Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Ja Käärijän pitäisi todellakin hankkia YouTube -tili, koska sieltä saa paremmin rahaa.
-17351
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä itseäni. Olen kyllä kovan tason Euroviisufani ihan lapsesta saakka aina seurannut viisuja. Mutta en käsitä miksen pääse tästä nyt yli. Ihastuin Käärijän biisiin heti samana päivän kun se julkaistiin. UMK valinnan jälkeen seurasin ihan päivittäin mitä viisufanien keskuudessa tapahtuu, seurasin Käärijän instaa jne. Tuo lauantain pettymys, odotettu kyllä, ihme olisi tapahtunut jos Ruotsi ei olisi voittanut, on kyllä lyönyt mut ihan maihin. Riemuitsen jokaisesta listasijoituksesta ja muusta hienosta mitä tästä hänelle seuraa. Mutta miten hitossa tää on ottanut näin koville!
Oi voi, tsemppiä sinne! Mä en ole saman luokan viisufani, mutta olen viime vuosina kuunnellut UMK-biisit heti puoliltaöin ja äänestänyt sovelluksella ja tänä vuonna tuli seurattua (kuten moni muukin suomalainen) YouTuben ja Instan kautta monenlaista ja aivan liikaa ajankäytön kannalta. Oli kiva, kun biisit ja esittäjät tuntui niin tutuilta itse kisoissa ja kaikenlaiseen takahuonemateriaaliinkin pääsi kurkistaan.
En kuitenkaan odottanutkaan voittoa, kun ne julkiset harjoitukset ei ihan putkeen mennyt, ja todennäköisyydet Loreenin ylivoimalle vaan kasvoivat. Olin sitte suht tyytyväinen kun omat tavoitteet toteutui (TOP2-sija ja onnistunut finaaliesitys). Telepotti ylitti odotukset ja lämmittää vieläkin ja kisa olikin paljon tiukempi kuin olin luullut.
Harmittaa kyllä tuo joidenkin ruotsalaisten huono voittajuus ja valittaminen suomalaisten äänestämisestä. Jos tähtää tuomaristoäänillä voittamiseen, niin tyytyy vaan siihen sitte, mitä yleisöltä saa.
Minuakin ärsyttää ruotsalaisten ruikutus ja olenkin antanut heille tulikivenkatkuista palautetta 😄 Jokaisella on keinonsa käsitellä harmitusta.
Minä en vastaa heidän provokaatioihinsa millään tavalla. YouTubessa on muutama provokaattori kaikissa videoissa, joissa Käärijä voi vilahtaa. Haukkuu suomalaisia valittamisesta ja huonoiksi häviäjiksi.
Haukkumiskampanjan aloittivat ruotsalaistoimittajat. Heille ei kannata vastata. Kannattaa ottaa yhteyttä suoraan Aftonbladetin päätoimittajaan ja kysyä, että miksi heidän viisutoimittajallaan on oikeus pitää yllä syrjimis- ja vihakampanjaa päiväkausia siksi, ettei Loreenia äänestetty tarpeeksi. Kannattaa korostaa sitä, että Suomessa kansalaiset tekevät äänestyspäätöksensä itsenäisesti.
Ei anneta haukkujien pilata suomalaisten Käärijä-iloa. Vihreä veijari on tuonut paljon iloa elämään ja hänellä on muutakin tuotantoa kuin viisubiisinsä. UMK oli juuri sopiva kanava lyödä itsensä läpi Suomen ja muunkin maailman tasolla. Sama koskee myös KUUMAA ja muita kisaan osallistuneita, joiden tuotantoa en ollut ikinä aiemmin kuunnellut.
Olen iloinen, että UMK on modernisoitunut ja kappaleet ovat mielenkiintoisia. Kisa ei ole enää kaikille aiemmin huipulla olleille artisteille mikään muistutus, että hekin ovat olemassa. On hienoa, että UMK nostaa nimensä mukaan kansan tietoisuuteen uutta musiikkia ja muusikoita.
Olen iloinen, ettei meillä ole UPK eli uuden plagioinnin kisaa.
Tämä olis hyvä. Eli suoraan sinne lehden toimitukseen yhteys, että mikä heillä on suomalaisia vastaan? Mikä on rasismin takana? Ja voi laittaa huomautuksen, että olivat 13., ei viimeisiä meidän äänestyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä varmaan reagoin tähän niin voimakkaasti, koska olen suomalainen, mutta varmasti olisin vihainen, vaikka meidän tilalla olisi joku muu maa.
