Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin kiinnitän jatkossa huomiota siihen ketä mä itse äänestän seuraavissa UMK kisoissa.
Käärijä nimittäin näytti millasesta kilpailijasta viisufanit pitävät. Aidosta, hyväntahtoisesta, huumorintajuisesta ja sellaisesta ihmisestä joka pystyy heittäytymään täysillä mukaan ja valloittaa karismallaan ihmisten sydämet puolelleen. Käärijä oli persoonana todella pidetty muiden kilpailijoiden ja fanien keskuudessa. Niskojaan nakkelevat diivat ei tule mun ääntäni saamaan.
Ja jos lampunhengelle saisi vielä lisää toivomuksia esittää, niin toivoisin, että biisi olisi menevä ja siinä olisi oikeasti yleisöä kiinnostavaa koukkua mukana. Aivan kuten Cha Cha Chaassa oli.
Tuohon kappaleeseen voisi lisäksi laittaa, yhtä elegantisti kuin ranskatar näyttää keskisormea, jonkin viittauksen Käärijään. Vaikka joku tanssiliike. Ihan vaan siksi, ettei ruotsalaiset pääse unohtamaan Käärijää.
Robin kun tekisi hyvän biisin, se olis siinä.
Robin on ihana, mutta ei toimi tässä konseptissa koska joka vuosi on muitakin robineita, oli nytkin :( me ollaan oikeilla jäljillä tällä raskaammalla musiikilla koska sitä laadukkaasti vähemmän maailmalla tuotetaan, mutta pitäisi vaan tosiaan saada purkkapoppi raadeille vähemmän sananvaltaa.
Mä uskon että Suomi voisi päästä myös rap-musalla ihan kivoille sijoille tulevaisuudessa. Suomessa on muutamia artisteja joiden musiikin uskoisin toimivan myös ulkomailla.
Juryjen pitäisi olla nimenomaan objektiivisia. Miten Ruotsin jury voi olla sitä mieltä, että Suomi oli 12 p arvoinen ja joku San Marino asettaa Suomen sijoille 22-25? Ei voi johtua eri musiikkimausta tai kulttuurista, koska ammattilaisen pitäisi osata arvioida monipuolisesti erilaista musiikkia. Ja Ruotsin jury itsehän rakastaa tylsää radiopoppia, niin täydet Suomelle näyttää vielä epäilyttävämmältä.
Ymmärrän, ettei kaikki juryt voisi antaa Suomelle 12 p tai edes 10 p, koska ainakaan laulukapasiteetti ei täyttynyt, mutta kyllä moni muu kriteeri täyttyi. Mm. se , kuinka omaperäinen esitys on ja millaisen kokonaisvaikutelman se antaa. Ainakin muutama piste olisi näiden perusteella ja suosio huomion ottaen tullut, mutta 14 raatia antoi nollat.
Nyt Loreen on antanut haastattelun
Minusta Käärijä on niin v tun mahtava, Loreen sanoi hetken mietittyään.
Mahtava esitys. On hienoa, että sellaiset esitykset saavat sellaista kannatusta. Sinne ei voi mennä hyssyttelemään ja esittämään olevansa muita parempi. Se ei toimi niin, artisti jatkoi.
Loreenia ei haitannut, kun hän sai 12 pistettä tuomaristolta ja yleisö sen sijaan huusi Käärijää.
Ei, ei se minua haitannut. Minun on treenattava egoani. Jakaa sitä muille.
Lopuksi Loreen lähetti terveiset Käärijälle.
Harvoin näkee noin vilpitöntä esittäjää lavalla. Hän ilmaisee sen niin aidosti. Hän on oma itsensä. Se on puhdasta, ja siksi ihmiset hurraavat hänelle. Niin tapahtuu, kun on vilpitön. Hänellä tulee menemään todella hyvin.
Pakko vaan sanoa, että voittajan asu oli todella kummallinen.
Ensi vuonna joku at your face, mutta silti sympaattinen nainen täältä Suomesta. Maailmaa on nyt valistettu, että pienikin voi saada aikaan suurta ja ei tartte mennä massan mukana. Nyt on aika laajentaa vähän naiskuvaa myös.
Vierailija kirjoitti:
Porukka vois laittaa jäitä hattuun. Viisut on ohi ja ikävä kyllä Ruotsi voitti. Tämä tulos oli itsellä ainakin tiedossa kun seurasin vedonlyöntiä ja ennustuksia mm. ESC united-kanavalla. En ollut yllättynyt Loreenin tuomariäänistä enkä siitäkään että Käärijä sai yleisön puolelleen. Tietysti pettynyt olen meidän puolesta.
Euroviisut on aika jännä konsepti ylipäätään. Mukana on esim. Australia, joka ei kuulu miltään osin Eurooppaan. Ukraina voitti viime vuonna, koska sota.
Aika vähän sieltä mitään kunnon lauluja on jäänyt viime vuosina mieleen. Lähinnä partanainen, Netta (yöks) ja jotain muita hahmoja muistetaan. Musiikki on aika sivuosassa. Jos ei järjestelmää muuteta, itseä ei ainakaan enää kiinnosta.
No nyt tuli omaperäistä tekstiä:
- jäitä hattuun
- Ruotsi voitti
- Australia ei kuulu Eurooppaan
😅😅😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihanaa, että lähes kaikki kanssakilpailijatkin olivat selkeästi Kärtsän puolella ja olisivat halunneet, että hän voittaa. Eikö tuokin jo kerro aika paljon siitä miten paljon mätää lopputuloksessa on?
