Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2023 OFFICIAL

Vierailija
19.05.2022 |

Ken voittaa viisut? Missä ne järjestetään?

Kommentit (19410)

Vierailija
16661/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna juryt tuntuivat kyllä äänestävän epäreilusti. Moni objektiivisesti upea artisti jäi lähes äänittä.

Vierailija
16662/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cha Cha Cha soi juuri pelissä. Ollaan nyt iloisia tästä. Käärijä!! Go!

Taitaa ilo jäädä lyhyeksi tässäkin, kun hipaisustakin saa näköjään suomi jäähyn, sielläkin varppina RUOTSALAINEN tuomarina!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16663/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itsellä pieni pelko siitä, että kuka Euroviisuihin haluaa enää Suomesta lähteä kisaamaan? Käärijän kakkossija oli hieno sijoitus, mutta tämän hypetyksen jälkeen ihan sama kuka sinne menee, niin kaikki vertailee vain Käärijään ainakin seuraavat pari vuotta. Tai ehkä siellä on muutama rohkea ,jotka menee sillä asenteella, että haluaa haistattaa pitkän Ruotsiviisuille. Mä niin toivon tätä!

Olen kyllä myös sitä mieltä, että niin kauan kuin siellä nuo juryt toimii samalla periaatteella kuin tähänkin asti, ei me omalla omalaatuisella musiikilla voittoa saada. Anteeksi kun olen pessimisti. Suomi ei saa sympatiapisteitä ja meidän kannattaa nimeomaan lähettää jotain uutta ja erilaista. Sitä Käärijäkin oli. Tämä vuosi vaan jälleen kerran osoitti sen, että niin kauan kuin raadeilla on noin iso painoarvo, omaperäisellä kappaleella ei pärjää. Eiköhän siellä ajatella enemmän striimauslukuja.

Kiitos Euroviisut näistä vuosista. Itse en aio enää seurata. Se ei johdu nyt siitä, että olisin katkera Käärijän häviöstä vaan siitä, että kisoista on tullut niin pirun tylsät. Suurin osa kappaleista perus poprenkutusta. Kauas on tultu niistä ajoista kun siellä näkyi esiintyjien omaa kulttuuria ja biisien omaperäisyyttä.

Vierailija
16664/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voisi vinkata medialle siitä YouTube:n Winner-lisäyksestä. Sehän on selvästi laitettu siihen siksi, etteivät ihmiset muuten tajua, kuka on voittaja. :D

Vierailija
16665/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks kukaan menisi jonkun Käärijän keikalle? Mitä siellä tehdään? Kuunnellaan tunti Cha Cha Cha:ta xDDD Sama kuin menisi jonkun Sini Sabotagen keikalle vain, että kuulisi Levikset Repee pari kertaa xDD

No varmaan samasta syystä kuin joku menee Vikmanin keikalle kun hänellä oli vasta Cicciolina hittinä. En tiedä mitä hän veti, covereita ? 

Käärijällä on myös vanhempaa tuotantoa

Mutta onko se tarpeeksi samantyylistä kuin Cha Cha Cha? Valitettava totuus on, että suuri yleisö haluaa jotain vastaavaa juuri tällä hetkellä, ei perusräppiä. Jos on liian suuri kontrasti hittibiisin ja muiden biisien välillä, se ei kanna pitkälle. 

Voi olla liian aikaista lähteä ulkomaille nykyisten biisien kanssa. Toki voisi olla hyvä, jos hän pystyisi jossain käymään, mutta kesä tulee pian ja kaikki festarit ja muut keikkapaikat on varmasti suurelta osin jo buukattu. 

Minua pelottaa, että häntä aletaan liian nopeasti repimään eri suuntiin eikä hän siinä pyörityksessä pysty itse hallitsemaan, mitä oikeasti haluaa tehdä. Ja toinen vaara on se, ettei hänelle saada riittävän ammattitaitoista taustaporukkaa, markkinointikoneistoa, kunnollisia biisejä, sopimuksia tai muutakaan, mitä tarvittaisiin.  

Mutta vaikka suosio jäisi lyhyeen, ei ole mitään hävettävää. Käärijä on todellakin tehnyt jo historiaa. 

Kyllä se on aika hyvää itseasiassa. Esimerkiksi Viulunkieli on mielestäni parempi kuin Cha cha cha.

Vierailija
16666/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä sitä, että Euroviisujen voittaja oli selvillä päivää ennen finaalia, koska juryt antoivat äänet silloin ja Loreen sai niin paljon pisteitä, että kenenkään muun oli mahdotonta voittaa.

Koko finaali oli siis vain muodollisuus.

Vierailija
16667/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin ChatGPT tekoälylle tattoon lyriikat ja kysyin että did you write this?

vastaus: No, I did not write this. These are lyrics from the song "Tattoo" by Jordin Sparks.

😂

Kuvaavaa.

Vierailija
16668/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikääpä sitä, että Euroviisujen voittaja oli selvillä päivää ennen finaalia, koska juryt antoivat äänet silloin ja Loreen sai niin paljon pisteitä, että kenenkään muun oli mahdotonta voittaa.