Niinhän se kuuluukin reagoida oman suosikin kohdalla, mutta tuskin monikaan täällä suunnittelisi boikotoivansa viisuja tästä lähtien, jos uhri olisi ollut Azerbaidzan.
Mä voin omasta puolestani sanoa, että jos joku muu maa olisi osallistunut cha cha challa kisoihin, laulaen omalla äidinkielellään ja saanut tälläisen hypen aikaan, niin olisin yhtä v'ttuuntunut tästä juryäänien jyräämisestä.
CCC oli raikas tuulahdus näissä kisoissa ja todellakin yhdisti ihmisiä. Yleisö rakasti tätä biisiä.
Jos mitään muutosta juryääniin ei tule, mä ainakin boikotoin kisoja ja jätän katsomatta ja äänestämättä. Toki mä olen vain yksi ihminen, mutta tuskin ainoa, joka tätä miettii. Toisaalta harmittaa, kun olen kuitenkin useampana vuonna seurannut tarkkaan kaikkea euroviisuihin liittyvää koko kevään ajan, mutta mä en pidä siitä, että viisufaneille pakkosyötetään voittaja.
Vierailija kirjoitti:
Ikävää millaisiksi viisut on menneet. Millään erikoisemmalla ei voi voittaa, ainoastaan radiopopilla. Tän kisan pitäs olla juuri päinvastainen, tuoda monipuolista musiikkia ihmisille. Tilanne on kuitenkin se, että jos voittaa haluaa, niin pitää tilata biisi Ruotsista. Jos joku vähän poikkeava kappale uhkaa voittaa, niin juryt antaa toiselle tarkoituksella niin kovat pisteet, että niitä ei voi päihittää.
Se voitto on yhden illan tussahdus. Jokainen artisti saa maksimaalisen näkyvyyden finaalissa. Seuraavana aamuna alkaa sitten valjeta, että kuka pärjää ja kuka ei kun on kyse musiikin kuluttajista. Viime vuoden häntäpää Armenian Rosa Linnin Snap soi Suomessakin radiossa vähintään kerran päivässä.
Stefaniaa en ole bongannut kuin muutaman kerran vuodessa, vaikka meillä on oma ukrainalaisvähemmistö ja 60% ukrainan ja venäjän sanastosta on yhteistä eli myös venäjänkielinen väestö ymmärtää sanat. Stefania on yhdestä Kalush Orchestran jäsenen äidistä. Kappaleessa on ääniä käytetty instrumenttien tapaan ja siksi se oli raikas nykyaikaisen musiikin voitto.
Kaikki eivät kuuntele kappaleiden sanoja musiikkia kuunnellessaan ja vieraskielisen kappaleen sanat saa luettua Lyricstranslate.comista. Ukrainaksi lauletun viisun voitto oli hienoa jatkumoa äidinkielellä laulettuihin viisuihin kuten Måneskinin Zitti i buoniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijän videoon alkanut ilmestymään kommentteja japaniksi ja koreaksi. tiedä vaikka tässä on uusi gangnam style tulossa.
Olihan niissä ainakin yhteistä hyvä hookki ja tanssi molemmissa.
gangnamissa "ooppam gangnamstyle" ja se hauska lassotanssi
käärijällä "cha cha cha" ja mikälie raputanssi
Lueskelin eilen näitä japaninkielisiä kommentteja ja siellä joku sanoi, että Käärijän laulaminen antaa hänellekin rohkeutta laulaa.
Enkä pelkääkään tätä maailmaa 💪🏻! Se on Käärijän viesti, joka puhuttelee ihmisiä monella puolella maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari kysymystä herää
1) Miksi raadit alunperin poistettiin?
2) Miksi ne otettiin takaisin?
Ja
3) Miksi raatien osuus on noin suuri?1) Koska kilpailu kävi liian kuivaksi ja ei kiinnostanut maiden kansalaisia. Ei syntynyt monikansallisia suosikkikappaleita kuten ennen vanhaan.
2) Siksi, että tietyt maat saivat etua vierastyöläisyydestä kuten vaikkapa että Saksa antoi Turkille täydet pisteet kun Saksassa asuu suuri turkkilaisyhteisö. Lyhyesti sanottuna pelättiin diasporaäänestyksen pilaavan Euroviisut.
