Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oho! Luulin etten juuri tuhlaa, mutta tänä vuonna vaatteet 200e, kosmetiikka 300e...

Vierailija
18.08.2024 |

Ei mitään isoja kertaostoksia, alle 50e. Useimmiten 15-25e. Mutta kummasti noita kertyy, ja tätä vuotta on vielä yli 4kk jäljellä. Taidanpa ostaa vain ihan pakolliset enää... vaatteita tuskin tarvitsen ollenkaan, kosmetiikka- ja hygieniatuotteissa voisin siirtyä halvempiin.

Muuten olisi ok, mutta määräaikainen työsuhde taas päättyi ja oli tarkoitus säästää enemmänkin. Tuo 500e vaje säästöissä tuntuu. Mikään vaatteista ei ollut pakollinen, ihan höpöostoksia. Varmaan näyttäisin ihan yhtä hyvältä myös ilman uusia huulipunia tai vähän laadukkaampaa muotovaahtoa.

Paljonko käytätte itse näihin vuositasolla rahaa?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän vuoden kosmetiikka. Alle 3e ripsari. Kulmakynää vielä on.

Vierailija
2/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liikaa. Täytyy keskittyä olemaan ostamatta, vaikka olisi kuinka hyvä tarjous.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuhlannut yhtään jos ei pakollisia lasten vaatteita lasketa. 

Vierailija
4/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni mennyt vaatteisiin varmaan n.500€ jos edes riittää..ja kenkiin n.200€. Kosmetiikkaa en usein osta, mutta ne tietyt jutut+kasvomömmöt toki kustantavat omansa ja niitäkin tullut tänä vuonna hankittua, ja 2 hajuvettä.

Vierailija
5/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut shampoon ja HTH-body lotionin. Näillä yritän pärjätä  tämän vuoden.

Vierailija
6/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoden kosmetiikka. Alle 3e ripsari. Kulmakynää vielä on.

Tässäpä olisi tavoitetta! Laskin tosin itse kuluihini myös meikinpoistoaineet, kasvojen puhdistustuotteet ym. Ehkä menevät enemmän hygieniapuolelle. Silti kyllä suurin osa omista kuluistani oli ns. turhaa kosmetiikkaa tai muuten tarpeettoman kalliita tuotteita.

Ap

Vierailija
7/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tuhlannut yhtään jos ei pakollisia lasten vaatteita lasketa. 

Ei lasketa! Pakolliset ovat pakollisia. Tosin hinta vaikuttaa myös, eli laskisin tuhlaamiseksi jos ostit turhan kalliita merkkivaatteita etkä kirppisvaatteita, etenkin kun lastenvaatteista kyse (jäävät kuitenkin pieniksi). 

Tietysti kaikilla ei ole tarvettakaan säästää. Minulla oli, kun tulojen putoaminen oli tiedossa.

Ap

Vierailija
8/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetiikkaa? Ostan vain markettishampoot yms.

Vierailija
9/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ehostautuminen on ollut tärkeämpää kuin pukeutuminen ja vaatinut enemmän panostusta? Nyt on syytä miettiä sitä, mikä on tärkeää ja mikä ei. Selvästikin tässä tapauksessa on syytä jättää kallis ja turha kosmetiikka ostamatta. Varmaan se on hienoa huonolla säällä kun naama on nättinä, jonka sade sitten jo pilaakun ja samaan aikaa palella ohuissa ja kuluneissa rähjäisissä vaatteissa kun ehostautuminen vei kaikki rahat, eikä kunnon vaatteisiin ollut enää rahaa. Nyt on syytä tarkastaa, että syksyyn ja tulevaan talveen on säähän sopivia vaatteita ja jos ei ole niin panostaa näiden ostamiseen. Tosiaan ei se kallis ehostusaine tai mikä lie käsittely pakkasilla lämmitä.

Vierailija
10/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 0€ molemmat.

T32

Vierailija
11/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatekulut 0e, kosmetiikka 0e.

Yhdet treenitrikoot joudun varmaan piakkoin ostamaan kun raskausmaha ei kohta enää normaaleihin mahdu ja tässä on vielä niin monta kuukautta laskettuun aikaan jäljellä että jotkut on pakko ostaa, mieluiten käytetty tietysti. Muuten ei tarvetta omille vaatteille. Vauvalle toki tulee pakon edestä hankintoja, mutta nekin pyrin tekemään kirppikseltä.

Vierailija
12/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kosmetiikkaa? Ostan vain markettishampoot yms.

Minulla on herkkä päänahka, millä sitten olen oikeuttanut itselleni kalliimpien kampaamotuotteiden ostelun. Markettituotteista en ole sopivaa löytänyt, kaikki aiheuttavat kutinaa ja pahentavat ihottumaa pidemmässä käytössä! Haluaisin löytää, ei ole kiva maksaa shampoosta 15e. Hoitoaineen osalta kyse on sitten ihan puhtaasti turhamaisuudesta.

Ap

Vierailija
13/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saippua, shampoo, deodorantti, hammasharja, hammastahna, hiusharja sekä kuukautissuojat riittävät jo hyvin pitkälle hygienia ja kosmetiikkaosastolla. 

