminen miehelle? 🤮 Miksi asia pitää ilmaista noin ällöttävällä tavalla?
Jospa se ottaa takaisin korona-ajan takia väliin jääneitä reissuja. Toisaalta voisi kyllä vielä varoa, tautiahan on vielä liikkeellä ja sinä raskaana oleva olet riskiryhmää. Vai miten on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en olisi lasta varmaan edes hankkinut, ellei mies olisi saanut minua tähän ylipuhuttua. Joten todellakin vituttaa tuollaiset mitäs huijasit- kommentit ja ehkä selittää osaltaan myös sitä, miksi tilanne ottaa päähän niin paljon. / ap
Ei ei ja vielä kerran ei.
Jos SINÄ et sitä lasta olisi oikeasti halunnut, niin olisit tehnyt asian miehellesi selväksi. Sä et voi nyt miestäsi syyttää siitä, että olet maha pystyssä. Et sitten mitenkään.
Mutta eipä tulevaisuus kovin hyvältä näytä. Ukko jouksee baareissa ja akka odottaa lasta, jota ei oikein edes halua. Lapsi parka. Toivotaan vaan, eikun rukoillaan että jollain ihmeen konstilla asiat muuttuvat.
Mutta ala varautumaan siihen, että olet jossain välissä yksinhuoltaja. Jos miehesi tavat eivät muutu heti lapsen syntymän jälkeen (no varpajaiset pois lukien), niin heivaa se pihalle. Sun ei kai tarvitse kahta lasta kasvattaa.
Sitten lopuksi yksi kysymys. Oletko kertonut asiasta miehellesi vai valitatko ainoastaan täällä?
Hyi miten tummia pilviä onnistuit maalailemaan!
Minä en lasta olisi halunnut, mies halusi. Se ettei ole aktiivista halua ei ole sama kuin että lapsi on väärin.
Mies kävi ulkona raskausaikana normaalisti. Käy se yhä ulkona mutta ei niin usein koska ei ole aikaa.
Ajattelitko että mies kuin taikaiskusta lopettaa baarissakäymisen kun tulet raskaaksi?
Tässä on syyllistytty parisuhteen perisyntiin, toisen muuttamiseen.
Jos mies on ennen raskautta ollut baarikärpänen, hän hyvin todennäköisesti on sitä raskauden aikana ja sen jälkeenkin.
Toki on mahdollista että mies lopettaa juomisen kun muksua pukkaa (esim allekirjoittanut), mutta uskon sen olevan hyvin harvinaista.
Oletan että itse olet kumppanisi valinnut, nyt niitetään sitä satoa mitä on kylvetty.
Vierailija kirjoitti:
Antakaa jo miehille anteeksi, että biologia on tässä kohtaan epäreilu. Samaa mieltä jonkun kanssa siitä, että parisuhteessa saa olla ja pitääkin olla jotain omaa. En minä ainakaan jaksa 24/7 nysvätä puolison ja lasteni kanssa. Sen ohjeen annan, että ota alusta asti myös sitä omaa aikaa!
Oliskohan tässäkin asiassa olemassa jotain välimuotoja sille, että nysvätään 24/7 yhdessä tai mies ramppaa joka viikonloppu baareissa?
Käsittääkseni ap ei kieltänyt mieheltään baareissa käyntejä, vaan kyseenalaisti, että tarvitseeko siellä käydä niin hirveän usein kumppanin ollessa kotona odottamassa yhteistä lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jalkojen levittäminen jollekin miehelle antaa jotain diktatuurimaista valtaa omia toisen kaikki aikaa itselleen? Älä sinäkään hyvä ihminen jämähdä sinne kotiin. Meillä on nyt puolivuotias lapsi ja kummallakin on myös sitä omaa aikaa.
Kannattaa keskittyä siihen oman itsetunnon kehittämiseen, jos pubissa jutustelu on nyt joku juttu.Jalkojen levittäminen miehelle? 🤮 Miksi asia pitää ilmaista noin ällöttävällä tavalla?
Pitäisikö sitä todellisuutta kaunistella jotenkin kun hankala on seksiä harrastaa jos nainen ei levitä jalkojaan miehelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa keskittyä siihen oman itsetunnon kehittämiseen, jos pubissa jutustelu on nyt joku juttu.Jalkojen levittäminen miehelle? 🤮 Miksi asia pitää ilmaista noin ällöttävällä tavalla?
