Työtön työnhakija
Taas tämä alkaa monen vuoden jälkeen . Vieläkö tulee kotiin kirjeellä ne työpaikat joita pitää hakea vai saako päättää itse minne hakee, jotta täyttää velvollisuudet?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Mitä kyselet tyhmiä? Ei koskaan ole tullut kirjeitä kotiin mitä pitää hakea, eikä olisi tarvinnut itse hakea mitään. Niitä ehdotuksia tulee hyvin harvoin, mutta nykylain mukaan pitää hakea neljää työpaikkaa kuukaudessa ja ne merkitään sinne nettisivulle.
Kyllä mulle on tullut kotiin kirjeitä. Joissa esitelty työpaikka ja kerrottu mihin mennessä haettava..
Vierailija kirjoitti:
Taas yks loinen lisää muiden taskulla, onneks suakin rangaistaan kun saadaan meiän johtajat valtaan, loppuu kaiken maailman kuvottavien köyhien passaaminen.
Taitaa tulla vaan entistä kalliimmaksi. Minkä työnantajan kuvittelet palkkaavan kuvaamiasi ihmisiä?
Heti haukutaan loiseksi ilman, että tietävät edes tilannetta
Itse saa päättää mitä hakee ne pakolliset haettavansa, tosin niiden pitää olla sellaisia, joihin periaatteessa voisit työllistyä. Eli jos olet sähköasentaja, ei kelpaa jos haet johtavaksi ylilääkäriksi.
Ehkä nykyäänkin voi silti edelleen saada "työtarjouksen", jolloin on pakko hakea juuri sitä paikkaa myös. Itsekin olen ollut jo useamman kerran työttömänä, mutta eläissäni olen yhden työtarjouksen oikeaan työhön saanut ja sekin oli jo ysärillä. Ehkä on alakohtaista, kuinka usein niitä lähetetään, tai saako ollenkaan.
Ei ole minulle tullut kirjeitä työkkaristä. Puhelu 3 kk välein, jossa sovitaan työnhakuvelvoitteista. Ja ne sovitut asiat tulee sitten sinne OmaAsiointiin.
Minulle sanottiin, että koko kuukauden velvoitetyöhakemukset kannattaa kuitata samalla kertaa sinne järjestelmään, jotta se systeemi ei mene sekaisin. Itse laitan paperille ylös, mihin ja milloin olen hakemuksen laittanut, ja mikä työtehtävät. Kun on kiintiö täynnä, kuittaan ne järjestelmään. Sitten voin laittaa lisääkin hakemuksia, jos hyviä paikkoja tulee vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kyselet tyhmiä? Ei koskaan ole tullut kirjeitä kotiin mitä pitää hakea, eikä olisi tarvinnut itse hakea mitään. Niitä ehdotuksia tulee hyvin harvoin, mutta nykylain mukaan pitää hakea neljää työpaikkaa kuukaudessa ja ne merkitään sinne nettisivulle.
Ei aina tarvitse hakea neljää paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ne ovat tämän palstan vakioläppiä, kun työttömistä on puhe.
Joko se "Mene töihin!" kerkesi tulla?
Ei tule lappuja kotiin. Pitää itse hakea työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuli kirjeellä haettavat työpaikat. Taidat olla aika nuori, jos et muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ovat tämän palstan vakioläppiä, kun työttömistä on puhe.
Joko se "Mene töihin!" kerkesi tulla?
Menisin ilomielin. Olen hakenut töitä 2 viikkoa, oikeastaan ihan joka paikkaan minne mahdollisesti voisi päästä päiväkotiavustajasta alkaen, vaan ei kuulu mitään. Alkaahan tässä tylsää olemaan, kun tuntuu, että itselläni ei ole mitään sisältöä elämässä
Ei ole tullut kertaakaan kirjettä 6kk aikana kun olen ollut työttömänä. Kuulemma omatoimiset haut pääasiassa, saattavat toki joskus harvoin jonkun laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap oisko aika miettiä miks pilasit elämäs tolleen, aikuinen ihminen ja tolleen pilaa kaiken iteltään?
Miksi et ole käynyt edes peruskoulua loppuun asti?
6kk kukaan ole ollut yhteydessä ei ole edes voimassa olevaa sopparia. En hae mitään enkä ole ikinä hakenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle on tullut kotiin kirjeitä. Joissa esitelty työpaikka ja kerrottu mihin mennessä haettava..
Kyllä niitä joskus tulee, riippuu millä alalla itse on, toisille ei tule koskaan. Mutta osa on vain ehdotuksia, ja vain osa sellaisia jotka velvoittaa hakemaan. Mutta ei niitä niin paljon tule että tulisi joka kuukausi, ja neljä kuukaudessa. Ei niiden tarkoitus ole, se että työttömän ei tarvisi itse etsiä työpaikkoja joita hakea. Näin se on ollut aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aina tarvitse hakea neljää paikkaa.
Ei, mutta pääsääntöisesti pitää, siitä lähdetään kaikkien kohdalla, aika harva saa siihen alennusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuli kirjeellä haettavat työpaikat. Taidat olla aika nuori, jos et muista.
Minä olen valmistunut suoraan kortistoon vuonna 1992 ja siitä lähtien ollut monta kertaa pitkäaikaistyötön, koko ysäri oli vain keikkoja ja muita hanttihommia. Kyllä minä ikävä kyllä muistan kaiken 30 vuoden ajalta. Ei ole koskaan tullut niin että vain niitä haetaan jotka tulee kirjeellä, niitä tulee satunnaisesti, joillekin ei ole tullut koskaan. Nyt jos on hoitaja, niin satavarmasti tulee, mutta joku ala missä ei ole työpaikkoja avoinna, ei tule koskaan, jos eivät lähetä sitten jonkun joka ei mitenkään sovellu, kun muutakaan ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas yks loinen lisää muiden taskulla, onneks suakin rangaistaan kun saadaan meiän johtajat valtaan, loppuu kaiken maailman kuvottavien köyhien passaaminen.
Minä kun pääsen valtaan niin ensin lopetan sinut. Etsin käsiini ja lopetan sinut.
Onnea matkaan, minä olen jo päättävässä asemassa, aikamoinen etumatka ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kun pääsen valtaan niin ensin lopetan sinut. Etsin käsiini ja lopetan sinut.
Onnea matkaan, minä olen jo päättävässä asemassa, aikamoinen etumatka ;D
Et sinä ole missään asemassa. Ainoa asema mikä sinulla on tässä elämässä jäljellä on kuoppa johon sinut heitetään.