Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatiin kutsu häihin - Myöhemmin ilmoitettiin, että kutsu on vain aikuisille

Vierailija
19.05.2022 |

Lapsille juhlatamineet jo ostettuna. Hoitajaa ei kyseiselle vkolopulle enää saada.

Mies menee siis yksin, koska hääparille ei tullut mieleen tällaista pikkuasiaa edes kutsussa mainita.

Kommentit (1001)

Vierailija
141/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät halua lapsia riehumaan ja pilaamaan juhliaan. Eipä siinä mitään ihmeellisempää

Jos "lapset pilaavat juhlan" niin kutsua on sitten turha lähettää lapsiperheiden vanhemmillekaan.

Me joko tulemme juhlaan perheenä tai sitten saatte pitää kekkerit keskenänne.

Onkohan tällaisia ihmisiä oikeasti olemassa? Onko muilla ihmisillä sinulle mitään merkitystä, vai teetkö koskaan mitään jotain toista ihmistä ilahduttaaksesi?

On näitä. Mulla läheinen ystävä suuttui, kun olisin halunnut pitää lapsettoman tilaisuuden. Vaati koko perheen mukaan.

Tilaisuudesta otetuissa valokuvissa sitten taustalla revitään kahta tenavaa muualle, äidin toimesta.

Vierailija
142/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö taas. Täähän on ihan vanha juttu, jo täällä käsitelty sama. Tehty vaan uusi aloitus.

Näissä pitäis lukea kuten iltalehden jutuissa ; julkaistu aiemmin 2.6.2016.

Keskustelijat vaihtuu, kyllä samoista jutuista voi useampaankin kertaan jutella. 🙂

Olkoon sitten joko vanha juttu tai provo(sellaistakin täällä väitetty) niin ei näköjään ole yhtään pahitteeksi kerrata hieman kutsujen sääntöjä. Aika moni on aivan hukassa niinkuin ap:kin, tästä yksinkertaisesta asiasta.

Kyllä!

Kaikki ei päivystä palstalla edes päivittäin, joten on ihan hyvä kerrata asioita. Jos joku kokee, että palsta toistaa itseään, niin hyvä vinkki olisi vaikka lukea välillä kirjaa tms. hetkeksi, että jankuttajat ovat vaihtuneet. Näin ei koko päivä mene palstalla päivystämiseen ja ketjutilastoinnin tekemiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivänselvä että pitää erikseen mainita jos lapset ei tervetulleita.

Ei minulle tulisi mieleenkään ettei lapset saa tulla vaikka kutsussa olisi vain minun ja puolisoni nimi. Aika vähä-älyistä olettaa että sen perusteella kaikki ymmärtäisi ettei lapsia saa tuoda.

Hääpari on nyt mokannut kun eivät erikseen maininneet ettei lapsia saa tuoda.

Vierailija
144/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies menee?

Tuo on selvä "pitäkää tunkkinne"-tapaus.

Mies voi korkeintaan käydä ilmoittamassa että lahjaa ei tule. Palautimme sen ja saimme takaisin rahat jotka korvaavat lapsille turhaan hankitut juhlavaatteet.

Ja sitten se voi juoda boolin.

Älyttömän typerää kiukuttelua. Ap osti lasten vaatteet, koska ei osannut lukea yksiselitteistä kutsua. Ja kyseessä on hääparin juhla. Vain totaalisen itsekeskeinen ihminen jättää menemättä tärkeän ihmisen juhliin vain siksi, ettei saa raahata sinne perhettään.

Meinaatko, että ap jättää lapset yksin kotiin siksi aikaa? Oletan, että pienet lapset kyseessä, kun hoitajaa tarvitaan. Ja en itse palkkaisi hoitajaa kotiin häiden takia, sitten jäisi juhlat omalta osaltani välistä.

Sama. Lapsille ostettu juhlaa varten asut, lahja hankittu, ja lisäksi huomauttaisin että,asteen iästä riippuen lasten kanssa ei ole HELPPO mennä tuollaisiin juhliin, vaan saa olla aika tarkkana koko ajan että saa kaiken sujumaan hyvin. Mutta ystävän vuoksi sen toki mielellään tekisi, juhliakseen ystävän tärkeää päivää. Itsekin ymmärrän, että jos yhtäkkiä sanotaan että lapset ei sitten tervetulleita, palkatkaa hoitaja (kin) vielä, niin hankalaksi alkaa jo mennä.