Josko joku heistä puhuis suunsa puhtaaksi?
Onko joku sanonut jotain?
Mulle tuli voittajan asusta mieleen joku star wars tms
Kai täällä joku katsoo jääkiekkoa, Suomi - Ruotsi?
Cha cha cha kun lähti soimaan, niin kyllä yleisössä ihan ruotsalaisetkin kannattajat bailasivat ja lauloivat kappaletta antaumuksella.
Vierailija kirjoitti:
Cha cha cha kun lähti soimaan, niin kyllä yleisössä ihan ruotsalaisetkin kannattajat bailasivat ja lauloivat kappaletta antaumuksella.
Voisko tämäkään mennä yhtään tiukemmalle, ei hiuksia kohta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cha cha cha kun lähti soimaan, niin kyllä yleisössä ihan ruotsalaisetkin kannattajat bailasivat ja lauloivat kappaletta antaumuksella.Voisko tämäkään mennä yhtään tiukemmalle, ei hiuksia kohta
En kestä!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cha cha cha kun lähti soimaan, niin kyllä yleisössä ihan ruotsalaisetkin kannattajat bailasivat ja lauloivat kappaletta antaumuksella.Voisko tämäkään mennä yhtään tiukemmalle, ei hiuksia kohta
Hävittiin sitten tämäkin!
Mutta hei! Tässä ei vielä pelatakaan kullasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtava esitys. On hienoa, että sellaiset esitykset saavat sellaista kannatusta. Sinne ei voi mennä hyssyttelemään ja esittämään olevansa muita parempi. Se ei toimi niin, artisti jatkoi.
Loreenia ei haitannut, kun hän sai 12 pistettä tuomaristolta ja yleisö sen sijaan huusi Käärijää.
Harvoin näkee noin vilpitöntä esittäjää lavalla. Hän ilmaisee sen niin aidosti. Hän on oma itsensä. Se on puhdasta, ja siksi ihmiset hurraavat hänelle. Niin tapahtuu, kun on vilpitön. Hänellä tulee menemään todella hyvin.
Kaksi päivää kesti ennen kuin tuli kommenttia. Piti varmaan ammattilaisten kanssa katsoa, ettei nyt ainakaan pahenneta tilannetta. Olisi kiva tietää, mitä oikeesti ajatteli...
Olet kyllä niin negatiivinen ihminen, ettei sulla varmaan ole elinvuosia enää monta jäljelle tuolla menolla.
Hän on vain realistinen, luuletko että olisi joka viisutaholta tällainen haudanhiljaisuus jos ei olisi mitäään kiusallista ja salattavaa ollut meneillään kulisseissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajusin vasta nyt! Ruotsalaisten piti järjestää huijaamalla voitto Ruotsiin vasta siinä vaiheessa, kun ymmärsivät, että Suomi tulee voittamaan viisut ylivoimaisesti. Ruotsalaisten pahin pelko on, että Abban juhlaviisut jouduttaisiin järjestämään Suomessa, maassa jolle ruotsalaiset ovat kovin kateellisia ja jota sen takia häpeällisesti vihaavat.
Miksi Abba-juhlat pitäisi edes järjestää Euroviisuissa, pitäkööt Abba-juhlan erillään. Euroviisut on ihan muuta varten kuin yhden bändin muistelushow.
Eivät nuoret heitä edes muista. Abbalaiset ovat nykyajan parikymppisten isovanhempien ikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi päivää kesti ennen kuin tuli kommenttia. Piti varmaan ammattilaisten kanssa katsoa, ettei nyt ainakaan pahenneta tilannetta. Olisi kiva tietää, mitä oikeesti ajatteli...
Montako päivää Jerellä kestää, ennenkuin tulee kommenttia. Varmaan ammattilaisten kanssa katsoo, ettei enää pahenna tilannetta. Omituistua tuo hiljaiselo. Kauanko kestää hyväksyä ettei voittanutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako päivää Jerellä kestää, ennenkuin tulee kommenttia. Varmaan ammattilaisten kanssa katsoo, ettei enää pahenna tilannetta. Omituistua tuo hiljaiselo. Kauanko kestää hyväksyä ettei voittanutkaan.
Johan se kommentoi heti illan jälkeen. Eihän Jere ollut raadeissa tai tiennyt etukäteen kuka voittaa. Häntä ei ole lahjottu tms.
Ihan voit käydä itse lukemassa jos englannintaito riittää. Monet myös toivovat että Käärijä rauhottelisi toksisia fanejaan julkisesti.
Mitä muiden rahoittajamaiden raadeilta tuli Suomelle pisteitä? Britanniasta nolla, vaikka kansa rakasti yli kaiken. Saksasta nolla, siellä myös kansan suosiossa. Miten muut? Italia? Espanja? Ranskasta taisi tulla jotain, mutta hehän eivät olleetkaan mukana tässä suhmuroinnissa ja kärsivät sitten itse, kun eivät saaneet pisteitä juuri ollenkaan, kun oli yksi ennakkosuosikeista.
Vierailija kirjoitti:
Ihan voit käydä itse lukemassa jos englannintaito riittää. Monet myös toivovat että Käärijä rauhottelisi toksisia fanejaan julkisesti.
Miksi ihmeessä hän tekisi sellaista? Ihan loistavaa ettei yleisö niele tällaista paskaa ja osoittavat mieltä!
EBU on niin iso organisaatio että turhaan te täällä vaaditte yhtään mitään.