Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2023 OFFICIAL

Vierailija
19.05.2022 |

Ken voittaa viisut? Missä ne järjestetään?

Kommentit (19410)

Vierailija
16021/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenta Suomessa Käärijä antoi rehdin tunnustuksen Loreenille. Ei ymmärrä miksi Loreenia "mollataan" Katsoo eteenpäin. Katsokaa tekin.

Käärijä käyttäytyy kohteliaasti ja ammattimaisesti, vaikka häneltä varastettiin voitto raatimanipuloinnilla. Ihana Kärtsäri <3 

Mutta tämä raatijuttu on iso ongelma viisuissa, ja sille pitää tehdä jotain. Asiat ei muutu, jos niitä ei muuteta.

Vierailija
16022/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun youtube videon kommenttikentässä joku ranskalainen oli kirjoittanut, että häntä niin harmitti kun 2021 vuonna Ranska ei pärjännyt Måneskinille. Sitten hän vielä kirjoitti, että häntä enemmän harmittaa Suomen puolesta miten tänä vuonna euroviisuissa meni.

Tuon ranskalaisen kommentti niin lämmitti mieltäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16023/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunteeko muuten kukaan teistä norjalaisten suhdetta ruotsalaisiin? Mulla on jostain muodostunut mielikuva, että homma menee näin:

1. Suomalaiset "vihaavat" ruotsalaisia

2. Ruotsalaisille suomalaiset ovat yleensä yhdentekeviä

3. Ruotsalaiset "vihaavat" norjalaisia

4. Norjalaiset ???

Norjalaiset vihaavat suomalaisia, mutta tykkäävät (ja hyväntahtoisesti kummeksuvat) suomalaisia. Tämä on siis heillä ihan yleinen vitsi, samalla tavalla kuin Suomessa ruotsalaisten "vihaaminen".

Tuossa on se virhe, että Suomi ei ole yhdentekevä Ruotsille. Suomi on tavallaan se ärsyttävä pikkuveli, jota halutaan ärsyttää sopivan tilaisuuden tullen.

Mä olen ymmärtänyt, että myös norjalaiset ja tanskalaiset "vihaa" ruotsalaisia. Common enemy brings us together. :D Islantilaisista ei ole tietoa.

Vierailija
16024/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuuntelisitte päivän putkeen Blind Channelin Dark Side-kappaletta ja Käärijän Cha Cha Cha-kappaletta, kumman uskotte jäävän soimaan "korvamadoksi"?

Vierailija
16025/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmanmainetta niittänyt The Rasmus sai viime vuonna 26 yleisöääntä.

Maailmanmainetta niittänyt Darude ei päässyt edes finaaliin.

Vieläkö kapinaliikkeet ovat aktiivisia?

Ei tämä Käärijä-raivokaan kauan kestä.

Miten Rasmus ja Darude tähän liittyvät?

Edustivat Suomea Euroviisuissa, tietenkin siten.

Varmasti ymmärsit kuitenkin, mitä tarkoitin. Miksi Daruden tai Rasmuksen menestymättä jäämisestä olisi pitänyt nostaa mitään kapinaliikettä? Se peli meni ihan reilusti, he vain eivät saaneet tarpeeksi ääniä yleisöltä eivätkä raadeilta. Käärijä sen sijaan sai historiallisen potin yleisöääniä, mutta häneltä vietiin voittomahdollisuus, koska raadit halusivat voittajaksi Ruotsin hinnalla millä hyvänsä.

Vierailija
16026/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenta Suomessa Käärijä antoi rehdin tunnustuksen Loreenille. Ei ymmärrä miksi Loreenia "mollataan" Katsoo eteenpäin. Katsokaa tekin.

Käärijä käyttäytyy kohteliaasti ja ammattimaisesti, vaikka häneltä varastettiin voitto raatimanipuloinnilla. Ihana Kärtsäri <3 

Mutta tämä raatijuttu on iso ongelma viisuissa, ja sille pitää tehdä jotain. Asiat ei muutu, jos niitä ei muuteta.

Ja siinä ei auta kuin että suuri yleisö nostaa haloon. Artistit tietysti pyrkivät käyttäytymään toisiaan ja viisuinstituutiota kohtaan kunnioittavasti.

Vierailija
16027/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin aluksi niin mustasukkainen euroviisuväelle, kun pääsevät kunnon bileet pitämään siellä paikanpäällä.

Ei harmita enää. Ei niitä bileitä syttynytkään 😁

Kärtsy olisi saanut ne bileet aikaiseksi.

Vierailija
16028/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaiset huomasi aikoinaan,että heillä on resepti jolla menestytään euroviisuissa. Ne reseptit pitäisi uusia. Ruotsin viisut ovat olleet pitkään kierrätyskamaa. Jopa ruotsalaistoimittaja myönsi,että Suomi on edistynyt euroviisuissa mutta samaa ei ole nähtävissä ruotsilla. Voitoista huolimatta.

Vierailija
16029/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuuntelisitte päivän putkeen Blind Channelin Dark Side-kappaletta ja Käärijän Cha Cha Cha-kappaletta, kumman uskotte jäävän soimaan "korvamadoksi"?

Cha cha cha cha cha chaaaaaaaAA!

Vierailija
16030/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun youtube videon kommenttikentässä joku ranskalainen oli kirjoittanut, että häntä niin harmitti kun 2021 vuonna Ranska ei pärjännyt Måneskinille. Sitten hän vielä kirjoitti, että häntä enemmän harmittaa Suomen puolesta miten tänä vuonna euroviisuissa meni.

Tuon ranskalaisen kommentti niin lämmitti mieltäni.

