Saatiin kutsu häihin - Myöhemmin ilmoitettiin, että kutsu on vain aikuisille
Lapsille juhlatamineet jo ostettuna. Hoitajaa ei kyseiselle vkolopulle enää saada.
Mies menee siis yksin, koska hääparille ei tullut mieleen tällaista pikkuasiaa edes kutsussa mainita.
Kommentit (1001)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jo on ajattelematonta. Kyllä tuo on sellainen asia, mikä pitäisi olla kutsussa mainittu
Juu, eikä riitä mitkään sanat kuvailemaan tätä ärtymyksen määrää... Miten kukaan voikaan olla noin idiootti!?!?
Juuri niin, miten kukaan voi olla noin idiootti..........kuin ap.
Tässäkin ketjussa moni jo ilmoittautui idioottien listalle :D mahdat sinä olla vihainen ihminen (eli hyvää seuraa) kun pikkumokasta haukut ihan pystyyn..
Kyllä! Minä olen vihainen ihminen kun luen täällä ketjuja. Mutta! eikös se ollut ap joka ensin haukkui "pikkumokasta" ihan pystyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kutsu tuli?
Jos postissa, niin sen näkee siitä, mitä kirjekuoressa luki. Jos oli vaim nimet, eikä perheineen, niin se oli vain nimille.No kenenkään ei pitäisi olla ainakaan niin käsittämättömän tyhmä, että jättää tuollaisen infon vain kirjekuoren osoiterivistä arvattavaksi. Kyllä asian voi ja se pitää ilmoittaa selvästi itse kutsussa.
Ööö...tuota... Kirjeen päältähän juuri näkee kelle posti tulee! Siinä ei tarvitse "arvailla" mitään vaan ainoastaan osata lukea. "Kenenkään ei pitäisi olla ainakaan niin käsittämättömän tyhmä" ettei ymmärtäisi lukemaansa...
Meille on joskus tullut pankista naapurille kirje. Tiesimme automaattisesti, että se on naapurille kun siinä oli naapurin nimi päällä. Sinä ilmeisesti olisit sen avannut ja olettanut, että se on sinulle jos se olisi tullut teille?
Joskus sitä vaan ihmettelee joidenkin järjen(?)juoksua.
Ei pankin kirjettä nytvaan voi verrata hääkutsuun...
Kyllä, molemmat ovat kirjesalaisuuden alaisia.. Sisältö kuitenkin ihan eri. Äh.. en ees jaksa.
Ylimielistä vääntämistä, en muuta sano.
Eli jos naapurisi sisaren lähettämä hääkutsu toimitettaisiin vahingossa sinun postilaatikkoosi, menisit tietysti naapurisi sisaren häitä juhlimaan, koska sinuthan on kutsuttu koska se hääkutsu on ihan eri asia kuin pankin kuori ja koskee osoituksesta huolimatta niitä, joita sen päättää koskevan?
Huhhuh.. En.
Nyt menee tulkinnat jo niin pitkälle, että en todellakaan jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jo on ajattelematonta. Kyllä tuo on sellainen asia, mikä pitäisi olla kutsussa mainittu
Juu, eikä riitä mitkään sanat kuvailemaan tätä ärtymyksen määrää... Miten kukaan voikaan olla noin idiootti!?!?
Tässäkin ketjussa moni jo ilmoittautui idioottien listalle :D mahdat sinä olla vihainen ihminen (eli hyvää seuraa) kun pikkumokasta haukut ihan pystyyn..
Kyllä! Minä olen vihainen ihminen kun luen täällä ketjuja. Mutta! eikös se ollut ap joka ensin haukkui "pikkumokasta" ihan pystyyn.
Anteeksi en huomannut AP:n haukkuvan kutsujaa idiottiksi, kuten sinä teit juuri niille , jotka ei tiedä juhlaetikettiä.
Vierailija kirjoitti:
Osalle kutsutuista pitää laittaa mukaan kutsun tulkinta ohjeet sekä pukeutumisohjeet (mm. pieruverkkarit ei ole juhlavaate). Mutta ne ohjeet lisätään vain tyhmien kutsuihin, normaaliälyinen ei palikkaohjeita tarvi
Tuohon pukeutumisasiaan puuttuisin kyllä sen verran, että jos haluat vieraidesi pukeutuvan tietyllä tavalla, ilmoitat kutsussasi pukukoodin. Muuten olet itse tyhmä ja saatat saada juhliisi sen pieruverkkarityypin.
