Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin kiinnitän jatkossa huomiota siihen ketä mä itse äänestän seuraavissa UMK kisoissa.
Käärijä nimittäin näytti millasesta kilpailijasta viisufanit pitävät. Aidosta, hyväntahtoisesta, huumorintajuisesta ja sellaisesta ihmisestä joka pystyy heittäytymään täysillä mukaan ja valloittaa karismallaan ihmisten sydämet puolelleen. Käärijä oli persoonana todella pidetty muiden kilpailijoiden ja fanien keskuudessa. Niskojaan nakkelevat diivat ei tule mun ääntäni saamaan.
Ja jos lampunhengelle saisi vielä lisää toivomuksia esittää, niin toivoisin, että biisi olisi menevä ja siinä olisi oikeasti yleisöä kiinnostavaa koukkua mukana. Aivan kuten Cha Cha Chaassa oli.
Tuohon kappaleeseen voisi lisäksi laittaa, yhtä elegantisti kuin ranskatar näyttää keskisormea, jonkin viittauksen Käärijään. Vaikka joku tanssiliike. Ihan vaan siksi, ettei ruotsalaiset pääse unohtamaan Käärijää.
Robin kun tekisi hyvän biisin, se olis siinä.
Robin on ihana, mutta ei toimi tässä konseptissa koska joka vuosi on muitakin robineita, oli nytkin :( me ollaan oikeilla jäljillä tällä raskaammalla musiikilla koska sitä laadukkaasti vähemmän maailmalla tuotetaan, mutta pitäisi vaan tosiaan saada purkkapoppi raadeille vähemmän sananvaltaa.
Mä uskon että Suomi voisi päästä myös rap-musalla ihan kivoille sijoille tulevaisuudessa. Suomessa on muutamia artisteja joiden musiikin uskoisin toimivan myös ulkomailla.
Tuli tästä mieleen, että minä kirjoitin jo varmaan 500 sivua sitten, että Ruotsin toivoisin lähettävän euroviisuihin jotain muuhunmaattajamusaa. Se edustaisi nyky-Ruotsia. Enkä tässä nyt naljaile, koska tunnustan kuuntelevani sitä itse. Ruotsiksi vetävät eikä englanniksi.
Vierailija kirjoitti:
No on sillä Lortsulla 60 milj kuuntelukertaa ja Suomella n.23 miljoonaa Spotifyssä.
Yksinkertainen ajattelutapa. Voisko mitenkään johtua siitä että Loreen on voittanut viisut jo kerran aiemmin, pidempi ura takana ja fanikuntaa ehtiny kerryttää vuosien varrella? Jere Vantaalta oli Suomessakin monille neverheard vielä 3kk sitten.
Käärijän instaseuraajia oli pari kuukautta sitten vielä joitain tuhansia. Eilen meni 400k rikki.
Oikeastiko jotkut aikuiset ihmiset täällä syyttä Ruotsia?
Ruotsin kansa ja jury antoi Suomelle täydet pisteet. Jos kaikki muutkin maat olisi tehnyt samoin, niin Suomi olisi voittanut.
Loreeniakin turha syyttää. Hän pelasi täysin sääntöjen mukaan, joita ei ollut itse päättänyt. Ihan jokainen maa tekisi kuten Ruotsi ja lähettäisi viisuihin musiikkia, joka miellyttää raateja ja yleisöä. Se ei ole vain kaikille yhtä helppoa, mutta turha siitäkään Ruotsia syyttää.
Kyllä minustakin vääryys on tapahtunut, mutta vika on EBU:ssa, kun on tehnyt tällaiset säännöt, ja niissä juryissä, jotka jätti Käärijän nollille.
Tämä juttu ei unohdu tasan niin kauan, kun kusetusta ei tutkita! Suomen lisäksi Norja, Ranska ja Saksa ovat raivona.
Ruotsi provoaa saksaa vielä lisää. :D
Mitä Loreen on tehnyt nämä kaikki vuodet tässä välissä? Missä hän on ollut? Onko elänyt vaan hiljaiseloa ja Euphorian tuotoilla? Varmaan oli helppo lahjoa mukaan tällaiseen juttuun, jossa luvataan hänelle helppo voitto ja iso tukku rahaa käteen.