Itse veikkasin Ranskan voittoa jo ennen kuin sitä, saati muidenkaan maiden kilpailukappaleita oli edes valittu ja petyin myös vähän lopputulokseen, vaikka Italian biisi hyvä olikin.

Erona 2021 tulokseen oli kuitenkin se, ettei raadit vuonna 2021 antaneet yhdellekään kilpailijalle samanlaista lähes 200 pisteen etumatkaa muihin kuin tänä vuonna nähtiin, joten tulos niin raatien kuin yleisönkin osalta vaikutti selkeästi kaikin puolin reilulta. Toisin kuin tänä vuonna, kun suuri osa raadeista jätti yleisön ylivoimaisen suosikin jopa täysin pisteittä.

Vierailija
16031/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loreenin voittokulku jatkuu, häkellyttävät 37 miljoonaa kuuntelukertaa enemmän kuin kakkoskäärijällä. Ja kukaan ei mene spotifyn laittamaan alaääniä joten se cope ei nyt kelpaa. Myös youtubessa euroviisuvoittaja Loreenin biisi johtaa ja ero vaan kasvaa. Ammattilaisraati tiesi mitä ihmiset haluavat kuunnella. 

Levy-yhtiöllä on keinonsa edistää kappaleidensa soittoa niin radiossa kuin suoratoistopalveluissa.

eikö Häviäjä-Käärijällä ole levy-yhtiötä?

Eikö yleisestiottaen ole parempi, että persoonallinen artisti ei ole suuren levy-yhtiön alaisuudessa? Ts. saa itse päättää asioistaan eikä iso levy-yhtiö masinoi jotain kaupallista tuotetta. Levy-yhtiöltä saa tukea, mutta menettää sananvaltaa.

Käärijä on Warnerilla. 

Vierailija
16032/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunteeko muuten kukaan teistä norjalaisten suhdetta ruotsalaisiin? Mulla on jostain muodostunut mielikuva, että homma menee näin:

4. Norjalaiset ???

Olen siinä käsityksessä, että eivät tykkää ruotsalaisista mutta tykkäävät suomalaisista. Tosin sielläkin taitaa olla käsitys, että suomalaiset ovat tuppisuita juntteja.

Norjassa on vuosikymmenet ollut sanonta "on kuin suomalaista televisioteatteria". Se tarkoittaa mitä tahansa harmaata ja ankeaa, toivottoman ikävystyttävää ja ahdistavaa tekelettä.

Vierailija
16033/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4. Norjalaiset ???

Norjalaiset vihaavat suomalaisia, mutta tykkäävät (ja hyväntahtoisesti kummeksuvat) suomalaisia. Tämä on siis heillä ihan yleinen vitsi, samalla tavalla kuin Suomessa ruotsalaisten "vihaaminen".

Tuossa on se virhe, että Suomi ei ole yhdentekevä Ruotsille. Suomi on tavallaan se ärsyttävä pikkuveli, jota halutaan ärsyttää sopivan tilaisuuden tullen.

Mä olen ymmärtänyt, että myös norjalaiset ja tanskalaiset "vihaa" ruotsalaisia. Common enemy brings us together. :D Islantilaisista ei ole tietoa.

Olisiko Islannilla vastaava suhde Tanskaan ja päin vastoin kuin Suomella ja Ruotsilla keskenään, niin että Tanska on vähän kuin Ruotsi ja Islanti vähän kuin Suomi?

Vierailija
16034/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmissa on korvamatopotentiaalia. Sehän ei missään nimessä kerro kappaleen laadusta mitään... Blankan Solo soi päässäni lähes koko päivän ennen viisufinaalia

Vierailija
16035/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4. Norjalaiset ???

Olen siinä käsityksessä, että eivät tykkää ruotsalaisista mutta tykkäävät suomalaisista. Tosin sielläkin taitaa olla käsitys, että suomalaiset ovat tuppisuita juntteja.

Norjassa on vuosikymmenet ollut sanonta "on kuin suomalaista televisioteatteria". Se tarkoittaa mitä tahansa harmaata ja ankeaa, toivottoman ikävystyttävää ja ahdistavaa tekelettä.

Mutta ei kai tuo viittaa Suomi-vihaan. 100% totta :D

Vierailija
16036/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4. Norjalaiset ???

Olisiko Islannilla vastaava suhde Tanskaan ja päin vastoin kuin Suomella ja Ruotsilla keskenään, niin että Tanska on vähän kuin Ruotsi ja Islanti vähän kuin Suomi?

Mitä Islannilla on Tanskan kanssa tekemistä? Oletko vajaa?

Vierailija
16037/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi on näiden viisujen voittaja ja piste. Toivottavasti Abba edustaa Ruotsia ensi vuonna, niin voittavat toisen kerran peräkkäin. Sitten olisivat eniten euroviisuja voittanut maa. Ai, että sitä suomalaisten itkua sitten.

Vierailija
16038/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4. Norjalaiset ???

Näinhän se taitaa olla

Vierailija
16039/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa näköjään tämä tappio. Olen niin kansallismielinen. Euroviisut ei ole rehtiä peliä. Ruotsi omi ne itselleen kun eivät muussa pärjää.Niillä ei ole kuuluisia säveltäjiä kuten meillä Sibelius,Kajanus,Kuula ym. Norjalla on Grieg. Olisin niin halunut Käärijän voittavan. Me oltas tarvittu tätä voittoa enemmän ja oltais rehellisesti myös ansaittu se.

Vierailija
16040/19410 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4. Norjalaiset ???

Mitä Islannilla on Tanskan kanssa tekemistä? Oletko vajaa?

Mieti sitä, samoin kuin kyvyttömyyttäsi keskustella haukkumatta muita.

Ketju on lukittu.