3) Raatien vallan syytä pitää kysyä EBU:lta, koska kyse on kabinettipäätöksestä. Aiheesta ei ole annettu eri maiden kansalaisten keskustella maansa yleisradioyhtiöidensä kanssa. Ilmeisesti tavallisen kansan musiikkimakua ei pidetä riittävän tasokkaana.
EBUssa pitäisi kokoontua yhteisen pöydän ääreen miettimään, mitä viisut ovat.
Jos se on Idolsin tapaan laulukilpailu, niin arvostelukriteerien tulisi olla selkeämpi ja tuomarien äänen erottua selvästi. Ja tuomarien pitäisi perustella näkemyksensä omalla nimellään ja naamallaan. Näkymätön tuomarityö on pirun mautonta ja lisäksi äärimmäisen tylsää. Kuka jaksaisi katsoa Idolsia tai Masters Chefiä ilman tuomarityön näkyvyyttä (ja siitä koituvaa draamaa)?
Jos viisut on kansanjuhla ja kansanäänestyksestä veloitetaan, niin se tarkoittaa että "sirkusta" pitää vaan sietää. Se on voi voi, jos tuotantoyhtiön herrat eivät saakaan kaikkea oman tahtonsa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä itseäni. Olen kyllä kovan tason Euroviisufani ihan lapsesta saakka aina seurannut viisuja. Mutta en käsitä miksen pääse tästä nyt yli. Ihastuin Käärijän biisiin heti samana päivän kun se julkaistiin. UMK valinnan jälkeen seurasin ihan päivittäin mitä viisufanien keskuudessa tapahtuu, seurasin Käärijän instaa jne. Tuo lauantain pettymys, odotettu kyllä, ihme olisi tapahtunut jos Ruotsi ei olisi voittanut, on kyllä lyönyt mut ihan maihin. Riemuitsen jokaisesta listasijoituksesta ja muusta hienosta mitä tästä hänelle seuraa. Mutta miten hitossa tää on ottanut näin koville!
Oi voi, tsemppiä sinne! Mä en ole saman luokan viisufani, mutta olen viime vuosina kuunnellut UMK-biisit heti puoliltaöin ja äänestänyt sovelluksella ja tänä vuonna tuli seurattua (kuten moni muukin suomalainen) YouTuben ja Instan kautta monenlaista ja aivan liikaa ajankäytön kannalta. Oli kiva, kun biisit ja esittäjät tuntui niin tutuilta itse kisoissa ja kaikenlaiseen takahuonemateriaaliinkin pääsi kurkistaan.
En kuitenkaan odottanutkaan voittoa, kun ne julkiset harjoitukset ei ihan putkeen mennyt, ja todennäköisyydet Loreenin ylivoimalle vaan kasvoivat. Olin sitte suht tyytyväinen kun omat tavoitteet toteutui (TOP2-sija ja onnistunut finaaliesitys). Telepotti ylitti odotukset ja lämmittää vieläkin ja kisa olikin paljon tiukempi kuin olin luullut.
Harmittaa kyllä tuo joidenkin ruotsalaisten huono voittajuus ja valittaminen suomalaisten äänestämisestä. Jos tähtää tuomaristoäänillä voittamiseen, niin tyytyy vaan siihen sitte, mitä yleisöltä saa.
Minuakin ärsyttää ruotsalaisten ruikutus ja olenkin antanut heille tulikivenkatkuista palautetta 😄 Jokaisella on keinonsa käsitellä harmitusta.
Minä en vastaa heidän provokaatioihinsa millään tavalla. YouTubessa on muutama provokaattori kaikissa videoissa, joissa Käärijä voi vilahtaa. Haukkuu suomalaisia valittamisesta ja huonoiksi häviäjiksi.
Haukkumiskampanjan aloittivat ruotsalaistoimittajat. Heille ei kannata vastata. Kannattaa ottaa yhteyttä suoraan Aftonbladetin päätoimittajaan ja kysyä, että miksi heidän viisutoimittajallaan on oikeus pitää yllä syrjimis- ja vihakampanjaa päiväkausia siksi, ettei Loreenia äänestetty tarpeeksi. Kannattaa korostaa sitä, että Suomessa kansalaiset tekevät äänestyspäätöksensä itsenäisesti.
