Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2023 OFFICIAL

Vierailija
19.05.2022 |

Ken voittaa viisut? Missä ne järjestetään?

Kommentit (19410)

Vierailija
14601/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin varma, että jopa Ranska saattaisi voittaa. En olisi uskonut, että Ruotsi menee sen ohi. Arvelin Ruotsin olevan top 5 joukossa.

Millä ranskan alhaiset jurypisteet on selitetty??? ei ole mitenkään mahdollista, että kaikki 37 maata on ajatellu, että ruotsi on parempi kuin ranska. Tämä on niin päätetty juttu, että naurattaa ellei itkettäisi.  

ranskalle

suomen jyry antoi 7 pistettä puh ääniä ei ollenkaan

ruotsin jyry antoi 10 pistettä puh ääniä 2

ranska sai vain 50 puh ääntä yhteensä

Vierailija
14602/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kyllä ärsyttää nuo suomen kansaan kohdistuvat taktikointisyytökset. Ihan tosissaanko meinataan että yhden ihmisen aiheeseen liittyvä lyhyt kommentti lähetyksessä saisi yhtäkkiä kaikki suomalaiset äänestäjät toimimaan robottien lailla? Silvennoinen ei edes oikeasti kehottanut meitä mihinkään. Minä en äänestänyt ruotsia koska en pitänyt heidän esityksestään, vaan viisuissa oli mielestäni liuta parempia esityksiä, joille ääneni meni. Lisäksi yleisesti tuollainen ruotsin edustajan musiikki ei menesty suomessa niin hyvin kuin ehkä muualla, pidämme yleensä aidommasta ja erikoisemmasta meiningistä. En pidä siitä että joku toinen päättää puolestani miksi äänestin tai en äänestänyt jotain!

Mullekaan ei kyllä tullut edes mieleen siitä kommentista, että tää on nyt jonkinlainen kehoitus suomen kansalle taktikointiin. Jos joku äänestyksessä taktikoikin (mitä varmasti moni tekikin, sitä en epäile), hän teki sen täysin omasta halustaan. Ruotsalaiset kyllä vähättelevät aika rankasti suomalaisia noilla kommenteillaan, että oikeasti jokin yksittäinen juontajan kommentti saisi koko porukan käyttäytymään tietyllä tavalla. 

Mä en ymmärrä miksi se Suomen 0 pistettä on nyt niin kamala asia, kun Saksakin antoi Ruotsille vain yhden pisteen. Jos hekin näkivät että kisassa oli niin monta Ruotsia parempaa esitystä, miksi on mahdotonta, että Suomessakin oltaisiin nähty? 

Ruotsi on tottunut kautta historian siihen että "pikkuveljeä" saa kurmuuttaa miten lystää ja saa siltä silti ihailua. Se aika on jo ohi ja sekös heitä ihmetyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14603/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin varma, että jopa Ranska saattaisi voittaa. En olisi uskonut, että Ruotsi menee sen ohi. Arvelin Ruotsin olevan top 5 joukossa.

Millä ranskan alhaiset jurypisteet on selitetty??? ei ole mitenkään mahdollista, että kaikki 37 maata on ajatellu, että ruotsi on parempi kuin ranska. Tämä on niin päätetty juttu, että naurattaa ellei itkettäisi.  

Ranskan biisi on huonolla tavalla vanhanaikainen ja esitys ei mitenkään erityisen tunteella tai innolla tehty. Siksi.

Ja todellakaan ei ollut. Oli hyvä ja omaperäinen kappale (ei plagiaatti), erinomaisesti esitettynä. Paljon parempi kuin Loreenin jollotus enivei. Ehkä esiintyjän olisi kannattanut pukeutua ranskanleiväksi ja lainata Loreenin grilliä, niin olisi tullut sitä ruotsalaista tyyliä tarpeeksi.

Vierailija
14604/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten en yllättynyt?

Swedens biggest musical exports ABBA's Benny Andersson and Björn Ulvaeus have composed an anthem for the 2013 Eurovision Song Contest in Malmö next month.

