Mies järkyttyi kun en kerroin etten käy joka päivä suihkussa
Miksi pitäisi kun en hikoile ja hiuksetkin ovat puhtaat. Käyn suihkussa kahdesti viikossa ja silloin pesen hiukset myös. Kuinka usein käytte suihkussa?
Kommentit (230)
Käyn joka kolmas päivä. Asun yksin ja teen pääasiassa etätöitä, joten en koe tarvetta käydä useammin. En ainakaan omaan nenään ole haissut pahalle. Jos tulee paljon hikoilua, niin sitten useammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei järkytä, jos ei joka päivä käy suihkussa. En käy minäkään. Ei atooppinen rutikuiva iho kestä sellaista lotraamista. Mutta kaksi kertaa viikossa on liian vähän.
On vanhanaikainen oppi ettei atoopikon ihoa voi pestä usein. Riippuu täysin millä pesee, ei suihkussa käyminen tarkoita kaikille jotain palmolivella hinkkaamista vaan ihon puhdistamista ja hoitamista iholle sopivalla pesuaineella, joka voi olla vaikka perusvoide, silläkin voi itsensä pestä. Hiki, lika ja irronnut ihosolukko vasta tekevätkin kuivaihoisenkin iholle hallaa.
Eiköhän atoopikko ihan itse tiedä, mikä hänelle sopii ja mikä ei. Aivan turhaa tulla lässyttämään asiasta, josta ei tiedä paskaakaan.
Atoopikon kyllä pitäisi pestä ihoaan, sillä muuten se menee vieläkin pahempaan kuntoon. Näin sanoi mulle ihotautilääkäri.
Niin, sanoi SINULLE. Mutta minulle sanoi, että ei pidä lotrata joka päivä suihkussa. Näin me ihmiset ja meidän ihomme olemme erilaisia. Tuliko se sinulle yllätyksenä?
Ihminen tottuu omaan hajuunsa. Kyllä toinen ihminen haistaa pesemättömyyden ts. ihon eltaantuneen rasvan hajun.
Minun täytyy sanoa, että olisi kyllä totaalinen turn off jos mies ei peseytyisi päivittäin, en samaan sänkyyn huolisi moista haisulia.
Vierailija kirjoitti:
Itse miehenä käyn kerran melko usein toisinaan kaksikin kertaa päivässä suihkussa. En luttaa ja viivyn suihkun alla muutaman minuutin. Haluan kokea niin lenkin jälkeen kuin töihin lähtiessäni, ettei hiki pahemmin tuoksuisi. - Toisaalta varsinkin näin keväisin tuntuu, että aina on vaatetta joko liikaa tai liian vähän päällä e. kuuma ja hiki saattaa tulla jo työmatkalla, joka taase ei kovasti auta pitämään "raikasta oloa" yllä. Eli olsin minäkin yllättynyt, jos joku nainen kertoisi, etei käy suihkussa päivittäin. - Kai sentän alusvaatteet ja mahd. sukat vaihdat päivittäin.
Minulla on aina puhtaat vaatteet ja vaihdan alusvaatteet ja suhkat päivittäin. Mies itse käy päivittäin suihkussa, joten järkyttyin etten käy suihkussa päivittäin. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkyttäisi minuakin. Joka päivä meillä käydään.
Miksi? Miksi pitää joka päivä käydä?? Mies ei sanonut että haisen mutta järkyttyi suihkun vähyydestä.
Ei kehdannut sanoa suoraan, että haiset. Mulla kävi äiti kylässä vuosi sitten ja kehuskeli, ettei ole käynyt suihkussa kolmeen päivään, mutta onneksi ollaan sen verran läheisiä toisillemme, että kehtasin sanoa suoraan, että sen kyllä haistaa. Eipä ole äiti tuon jälkeen haissut enää kun on ottanut jokapäiväiset suihkut käyttöön uudestaan. Onneksi!
Joka päivä on kyllä liikaa, kaksi kertaa viikossa taas aivan liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin vaan kuvitella, miltä jalkojesiväli haisee tuolla pesutahdilla.
Voihan sitä pestä itseänsä muutenkin kuin suihkuttamalla koko kropan.
Itsellänikin kuivuu iho liikaa jos joka pv käy suihkussa, mutta kyllä kainalo- ja alapesun saa muutenkin tehtyä.
Uskomatonta että tätäkään ei ilmeisesti moni tajua.