Ei anneta haukkujien pilata suomalaisten Käärijä-iloa. Vihreä veijari on tuonut paljon iloa elämään ja hänellä on muutakin tuotantoa kuin viisubiisinsä. UMK oli juuri sopiva kanava lyödä itsensä läpi Suomen ja muunkin maailman tasolla. Sama koskee myös KUUMAA ja muita kisaan osallistuneita, joiden tuotantoa en ollut ikinä aiemmin kuunnellut.
Olen iloinen, että UMK on modernisoitunut ja kappaleet ovat mielenkiintoisia. Kisa ei ole enää kaikille aiemmin huipulla olleille artisteille mikään muistutus, että hekin ovat olemassa. On hienoa, että UMK nostaa nimensä mukaan kansan tietoisuuteen uutta musiikkia ja muusikoita.
Olen iloinen, ettei meillä ole UPK eli uuden plagioinnin kisaa.
Tämä olis hyvä. Eli suoraan sinne lehden toimitukseen yhteys, että mikä heillä on suomalaisia vastaan? Mikä on rasismin takana? Ja voi laittaa huomautuksen, että olivat 13., ei viimeisiä meidän äänestyksessä.
Joku korkeampi taho voisi ottaa yhteyttä. Tämmöinen rasismin edistäminen on törkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin Loreenin Tattoo kappaleen. Ihan huippu.
Umpitylsä plagiaatti sopiikin kaltaisellesi NPC:lle.
Siitä tuli plagiaatti katkerien suomaisten keskuudessa vasta voiton jälkeen. Vai protestoitiinko asiasta ennen viime lauantaita?
Yritettiin, mutta eihän se mitään auta kun Ruotsalainen euroviisukoneisto jyrää kaiken sumeilematta alleen hiljentäen kritiikin.
Mika Newton esitti oman kommenttinsa plagiaatista jo siinä vaiheessa kun Loreenin kappale kilpaili Melodifestivalenissa. Ei ole mikään suomalaisten masinoima kampanja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä varmaan reagoin tähän niin voimakkaasti, koska olen suomalainen, mutta varmasti olisin vihainen, vaikka meidän tilalla olisi joku muu maa.
Niinhän se kuuluukin reagoida oman suosikin kohdalla, mutta tuskin monikaan täällä suunnittelisi boikotoivansa viisuja tästä lähtien, jos uhri olisi ollut Azerbaidzan.
Eikös tämän vuoden viisuilla ollut ennätysmäärä katsojia? Kyllä luulen, että viisujen suosio hiipuu ihan luonnollisesti tämän vuotisen seurauksena, ilman mitään tietoisia boikotteja. Siksihän raadit alunperin poistettiinkin, kun yleisöä ei viisut enää tuntunut kiinnostavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta useimmista viisuvoittajista ei edes tule mitään kansainvälisiä tähtiä. Biisi muistetaan yhden vuoden ja siinä se.
Tai sitten jokin biisi jää päähän soimaan vaikkei menesty kisoissa eikä kisojen jälkeen. Esimerkiksi Pasha Parfenyn edellinen biisi, oliko vuodelta 2012 tai Mor ve ötesi ja MaNga Turkista. Näiden musiikkia on tullut kuunneltua usein kisojen jälkeenkin. Armenialla ja Romaniallakin jotain biisejä joita silloin tällöin kuuntelen.
Mä oon kuunnellut Mor Ve Ötesiä jo 15 vuotta! 😊
Loistavia biisejä lähes jokainen minkä ovat tehneet 👍.
Ja ilman Euroviisuja en olisi ikinä löytänyt heitä 😊.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijät ja Lordit on juuri niitä peikkoja joita viisu-organisaatio pelkää. Ulkopuolisen paineen pitää olla valtava että muutosta raativaltaan tulee. Hassua sinänsä että viihde-tapahtuman järjestäjät pelkäävät näitä nimenomaan kaikista viihdyttävimpiä esityksiä.
Mutta jos raadit poistetaan täysin, viisut keikahtavat taas enemmän siihen suuntaan, jossa on vain sirkusta, karnevaalia ja lapsekkaita esityksiä. Sekään ei missään nimessä ole hyvä.
Mitä sitten, jos ne kerran on ihmisten makuun?
