Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvästelin eilen 30% säästöistäni. Rahat on kiinni USA:n pörssissä ja eihän se hyvältä näytä :(

Vierailija
19.05.2022 |

Saa olla viimeinen kerta kun lähden tähän hulluuteen mukaan. Jatkossa mieluummin vaikka Lottoa.

Kommentit (169)

Vierailija
41/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teslassa on varaa pudota!

Vierailija
42/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo "ostetaan koko ajan - kursseilla ei väliä" on aivan idio0tti taktiikka.

Se on toiminut vain keskuspankkirahoituksen takia, mutta se on nyt loppumassa.

Pitkällä aikavälillä pörssi menee aina ylöspäin. Toki jos haluat yrittää poimia oikeita ostoajankohtia, voit saada suuria voittoja, mutta voit myös hävitä paljon enemmän kuin sillä että sijoitat tylsästi koko ajan.

Pitkällä aikavälillä käy niin, että yritys joka nyt näyttää isolta ja kasvavalta on kuihtunut tai konkassa. Uusi ja ketterämpi  yritys on korvannut sen. Mikä on sen vanhan osakkeen arvo? Siihenhän sijoitit vuosikymmeniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen säästänyt rahastoihin 15 vuotta. Olen nyt jatkanut niihin säästämistä, teen säännölliset kuukausiostot, mutta kyllähän mua hirvittää katsoa kuinka kaikki on punaisella. Vähän kyllä pienensin sitä summaa joka niihin menee. Että on sitten ainakin jotain sukanvarressa. Vaikka sanotaan että tyhmää makuuttaa vain tilillä koska inflaatio, niin sentään siellä on sitten JOTAIN.

Miten tuo on edes mahdollista? Olet kyllä onnistunut valitsemaan ihan surkeat rahastot. Juuri kävin katsomassa omia rahastojani ja kaikki oli plussalla. Lapsenkin rahasto (johon on säästetty 8 vuotta) oli hienosti plussalla, vaikka on niitä parjattuja pankin omia rahastoja (korkeat kulut). Osakesalkku on hiukan miinuksella, mutta ei todellakaan kovin paljon. (Ja hyvät osingot tuli tänäkin vuonna). Jotenkin tuntuu, ettei nämä kauhisteluviestien kirjoittajat oikeasti mitään omista. Kunhan trollaavat.

Kokonaistuotto on toki plussalla mutta nyt tällä hetkellä kaikki ostot punaisella jo kuukausia. Ja on mulla pari rahastoa joihin olen alkanut säästää vasta n. vuosi sitten, ne on kyllä punaisella kokonaan.

Arvonnousu oli mulla parhaimmillaan 70% ja nyt se on 40. En varmaan ole osannut parhaimpia rahastojakaan valita mutta veikkaan että iso osa rahastosijoittajista on samanlaisia ummikkoja kuin minä.

Siis mitä ihmettä, kokonaistuotto on plussalla ja itket täällä miten säästöt suli?? Pörssikurssit menee ylös ja alas, se on fakta. Jos sitä ei kestä, niin älä sijoita.

Vierailija
44/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ole pelokas, kun muut ovat ahneita ja ole ahne, kun muut ovat peloissaan

Warren Buffet

Piensijoittajilla on sen verran vielä löysää rahaa että ovat ahneita. Nyt on siis syytä olla peloissaan.

Vierailija
45/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä laskumarkkina kestää vuosia. Nyt hypen aikaan tiistaina on laskumarkkina ja sitten taas perjantaina nousu. Ei mitään järkeä koko börsässä tällä hetkellä.

Vierailija
46/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen säästänyt rahastoihin 15 vuotta. Olen nyt jatkanut niihin säästämistä, teen säännölliset kuukausiostot, mutta kyllähän mua hirvittää katsoa kuinka kaikki on punaisella. Vähän kyllä pienensin sitä summaa joka niihin menee. Että on sitten ainakin jotain sukanvarressa. Vaikka sanotaan että tyhmää makuuttaa vain tilillä koska inflaatio, niin sentään siellä on sitten JOTAIN.

Miten tuo on edes mahdollista? Olet kyllä onnistunut valitsemaan ihan surkeat rahastot. Juuri kävin katsomassa omia rahastojani ja kaikki oli plussalla. Lapsenkin rahasto (johon on säästetty 8 vuotta) oli hienosti plussalla, vaikka on niitä parjattuja pankin omia rahastoja (korkeat kulut). Osakesalkku on hiukan miinuksella, mutta ei todellakaan kovin paljon. (Ja hyvät osingot tuli tänäkin vuonna). Jotenkin tuntuu, ettei nämä kauhisteluviestien kirjoittajat oikeasti mitään omista. Kunhan trollaavat.

Kokonaistuotto on toki plussalla mutta nyt tällä hetkellä kaikki ostot punaisella jo kuukausia. Ja on mulla pari rahastoa joihin olen alkanut säästää vasta n. vuosi sitten, ne on kyllä punaisella kokonaan.

Arvonnousu oli mulla parhaimmillaan 70% ja nyt se on 40. En varmaan ole osannut parhaimpia rahastojakaan valita mutta veikkaan että iso osa rahastosijoittajista on samanlaisia ummikkoja kuin minä.

Siis mitä ihmettä, kokonaistuotto on plussalla ja itket täällä miten säästöt suli?? Pörssikurssit menee ylös ja alas, se on fakta. Jos sitä ei kestä, niin älä sijoita.