Usein pitopaikassa on max henkilömäärä, siis turvallisuussyistä. Kutsujat ovat tarkkoja, ettei määrä ylity, siltä varalta jos vaikka jotain sattuu.
Henkilöksi lasketaan jokainen ihminen, niin se 2v kuin 2kk tai 27vuotiaskin.
Kun kutsutaan niin kuoreen laitetaan kenelle kutsu osoitetaan.
Juhliimme tuli kuiteskin akateemisesti koulutettujen vanhempien 10v, koska hän halusi.
Samoihin juhliin tuli opistotasoisten ainokainen, teinipoika, joka istui koko ajan (myös pöydässä lippalakki päässä), koska hän halusi.
Yksiin juhliin ilmoitin että ne ovat sitten lapsettomat bileet, niin eikös tohtoriksi väitellyt nainen tullut taaperonsa ja pikkuvauvansa kanssa, koska hän halusi.
Ihmettelin kovasti koska Miamiin (Yhdysvallat) hän teki hermoloman ilman lapsia eli kyseessä ei voinut olla ettei saisi hoitajaa tai ettei pystyisi olemaan erossa lapsistaan.
Mulkero ja sivistymätön on koulutasosta riippumaton ja käytös jättää jälkensä ystävyyssuhteisiin iäksi.
Ei vaadi paljoa kun hyppää omasta kuplastaan ulkomaailmaan ja sivistyksen pariin.
No kysytäänpä näin: 18v kotona asuva lapsenne saa kutsun kaverinsa häihin. Menettekö lapsenne vanhempina mukaan? ;)
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttavaa, että nykypäivänä ei ymmärretä pienimpiäkään etikettisääntöjä enää. Onko ihmisistä tosiaan tullut niin tyhmiä, että kaikkia asiat pitää jenkkityyliin ilmoittaa kuin pikkulapselle? Jos ei, niin vedetään verso sieraimeen.
Kyllä on noloa, jos ei tuotakaan ymmärrä, että jos kuoressa on vain vanhempien nimet, lapsia ei silloin ole kutsuttu piste. Jokainen normaalijärjellä varustettu ymmärtää tämän.
Kuka veti versot sieraimeen?
En tunne AP:ta, mutta väitän, että on pettynyt.
Jokainen oikeasti normaalijärjellä varustettu ymmärtää, että jos ko. tilanne ei ole koskaan elämän aikana tullut vastaan, niin ei voi tietää. Jatkossa tietää :)
Vauva palstan toksisuutta on välillä huvittavaa seurata. Jokaisessa ketjussa AP on ihan älyttömän ryöpytyksen kohteena. Olen vain huomannut..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kutsu tuli?
Jos postissa, niin sen näkee siitä, mitä kirjekuoressa luki. Jos oli vaim nimet, eikä perheineen, niin se oli vain nimille.No kenenkään ei pitäisi olla ainakaan niin käsittämättömän tyhmä, että jättää tuollaisen infon vain kirjekuoren osoiterivistä arvattavaksi. Kyllä asian voi ja se pitää ilmoittaa selvästi itse kutsussa.
Ööö...tuota... Kirjeen päältähän juuri näkee kelle posti tulee! Siinä ei tarvitse "arvailla" mitään vaan ainoastaan osata lukea. "Kenenkään ei pitäisi olla ainakaan niin käsittämättömän tyhmä" ettei ymmärtäisi lukemaansa...
Meille on joskus tullut pankista naapurille kirje. Tiesimme automaattisesti, että se on naapurille kun siinä oli naapurin nimi päällä. Sinä ilmeisesti olisit sen avannut ja olettanut, että se on sinulle jos se olisi tullut teille?
Kyllä, molemmat ovat kirjesalaisuuden alaisia.. Sisältö kuitenkin ihan eri. Äh.. en ees jaksa.
Eli jos naapurisi sisaren lähettämä hääkutsu toimitettaisiin vahingossa sinun postilaatikkoosi, menisit tietysti naapurisi sisaren häitä juhlimaan, koska sinuthan on kutsuttu koska se hääkutsu on ihan eri asia kuin pankin kuori ja koskee osoituksesta huolimatta niitä, joita sen päättää koskevan?