Esctoday on euroviisuaiheinen, Lontoossa majaa pitävä viihdesivusto. He kirjoittavat, että "oliko Käärijä oikea voittaja". Melko rohkeaa kirjoittaa noin :) Kiva, kun ottivat kantaa tuolla tavalla nätisti.
https://www.instagram.com/p/CsRaWVCN0yI/?igshid=NzJjY2FjNWJiZg==
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaisilla palstoilla keskustelu on siirtynyt siihen miten toksista kommentointi on Loreenia kohtaan ja sympatiat ovat täysin hänen puolellaan. Valitettavasti käärijä pakottajat on kahden päivän aikana pilanneet lähes kaikki sympatiat mitä vielä sunnuntaina Suomella ja Käärijällä oli. Useimmat ovat valmiita keskustelemaan jury/yleisö muutoksista mutta pitävät Loreenia oikeutettuna voittajana.
Kommentointihan on ollut hyvin asiallista ihan joka puolella siihen nähden kuinka paljon harmistusta Loreenin voitto on aiheuttanut. Hyvin vähän on ollut häneen henkilönä meneviä kommentteja (suurimman osan niistäkin olen nähnyt tällä palstalla), vaan kritiikkiä on saanut juuri se mikä tässä suututtaakin, eli kourallinen ihmisiä valitsi voittajan ohi miljoonapäisen yleisön. Useissa kommenteissa muistetaan myös mainita, että ei mitään pois upealta Loreenilta, hän ei vain ole "minun voittajani".
On totta, että tilanne kääntyy Käärijää ja hänen fanejaan kohtaan, jos Loreenia aletaan oikein urakalla vetämään kölin alta. En minäkään pidä hänen haukkumisestaan. Se on tarpeetonta, koska epäreilussa tilanteessa itsessään riittää arvosteltavaan niin paljon, että henkilöön menevä arvostelu on turhaa. Muutenkin olisi epäreilua tehdä Loreenista syntipukki. Totta kai hän lähti hakemaan historiallista tuplavoittoa, kun tilaisuus tuli. Eikä hän varmasti osannut odottaa mitään tallaista ja itsekin on myöntänyt, että olisi halunnut olla myös yleisön suosikki.
On muuten hauskaa kun seuraa uutisia somessa ja lukee loreenin voitosta niin melkein aina on ykkösenä ulkomaalaisten kirjoittamia kommentteja jossa sanotaan että Suomen olis pitänyt voittaa. :) en itse kehtaisi tuota suomalaisena kommentoidakaan, onneks ei tarvitse. Mutta niinhän se on, Käärijä oli ylivoimaisesti yleisön suosikki.
Ja tässä se adressi josta aiemmin oli puhe:
https://www.change.org/p/remove-the-eurovision-jury
Se nyt ikävä kyllä kohdistuu se kiukku siihen voittajaan. Mut ihmisillä on huijattu olo, koska rahat kerättiin mut äänillä ei saatu toivottua lopputulosta. Eikä oo Jeren tehtävä rauhoitella faneja. Artisti laulaa, ja thats it.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan voit käydä itse lukemassa jos englannintaito riittää. Monet myös toivovat että Käärijä rauhottelisi toksisia fanejaan julkisesti.
Miksi ihmeessä hän tekisi sellaista? Ihan loistavaa ettei yleisö niele tällaista paskaa ja osoittavat mieltä!
Jeren täytyy ymmärtää, että hänen oma reaktionsa/tunteet heijastuu faneihin. Jeren täytyy ottaa vastuu sanomisistaan, tekemisistään sen vuoksi, että ne moninkertaistuvat fanien keskuudessa.
Hänen täytyy osoittaa olevansa tilanteen herra ja rauhoitella fanejaan.
Se on aikuismaista, sivistynyttä käytöstä julkisuuden henkilöltä, vaikka Jereä itse kuin **tuttaisi. Nyt katsotaan, onko hän hänellä sydämen sivistystä vai onko hän sivistynyt vantaantakametsissä.
Kertoisitko vielä miten Jere on käyttäytynyt huonosti? Eikö muka saa olla pettynyt, kun lähti voittamaan?
