Millainen ihminen on lapseton vielä 33v? Välttämättä ei ole miestäkään.
Kommentit (101)
mutta ei ole löytänyt kumppaniakaan. Aikuinen nainen.
Jos ei ole hankkinut lapsia viimeistään 17-vuotiaana koulukeskeyttäneenä niin huhheijakkaa, että sitä on ihan epänormaali friikki jos 33-vuotiaana ei ole lapsia ja miestä. Juu-u, kyllä on nyt tainnut joku "osa" sieltä päästä pudota pois...
Syy oli se, että olin ehtinyt nähdä ystävieni elämässä sitä "nuoruuden suurta rakkautta", missä mentiin äkkiä yhteen, tekaistiin lapsi ja erottiin.
Ei löytynyt niin vastuuntuntoista miestä, minkä halusin. Minua ei kiinnostanut riitaisa parisuhde tai kypsymätön mies ja lopulta ehkä yksinhuoltajuus.
Halusin mieheltä enemmän ja lasta en halunnut yksin tehdä. Valinnat olivat se, että mieluummin yksin kuin epätoivoissaan isketään joku mies ja perustetaan perhe ja sitten tapellaan.
Sopivan kumppanin tapasin yli 30 vuotiaana ja olen onnellinen, että jaksoin odottaa. Elämämme on sopuisaa ja hyvää. Nämä tuttuni, jotka syöksyivät perustamaan perhettä nuorena, ovat monet pahimmillaan jo kolmannessa uusperhekuviossa.
Ikää on tällä hetkellä 45v ja nyt elämääni miettiessä, olen onnellinen, että olin rohkea ja en sortunut ympäristön painostukseen ja kelpuuttanut jotain epäkypsää sälliä elämääni lasten isäksi.
lapset saadaan noin 35-40 -vuotiaana -- 3 peräjälkeen ja pidetään pitkähkö "perhevapaa". se on helppoa, kun on hyvä vakityö, vakaa parisuhde ilman mitään kolmen- tai neljänkympin kriisejä (on siis matkusteltu, juhlittu ja edetty uralla ihan tarpeeksi) ja osataan arvostaa perheitämme. Ollaan kotona kunnes nuorimmainen on vähintään 2 ja sitten palataan 80-prosenttiseen työhön. Itse esim. teen mieheni kanssa nelipäiväistä viikkoa ja meidän perheellä on kolmipäiväinen viikonloppu. Muutaman vuoden päästä ajattelen vielä yleneväni kerran tai parikin kertaa, joten työelämässäkin on vielä haastetta & palkintoa häämöttämässä. MOni myös väittelee kotiaikana, itse jätin sen kotiaikana väliin ja väittelin vasta töihin palattuani...
Mua huvittaa aina toi miehen sisko joka on jo 36v. Korkeasti koulutettu, itsekäs luonne, bailaaja, jutut pyörii aina vaan oman navan ympärillä jne....
Mutta silti on selkeästi erittäin KATKERA siitä ettei hänellä ole miestä eikä perhettä. Ei esim. voi osallistua meidän lasten synttäreillekään, koska osoittaa minusta sillä ettei pysty katsomaan totuutta silmiin.Hänkin haluaisi perheen, kunhan mikään hänen elämässään ei vaan muutu.
Hän on kivannäköinen, mut uskon et kun avaa suunsa moni mies luikertelee pois!
Mua huvittaa aina toi miehen sisko joka on jo 36v. Korkeasti koulutettu, itsekäs luonne, bailaaja, jutut pyörii aina vaan oman navan ympärillä jne....
Mutta silti on selkeästi erittäin KATKERA siitä ettei hänellä ole miestä eikä perhettä. Ei esim. voi osallistua meidän lasten synttäreillekään, koska osoittaa minusta sillä ettei pysty katsomaan totuutta silmiin.Hänkin haluaisi perheen, kunhan mikään hänen elämässään ei vaan muutu.
Hän on kivannäköinen, mut uskon et kun avaa suunsa moni mies luikertelee pois!
Se ei ole se syy.Valitan.
Hän vaan haluaisi sen onnen myös itselleen. On joskus sanonutkin sen ääneen!