Joo ja onhan oman maan karsinnoilla kai useimmilla raadit kuten meilläkin karsimassa pahimpia, siinäkään ei liian iso äänivalta raadeilla kuitenkaan saa olla, meillä nykyään toimii kun raativaltaa pienennettiin. Sitten onhan vielä semitkin karsimassa. Siltihän noita ns. kroatian traktorilauluja alushoususillaan esitettynä menee näköjään läpi, mutta totta, mitäs sitten jos jengi tosiaan tykkää :D ja sillä vois mahd. pienentää toista ehkä isompaa ongelmaa eli raatien tämän hetkistä liika valtaa.
Kroatian kalsariäijillä pysyivät kerrastot päällä. He ovat tottuneet esiintymään alastikin. He ovat esittäneet kappaleensa Puttanalle ja Likasangolle siten, että ovat lopuksi pyllistäneet ruusut hanureissa.
Siinä, missä suomalaiset käskevät painua kettuun niin heillä käsketään painua anaaliin. Ruusuilla viitatataan siihen, että NL:n kansantaiteilija Alla Pugatshovakin kritisoi avoimesti sotaa. Miljoona ruusuakin on siis psykopaattidiktaattoreita ja heidän hämäräheikkiensä krokotiili-huumetta kansan pariin levittäjiä vastaan.
Kansaa on helppo kontrolloida jos taannutetaan krokotiililla zombiksi. YouTubesta löytyy videoita, minkälaiseksi ihminen muuttuu halpaa krokotiilia käyttäessään. Sitä on tavattu aiemmin myös itä-Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä ollut jo täällä aiemmin, itse vasta törmäsin tähän 😯
Hämmentävä yhdenkuuloisuus, ainoastaan kertsi eri.
Toki Abban biisi kuulostaa 1000 x paremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta useimmista viisuvoittajista ei edes tule mitään kansainvälisiä tähtiä. Biisi muistetaan yhden vuoden ja siinä se.
Tai sitten jokin biisi jää päähän soimaan vaikkei menesty kisoissa eikä kisojen jälkeen. Esimerkiksi Pasha Parfenyn edellinen biisi, oliko vuodelta 2012 tai Mor ve ötesi ja MaNga Turkista. Näiden musiikkia on tullut kuunneltua usein kisojen jälkeenkin. Armenialla ja Romaniallakin jotain biisejä joita silloin tällöin kuuntelen.
Euroviisujen alkuperäinen ajatus oli kansojen rauhanomainen kanssakäyminen iloisen ja leikkimielisen musiikkikilpailun avulla toisen maailmansodan jälkeen. Juuri uusien artistien löytäminen ja toisten kulttuurien parempi ymmärrys on tärkeä osa viisufanihenkeä.
Ihmettelen raatien toimintaperiaatteita. Miksi ihmeessä jokainen raadin jäsen antaa äänensä itsenäisesti? Saamme siis viiden yksilön mielipiteen, ja se on sitten koko maan mielipiteestä 50 prosenttia. Olen ihan kuvitellut, että raati on ensinnäkin isompi ja toiseksi että siellä musiikin ammattilaiset lyövät viisaat päänsä yhteen, pitkään ja hartaasti keskustelevat eri kappaleiden ansioista, ja sitten lopulta pääsevät yksimielisyyteen paremmuusjärjestyksestä. Mutta ei, viisi yksilön mielipidettä...
Vierailija kirjoitti:
On tubessa reaktiovideoita Käärijään USA:sta. Näkevät siis ne siellä.
Ylen Areenan viisuohjelmat ja -videot ovat kansainvälisesti nähtävillä ja niillä on englanninkielinenkin selostus.
Vierailija kirjoitti:
Loreenin ei olis kannattanut lähteä uudestaan mukaan ruotsin euroviisukoneiston mukaan. Muistettiin ikonisena voittajana 2012. Tää uusintakierros pitkinen kynsineen, takkukuukkineen ja pakko voittaa asenteella pilasi Lorenin maineen.
Sekä ennen kaikkea muilta varastetun musiikin avulla.
Toisin kuin 2012 Loreenista ei välittynyt mitään aitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käärijät ja Lordit on juuri niitä peikkoja joita viisu-organisaatio pelkää. Ulkopuolisen paineen pitää olla valtava että muutosta raativaltaan tulee. Hassua sinänsä että viihde-tapahtuman järjestäjät pelkäävät näitä nimenomaan kaikista viihdyttävimpiä esityksiä.
Mutta jos raadit poistetaan täysin, viisut keikahtavat taas enemmän siihen suuntaan, jossa on vain sirkusta, karnevaalia ja lapsekkaita esityksiä. Sekään ei missään nimessä ole hyvä.