Huhhuh.. En.
Mä olisin kyllä ollut kiinnostunut kuulemaan, mikä siis erottaa ja yhdistää pankin kirjettä ja hääkutsua, joka on toimitettu samaan osoitteeseen? Jos nyt pidetään mielessä, että konteksti on se, kenelle lähetys on osoitettu. Muusta näkökulmasta keskustelu ei tässä yhteydessä ole mielekästä.
Onpas tänne tullut viestejä, hyvä niin.
Tosiaan, olisi ehkä pitänyt hoksata, että kutsussa oli vain meidän aikuisten nimet. Häistä on kuitenkin puhuttu jo ennen varsinaista kutsua, jolloin ei kertaakaan ole ollut puhetta lapsettomista häistä, siitäkään syystä en osannut ajatella niin pitkälle/katsoa kutsukirjettä tarkoin :) ...
Lapsia ei kuulemma häihin ole tulossa ollenkaan. Kuten jo aiemmin sanoin, se on minulle täysin ok ja jokainen saa pitää sellaiset häät kuin haluaa. Tämä tuli vaan jotenkin täysin puskista tämän parin kohdalla ja harmittaa, kun ehdittiin jo asennoitua että kaikki lähtee.
Mielestäni meidän ajattelemattomuus ei ole syy puhua täällä yleisesti lapsista kakaroina ja aivan "kamalina" ja häiden pilaajina. Pääasiassahan vanhemmat on vastuussa lastensa käytöksestä.
Terkuin ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi en huomannut AP:n haukkuvan kutsujaa idiottiksi, kuten sinä teit juuri niille , jotka ei tiedä juhlaetikettiä.
Jos joku aikuinen ihminen ei tiedä juhlaetiketistä, niin viimeistään siinä vaiheessa kun saa kutsun, ottaa selvän keitä kutsu tarkoittaa, lukekoon vaikka jostain käytösoppaasta.
Vierailija kirjoitti:
On todella typerää kutsua lapsiperheen vanhemmat ilman lapsia häihin.
Ai siksi kun pari AV-palstan mielensäpahoittajaa on liimattu lapsiinsa kiinni, on typerää kutsua niitä normaalejakaan vanhempia jotka tekevät kyllä mielellään välillä aikuistenkin juttuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät halua lapsia riehumaan ja pilaamaan juhliaan. Eipä siinä mitään ihmeellisempää
Jos "lapset pilaavat juhlan" niin kutsua on sitten turha lähettää lapsiperheiden vanhemmillekaan.
Me joko tulemme juhlaan perheenä tai sitten saatte pitää kekkerit keskenänne.
En ymmärrä tuota? Meillä joulut asiat on yksin miehen, minun tai jonkun lapsen. Jotkut minun ja miehen, jotkut vain lasten ja jotkut koko perheen. En todellakaan halua tunkea perheenä sinne minne meitä ei ole perheenä kutsuttu. Ja todellakin voin mennä ystäväni tai jopa tuttavani häihin ilman miestä tai perhettä. Eikä mies ja lapset siitä loukkaannu tai jää mistään paitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa
Kutsussa oli minun ja mieheni nimi. Mielestäni tuollainen on kuitenkin sellainen asia, mistä täytyy mainita vielä erikseen kutsussa. Etenkin, kun hääpäivä on ollut jo puoli vuotta meillä tiedossa, eikä mainintaa lapsettomista häistä ole missään kohtaa ollut. Oli ilmeisesti viime hetken muutos tämä.
Lapsettomat häät on aivan ok. Jokainen tekee tyylillään. Harmittaa vaan, kun koko perhe oli asennoitunut sinne menemään.
Eivät välttämättä ole lapsettomat häät. Kutsu koski teidän perheestä vain sinua ja miestäsi. Kaikkiin juhliin ri ole tilaa koo perheelle.
Mutta provohan tämä on. Kyllä jokainen tietää tuon verran tapakulttuuria että kuoreen kirjoitetaan kutsutut.
En mä vaan tiennyt. Ehkä sen takia että oon ollut tasan kerran häissä joskus taaperona eikä mitään muitakaan juhlia ole ollut missä olisi kutsu lähetetty muuten kuin viestillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät halua lapsia riehumaan ja pilaamaan juhliaan. Eipä siinä mitään ihmeellisempää
Jos "lapset pilaavat juhlan" niin kutsua on sitten turha lähettää lapsiperheiden vanhemmillekaan.