Swedish host broadcast Executive Producer Martin Österdahl (SVT) said "We Write the Story" will be performed for the first time at the final of the contest on 18 May. The song has been arranged by renowned Stockholm DJ and record producer Tim Bergling, known professionally as Avicii.

"Benny, Björn and Avicii have created a unique piece of music for the 2013 Eurovision Song Contest," Mr Österdahl said. "This was our aim from the conception of this year's contest."

Benny Andersson and Björn Ulvaeus said the project had brought the duo a great deal of personal pleasure.

"Martin Österdahl and Show Producer Christer Björkman from SVT presented us with a beautifully conceived vision for the contest," said Benny Andersson and Björn Ulvaeus. "This led us to collaborate with Avicii on a piece that is based around mutual understanding and fellowship. Its a lot of fun and very inspiring.

ABBA's victory in 1974 with Waterloo was voted best ever Eurovision Song Contest song in the 50th anniversary Congratulations show in 2005.

Thirty-nine public broadcasters have confirmed their participation in the 2013 Eurovision Song Contest, which will take place in Malmö, Sweden, on 14, 16 and 18 May.

https://www.ebu.ch/news/2013/04/abbas-benny-and-bjorn-compose-eu

2013? Miten se tänä vuonna vaikuttaa?

Eli oli täysin sattumaa että Abba nostettiin uudestaan esille euroviisuissa Englannissa?

30 huhtikuuta

Ahead of all of the 2023 participants touching down in Liverpool, host of the official Eurovision Song Contest podcast Steve Holden saw now as the perfect opportunity to speak with ABBA's own Björn Ulvaeus, inviting Contest Executive Supervisor Martin Österdahl to join in on the discussion too.

In a very special episode of the official Eurovision Song Contest podcast, Steve Holden chats with ABBA's Björn Ulvaeus and Eurovision Executive Supervisor Martin Österdahl.

My My! We're nearing 2024. And in Contest terms, all pop fans know what that means: the 50th anniversary of ABBA's historic Eurovision Song Contest win in 1974.

https://eurovision.tv/story/conversation-bjorn-ulvaeus-and-martin-oster…

Vierailija
14605/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi selittelette sillä että ihmiset käy vaan laittamassa loreenin videolle alapeukun. Videolla oli eilen 155k alapeukkua mutta yli kolme miljoonaa katsojakertaa enemmän kuin käärijän purkkapop biisillä. Loreenin biisi on oikea kappale ja ihmiset kuuntelevat sitä enemmän.

Se on samanlaista rasittavaa äänijätettä kuin Euphoriakin on. Radiosoittoon jostain syystä laitetaan maailmalla kaikkein tylsimmät jollotukset, joita kukaan ei vapaaehtoisesti kuuntelisi kotonaan. En minä ainakaan.

Vierailija
14606/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten en yllättynyt?

Swedens biggest musical exports ABBA's Benny Andersson and Björn Ulvaeus have composed an anthem for the 2013 Eurovision Song Contest in Malmö next month.

Swedish host broadcast Executive Producer Martin Österdahl (SVT) said "We Write the Story" will be performed for the first time at the final of the contest on 18 May. The song has been arranged by renowned Stockholm DJ and record producer Tim Bergling, known professionally as Avicii.

"Benny, Björn and Avicii have created a unique piece of music for the 2013 Eurovision Song Contest," Mr Österdahl said. "This was our aim from the conception of this year's contest."

Benny Andersson and Björn Ulvaeus said the project had brought the duo a great deal of personal pleasure.

"Martin Österdahl and Show Producer Christer Björkman from SVT presented us with a beautifully conceived vision for the contest," said Benny Andersson and Björn Ulvaeus. "This led us to collaborate with Avicii on a piece that is based around mutual understanding and fellowship. Its a lot of fun and very inspiring.

ABBA's victory in 1974 with Waterloo was voted best ever Eurovision Song Contest song in the 50th anniversary Congratulations show in 2005.

Thirty-nine public broadcasters have confirmed their participation in the 2013 Eurovision Song Contest, which will take place in Malmö, Sweden, on 14, 16 and 18 May.

Eli oli täysin sattumaa että Abba nostettiin uudestaan esille euroviisuissa Englannissa?

