Listataan narsistien ja psykopaattien kieltä, mitä normaalit ihmiset eivät käytä
Aloitan: minulle sanoi psykopaatti kerran: Minua et voita, tuhoan sinut! Tämä täysin ilman syytä, en ole kilpailuhenkinen ihminen millään elämän osa-alueella ja ilmeisesti pelkkä pärstäni ärsytti psykopaattia.
Kommentit (67)
Huomaa, että narsistit ja psykopaatit käyttäytyvät samalla lailla. Samat fraasit ja muka-empatia sen jälkeen kun ovat kiusanneet ja uhri on surullinen.
Tuhoamisesta puhuminen.
Normaalille ihmiselle ei tule mieleenkään, että joku voisi tai haluaisi tuhota toisen. Tai edes pystyisi.
Mutta narsisti voi joko uhkailla tuhoavansa, tai väittää että se toinen haluaa tai yrittää tuhota hänet.
Jos te ette ymmärrä minkäänlaista huumoria, olette todella hoidon tarpeessa.
Vierailija kirjoitti:
Tuhoamisesta puhuminen.
Normaalille ihmiselle ei tule mieleenkään, että joku voisi tai haluaisi tuhota toisen. Tai edes pystyisi.
Mutta narsisti voi joko uhkailla tuhoavansa, tai väittää että se toinen haluaa tai yrittää tuhota hänet.
Juuri näin. Niin sairasta ettei oikein edes käsitä että niin sairaita ihmisiä on keskuudessamme. Ja vieläpä monesti hyvissä.viroissa työpaikoilla.
Mä en puhu paskaa kenestäkään, mä kerron vain kovia faktoja, mä en oo itsekäs, mulla on vaan hyvä itsetunto. Nuo tulivat ensimmäisinä mieleen, ja nämä olen ihan tosielämässä kuullutkin narsistisesti käyttäyvän elämäm kouluttaren suusta.
Osa 3.
"Olet raskas ihminen. Kukaan ei jaksa sua."
( Nämä psyko-tyypit sanovat asioita, jotka ovat totta heidän itsensä kohdalla, mutta kääntävät ne kohteen piirteiksi. Huom huom!
Tuolla on tarkoitus jälleen gaslightata kohde että mahdollinen yleisö luulemaan, että kohde on syypää psyko/narsistin henkiseen pahoinpitelyyn/kiusaamiseen koska hän ei hyväksy huonoa kohtelua, vaikka todellisuudessa tekijä on juuri tällainen raskas tyyppi jonka negatiivisuutta ja vikojen/arvostelemisten ja loukkaamisten halua kukaan nainen ei jaksa päivästä toiseen, kukaan EI halua olla jonkun kuzipään sylkykuppina/reaktio/pelialustana. )
"Uhriutumista."
(Kohde ei saa itse määritellä ja olla vallassa itsensä suhteen, vain psyko-narsisti saa sanoa ja tehdä kohteesta uhrin, mutta itse uhri ei saa kertoa totuutta eikä vaikka se ei liittyisi psykoon, koska psykon ajattelumallin mukaan kyse on jälleen manipulaatiota (kts aiemmat osat 1 ja 2) ja siinä liikutaan tunneälyn ja logiikan vaativassa maailmassa, jossa psyko inhoaa liikkua eikä kykene empatiaan eikä kykene mihinkään, missä HÄN ei ole uhrina. Jos kohde on esim raiskauksen uhri, niin psyko kääntää tämänkin niin, että hän tässä ja muut miehet ovat uhreja ja mitä enää miehet voivat tehdä, kun feministit ja uhriutujat ovat heti keksimässä syytöksiä. Hän saa sinut tuntemaan olosi huonoksi, hän tekee sinusta enemmän uhrin kuin koskaan ennen, mutta kieltää sinulta sen, että sinuun sattuisi ja tekemisensä ja sanomisensa. Hän traumatisoi ja ottaa siitä kiksit. Perään sitten "olen kunnon mies, mitäs et ole löytänyt meitä, olet pyörinyt ku99ikarusellissa", sitten kun et ole niin kuitenkin olet itse varannut ajan rai*kaukseen tms, tyhmyyttä. )
"Olen kunnon mies/kiltti mies."