Onnitteli voittajaa ja kertoi Loreenista kauniisti.
Kansa on syystäkin vihainen.
Ilmiannoin tuon yhden valehtelevan provotrollijankkaajan kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan voit käydä itse lukemassa jos englannintaito riittää. Monet myös toivovat että Käärijä rauhottelisi toksisia fanejaan julkisesti.
Miksi ihmeessä hän tekisi sellaista? Ihan loistavaa ettei yleisö niele tällaista paskaa ja osoittavat mieltä!
Jeren täytyy ymmärtää, että hänen oma reaktionsa/tunteet heijastuu faneihin. Jeren täytyy ottaa vastuu sanomisistaan, tekemisistään sen vuoksi, että ne moninkertaistuvat fanien keskuudessa.
Se on aikuismaista, sivistynyttä käytöstä julkisuuden henkilöltä, vaikka Jereä itse kuin **tuttaisi. Nyt katsotaan, onko hän hänellä sydämen sivistystä vai onko hän sivistynyt vantaantakametsissä.
Miksihän loreen ei rauhoittele ruotsalaismediaa, jotka käyttävät vielä rasistista ilmaisua Suomesta? Itse ainakaan en tuollaista hyväksyisi. 😅
Voisiko olla ettei se omakaan sivistys kummoista ole Ruotsinkaan päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jere on todennut rehellisesti, että kakkoseksi jääminen harmittaa ja sanonut ettei silti mitään pois Loreenilta, hänen esityksensä oli loistava ja Loreen ihana ihminen. Kaikki mitä hän on kommentoinut Loreenista ja hänen kappaleestaan niin ennen kuin jälkeenkin kisojen on ollut asiallista ja positiivista.
Enkä ymmärrä miki Jeren vastuulla olisi "rauhoitella" pääsääntöisesti asiallisesti käyttäytyviä faneja ja muuta viisukansaa joka ilmaisee (myös Loreenia itseään haukkumatta) pettymyksensä epäreilulta tuntuneeseen voittoon.
Oli kyllä aika törkeä tuo "kuningaskunnan entisessä itäosassa" sammakko. Sanokaa että Suomessa!
LÄHETIN MIRA LUODILLE Facebookissa viestin, että voisi harkita viisuihin pyrkimistä ja E. Lyytinen mukaan. Naisenergiaa! Mira on suvereeni viihdyttäjä myös. Miettikääpä. Tähdet tähdet kisassa kamerat eivät pysyneet mukana, kun Mira pisti tuulemaan!
High energy, se on Suomen juttu!
Olen lukenut huvikseni ulkomaalaisia sivustoja, YouTuben kommentteja eri videoissa jne. Ei pelkästään Käärijän tilanne aiheuta ärsyyntyneitä reaktioita, vaan monia harmittaa myös muidenkin artistien puolesta. Ihmetystä aiheuttaa mm. se, että onko Loreen muka noin ylivoimainen ja miksi raadeilla on niin paljon painoarvoa. Onhan se koomista, jos juryt arvioi jonkun vaikka sijalle 22, mutta pelkästään yleisön äänten perusteella artisti olisi sijalla 7. Juryt voisi poistaa kokonaan ja antaa kansan ratkaista, koska heitähän varten tämä ohjelma.
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä aika törkeä tuo "kuningaskunnan entisessä itäosassa" sammakko. Sanokaa että Suomessa!
Tuo ei ollut mikään sammakko. Milloin Ruotsi ikinä on arvostanut Suomea?
Vierailija kirjoitti:
Historian kannalta oikein sanottu. Olimme joskus Ruotsin kuningaskunnan itäosaa. Hauskasti sanottu tässä ajassa ja tilanteessa. Ei ole niin vakavaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Historian kannalta oikein sanottu. Olimme joskus Ruotsin kuningaskunnan itäosaa. Hauskasti sanottu tässä ajassa ja tilanteessa. Ei ole niin vakavaa :D
Olisi muuten hulvatonta, jos esim. Belgia sanoisi Kongosta näin!
Onko kukaan raadeista tai Euroviisujen edustajista astunut esiin ja kertonut miksi Loreen oli niin ylivoimainen raatien mielestä?