Me joko tulemme juhlaan perheenä tai sitten saatte pitää kekkerit keskenänne.
En ymmärrä tuota? Meillä joulut asiat on yksin miehen, minun tai jonkun lapsen. Jotkut minun ja miehen, jotkut vain lasten ja jotkut koko perheen. En todellakaan halua tunkea perheenä sinne minne meitä ei ole perheenä kutsuttu. Ja todellakin voin mennä ystäväni tai jopa tuttavani häihin ilman miestä tai perhettä. Eikä mies ja lapset siitä loukkaannu tai jää mistään paitsi.
Tämä! En tajua ollenkaan tuota asennetta, että mitään ei voida tehdä ilman lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Onpas tänne tullut viestejä, hyvä niin.
Tosiaan, olisi ehkä pitänyt hoksata, että kutsussa oli vain meidän aikuisten nimet. Häistä on kuitenkin puhuttu jo ennen varsinaista kutsua, jolloin ei kertaakaan ole ollut puhetta lapsettomista häistä, siitäkään syystä en osannut ajatella niin pitkälle/katsoa kutsukirjettä tarkoin :) ...
Lapsia ei kuulemma häihin ole tulossa ollenkaan. Kuten jo aiemmin sanoin, se on minulle täysin ok ja jokainen saa pitää sellaiset häät kuin haluaa. Tämä tuli vaan jotenkin täysin puskista tämän parin kohdalla ja harmittaa, kun ehdittiin jo asennoitua että kaikki lähtee.
Mielestäni meidän ajattelemattomuus ei ole syy puhua täällä yleisesti lapsista kakaroina ja aivan "kamalina" ja häiden pilaajina. Pääasiassahan vanhemmat on vastuussa lastensa käytöksestä.
Terkuin ap
Asiaa! Ap sentään myöntää, että moka oli hänen, koska hänen se oli. Olen samaa mieltä, että lapsia ei yleisesti tarvitse tämän vuoksi haukkua.
Kutsuja menetteli etiketin mukaisesti, kutsun saaja ei tuntenut etikettiä.
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa
Kutsussa oli minun ja mieheni nimi. Mielestäni tuollainen on kuitenkin sellainen asia, mistä täytyy mainita vielä erikseen kutsussa. Etenkin, kun hääpäivä on ollut jo puoli vuotta meillä tiedossa, eikä mainintaa lapsettomista häistä ole missään kohtaa ollut. Oli ilmeisesti viime hetken muutos tämä.
Lapsettomat häät on aivan ok. Jokainen tekee tyylillään. Harmittaa vaan, kun koko perhe oli asennoitunut sinne menemään.
Oletko ap ajatellut, että se on myös tila- ja kustannuskysymys varsinkin jos monella kutsutulla on perhettä. Joillakin voi olla isokin perhe. Lapsillekin pitää olla tarjottavaa ja ohjelman sellainen, että lapsetkin viihtyvät. Vierailla voi olla lapsia vauvasta teini-ikäisiin ja kaikki tietenkin huomioitava. Joidenkin jälkikasvu usein villiintyy, juoksee, itkee jne. Päivä on kuitenkin ennen kaikkea sen hääparin juhla. Lisäksi esimerkiksi sisarusten ja muiden läheisten lasten kutsuminen on hieman eri asia kuin vaikkapa työkaverin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kutsu tuli?
Huhhuh.. En.
No joku oli sitä mieltä, että kuoren päällä olevasta nimestä ei voi päätellä sitä, että kenelle kutsu on tarkoitettu. Eli jos naapurille tarkoitettu kutsu tulee meille niin meidän perhe voi osallistua vaikka näiden tuntemattomien juhliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kutsu tuli?
Huhhuh.. En.
No joku oli sitä mieltä, että kuoren päällä olevasta nimestä ei voi päätellä sitä, että kenelle kutsu on tarkoitettu. Eli jos naapurille tarkoitettu kutsu tulee meille niin meidän perhe voi osallistua vaikka näiden tuntemattomien juhliin.
Jos koet olevasi samaa porukkaa naapurisi kanssa niin oma on häpeäsi.