(Kts edellinen osio, ei ole kunnon mies. Joko psyko luulee olevansa kunnon mies ja kokee naisen olevan velkaa hänelle siitä, ettei kunnon miehenä ole saanut haluamaansa 100 pa8oa kuten pelimiehet. Vaarallista. TAikka sitten psyko on sarkastinen ja siis pelleillee, tietää että ei ole kunnon mies ja nauraa pelinsä lomassa sanomisilleen, "onpa naiset tyhmiä, sanon vaan näin ja otetaan heti todesta".
"Olet skitso."
(Mt-kortilla kaikenlainen häpäiseminen ja kaasuvalottaminen on psyko/narsismin kivijalkaa kohteen kanssa pelaamiseen. Tämä pitää tietää heti kättelyssä, muuten hyökkäys tällaisilla syytöksillä tulevat puun takaa ja kohde on aivan järkytyksissään. Tämä on ihan sitä peruskauraa, kts osio 1 ja 2. Kohteen arvostelykyvyn haparoittaminen, hänen tekeminen epävarmaksi ja epäilemään mielenterveyttään tekee kohteen huonommaksi puolustautumaan ja hyökkäämään psykon peliä vastaan. Psyko pyrkii kontrolliin. Jos häntä kyseenalaistetaan, se on "skitsoutta." )
"Sinulla ei ole kaikki kunnossa."
(Tämä on ehdoton klassikko nro 1. Kuten muutkin ovat kommenteissaan laittaneet, usein toistuu tämä lause. Samoin kuin sen "Olen huolissani..." - alustuslause. )
Loppulisäys. Nuorempana en ollut tietoinen hommista, nykyään...., ei suu jää auki enää ja järkytys ole vapisuttavaa. Herkkyys ja lämpimyys eivät ole hävettävää 💖, vaan niiden tuhoamisen yrittäminen.
Oho. Osio 1 ja 2 on poistettu ketjusta?
Ohhoh. Olivat nyt liikaa sitten joillekin? En tunne ketään täältä, niin että kuka nyt ottanutkin nokkiinsa, niin ohhoh.
Varmasti en sanonut noin! (vaikka sanoi)
Osa 1. (Tässä oli paljon informaatiota, niin ihmetellä täytyy poistamista. Kuten sanottua, ei ole kelleen kohdistettu täällä, kirjoitan ihan kokemusten pohjalta ja yleisen maailmassa elämisen kautta. )
Kaikista hirveimmät ovat juuri niitä, jotka eivät käytä mitään tuollaista selkokieltä, vaan sanovat esim:
"Olen huolissani, onko sinulla kaikki ok/vaikutat..../ käyttäydyt skitsosti jne"
Tuntosarvet ylipäätään heti päälle, jos joku joka ei ole läheisesi alkaa tällaisen "olen huolissani.." - tökkimisen, jossa esitetään hyvistelyä yleisöön päin mutta nautitaan mentaalipelaamisesta kohteen kustannuksella ja samalla koetaan saada lisää tietoa omaan käyttöön, jolla pelata ja saada yliotetta kohteen nöyryyttämiseksi.
(Tuollaisella muka-hyvistelun kautta häpäisemisellä ja kyseenalaistamisella on tarkoitus tehdä kohde epävarmaksi mielenterveydestään ja riippuvaiseksi sanojan kontrollista. Kohde tehdään passiiviseksi ja saadaan yleisö tarkkailemaan kohdetta siltä kantilta, kuin tekijä haluaakin. On luotu puitteet/asetelma. )
"Haluan jälkeläisen. Haluan geenit jatkoon. Olen käsittänyt että et ole nus*inut miesten kanssa, olet puhdas siitokseen. Muusta ei väliä, lähde vaikka lätkimään synnytyksen jälkeen. Minun geenit ei saa olla turhaan tällä planteella! Minä elän jälkeläisten kautta, mikä sinun arvo muka naisena on, ei missään surkimus paitsi kohdussasi... minulle. "
(Narsisti-psykon ajattelumaailma on uskomattoman egomaanista ja muut ovat sille kohteita, hän ei kykene ajattelemaan lastenkaan kannalta asioita, kyse on hänelle Hänen geeneistä ja meriitistä päästä sanomaan ja näyttämään muille miespuolisille että hän on päässyt levittämään siemenensä, niinkuin tällä olisi merkitystä. Narsisti-psykomies usein kannattaa yksinkertaistettuja "tiede"/"evoluutio"teorioita, ja luulee olevansa nerokas ja älykäs vailla vertaa, muut ovat haihattelijoita jotka eivät tajua maailmasta.