Koko finaali oli siis vain muodollisuus.

Jep. Siksi se mikkikin oli valmiina Loreenilla ja Björn Ulvaeus oli äkkiä pyydetty pe iltana tekeen pieni esittelyvideo, laatu oli sitä luokkaa

Vierailija
16669/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein parasta olisi jos mennään back to basics! Kappale kuullaan ensi kerran suorassa finaalissa, lavalla vain kappaleen laulaja/ laulajat. Kaikki turhat rytmiryhmät ym. showelementit pois niin ollaan totuuden äärellä: mikä kappale on laulukilpailussa se paras laulu. Ei mikään shownumero. Tai sitten joku oma, uusi kilpailu näille huutamalla puhutuille, melodiattomille esityksille. Pidetään kauniit laulut edelleen omana kisanaan. Silloin on molempien tyylilajien kannattajat tyytyväisiä kun voittaja on omaa mieltymystä vastaavaa musiikkia.

Vierailija
16670/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunteeko muuten kukaan teistä norjalaisten suhdetta ruotsalaisiin? Mulla on jostain muodostunut mielikuva, että homma menee näin:

1. Suomalaiset "vihaavat" ruotsalaisia

2. Ruotsalaisille suomalaiset ovat yleensä yhdentekeviä

3. Ruotsalaiset "vihaavat" norjalaisia

4. Norjalaiset ???

Ruotsalaiset kuvittelevat suuren väkilukunsa vuoksi olevansa Pohjoismaiden valtiaita. Yhtä ilkeitä he ovat sekä norjalaisille että suomalaisille. Tanskalaisille eivät uskalla päteä hovillaan jne, koska tanskalaiset voivat sanoa olevansa mannereurooppalaisia, joille Pariisissa käyminen ei ole mikään ongelma jne.

Ei jokainen ruotslainen ole tuollainen kuspiä. Heitä on harvassa, mutta he ovat älyttömän äänekkäitä ja luulevat olevansa joitain auktoriteetteja ja trendsettereitä. Itse ovat kulkeneet 1980-luvusta lähtien solariumin/suihkurusjetuksen kautta ja hiuksiin pitää saada raitoja jos ei vaalenna kokonaan.

Juuri tuo, ettei suomalainen, tanskalainen tai norjalainen ole samanlainen laumasielu, erottaa muut ruotsalaisista. Katsokaa vaikka norjalaisia koirankasvatusohjelmia: hyvin naturelleja ulkoilmaihmisiä ovat. Oslossa käyneenä huomasin sen, että norjalaisille liikkuminen kaupungissakin on todella tärkeä asia. Norjalainen ei laita rahojaan merkkilaulkuun vaan kunnolliseen ulkoiluasuun.

Nyt tietenkin ruotsalaisia korpeaa kun NATOn ovet menivät nokan alta kiinni.

Vierailija
16671/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.svt.se/kultur/abba-slar-hal-pa-drommen-om-aterforening-i-eu…

Olikohan tämä jo täällä? Tuossa siis ABBAn tiedottaja vastaa ykskantaan, että yhtye ei aio millään tapaa osallistua viisuihin.

Pakkohan se on noin sanoa tämän kohun jälkeen.

Vierailija
16672/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vastaus: No, I did not write this. These are lyrics from the song "Tattoo" by Jordin Sparks.

😂

Minua aina huvittaa, miten pokkana väittää ihan potaskaa todeksi.

Vierailija
16673/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tähän väliin vaan sitä, miksi hemmetissä mun päässä alkaa vähintään pari kertaa päivässä soimaan " now I'm better solo solo..." En pitänyt biisistä tai esityksestä, mutta silti se jollain keinolla ilmeisesti luikerteli jonnekin aivojen synkkään koloon.

Mulla soi tasaisin väliajoin soarele soarele si luna, no tosin tykkäsinkin siitä biisistä. Mutta se oli mulle pahin korvamato.

Vierailija
16674/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on itsellä pieni pelko siitä, että kuka Euroviisuihin haluaa enää Suomesta lähteä kisaamaan? Käärijän kakkossija oli hieno sijoitus, mutta tämän hypetyksen jälkeen ihan sama kuka sinne menee, niin kaikki vertailee vain Käärijään ainakin seuraavat pari vuotta. Tai ehkä siellä on muutama rohkea ,jotka menee sillä asenteella, että haluaa haistattaa pitkän Ruotsiviisuille. Mä niin toivon tätä!

Olen kyllä myös sitä mieltä, että niin kauan kuin siellä nuo juryt toimii samalla periaatteella kuin tähänkin asti, ei me omalla omalaatuisella musiikilla voittoa saada. Anteeksi kun olen pessimisti. Suomi ei saa sympatiapisteitä ja meidän kannattaa nimeomaan lähettää jotain uutta ja erilaista. Sitä Käärijäkin oli. Tämä vuosi vaan jälleen kerran osoitti sen, että niin kauan kuin raadeilla on noin iso painoarvo, omaperäisellä kappaleella ei pärjää. Eiköhän siellä ajatella enemmän striimauslukuja.