Mitä sitten, jos ne kerran on ihmisten makuun?
Joo ja onhan oman maan karsinnoilla kai useimmilla raadit kuten meilläkin karsimassa pahimpia, siinäkään ei liian iso äänivalta raadeilla kuitenkaan saa olla, meillä nykyään toimii kun raativaltaa pienennettiin. Sitten onhan vielä semitkin karsimassa. Siltihän noita ns. kroatian traktorilauluja alushoususillaan esitettynä menee näköjään läpi, mutta totta, mitäs sitten jos jengi tosiaan tykkää :D ja sillä vois mahd. pienentää toista ehkä isompaa ongelmaa eli raatien tämän hetkistä liika valtaa.
Mä äänestin Kroatian jatkoon ja muutki suomalaiset osallistu :D. Olkoon äijät alushousuissaan ku Noaki oli muovibiksuissa. Ja sodan vastustajina mulle uskottavia ex-jugoslaaveina. Kävivät virtuaalimatkallaan Senaatintorillaki esittämässä Sc Sc Sc Sc Sc Sc Scöön :).
Onhan se outoa jos naiset saavat esiintyä vaikka muutama naru ja teippi päällään ja miehille ei suotaisi vastaavaa. Noan lisäksi on lukuisia esimerkkejä. Esimerkiksi Kyproksen Tamta kappaleellaan Replay. Stailaus oli kuin luksusbordellissa. Tunkkaista vuonna 2023, mutta joku antaa tuonkin vuoksi ääniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Euroviisujen alkuperäinen ajatus oli kansojen rauhanomainen kanssakäyminen iloisen ja leikkimielisen musiikkikilpailun avulla toisen maailmansodan jälkeen. Juuri uusien artistien löytäminen ja toisten kulttuurien parempi ymmärrys on tärkeä osa viisufanihenkeä.
Toteutui täydellisesti Käärijän yhdistäessä kaikki musiikillaan, kaiken lisäksi kielellä jota harva ymmärtää.
Raadeissa on paljon vialla, että murskasivat kaiken sen yhteisöllisyyden ja ilon jyräämällä viisut ensi vuodeksi Ruotsiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voin omasta puolestani sanoa, että jos joku muu maa olisi osallistunut cha cha challa kisoihin, laulaen omalla äidinkielellään ja saanut tälläisen hypen aikaan, niin olisin yhtä v'ttuuntunut tästä juryäänien jyräämisestä.
CCC oli raikas tuulahdus näissä kisoissa ja todellakin yhdisti ihmisiä. Yleisö rakasti tätä biisiä.
Jos mitään muutosta juryääniin ei tule, mä ainakin boikotoin kisoja ja jätän katsomatta ja äänestämättä. Toki mä olen vain yksi ihminen, mutta tuskin ainoa, joka tätä miettii. Toisaalta harmittaa, kun olen kuitenkin useampana vuonna seurannut tarkkaan kaikkea euroviisuihin liittyvää koko kevään ajan, mutta mä en pidä siitä, että viisufaneille pakkosyötetään voittaja.
Mulle viisut on ollut kevään kohokohta jo yli 30 vuoden ajan. Olen myös äänestänyt joka vuosi niin kauan kuin se on ollut mahdollista. En pysty olemaan katsomatta viisuja ensi vuonnakaan, mutta nyt on todella lähellä että en tuhlaa enää lantin lattia tähän touhuun. Ja se on suuri harmi, koska totta kai äänestäminen tuo ihan oman lisänsä viisujen katsomiseen.
Joutui muuttamaan, siitä tuli semmoinen pienempi kenkäboksi isompien laattojen sijaan.
Ekalla Liverpool-viikolla, kun lyhyet harkkaklipit julkaistiin, Loreenin osakkeet alkoi laskea ja Käärijän nousta. Loreenilla uusi lavaste näytti vähän säälittävältä, laulukin takkusi ja Käärijä ison rahtilaatikkonsa päällä taas tuntui vaikuttavalta. Kisaviikkoon mennessä ruotsalaiset sai sitten kuvakulmat viilailtua ja savukoneet toimimaan. Käärijällä laulu ei mennyt ihan putkeen julkisissa harkoissa, niin Loreen nousi sitten taas entistä isommaksi voittajavedoissa.