"Mitä minä siitä saan" tämä lause ja ajattelu ihan missä tahansa yhteydessä, etenkin tavanomaisissa yhteyksissä (ei siis esim bisnesneuvotteluissa) joissa normaalia tunne-elämää omaavat ihmiset eivät jatkuvasti ajattele kaikkea vaihtokauppana ja markkinoiden kautta.
Taka-motiivien hakeminen kaikesta. Hän ei voi ymmärtää, että muut ihmiset eivät (kuten hän) tee asioita aina itsekkäistä syistä ja välinearvon kautta, niin että mikään ei ole oikeasti ihanaa. Hän pystyy kääntämään puhtaan asian ja tekemisen sellaiseksi, että kääntää sen päinvastoin niin, että sinä oletkin jotenkin manipuloija (koska näin hän itse toimii). Kaikki on manipulointia hänelle.
Jos itket, teet sitä "manipulaatiosta" ja hän syyttää sinua siitä. Hän EI tule antamaan myötätuntoa eikä tukea, huom huom! Ja jos hän antaa vähän tukea, hän pistää sen "laskennan" alle, muistuttaa siitä ja raskauttaa toista entisestään. Hän ei kykene olemaan sydämestään ihminen, joka rakastaa ja on hyvä, vain sinun kuuluisi olla sellainen mutta hänen mukaansa sinä et ole tarpeeksi ja olet kuitenkin huono, joten mitenkään päin ei ole ok.
Mitään ei tehdä lämmöllä. Mihinkään ei ole luottamista. Mutta hän _vaatii_ luottamaan ja jos et luota tai sanot, ettet pysty luottamaan koska niin ja näin hän sanoo tietenkin:
"sinulla on luottamisongelma" :D
Mitä tahansa herkkiä kohtia hänelle kerrot (ÄLÄ KERRO TIETOJA ÄLÄ KERRO HERKKIÄ ASIOITA, olet tekemisissä Vihollisen kanssa), hän saattaa aluksi pelata niin että luotat lisää, mutta kaikkea tullaan käyttämään sinua vastaan. Jos haluat lähteä diaboliseen peliin mukaan, niin kerropa hänelle jotain mikä ei ole totta mutta joka olisi herkkää, ja katso mitä tulee käymään.
Vierailija kirjoitti:
Oho. Osio 1 ja 2 on poistettu ketjusta?
Ohhoh. Olivat nyt liikaa sitten joillekin? En tunne ketään täältä, niin että kuka nyt ottanutkin nokkiinsa, niin ohhoh.
Oho. Etenkin kirjoittamasi osio 2 oli sellainen, että jokaisen kohdan olen kokenut omakohtaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Osa 1. (Tässä oli paljon informaatiota, niin ihmetellä täytyy poistamista. Kuten sanottua, ei ole kelleen kohdistettu täällä, kirjoitan ihan kokemusten pohjalta ja yleisen maailmassa elämisen kautta. )
Kaikista hirveimmät ovat juuri niitä, jotka eivät käytä mitään tuollaista selkokieltä, vaan sanovat esim:
"Olen huolissani, onko sinulla kaikki ok/vaikutat..../ käyttäydyt skitsosti jne"
Tuntosarvet ylipäätään heti päälle, jos joku joka ei ole läheisesi alkaa tällaisen "olen huolissani.." - tökkimisen, jossa esitetään hyvistelyä yleisöön päin mutta nautitaan mentaalipelaamisesta kohteen kustannuksella ja samalla koetaan saada lisää tietoa omaan käyttöön, jolla pelata ja saada yliotetta kohteen nöyryyttämiseksi.