En levittänyt. Tämä lapsi tehtiin takaapäin, naisen sisäreidet yhdessä. Ainoa tapa saada pienikaluisen miehen penis tuntumaan joltain.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää aina vetää herne nenään?
Puutetta huumorintajussako?
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet luopunut ystävistä, harrastuksista, jne ja elät vain miehen kautta? Parisuhteessa ei saa olla mitään omaa ja aikuinen ihminen ei pärjää yhtä iltaa ilman puolisoaan? Kateellinen? Mustasukkainen?
Mitä jos lukisit edes aloituksen otsikon, kyse ei ollut yhdestä illasta. Hämmästyttävää taas tämä av-palstan luetunymmärtäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En levittänyt. Tämä lapsi tehtiin takaapäin, naisen sisäreidet yhdessä. Ainoa tapa saada pienikaluisen miehen penis tuntumaan joltain.
Ap
Tämän ketjun kun luki ja näkee miten puhut miehestä niin en yhtään ihmettele minkä takia mies valitsee baarin ennemmin kun jää kotiin sinun haukuttavaksi
Vierailija kirjoitti:
Mies on vähän sekaisin uudesta elämäntilanteesta. Kyllä se siitä.
Näin minullekin sanottiin. Ei hyvin käynyt. Vähän ajan päästä olin kotona vauvan kanssa ja mies 3 kk surffaamassa! Kyllä. Ja oli festareita. Ja oli sitä ja tätä. Ja tosiaan, eihän siinä sitten hyvin käynyt- suhteen kannalta. Oma elämämme on nyt kyllä hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en olisi lasta varmaan edes hankkinut, ellei mies olisi saanut minua tähän ylipuhuttua. Joten todellakin vituttaa tuollaiset mitäs huijasit- kommentit ja ehkä selittää osaltaan myös sitä, miksi tilanne ottaa päähän niin paljon. / ap
Jos SINÄ et sitä lasta olisi oikeasti halunnut, niin olisit tehnyt asian miehellesi selväksi. Sä et voi nyt miestäsi syyttää siitä, että olet maha pystyssä. Et sitten mitenkään.
Mutta eipä tulevaisuus kovin hyvältä näytä. Ukko jouksee baareissa ja akka odottaa lasta, jota ei oikein edes halua. Lapsi parka. Toivotaan vaan, eikun rukoillaan että jollain ihmeen konstilla asiat muuttuvat.
Mutta ala varautumaan siihen, että olet jossain välissä yksinhuoltaja. Jos miehesi tavat eivät muutu heti lapsen syntymän jälkeen (no varpajaiset pois lukien), niin heivaa se pihalle. Sun ei kai tarvitse kahta lasta kasvattaa.
Sitten lopuksi yksi kysymys. Oletko kertonut asiasta miehellesi vai valitatko ainoastaan täällä?
Kiitos, olet täysin oikeassa.
Tietäisittepä kuinka monet kerrat olen tästä asiasta miehelle puhunut. Hän tietää tasan tarkkaan tunteeni ja mistä ne johtuvat. Mutta ei vaan kerta kaikkiaan näe mitään ongelmaa toiminnassaan ja vakuuttelee joka kerta lopettavansa baarissa käymisen heti kun lapsi syntyy. Ja KYLLÄ, olen ihan yhtä skeptinen kuin tekin tällaisten lupausten suhteen ja KYLLÄ, olin naivi kun tähän projektiin lähdin, MUTTA tässä sitä nyt ollaan, eikä takaisin ole kääntymistä. /ap
Otit sitten ikuista teini-ikää sairastavan rassukan.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa... lässytilässyti. Kyllä molemmat voivat tehdä edelleen omia juttujaan eikä tarvitse kädestä olla koko ajan pitämässä. Ei minunkaan mies baareissa käynyt, mutta olisi saanut mennä ihan vapaasti. Siis olettaen, että kaikki olisi muuten kunnossa.
Olis kamalaa elää tuollaisessa suhteessa.
T. Kolmen äiti, parisuhdetta takana parikymmentä vuotta ja hyvin menee edelleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi miten tummia pilviä onnistuit maalailemaan!
Minä en lasta olisi halunnut, mies halusi. Se ettei ole aktiivista halua ei ole sama kuin että lapsi on väärin.
Mies kävi ulkona raskausaikana normaalisti. Käy se yhä ulkona mutta ei niin usein koska ei ole aikaa.
Siis lapsi syntyy nyt miehen mieliksi? En ikinä tekisi lasta, jos en sitä itse todella haluasi. Ihan väärin perustein aloit nyt lasta tekemään.