Euroviisut 2023 OFFICIAL
Kommentit (19410)
Ruotsi näköjään omi nää viisut. Ja seuraavat viisut ne vasta ruotsalaisten juhlat ovatkin.
Suomalaiset katsojat eivät antaneet Loreenille yhtään pistettä. Kyllä varmasti moni äänesti Ruotsin viisua, mutta enemmän äänestettiin muita biisejä ja siinä se. Mitä nyt tuli ystävien ja perheen kanssa puhuttua, niin Ruotsin viisua pidettiin tylsänä ja ennen nähtynä. Loreenin asu oli kuin mummoalushousuista ommeltu ja ne hirveät kynnet...
Minä äänestin Sveitsiä, muu perhe äänesti Australiaa. Miksi pitäisi pakosti äänestää naapurimaata, jos muut kappaleet olivat parempia? Norjakin oli parempi kuin Ruotsi ja siksi saikin Suomesta 12 pistettä. Ihan yhtä hyvin Norja olisi voinut voittaa. Sekin oli ennakkosuosikkien joukossa.
Mielenkiinnolla odotan, mitä ensi vuoden UMK tuo tullessaan.
Aftonbladetin podcastissa lehden toimittajat melkein tukehtuvat kiukkuunsa, kun suomalaiset kehtasivat pitää jopa Saksan viisua parempana kuin Tattootta. Herre guuud, siis Saksaa!!
Vierailija kirjoitti:
Mä mietin miksi kukaan osallistujista ei onnitellut loreenia ja näytti kaikki meni käärijä halamaan. Osallistujat varmaan halusivat käärijä voittavan
Ja miksi yleisö karjui kurkku suorana Cha cha cha eikä Tattoo tattoo.
Toi äänestystulos (ettei Ruotsi saanut Suomesta yleisöääniä) kuvastaa erityisesti sitä minkälaisen huuman Käärijä Suomessa aiheutti. Ulkomaalaiset eivät tietenkään ymmärrä jos eivät tiedä millä tasolla ihmiset sekosi Käärijästä. Toi äänestystulos on hauska ja aivan mahtava yksityiskohta näistä euroviisuista, se kertoo miten suomalaiset veti yhteen hiileen. Eivätkä monet todennäköisesti edes ajatelleet taktikoivansa, eivät vaan halunneet äänestää Loreenia.
Vierailija kirjoitti:
Katsoinpa tämän kääryleen esityksen, sehän oli lauluteknillisesti täysi katastrofi. Ymmärrettävää ettei musiikin ammattilaiset voi antaa tästä täysiä pisteitä. Mitään viraali potentiaalia tällä ei ole, uskon että tällä yhdellä biisillä kiertää suomen festareita portion boysin lämmittelijänä seuraavat pari vuotta ja siinä se.
Vai ei mitään viraalipotentiaalia. Taitaa olla edelleen koki maailman viraalilistan ykkönen ja samoin useiden muiden listojen kärjessä jo kuukausikaupalla. On myös Ruotsin listoilla Loreenia korkeammalla.
Ruotsalaisia näyttää ottavan aivoon vimmatusti se, että Suomi sai yleisöääniä kaikista maista, mutta Ruotsi, tämä ylivoimainen voittaja, juryäänten ykkönen ja yleisöäänten kakkonen, ei saanut. Ilon pilasi Suomi ja sen antamat 0 pistettä.
Mikä ihana kosto 👍
Toivottavasti Abban jäsenet nauttii showsta, joka heille ensi vuodeksi järjestettiin. Toivon myös, että Suomi ei osallistu. Tämä oli niin rumasti tehty meille.
Olen varma, että Loreen itsekin on harmissaan siitä kuinka sai voittonsa. Euphoria on yksi pidetyimmistä Euroviisu-kappaleista ja siitä tuli hitti, josta yleisö piti oikeasti. Tattoohon yleisö taas reagoi juuri siten millainen kappale se oli, eli ihan hyvä. Ei paras, mutta ihan kelvollinen Euroviisu-biisi.
Nyt Loreenin historiallinen tuplavoitto jää kaikkien mieleen latteana jury-voittona, koska yhdenkään maan yleisö ei pitänyt kappaletta voiton arvoisena. Tämä tulee himmentämään väkisin myös Euphorian hohtoa, koska tämä uusi voitto ja miten se tuli, on päällimmäisenä ihmisten mielessä.
En ylläty yhtään jos joskus vuosien päästä, kun omaa uraa koskevat sopimukset eivät enää sido, Loreen kommentoi tätä voittoa suorasukaisemmin. Nythän hän on vain sanonut, että olisi halunnut olla myös yleisön suosikki. Mikä on täysin ymmärrettävää, hän on kuitenkin yleisölle esiintyvä artisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta Käärijä ei ole vielä tainnut kiittää niitä kaikkia ihmisiä, jotka äänestivät häntä? Toivottavasti hän tekisi sen pian - niin moni äänestäjä antoi hänelle niin valtavasti tukea, että olisi minusta asiallista kiittää myös heitä (eikä vain meitä suomalaisia, jotka emme edes voineet äänestää Käärijää).
Monet kerrat kiittänyt.
Ok, hyvä juttu! Itse en vain ole esim. Instagramissa nähnyt.