Missä näet minun itkevän sellaista? Osallistuin keskusteluun kertomalla että minuakin hirvittää katsoa kursseja tällä hetkellä mutta jatkan silti sinne säästämistä, samalla kun lisään myös tilisäästämistä. Mikä ylijumala sinä olet joka kieltää ihmisiä kommentoimasta ketjuihin?

Vierailija
47/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iron condorit on tulilla.

Kello käy ja aika-arvot sulaa, voi pojat!

Vierailija
48/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölhexissä tiedossa nousupäivä!

Vierailija
49/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkällä aikavälillä pörssi menee aina ylöspäin. Toki jos haluat yrittää poimia oikeita ostoajankohtia, voit saada suuria voittoja, mutta voit myös hävitä paljon enemmän kuin sillä että sijoitat tylsästi koko ajan.

Pitkällä aikavälillä käy niin, että yritys joka nyt näyttää isolta ja kasvavalta on kuihtunut tai konkassa. Uusi ja ketterämpi  yritys on korvannut sen. Mikä on sen vanhan osakkeen arvo? Siihenhän sijoitit vuosikymmeniä.

Tämän takia pitää hajauttaa. Ajallisesti, alallisesti, maantieteellisesti, eri instrumentteihin ja ehdottomasti pitkällä aikavälillä. Aika on sijoittajan paras kaveri. Aina jokin osto tulee epäonnistumaan surkeasti. Jokin toinen taas täysosumaksi. Kun sijoittaa hajauttaen ja tylsästi "osta ja unohda"-taktiikalla,  omaisuus kartuu aivan varmasti. 

Tietysti jos ikää on 20-30 vuotta, niin on vaikea ajatella sijoittamista kymmenien vuosien aikajänteellä. Pikavoitot kovalla riskillä houkuttavat.

Vierailija
50/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia pitää hajauttaa. Ajallisesti, alallisesti, maantieteellisesti, eri instrumentteihin ja ehdottomasti pitkällä aikavälillä. Aika on sijoittajan paras kaveri. Aina jokin osto tulee epäonnistumaan surkeasti. Jokin toinen taas täysosumaksi. Kun sijoittaa hajauttaen ja tylsästi "osta ja unohda"-taktiikalla,  omaisuus kartuu aivan varmasti. 

Tietysti jos ikää on 20-30 vuotta, niin on vaikea ajatella sijoittamista kymmenien vuosien aikajänteellä. Pikavoitot kovalla riskillä houkuttavat.

Höpö höpö. Pitää myydä silloin kun siltä näyttää. Te, jotka ette osaa myydä, voitte jäädä voitolle vain ikuisen nousun markkinoilla. Keskuspankit meinaavat lopettaa sen ilon.

Vierailija
51/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ihmeen Iron condorit? Oletko puuhastellut jotain metallisia lintupatsaita?

Vierailija
52/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parikymppisenä ei ollut rahaa sijoittaa, ja näin nelikymppisenä ei ole aikaa odotella enää vuosikymmeniä kun sitten on eläkeikäinen eikä jaksa enää tehdä sillä rahalla niitä asioita mitä vielä pystyy. Pitäisi ajatella vähän elämänkin kannalta näitä sijoituspäätöksiä eikä pelkästään sijoituslogiikan.

Vierailija
53/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta jatkuvasti. Silloin tulet ostaneeksi huipulla ja pohjalla. Silleen se menee. Älä osta rahoilla, joita tarvitset johonkin muuhun. Sijoitukset on syytä pitää kymmeniä vuosia. Sijoita vain kohteisiin, jotka ymmärrät. Ei tämä nyt niin vaikeaa ole.

Ajallinen hajauttaminen minimoi riskin ja tuoton yhtä tehokkaasti.

Vierailija
54/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse uskoin salaliittoteorioihin, jotka lupasivat pörssiromahdusta tälle keväälle. Myin kaiken joulukuussa, kyllä kannatti. Naurakaa vain salaliittoteorioille.

Vierailija
55/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä ihmeen Iron condorit? Oletko puuhastellut jotain metallisia lintupatsaita?

Metalliset lintupatsaat olisivat varmasti järkevämpiä kuin sijoittaa pörssiin tällä hetkellä. Mutta joo, iron condor on sellainen varsin monimutkainen sijoitustuote. Se on eräänläinen optiostrategia, jossa on kaksi puttia ja kaksi callia. Siinä yritetään osua sopivaan rakoon ja hyötyä volatiliteetista.

Vierailija
56/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metalliset lintupatsaat olisivat varmasti järkevämpiä kuin sijoittaa pörssiin tällä hetkellä. Mutta joo, iron condor on sellainen varsin monimutkainen sijoitustuote. Se on eräänläinen optiostrategia, jossa on kaksi puttia ja kaksi callia. Siinä yritetään osua sopivaan rakoon ja hyötyä volatiliteetista.

Ok, kiitos tiedosta.

Vierailija
57/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kryptot on pudonnut joulukuusta puoleen. Kikka on siinä, että ne on kylmälompakossa seuraavat kolme vuotta.

Vierailija
58/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa sijoittaa NFT-taiteeseen.

Vierailija
59/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kannattaa sijoittaa NFT-taiteeseen.

Eikö se hype mennyt jo?

Vierailija
60/169 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolleet päihittää elävät. Jos teet aktiivisesti pörssikauppaa tulet pitkällä aikavälillä häviämään sille joka ei tee mitään.