Vierailija
14/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ehostautuminen on ollut tärkeämpää kuin pukeutuminen ja vaatinut enemmän panostusta? Nyt on syytä miettiä sitä, mikä on tärkeää ja mikä ei. Selvästikin tässä tapauksessa on syytä jättää kallis ja turha kosmetiikka ostamatta. Varmaan se on hienoa huonolla säällä kun naama on nättinä, jonka sade sitten jo pilaakun ja samaan aikaa palella ohuissa ja kuluneissa rähjäisissä vaatteissa kun ehostautuminen vei kaikki rahat, eikä kunnon vaatteisiin ollut enää rahaa. Nyt on syytä tarkastaa, että syksyyn ja tulevaan talveen on säähän sopivia vaatteita ja jos ei ole niin panostaa näiden ostamiseen. Tosiaan ei se kallis ehostusaine tai mikä lie käsittely pakkasilla lämmitä.

No toki vaatteita on minulla jo valmiiksi paljon, niistä ei mitään puutetta ollut koko vuonna, ihan shoppailun halusta ostin, että sikäli olivat kaikki aivan turhia ostoksia. Mutta silti olen samaa mieltä siitä, että ehostautumiseen on mennyt turhan paljon rahaa!

Ap

Vierailija
15/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäsi 200 + 300 euroa lähes 9kk aikana on paljon?! Eihän tuosta tule kuin pari kymppiä kuussa. Jo pelkkään yhtään parempaan päivävoiteeseen ripsiväriin menee tuon verran (molemmat 20e ja kestää pari kuukautta), ja kaikki muu siihen päälle. Ja vaatteissa tuo tarkoittaa lähinnä yksien kenkien ja yhden - parin muun vaatteen uusimista jos ostaa yhtään parempaa laatua ja sekin alesta. Olet kyllä ihan liian ankara itsellesi jos tuollaisista summista koet huonoa omaatuntoa! Nuo on ihan normaalia, jopa niukkaa kulutusta... 

Vierailija
16/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla 0€ molemmat.

T32

Et käytä edes saippuaa, shampoota, hoitoainetta, kosteusvoidetta, dödöä, hammastahnaa ja hammasharjaa, aurinkosuojaa..? Yäk mahdat haista. 

Vierailija
17/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäsi 200 + 300 euroa lähes 9kk aikana on paljon?! Eihän tuosta tule kuin pari kymppiä kuussa. Jo pelkkään yhtään parempaan päivävoiteeseen ripsiväriin menee tuon verran (molemmat 20e ja kestää pari kuukautta), ja kaikki muu siihen päälle. Ja vaatteissa tuo tarkoittaa lähinnä yksien kenkien ja yhden - parin muun vaatteen uusimista jos ostaa yhtään parempaa laatua ja sekin alesta. Olet kyllä ihan liian ankara itsellesi jos tuollaisista summista koet huonoa omaatuntoa! Nuo on ihan normaalia, jopa niukkaa kulutusta... 

Kyllä, 500e on iso summa rahaa, jolle olisi nyt muutakin käyttöä. Nimenomaan tuo hämää, että eihän kyse ole kuin muutamista kympeistä kuussa. Vuositasolla paljon rahaa. Olisin vaikka päässyt lomamatkalle tuolla rahalla, jos "turhuuksista" puhutaan. Mutta ihan varsinaisia käyttökohteita olisi myös, vaikka hammaslääkäri ja uudet silmälasit. 

Ap

Vierailija
18/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tämä on ahdasmielinen ja tuomitseva asenne asiaa kohtaan jossa huonoimpia puolia lienevät epäekologisuus ja ylimääräinen rahankäyttö. Muuten mielestäni kosmetiikka ja meikkaaminen voivat olla mieltä piristäviä asioita ja jopa harrastuksia.

Itse en pahemmin äitiyslomalla meikkaile, mutta käyn kampaajalla ja värjäyttämässä ripset ja kulmat sekä kuorin ihoa ja käytän kangasnaamioita, seerumeita ja hieman tavallista kalliimpaa korealaista kosmetiikkaa. Koen myös, että kun huolehdin ulkonäöstäni liikuntaa, ruokavaliota yms. myöten niin se vähentää masennuksen ja ahdistuksen tunteita, lisää itsevarmuutta jne.

Eikä mua toisten laittautumiset tai laittautumattomuus mitenkään kiinnosta, mutta on omituista lukea miten oma toimintatapani on taas muilta jotenkin pois. Kaikkien pitäisi olla niin pirun luonnollisia muuten täysin keinotekoisessa yhteiskunnassa, miksei sitten muuteta kaikki metsään asumaan? Miksi säkin olet edes netissä, eikö luonnollinen ihminen kuulu jonnekin metsään?

Vierailija
19/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 euroa vaatteisiin ei ole paljon.

Vierailija
20/46 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatekulut 0e, kosmetiikka 0e.

Yhdet treenitrikoot joudun varmaan piakkoin ostamaan kun raskausmaha ei kohta enää normaaleihin mahdu ja tässä on vielä niin monta kuukautta laskettuun aikaan jäljellä että jotkut on pakko ostaa, mieluiten käytetty tietysti. Muuten ei tarvetta omille vaatteille. Vauvalle toki tulee pakon edestä hankintoja, mutta nekin pyrin tekemään kirppikseltä.

Mä oon käyttäny raskaana lähinnä lantiomallisia trikoita. Maha ei oo kuitenkaan mahtunut muihin housuihin. Keskimäärin oon turvonnut noin yhden vaatekoon. Tosin kesällä on onneksi voinut käyttää mekkoja ja sandaaleita niin ei ole haitannut jalkojen kasvu.