Ensihaastattelusta lähtien kiittänyt. Monesti. Tarviiko joka someen jankuttaa samaa kun muutakin hässäkkää. Kumma jos et ole vielä kiitoksia kuullut.
No ei tarvitse, mähän vain kysyin. Itse olen seurannut Instagramia, kuten varmaan aika moni ulkomainen äänestäjä, enkä vain ollut siellä kiitoksia huomannut. Myöskään Redditissä en ole törmännyt mainintaan siitä, että Käärijä olisi kiittänyt ulkomaisia äänestäjiään. Mutta siis todella hyvä, jos hän on näin tehnyt ja vieläpä moneen kertaan, ja toivottavasti äänestäjät ovat myös huomanneet nämä kiitokset.
Euroviisut ovat valtamedian aivopesemille lammastaviksille tarkoitettua junttimaista hupia. Junttiuden huipentumana samat lampaat syöksyvät laumassa munankipeänä kollektivismin huumassa lentokentälle julistamaan autoeroottista kiintymystään palvomalleen idolilleen. Jos se vaikka samalla edes vähän hetken vilkaisis niin se tekisi lampaan päivästä täydellisen. Buahahahaaaaa. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Aftonbladetin podcastissa lehden toimittajat melkein tukehtuvat kiukkuunsa, kun suomalaiset kehtasivat pitää jopa Saksan viisua parempana kuin Tattootta. Herre guuud, siis Saksaa!!
Ruotsalaisia harmittaa enemmän yleisöäänestyksen häviäminen kuin ilahduttaa kokonaiskisan voitto. Näkee miten pikkumaisia ja itsekkäitä ovat, eivät voi suoda Suomen pärjäävän paremmin, entisen alusmaan. Tämän piti olla Loreenin suuri comeback, mutta siitä tulikin Käärijän läpimurto.
Huomaatteko että taas mietitään mitä muut maat nyt ajattelee kun ei äänestetty Ruotsia. Että nyt meni suomalaisten maine ja saa taas hävetä. Eikö tästä Käärijästä pitänyt oppia se että vedetään omalla tyylillä omaa linjaa, muut saavat miettiä mitä lystäävät.
Ruotsissa ei välitetä tippaakaan, millä tavalla voitto tuli.
Jos sama olisi käynyt Suomelle, niin täälläkään ei välitettäisi. Sanottaisiin vaan, että kaikki meni sääntöjen mukaan.
Näistä viisuista on tullut ruotsalaisten viisut. Ainakin nää viisut oli kuin tehty ruotsalaisia varten. Kummassakin semissä oli se Måns. Ja sitten Abban Björn piti mainospuheen. Ja sitten vielä voittivat tunkkaisilla tuomariäänillä. Biisikin lainattua sieltä sun täältä. Eniten muistutti yli kymmenen vuoden takaista Ukrainan viisua. Käärijä oli paljon viihdyttävämpi kuin joku Loreen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta Käärijä ei ole vielä tainnut kiittää niitä kaikkia ihmisiä, jotka äänestivät häntä? Toivottavasti hän tekisi sen pian - niin moni äänestäjä antoi hänelle niin valtavasti tukea, että olisi minusta asiallista kiittää myös heitä (eikä vain meitä suomalaisia, jotka emme edes voineet äänestää Käärijää).
Monet kerrat kiittänyt.
Diilerin mielestäni kiittänyt kuin paikalla olleita ihmisiä. Ei erikseen kiittänyt niillä sanoin, että kaikki eri maiden äänestäjät varmasti sen kiitoksen saavat. Tai ehkä siellä instassaan on.
En tiennyt,että Käärijä on noin suosittu. Arvelin että sijoittuu kymmenen sakkiin. Hyvähän Käärijä on mutta kun on tottunut,ettei suomi pärjää. Oli tosi kiva seurata kun suomelle ropisi pisteitä. Sitä kun ei ollut pitkään aikaan nähnyt. Ja ne cha cha cha huutelut yleisössä oli kyllä mahtavia. Vaikkei voittoa tullutkaan niin mulle Käärijä on voittaja. Aivan mahtava viihdyttäjä ja ihana persoona.
Vierailija kirjoitti:
Huomaatteko että taas mietitään mitä muut maat nyt ajattelee kun ei äänestetty Ruotsia. Että nyt meni suomalaisten maine ja saa taas hävetä. Eikö tästä Käärijästä pitänyt oppia se että vedetään omalla tyylillä omaa linjaa, muut saavat miettiä mitä lystäävät.
Ei mua ainakaan häiritse yhtään maineen meno, päinvastoin huvittaa tehokkaasti toteutettu nolla-äänestys! Tietääkseni äänestämisestä ei ollut mitään kampanjaa menossa, ainakaan julkisesti.
Mielestäni Suomen antamat pisteet jakautuivat aika ymmärrettävästi. Itse äänestin myös Italiaa, mutta muilta ei tullut riittävästi ääniä, niin jäi nollille.
Mikä se herran oli, jota haastetltiin ennen pisteiden antoa. Eikös sekin ollut ruotsalainen. Tökkii kun ovat tunkeneet joka paikkaan.
Ensihaastattelusta lähtien kiittänyt. Monesti. Tarviiko joka someen jankuttaa samaa kun muutakin hässäkkää. Kumma jos et ole vielä kiitoksia kuullut.