30 huhtikuuta

Ahead of all of the 2023 participants touching down in Liverpool, host of the official Eurovision Song Contest podcast Steve Holden saw now as the perfect opportunity to speak with ABBA's own Björn Ulvaeus, inviting Contest Executive Supervisor Martin Österdahl to join in on the discussion too.

In a very special episode of the official Eurovision Song Contest podcast, Steve Holden chats with ABBA's Björn Ulvaeus and Eurovision Executive Supervisor Martin Österdahl.

My My! We're nearing 2024. And in Contest terms, all pop fans know what that means: the 50th anniversary of ABBA's historic Eurovision Song Contest win in 1974.

Kuinka monta tuomaria käytiin värväämässä Abba 50-juhliin?

Vierailija
14607/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi olin, että ok ei tässä mitään, elämä jatkuu, toinen sija on niin hyvä ja blablabla, mutta sitten alkoi keittää. Että jotkut euroviisutkin pitää olla tällaista ihmisten pilkkaa, että jotkut tyypit saa rahaa ja valtaa pyörittää tätä touhuta. Niiltä teleäänestäjiltä, jotka eivät äänestäneet Ruotsia, varastettiin rahat. Aion olla vaikka maailman huonoin häviäjä ja kateellisimmaksi suomalaiseksi haukuttu, mutta tämä ei ollut reilua peliä

Vierailija
14608/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tänä vuonna ei juhlittu Anne-Marie David voittoa vuodelta 1973?

Vierailija
14609/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kyllä ärsyttää nuo suomen kansaan kohdistuvat taktikointisyytökset. Ihan tosissaanko meinataan että yhden ihmisen aiheeseen liittyvä lyhyt kommentti lähetyksessä saisi yhtäkkiä kaikki suomalaiset äänestäjät toimimaan robottien lailla? Silvennoinen ei edes oikeasti kehottanut meitä mihinkään. Minä en äänestänyt ruotsia koska en pitänyt heidän esityksestään, vaan viisuissa oli mielestäni liuta parempia esityksiä, joille ääneni meni. Lisäksi yleisesti tuollainen ruotsin edustajan musiikki ei menesty suomessa niin hyvin kuin ehkä muualla, pidämme yleensä aidommasta ja erikoisemmasta meiningistä. En pidä siitä että joku toinen päättää puolestani miksi äänestin tai en äänestänyt jotain!

Mullekaan ei kyllä tullut edes mieleen siitä kommentista, että tää on nyt jonkinlainen kehoitus suomen kansalle taktikointiin. Jos joku äänestyksessä taktikoikin (mitä varmasti moni tekikin, sitä en epäile), hän teki sen täysin omasta halustaan. Ruotsalaiset kyllä vähättelevät aika rankasti suomalaisia noilla kommenteillaan, että oikeasti jokin yksittäinen juontajan kommentti saisi koko porukan käyttäytymään tietyllä tavalla. 

Mä en ymmärrä miksi se Suomen 0 pistettä on nyt niin kamala asia, kun Saksakin antoi Ruotsille vain yhden pisteen. Jos hekin näkivät että kisassa oli niin monta Ruotsia parempaa esitystä, miksi on mahdotonta, että Suomessakin oltaisiin nähty? 

Saksa ei halunnut ratkaista kisaa. Tunsivat vastuunsa rahoittajavaltiona ja antoivat kansan äänen ratkaista, eikä juryn. Ruotsi 1 piste, Suomi 0.

Vierailija
14610/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranskan biisi on huonolla tavalla vanhanaikainen ja esitys ei mitenkään erityisen tunteella tai innolla tehty. Siksi.

Ja todellakaan ei ollut. Oli hyvä ja omaperäinen kappale (ei plagiaatti), erinomaisesti esitettynä. Paljon parempi kuin Loreenin jollotus enivei. Ehkä esiintyjän olisi kannattanut pukeutua ranskanleiväksi ja lainata Loreenin grilliä, niin olisi tullut sitä ruotsalaista tyyliä tarpeeksi.