Halusin kertoa tämän vain siksi et täällä hehkutetaan sitä miten kaikki ovat tyytyväisiä tilanteeseensa. Minä olen eri mieltä. Ja uskon et monikin on katkera siitä et ikää jo on vaan ei miestä ja lapsia.
Monet valmistuivat vasta lähempänä 30 ikävuotta, sitten pitää saada työ, ja harva mies alle 30v on valmis isäksi. Ihmiset haluaa tehdä muutakin. Itsellänikin oli mielenkiintoisia tehtäviä ja paljon puuhaa. Mies mulla oli, mutta en silloin vielä ollut varma, haluanko katsoa sen naamaa joka aamu elämäni loppuun asti. Itse sain lapseni 39v, silloin olimme jo onnellisesti naimisissa ja kokeneet paljon yhdessä.
Mut jos jatkuvasti valitat siitä ja katkeroidut, en ymmärrä sellaista.
siis ihan oikeesti, miten kenenkään ihmisarvo voi olla kiinni heidän siviilisäädystään? Mä olen hyvin järkyttynyt lukiessani näitä vastauksia. Tottakai ymmärrän, että ollaan netissä ja kaikki provoilee, mutta tuntuu niin uskomattomalta, että nykypäivän Suomessa voi joku ajatella noin. Miten teidät on oikein kasvatettu? Ja vielä enemmän olen huolissani, kuinka te kasvatatte lapsianne? Että naisella ei ole ihmisarvoa, jos hänellä ei ole miestä? Että kaikkien on haluttava lapsia??
Eihän tämä nyt mikään Iran 1970-luvulla ole, eihän???
siis ihan oikeesti, miten kenenkään ihmisarvo voi olla kiinni heidän siviilisäädystään? Mä olen hyvin järkyttynyt lukiessani näitä vastauksia. Tottakai ymmärrän, että ollaan netissä ja kaikki provoilee, mutta tuntuu niin uskomattomalta, että nykypäivän Suomessa voi joku ajatella noin. Miten teidät on oikein kasvatettu? Ja vielä enemmän olen huolissani, kuinka te kasvatatte lapsianne? Että naisella ei ole ihmisarvoa, jos hänellä ei ole miestä? Että kaikkien on haluttava lapsia??
Eihän tämä nyt mikään Iran 1970-luvulla ole, eihän???
ei ole koskaan seurustellut, on todella hankala luonteeltaan, eikä myöskään mikään kaunotar :O
Ihan fiksu on ammatillisessa mielessä, mutta kaikkea muuta kuin naisellien ja viehättävä, luulen ettei saa miestä tai ainakaa sellaista fiksua ja hyvännäköistä jota kait haluaisi.
Ei vain löytynyt sopivaa miestä, enkä halunnut mitään paniikkiratkaisua, vaikka tuo biologinen kello tikittikin hurjaa vauhtia. Se oikea löytyi lopulta kolmevitosena. Nyt kymmenen vuoden jälkeen olen edelleenkin onnellisesti naimisissa, rakastunut mieheeni ja kahden lapsen äiti. :)
Näkee elämässä muitakin mahdollisuuksia kuin lapsiperheen. Ei ehkä ole löytänyt vielä sopivaa kumppania. Kypsä ihminen, koska ei tee lasta, koska "se pitää tehdä". Elää omaa elämäänsä, eikä köki kotona.
Nyt 41v. minulla on ihana mies, onnellinen avioliitto ja kolme lasta!
Olen onnellinen siitä, että maltoin odottaa sitä oikeaa ja perustin perheen sitten hänen kanssaan.
Toistakaa kaikki perässä: äitiys ei ole ihmisarvon mitta. Ellei mene perille muuten, kirjoittakaa se kaunokirjoituksella sata kertaa peräkkäin ruutuvihkoon.
Yleistäminen on yksinkertaisuuden merkki.
nämä ovat niitä, jotka haluavat bailata ikuisesti. Joitain harvoja arkoja on myös mutta noin yleisesti ottaen 33 v lapsettomat ja miehettömät ovat ikiteinejä and proud of it. Siis minun lähipiirissäni. Eivät mielestäni naisia isolla N:llä vaan enemmänkin pissiksiä pienellä p:llä :).