Kaupan hyllyt on pullollaan kaikenmoisia kosteusvoiteita. Koskaan kuullut niistä?
Vierailija kirjoitti:
Käyn joka kolmas päivä. Asun yksin ja teen pääasiassa etätöitä, joten en koe tarvetta käydä useammin. En ainakaan omaan nenään ole haissut pahalle. Jos tulee paljon hikoilua, niin sitten useammin.
Olen masentunut työtön ja käyn suihkuissa vasta kun hiukset ovat todella likaiset ja alan haista eli joskus.
Minä käyn joka toinen päivä ja lisäksi 2 kertaa saunassa viikossa.
Kävin suihkussa viimeks 3.5 vuotta sitten. Piha saunassa kippovedellä 2 kertaa viikossa. En oo ikinä käyttänyt deodorantteja ja ikinä ei oo hiki myöskään haissut.
Mä pesen hiukset 2-3 pv välein, usein otsahiukset erikseen päivittäin. Ei rasvoitu hiukset eikä päänahanongelmia. Vartalosuihkussa käyn kunnolla joka toinen päivä, urheilun jälkeen tai helteellä useammin. Kainalot ja pimpin pesen joka päivä lavuaarimeiningillä.
Mitä se suihkussa käyminen tarkoittaa? Pesetkö vartaloasikaan niinä päivinä kun et käy suihkussa? Erikoinen ajatus että vaikka jalkoväli ei haisisi hieltä ja pissalta jos sitä ei ole muutamaan päivään pesty. Itse olen saanut useamman kerran seksiä harrastaessa pissatulehduksen sekä myös vaikeamman sisäsynnytintulehduksen ja vasta ajan päästä kävi ilmi ettei kumppani ollut pessyt penistään muutamaan päivään, ei kuulemma tartte kun on ihan puhdas kumminkin. Viehättävää.
Joka toinen päivä, kesällä joka päivä. Monet vain hutaisevat, minä peseydyn kunnolla.
Iho kuivuu jos talvella liian usein.
Vierailija kirjoitti:
Itse miehenä käyn kerran melko usein toisinaan kaksikin kertaa päivässä suihkussa. En luttaa ja viivyn suihkun alla muutaman minuutin. Haluan kokea niin lenkin jälkeen kuin töihin lähtiessäni, ettei hiki pahemmin tuoksuisi. - Toisaalta varsinkin näin keväisin tuntuu, että aina on vaatetta joko liikaa tai liian vähän päällä e. kuuma ja hiki saattaa tulla jo työmatkalla, joka taase ei kovasti auta pitämään "raikasta oloa" yllä. Eli olsin minäkin yllättynyt, jos joku nainen kertoisi, etei käy suihkussa päivittäin. - Kai sentän alusvaatteet ja mahd. sukat vaihdat päivittäin.
Oletko lihava ja käytät maitotuotteita?
Siksi vanhat ihmiset haisee kun eivät käy joka päivä suihkussa. Itse eivät tietenkään haista mitään
Vierailija kirjoitti:
Riippuu iästä ja kuinka aktiivinen on. Työssä käydessä tuli päivässä kerran tai kaksikin käytyä suihkussa. Nyt kun on ikää jo ja kotona paljon niin ei tarve käydä niin usein vaan tarpeen mukaan.
vanhusten kotona on yleensä semmoinen vahva mummon haju. vuosia pinttynyt syvälle seiniin pesemättömän ihmisen haju
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vaan 2 kertaa? mistä tiedät ettet esim yöllä hikoile? etkö pese edes pimppaa tai kainaloita joka päivä??
En hikoile enkä haise mutta pidän intiimihygieniasta huolen. ap
Aivan varmasti haiset, mutta olet itse tottunut löyhkääsi.
Vierailija kirjoitti:
Voin vaan kuvitella, miltä jalkojesiväli haisee tuolla pesutahdilla.
Useimmat naiset pesevätjalkoväliä bideellä muutaman kerranpäivässä, tarvittaessa useamminkin. Terve ja terveen naisen jalkoväli ei haise.
Kai sä nyt röntön ja hampaat sentäs peset joka päivä?
Sinulle se voi toimia. Älä kuitenkaan oleta, että kaikki ovat samanlaisia kuin sinä. Se, että ihmisellä on atooppinen iho, ei tee hänestä identtistä muiden atoopikkojen kanssa.