Vierailija
145/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häät on lähtökohtaisesti niin tylsät juhlat olleet poikkeuksetta että lastenhoitajan puute on hyvä syy olla menemättä.

Ei ne ole tylsät enää sitten kun te ja lapsenne jäävät pois.

Mulla mitään lapsia ole...

Tosiasia on nyt vaan niin että kaikki sukujuhlat on melkoista pakkopullaa, jotkut vanhat haahkat pitävät tuntikausien puheita , tarjoiluihin on hitonmoiset jonot ja parhaimmillaan sapuskat loppuvat kesken. Häissä vielä nimenomaan on niitä typeriä ja vaivaannuttavia leikkejä ym. Muu porukka on uppo-outoa kyräilevää tupauunoa joista onneksi tiedät että et tule koskaan näkemaan uudelleen...

Vierailija
146/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jo on ajattelematonta. Kyllä tuo on sellainen asia, mikä pitäisi olla kutsussa mainittu

Juu, eikä riitä mitkään sanat kuvailemaan tätä ärtymyksen määrää... Miten kukaan voikaan olla noin idiootti!?!?

Juuri niin, miten kukaan voi olla noin idiootti..........kuin ap.

Tässäkin ketjussa moni jo ilmoittautui idioottien listalle :D mahdat sinä olla vihainen ihminen  (eli hyvää seuraa) kun pikkumokasta haukut ihan pystyyn..

Vierailija
147/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minulle tulisi mieleenkään ettei lapset saa tulla vaikka kutsussa olisi vain minun ja puolisoni nimi. Aika vähä-älyistä olettaa että sen perusteella kaikki ymmärtäisi ettei lapsia saa tuoda.

Vaik-ka kaik-ki-a lap-si-a ei kut-su-ta, saa-te-taan häi-hin kut-su-ta joi-ta-kin lap-si-a, jol-loin ei voi kut-sus-sa sa-no-a, et-tä lap-set ei-vät saa tul-la.

Tai toki, jos tämän erikseen lisäisi kaikkien niiden ihmisten kutsuun, joiden lapsia ei kutsuta. Mutta se tuntuisi vähän alleviivaa alta, eikö?

Täällä on monta kertaa annettu esimerkkinä sisarusten lapset vs. kavereiden lapset. Tai esim. kummilapset. Mä voisin jatkaa listaa sellaisella, että haluaisin kutsua serkkuni puolisoineen, koska heidät mä olen tuntenut lapsuudesta (olen 20+ serkuksesta nuorimpia), mutta en heidän lapsiaan (50+ kpl), joita en tunne ollenkaan niin hyvin, vaikka sit taas haluaisin hyvinkin kutsua läheisten kavereiden lapsia, joiden kanssa olen tekemisissä jatkuvasti. Jne.

Onneksi menin naimisiin ennen kuin lähipiirissäni oli juurikaan lapsia, säästyttiin tältäkin murheelta kokonaan.

Vierailija
148/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saisin hääkutsun joka olisi vain aikuisille osoitettu, en menisi. Ei kiinnosta toisten häät niin paljon että laittaisin lapset hoitoon sen vuoksi.

ei se haittaa,enhän ollut sen vertaa kiinostunut että olisin vaivautunut lapsesi nimiäisiin tai synttäreille

Vierailija
149/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia, että sait syyn pahoittaa mielesi!

Vierailija
150/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella vähä-älyinen pitää olla, jos luulee, että kutsussa luetellaan ketä kutsu ei koske. Jos kutsussa on sinun ja miehesi nimi,niin silloin koskee vain teitä kahta kun muita ei siinä ole mainittu

Vierailija
151/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kutsu tuli?

Jos postissa, niin sen näkee siitä, mitä kirjekuoressa luki. Jos oli vaim nimet, eikä perheineen, niin se oli vain nimille.

No kenenkään ei pitäisi olla ainakaan niin käsittämättömän tyhmä, että jättää tuollaisen infon vain kirjekuoren osoiterivistä arvattavaksi. Kyllä asian voi ja se pitää ilmoittaa selvästi itse kutsussa.

Ööö...tuota... Kirjeen päältähän juuri näkee kelle posti tulee! Siinä ei tarvitse "arvailla" mitään vaan ainoastaan osata lukea. "Kenenkään ei pitäisi olla ainakaan niin käsittämättömän tyhmä" ettei ymmärtäisi lukemaansa...