(Tuollaisella muka-hyvistelun kautta häpäisemisellä ja kyseenalaistamisella on tarkoitus tehdä kohde epävarmaksi mielenterveydestään ja riippuvaiseksi sanojan kontrollista. Kohde tehdään passiiviseksi ja saadaan yleisö tarkkailemaan kohdetta siltä kantilta, kuin tekijä haluaakin. On luotu puitteet/asetelma. )
"Haluan jälkeläisen. Haluan geenit jatkoon. Olen käsittänyt että et ole nus*inut miesten kanssa, olet puhdas siitokseen. Muusta ei väliä, lähde vaikka lätkimään synnytyksen jälkeen. Minun geenit ei saa olla turhaan tällä planteella! Minä elän jälkeläisten kautta, mikä sinun arvo muka naisena on, ei missään surkimus paitsi kohdussasi... minulle. "
(Narsisti-psykon ajattelumaailma on uskomattoman egomaanista ja muut ovat sille kohteita, hän ei kykene ajattelemaan lastenkaan kannalta asioita, kyse on hänelle Hänen geeneistä ja meriitistä päästä sanomaan ja näyttämään muille miespuolisille että hän on päässyt levittämään siemenensä, niinkuin tällä olisi merkitystä. Narsisti-psykomies usein kannattaa yksinkertaistettuja "tiede"/"evoluutio"teorioita, ja luulee olevansa nerokas ja älykäs vailla vertaa, muut ovat haihattelijoita jotka eivät tajua maailmasta.
"Mitä minä siitä saan" tämä lause ja ajattelu ihan missä tahansa yhteydessä, etenkin tavanomaisissa yhteyksissä (ei siis esim bisnesneuvotteluissa) joissa normaalia tunne-elämää omaavat ihmiset eivät jatkuvasti ajattele kaikkea vaihtokauppana ja markkinoiden kautta.
Taka-motiivien hakeminen kaikesta. Hän ei voi ymmärtää, että muut ihmiset eivät (kuten hän) tee asioita aina itsekkäistä syistä ja välinearvon kautta, niin että mikään ei ole oikeasti ihanaa. Hän pystyy kääntämään puhtaan asian ja tekemisen sellaiseksi, että kääntää sen päinvastoin niin, että sinä oletkin jotenkin manipuloija (koska näin hän itse toimii). Kaikki on manipulointia hänelle.
Jos itket, teet sitä "manipulaatiosta" ja hän syyttää sinua siitä. Hän EI tule antamaan myötätuntoa eikä tukea, huom huom! Ja jos hän antaa vähän tukea, hän pistää sen "laskennan" alle, muistuttaa siitä ja raskauttaa toista entisestään. Hän ei kykene olemaan sydämestään ihminen, joka rakastaa ja on hyvä, vain sinun kuuluisi olla sellainen mutta hänen mukaansa sinä et ole tarpeeksi ja olet kuitenkin huono, joten mitenkään päin ei ole ok.
Mitään ei tehdä lämmöllä. Mihinkään ei ole luottamista. Mutta hän _vaatii_ luottamaan ja jos et luota tai sanot, ettet pysty luottamaan koska niin ja näin hän sanoo tietenkin:
"sinulla on luottamisongelma" :D
Mitä tahansa herkkiä kohtia hänelle kerrot (ÄLÄ KERRO TIETOJA ÄLÄ KERRO HERKKIÄ ASIOITA, olet tekemisissä Vihollisen kanssa), hän saattaa aluksi pelata niin että luotat lisää, mutta kaikkea tullaan käyttämään sinua vastaan. Jos haluat lähteä diaboliseen peliin mukaan, niin kerropa hänelle jotain mikä ei ole totta mutta joka olisi herkkää, ja katso mitä tulee käymään.
Kiitos näistä, todella hyvää informaatiota. Toivottavasti laitat vielä sen kakkososankin uudelleen; en ehtinyt sitä edes nähdä. Valitettavasti tiedän nämä asiat itsekin omasta kokemuksesta, mutta jospa nämä auttaisivat jotakuta muuta tunnistamaan narsistin/psykopaatin ajoissa.
Osa 2. (Informaation jakamisen kannalta jopa hyödyllistä, niin ihmetellä täytyy poistamista. Kuten sanottua, ei ole kelleen kohdistettu täällä, kirjoitan ihan kokemusten pohjalta ja yleisen maailmassa elämisen kautta. )
"Et kestä kritiikkiä."
"Et kestä huumoria."
Nämä molemmat ovat klassikoita. 💯
Niiden tarkoitus on kahtalainen: saada sinut syyllistymään ja poistaa häneltä vastuu satuttavasta käytöksestä ja saada sinut epäröimään huumorintajuisuutesi jne suhteen (koska kaikki haluavat olla huumorintajuisia jne) ja saada JATKAA itseoikeutetusti henkistä vallankäyttöä suhteesi.