No ehkä sun mielestä. Tulos puhuu puolestaan. Mun suosikki oli Espanja mutta en mä silti täällä virittele salaliittoteorioita kun ei kaikki muut olleet mun kanssa samaa mieltä🙄

Vierailija
14611/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten en yllättynyt?

30 huhtikuuta

Niin selvästi sovittu tai vähintäänkin ohjailtu raadit varmistamaan Ruotsin voitto ja sen myötä kisojen isännöinti Euroviisujen kaikkien aikojen menestyneimmän voittajan eli ABBAn 50-vuotisjuhlavuotena.

Ei ollut muilla kisaajilla tänä vuonna yhtikäs mitään saumaa voittoon.

Vierailija
14612/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä sun mielestä. Tulos puhuu puolestaan. Mun suosikki oli Espanja mutta en mä silti täällä virittele salaliittoteorioita kun ei kaikki muut olleet mun kanssa samaa mieltä🙄

Espanjan yleisöäänet olivat lähellä katsojien ääniä. Ero ei ollut satoja pisteitä.

Vierailija
14613/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aluksi olin, että ok ei tässä mitään, elämä jatkuu, toinen sija on niin hyvä ja blablabla, mutta sitten alkoi keittää. Että jotkut euroviisutkin pitää olla tällaista ihmisten pilkkaa, että jotkut tyypit saa rahaa ja valtaa pyörittää tätä touhuta. Niiltä teleäänestäjiltä, jotka eivät äänestäneet Ruotsia, varastettiin rahat. Aion olla vaikka maailman huonoin häviäjä ja kateellisimmaksi suomalaiseksi haukuttu, mutta tämä ei ollut reilua peliä

Minä olen samoilla linjoilla. Itse en osallistu ikinä tällaisiin rahastusäänestyksiin juurikin siksi, että on mahdotonta tietää onko tulos etukäteen sovittu. Rahat vaan pois pöljiltä. Tässä tapauksessa voi hyvinkin olla, että äänestäjiä huijattiin.

Vierailija
14614/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten masinoima Käärijä-villitys ympäri Eurooppaaa ei riittänyt. Ruotsin edustaja oli sentään toiseksi paras yleisöäänissä.

Vierailija
14615/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ulkomaalainen ei selittele jollain salaliittoteorioilla tappioita, älkää levittäkö muualle näitä muuten saa hävetä silmät päästään. Suomalaiset on huonoja häviäjiä ja nyt sitä ihmetellään ihan joka paikassa miten myrkyllistä on kommentointi.

Vierailija
14616/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään, mutta onhan se kumma, että itse en tunne ketään, jonka mielestä Tattoo olisi ollut kisan paras kappale. Sinun mielestä se oli Espanja, minun mielestä Ranska, jne. Ei Ruotsi.

Vierailija
14617/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten masinoima Käärijä-villitys ympäri Eurooppaaa ei riittänyt. Ruotsin edustaja oli sentään toiseksi paras yleisöäänissä.

Kyllä. Joku jossain oikeasti tykkää ruotsalaistyyppisestä pop-musiikista. Sitä on jotenkin vaikea ymmärtää, kun omasta mielestä se on täysin ajanhukkaa. Sanat aina täysin mitättömät, musiikki tuotettu täysin persoonattomaksi, mitään tunteita ei herätä, mutta joku tykkää, jossain.

Vierailija
14618/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loreenin asu on aika sexy.

Vierailija
14619/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loreenin youtube katsojamäärät 2x verrattuna käärijään ja tämäkin kertoo jotain. Loreenista tykätään ihan aidosti ja niiden muukin tuotanto iha hyvää settiä. Käärijästä ei tiedetä kuin chachacha. Mutta onhan näitä yhden hitin ihmeitä ollut aiemminkin...

Miten täällä joku jaksaa trollata tästä aiheesta sivukaupalla :D Mene autistijankkaamaan jonnekin muualle

Hön/han/hun on ihan euforiassa, kun joku kerrankin huomaa hänet ja juttelee hänelle netissä/tosielämässä.

Avohoitoa tämäkin 👍

Vierailija
14620/19410 |
15.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella käärmeissäni kaikille ruotsalaisille ja niille muiden maiden raadeille, prkl!

Ketju on lukittu.