Meille on joskus tullut pankista naapurille kirje. Tiesimme automaattisesti, että se on naapurille kun siinä oli naapurin nimi päällä. Sinä ilmeisesti olisit sen avannut ja olettanut, että se on sinulle jos se olisi tullut teille?

Joskus sitä vaan ihmettelee joidenkin järjen(?)juoksua.

Vierailija
152/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa

Kutsussa oli minun ja mieheni nimi. Mielestäni tuollainen on kuitenkin sellainen asia, mistä täytyy mainita vielä erikseen kutsussa. Etenkin, kun hääpäivä on ollut jo puoli vuotta meillä tiedossa, eikä mainintaa lapsettomista häistä ole missään kohtaa ollut. Oli ilmeisesti viime hetken muutos tämä.

Lapsettomat häät on aivan ok. Jokainen tekee tyylillään. Harmittaa vaan, kun koko perhe oli asennoitunut sinne menemään.

Eivät välttämättä ole lapsettomat häät. Kutsu koski teidän perheestä vain sinua ja miestäsi. Kaikkiin juhliin ri ole tilaa koo perheelle.

Mutta provohan tämä on. Kyllä jokainen tietää tuon verran tapakulttuuria että kuoreen kirjoitetaan kutsutut.

No, me saimme kutsun, jossa oli vain minun ja mieheni nimi. Järjestimme lapselle hoitopaikan. Häissä pari ihmetteli, että miksi tulimme kaksin, kun lapsikin oli kutsuttu. Että ei kaikki ymmärrä tapakulttuuria.

Omissa häissämme miehen kummisetä tuli kaikkien aikuisten lasten ja näiden puolisoiden kanssa, vaikka vain kummisetä vaimoineen oli kutsuttu.

Vierailija
153/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöstavat = kohteliaisuus, etiketit jne.

Tässä ketjussa yksikään ei osaa käytöstapoja.

Vierailija
154/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kutsu tuli?

Jos postissa, niin sen näkee siitä, mitä kirjekuoressa luki. Jos oli vaim nimet, eikä perheineen, niin se oli vain nimille.

No kenenkään ei pitäisi olla ainakaan niin käsittämättömän tyhmä, että jättää tuollaisen infon vain kirjekuoren osoiterivistä arvattavaksi. Kyllä asian voi ja se pitää ilmoittaa selvästi itse kutsussa.

Ööö...tuota... Kirjeen päältähän juuri näkee kelle posti tulee! Siinä ei tarvitse "arvailla" mitään vaan ainoastaan osata lukea. "Kenenkään ei pitäisi olla ainakaan niin käsittämättömän tyhmä" ettei ymmärtäisi lukemaansa...

Meille on joskus tullut pankista naapurille kirje. Tiesimme automaattisesti, että se on naapurille kun siinä oli naapurin nimi päällä. Sinä ilmeisesti olisit sen avannut ja olettanut, että se on sinulle jos se olisi tullut teille?

Ei pankin kirjettä nytvaan voi verrata hääkutsuun... 

Kyllä, molemmat ovat kirjesalaisuuden alaisia.. Sisältö kuitenkin ihan eri. Äh.. en ees jaksa.

Ylimielistä vääntämistä, en muuta sano.

Vierailija
155/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka kevät sama provo ja aina menee täydestä. Mutta leikitään mukana:

Hääkutsussa lukee kutsuttujen nimet ja vastausta pyydetään -päivämäärä. Ei ole mahdollista ymmärtää väärin. Jos tämä olisi oikeasti tapahtunut ja ap olisi ilmoittanut, että heiltä tulee neljä, niin kutsuja olisi osannut sanoa, että kutsuhan oli vain aikuisille.

Voihan olla, että kutsun saaja on ilmoittanut, että "me tulemme häihin". Kutsuja on ajatellut, että siis 2hlöä jos on vain 2 on kutsuttu. Kutsuttu ei siis ehkä ole maininnut mitään lukumäärää ja kutsuja on olettanut, että kutsuttu osaa lukea.

Vierailija
156/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kutsu tuli?

Ei pankin kirjettä nytvaan voi verrata hääkutsuun... 