Kiitos Euroviisut näistä vuosista. Itse en aio enää seurata. Se ei johdu nyt siitä, että olisin katkera Käärijän häviöstä vaan siitä, että kisoista on tullut niin pirun tylsät. Suurin osa kappaleista perus poprenkutusta. Kauas on tultu niistä ajoista kun siellä näkyi esiintyjien omaa kulttuuria ja biisien omaperäisyyttä.

Ettei totuus unohtuisi, niin kyllähän euroviisut on olleet todella tylsät ainakin minun koko elinikäni, ja ikäni alkaa nelosella. Hirveitä haukottelumaratoneja olleet aina, enkä itse ole jaksanut katsoa ainakaan kymmeneen vuoteen kuin syrjäsilmällä (lapset on joskus katsoneet, kun tykkäävät juuri laskea pisteitä). Ainoa kiinnostava asia kisassa on olleet juuri "huumoriesitykset", koska kuka sitä persoonatonta peruspoppia jaksaa kuunnella monta tuntia putkeen? No one, my friend, no one.

Shum oli hyvä, ja Verka. On kai niitä joitakin muitakin mieleen jääneitä oikeasti meneviäkin kappaleita ollut, mutta itse en tykännyt edes Euphoriasta aikanaan, eli en taida kuulua viisujen kohderyhmään. En oikein tiedä kuka kuuluisi.

Vierailija
16675/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Floor olisi muuten näyttävä, pitkä nainen osaa laulaa, on karismaattinen. Fanipohjaa mukavasti myös. Tekee omaa soolouraa myös. Hänelle taisi olla tulossa toinen lapsi, ei välttämättä ole aikaa viisukiireille

Eikö hänellä ole rintasyöpä?

Kyllä oli, hoidettu jo. Vauvauutisista ilmoitti jossakin vaiheessa hoitojen loppumisen jälkeen

Vierailija
16676/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on suomalaisten käsissä, että leimaavatko vanhanaikaisesti jonkun artistin vain viisuartistiksi. Meidän pitää kehittyä maailman vahvimmaksi omiemme tukemisessa.

Täytyy olla realisti: jonain vuonna menee paremmin ja jonain huonommin. Kuitenkin se, että pyritään sinne finaaliin olisi hieno tavoite UMK:kin.

Vierailija
16677/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Floor olisi muuten näyttävä, pitkä nainen osaa laulaa, on karismaattinen. Fanipohjaa mukavasti myös. Tekee omaa soolouraa myös. Hänelle taisi olla tulossa toinen lapsi, ei välttämättä ole aikaa viisukiireille

Eikö hänellä ole rintasyöpä?

Kyllä oli, hoidettu jo. Vauvauutisista ilmoitti jossakin vaiheessa hoitojen loppumisen jälkeen

Onnea!

Vierailija
16678/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.svt.se/kultur/abba-slar-hal-pa-drommen-om-aterforening-i-eu…

Olikohan tämä jo täällä? Tuossa siis ABBAn tiedottaja vastaa ykskantaan, että yhtye ei aio millään tapaa osallistua viisuihin.

Pakkohan se on noin sanoa tämän kohun jälkeen.

Vuosi sitten on ABBAn jäsen antanut haastattelun ja sanonut näin

Erityiskonserttien tiimoilta Andersson on antanut haastattelun Metro-julkaisulle. Haastattelussa Andersson muisteli yhtyeen osallistumista Eurovision laulukilpailuun vuonna 1974. Bändi voitti kilpailun Waterloo-kappaleella, ja tämä oli lähtölaukaus yhtyeen huikealle kansainväliselle uralle. Enää Euroviisut ei miestä kuitenkaan innosta. Häneltä kysyttiin haastattelussa, katsooko hän kilpailua nykyään.

- Yritän olla katsomatta. Se on mennyt liiallisuuksiin. Siellä on liikaa maita. Kaikki laulavat englanniksi. Se ei ole enää hauskaa, Andersson sanoi.

Eli, hän ei ole piitannut viisuista ennen tätä kohua.

Vierailija
16679/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonaurua tuolle yhdelle urpolle joka on sitä mieltä että Käärijän viraalilistasijoitukset ei ole yhtään hyviä kun ei ole kolmessa päivässä yltäneet jonkun Beyoncen kaltaisen megatähden tasolle 😂 Ihan niin kuin jollain euroviisuhitillä olisi koskaan ollut tuollainen mahdollisuus. Ei esim. Amerikassa välitetä koko viisuista.

Vierailija
16680/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂

Minua aina huvittaa, miten pokkana väittää ihan potaskaa todeksi.

Äsh, en tiedä miksi nykyään sanoja katoilee viesteistäni.

Tarkoitin siis, että nauran aina ihan ihmeissäni, kun ChatGPT keksii "päästään" jotain vakuuttavan kuuloista tekstiä ja esittää sen totena.

Ja tuolla sitten pitäisi korvata journalistit ja kaikki.

Ketju on lukittu.