Sinä et voi laittaa rajoja kohteluusi, vain hän. Ja mikä tärkeintä, hän EI välitä sinun tunteistasi pätkääkään - päinvastoin hän nauttii että sinuun sattuu ja hän pääsee kieroilemaan ja keksimään manipulointia pahuutensa jatkumoksi.
"Olet heikko." "Olet elänyt pumpulissa. " "Olet ihan hattaramaailmassa." "Mitä Disney-paskaa tämä on?" "Et elä todellisuudessa."
"Puhut liikaa." "Et osaa sanoa asioita lyhyesti." "Et osaa kirjoittaa hyvin." "Etkö pysty tiivistämään?" (Näillä on tarkoitus tehdä sinun omasta ilmaisutyylistä huono ja sinusta tuntumaan, että olet viallinen ja sinussa on hävettävää, et osaa ilmaista itseäsi (osaat ja olet luultavasti erittäin hyvä siinä, siksi hän kiinnittää huomion seen haparoittamiseen ja haluaa tehdä sinusta Vähemmän sinut ja mitäänsanomattoman surkean olon ihmisen, joka eläisi hänen hyväksynnän sanoistaan kunhan et ole enää sinä vaan kohde joka muokataan nollaan) .
"Minä olen realisti." "Minä sanon Totuuden."
"Minä en tuo kukkia." "Minä en tanssi." "Minä en välitä."
"Olet estynyt. " "Olet frigidi." "Olet aseksuaali." (Jos et halua tehdä kaikkea, mitä hän haluaa tehdä sinulla.)
"Älä kosketa. /Älä puhu. / Ole hiljaa. " (Hänellä ei ole oikeaa tunnesidettä sinuun, ja hän kohtelee sinua kuin konetta. )
"Veemäinen hymy". Ei sano mitään, vaan lähtee menemään kesken kaiken ja tekee ilmeitä/eleitä, joita ok ihmiset eivät tee. Hän saattaa testata sinua, miten kanssasi "pelataan", sinun reaktioitasi ja niin poispäin.
Huh, mikä ketju. Minulla on eksä, jolla narsisitisia piirteitä. Olen jo unohtanut ja aika kuullannut muistot.
Mutta. Nyt tuli kylmät väreet. Tästä kejusta 80 prossaa pitää paikkansa hänen puheissaan.
Erosta on jo kauan, ja kaikista eniten ihmettelen tuota sä-olet-vain-herkkä - lausetta.
Olen huomannut, että herkkyys on minusta kaukana. Kaikkea muuta voin olla, mutta herkkä enkä mielensäpahoittaja en ole.
Mitkä fiilikset?
(jokapäiväinen yritys saada selville jotain jännää vastapuolesta, joka ei todellakaan halua olla psykon kaveri)
Ystävälle kävi nöin: "Sinä itse päätit lähteä." Pomon suusta kun kiusattu irtisanoutui työpaikkakiusaamisen vuoksi ja jossa pomo oli osallisena.
Narsistin tunnistaa sosiaalisessa mediassa siitä, että suurin osa kuvista on selfieitä. Jopa lomakuvissa oma pää vie suurimman osan kuvasta, kaunista maisemaa näkee vain hieman. Usein vielä poseerausten alla kysytään: uusi tukka/kampaus, mitä tykkäät? Onko nämä vaatteet sopivat juhliin/töihin? Kerjätään kehuja ja itserakkaus paistaa läpi. 🤢🤮
Äitini (jolla mielestäni narsistisia piirteitä) sanomisia minulle:
"Muistat väärin, tuollaista ei ole tapahtunut."
"Älä ole niin tosikko/herkkä/nättinokkainen!"
"Sehän oli vitsi!"
"Kasvata itseäsi! Aina pystyy asennettaan vaihtamaan!" (Esim. kun kerron stressistä ja ahdistuksestani)
"Oma syysi, kun stressaannut/jännität. Nyt vaan lopetat sen."
"Keksit omiasi. Meillä on aina ollut ihan tavallista!"
"Älä poraa!"
Kaikki henkinen tuskani ja suruni on aina omaa syytäni, omaa heikkouttani ja sitä, että en ole vain ottanut itseäni niskasta kiinni.
Olet harhainen.