Kyllä, molemmat ovat kirjesalaisuuden alaisia.. Sisältö kuitenkin ihan eri. Äh.. en ees jaksa.

Ylimielistä vääntämistä, en muuta sano.

Tässä keskusteltiin, että kelle kirje/kutsu on. Aivan sama, että kuka lähettäjä on, niin vastaanottaja lukee kirjekuoren päällä.

Vierailija
157/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa

Kutsussa oli minun ja mieheni nimi. Mielestäni tuollainen on kuitenkin sellainen asia, mistä täytyy mainita vielä erikseen kutsussa. Etenkin, kun hääpäivä on ollut jo puoli vuotta meillä tiedossa, eikä mainintaa lapsettomista häistä ole missään kohtaa ollut. Oli ilmeisesti viime hetken muutos tämä.

Lapsettomat häät on aivan ok. Jokainen tekee tyylillään. Harmittaa vaan, kun koko perhe oli asennoitunut sinne menemään.

Eivät välttämättä ole lapsettomat häät. Kutsu koski teidän perheestä vain sinua ja miestäsi. Kaikkiin juhliin ri ole tilaa koo perheelle.

Mutta provohan tämä on. Kyllä jokainen tietää tuon verran tapakulttuuria että kuoreen kirjoitetaan kutsutut.

No, me saimme kutsun, jossa oli vain minun ja mieheni nimi. Järjestimme lapselle hoitopaikan. Häissä pari ihmetteli, että miksi tulimme kaksin, kun lapsikin oli kutsuttu. Että ei kaikki ymmärrä tapakulttuuria.

Omissa häissämme miehen kummisetä tuli kaikkien aikuisten lasten ja näiden puolisoiden kanssa, vaikka vain kummisetä vaimoineen oli kutsuttu.

Niin, onhan se hankalaa, kun ei tunneta yleisiä sosiaalisia sääntöjä eikä varsinkaan edes haluta ottaa selvää. Tässäkin ketjussa on moneen kertaan kerrottu, mikä on maan tapa ja etiketin mukaista (eli kutsu koskee niitä, joille kutsu on osoitettu). Sen sijaan, että tästä otettaisiin onkeensa ("Hei hyvä kun tuli puheeksi, en oo yhtään tiennyt kun meidän suvussa on ollut eri tapa. Nyt voinkin ensi kerralla varmistaa, mitä kutsun lähettäjä on tarkoittanut, jos en ole ihan varma!") täällä useampikin mestari vänkää, kuinka totta kai pitäisi toimia eri tavalla koska he ovat sitä mieltä.

Mun mielestä tuo vänkääminen on ihan yhtä noloa kuin se, kun Jari Sillanpää nyyhki lehdessä, kun ei saa avecittomalla kutsullaan tuoda äitiään presidentin itsenäisyyspäivän vastaanotolle.

Samalla toki sit myös etiketin tuntevat voi tuntea myötätuntoa ja ymmärrystä heitä kohtaan jotka tietämättömyyttään on toimineet "väärin".

Terveisin se, jonka häitä ei kuokkavieraslapsi pilannut, kun vielä löytyi yksi tuoli.

Vierailija
158/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalle kutsutuista pitää laittaa mukaan kutsun tulkinta ohjeet sekä pukeutumisohjeet (mm. pieruverkkarit ei ole juhlavaate). Mutta ne ohjeet lisätään vain tyhmien kutsuihin, normaaliälyinen ei palikkaohjeita tarvi

Vierailija
159/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääpari ei ole mokannut. On ihan etiketin mukainen kutsukäytäntö, että kutsu koskee heitä, joiden nimi on kuoressa.

En ymmärrä näitä valittajia, joiden mielestä lapset pitää raahata mukaan. Se päättää kenen juhlat. Kutsuttu päättää tuleeko ollenkaan.

Vierailija
160/1001 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttavaa, että nykypäivänä ei ymmärretä pienimpiäkään etikettisääntöjä enää. Onko ihmisistä tosiaan tullut niin tyhmiä, että kaikkia asiat pitää jenkkityyliin ilmoittaa kuin pikkulapselle? Jos ei, niin vedetään verso sieraimeen.

Kyllä on noloa, jos ei tuotakaan ymmärrä, että jos kuoressa on vain vanhempien nimet, lapsia ei silloin ole kutsuttu piste. Jokainen normaalijärjellä varustettu ymmärtää tämän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi