Mies järkyttyi kun en kerroin etten käy joka päivä suihkussa
Miksi pitäisi kun en hikoile ja hiuksetkin ovat puhtaat. Käyn suihkussa kahdesti viikossa ja silloin pesen hiukset myös. Kuinka usein käytte suihkussa?
Kommentit (230)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai peset edes kainalot ja alapään? Vaikket kokosuihkua ottaisikaan?
Huh huh. Itse käyn 1-2 krt päivässä suihkussa ja hiukset pesen lähes poikkeuksetta päivittäin.
tästä tulee ikävä kierre, hiukset rasvoittuvat helpommin, kun ne pesee päivittäin. Itse olin vuosia, itse asia vuosikymmeniä tuossa kierteessä, vei myös pitkien hiusten kanssa aikaa tuunata ja kuivatella niitä. Ja atooppinen ihoni jatkuvasti ihottumalla.
Sain kierteen katkaistua, nyt suihkussa joka toinen päivä, jolloin pesen hiukset, muutoin alapesut bideella, kasvot, kainalot ja rinnanaluset vedellä aamuin illoin. Iho kiittää. Tästä oli taannoin Hesarissa ihotautilääkärin haastattelu. Ja ei, koko vartaloa ei ole tarpeen suihkuttaa päivittäin ja ihon hyvinvoinnin näkökulmasta se on suorastaan haitallista.
Hiukset rasvoittuvat, jos ihotyyppi on rasvainen. Jännä, ettei kuivasta päänahasta kärsiville anneta ohjeeksi pestä useammin.
Kuinka iso vesilasku on teillä maanisilla suihkuttelijoilla? Ei mulla ainakaan ole varaa lutrata viikossa tuntikaupalla.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te harvoin suihkussa käyvät harrasta lainkaan liikuntaa? Aika inhottavaa olisi juoksulenkin/salilla käynnin jälkeen vaihtaa vaatteet hikiselle iholle.
Harrastan liikuntaa mutta kävellessä ja jumpatessa en hikoile. Peseydyn kyllä tarpeen tullen ja vaihdan puhtaat vaatteet mutta en halua turhaan läträillä vettä.
Vierailija kirjoitti:
Ak joko olet itsekin mies tai erittäin epänaisellinen nainen
Olen nainen ja seurustelen miehen kanssa. Miksi olisin epänaisellinen? Ei suihku tee kenestäkään miestä tai naista. Todella omituinen ajatus! ap
Afrikassa on kansa, joka peseytyy välillä pelkällä tuhkalla, kun vettä on niin vähän käytettäväksi. Se oli se heimo, jotka värjäävät ihoaan ja hiuksiaan punertavaksi, en muista nimeä nyt tähän hätään.....
Oon aina aatellut että oon poikkeava kun en käy joka päivä suihkussa mutta näemmä on muitakin. Käyn viikossa (2)-3 kertaa. 3 on parempi mutta jos tiedän että oon esim seuraavana päivänä menossa uimahalliin niin en käy edeltävänä.
Kasvot ja kainalot pesen aamuisin lavuaarissa kuitenkin jos en nyt joka aamu niin ainakin melkein.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te harvoin suihkussa käyvät harrasta lainkaan liikuntaa? Aika inhottavaa olisi juoksulenkin/salilla käynnin jälkeen vaihtaa vaatteet hikiselle iholle.
Harrastan hikiliikuntaa suihkupäivinä.
Jos on siisti sisätyö eikä harrasta hikiliikuntaa niin 2 kertaa viikossa voi riittää. Itse miehenä teen näin, toki jos tekee hommia mitkä hikoiluttaa niin sitten useammin. Mutta ei se mikään sääntö ole että kerran päivässä, suomessa peseydyttiin ennen saunassa kerran viikossa ja puuteroitujen peruukkien aikaan euroopassa peseytymistä pidettiin epäterveellisenä ja sitä harjoitettiin ehkä kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin järkytyin. Kaksi kertaa viikossa on aikuiselle liian vähän.
Itse käyn vähintään kahdesti päivässä, jos harrastan liikuntaa niin sen jälkeen myös eli kolmas kerta siitä.
Just joo :D Neurooseja ihmisillä riittää ;)
Käyn joka toinen päivä. Lisäksi pesen kainalot aamuin illoin lavuaarissa sekä alapään suihkulla.
Vierailija kirjoitti:
Oon aina aatellut että oon poikkeava kun en käy joka päivä suihkussa mutta näemmä on muitakin. Käyn viikossa (2)-3 kertaa. 3 on parempi mutta jos tiedän että oon esim seuraavana päivänä menossa uimahalliin niin en käy edeltävänä.
Kasvot ja kainalot pesen aamuisin lavuaarissa kuitenkin jos en nyt joka aamu niin ainakin melkein.
Jos en kävisi päivittäin suihkussa tulisi sairas olo.
Vierailija kirjoitti:
Voin vaan kuvitella, miltä jalkojesiväli haisee tuolla pesutahdilla.
Kokosuihkuko on ainoa mitä keksit sen puhtaanapitämiseen? Eiköhän jokainen (tai suurin osa) käytä alapäääsuihkua kuitenkin päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin järkytyin. Kaksi kertaa viikossa on aikuiselle liian vähän.
Itse käyn vähintään kahdesti päivässä, jos harrastan liikuntaa niin sen jälkeen myös eli kolmas kerta siitä.Just joo :D Neurooseja ihmisillä riittää ;)
Paras oli kun oltiin kaveriporukalla varattu hotellin sauna ja allasosasto, myöhästyttiin aloitusajasta kun yhden kaverin oli pakko käydä suihkussa ennen lähtöä
Itselleni olisi täydellinen turn-off, jos nainen kertoisi, ettei käy päivittäin suihkussa. Ja sitten miehiä syytetään epäsiisteydestä.
Voitko kirjoittaa auki sen keskustelun, kun kiinnostaa, miten asia tuli puheeksi, ja pyörtyikö mies suorilta jaloiltaan ja löi päänsä PAMPS.
Vierailija kirjoitti:
Käyn joka toinen päivä. Lisäksi pesen kainalot aamuin illoin lavuaarissa sekä alapään suihkulla.
Mikset yhtä hyvin kävisi suihkussa joka päivä?
Olispa kiva järkyttää jotakuta miestä. Niillä on se ongelma, ettei niitä ole järkytetty tarpeeksi niin ne eivät oikein kestä elämän vastoinkäymisiä eivätkä edes omia tunteitaan.
Ihminen hikoilee vuorokaudessa keskimäärin 0,5 - 1 litraa, jopa 2 litraa jos harrastaa hikiliikuntaa ym. Minusta tuntuisi tosi ikävältä laittaa puhtaat vaatteet aamulla ilman suihkussa käymistä joko aamulla tai illalla.
Mulla on ihotautilääkärin määräys käydä mahdollisimman harvoin suihkussa ja olla käyttämättä pesuaineita. Atopia ja kuivan kuiva iho eivät juhli jos niitä läträä päivittäin.
Niin me ollaan erilaisia. Osa joutuu jynssäämään aamuin, illoin kun laardia pukkaa talirauhasista turbovauhdilla ja hikeä hikirauhasista.
Mä käyn melkein joka päivä, joku päivä saattaa jäädä välistä tyyliin 5 krt viikossa. Tarpeen mukaan. Joskus kesällä 2 kertaa päivässä, mahdollisesti. Mulla on tarkka hajuaisti ja hygienia on kunnossa. Jos menen juoksulenkille aamusta eikä tule hikeä pintaan, en mene suihkuun, mulla on jo ennen lenkkiä naama yms laitettu ookoksi, niin en jaksa miljoona kertaa edestakaisin laitella voiteita jne. Ihan maalaisjärjellä mennään. Jos lenkin jälkeen olo vaatii suihkun, niin sitten sen kautta.