Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen on lapseton vielä 33v? Välttämättä ei ole miestäkään.

Vierailija
18.08.2008 |

.

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*olen avioliitossa

*mulla kamala synnytyspelko siksi jäi lapset tekemättä

Vierailija
2/101 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin mieheni 33 vuotiaana. Menimme naimisiin juuri ennen kuin täytin 34 vuotta. Sitten tulinkin heti raskaaksi.

Siinä iässä tuntee jo itsensä. Kun tapaa sen sopivan tyypin vähän vanhempana, alkaa yleensä tapahtua todella nopeasti.

Nyt kaksi lasta ja edelleen onnellisesti naimisissa. 40 vuotta jo mittarissa. Ei kaduta vauhdikas nuoruus eikä sitoutumisen jälkeen alkanut uusi seesteisempi aika. Nautin nyt perheestäni täysin siemauksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 30 ja ottasin vaikka ensimmäisen vastaantulijan jo, mutta kun niitä ei tunnu tulevan vastaan...

Vierailija
4/101 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä menin 26 vuoden iässä täällä meillä päin vauvakerhoon, tunsin itseni aivan kakaraksi. Kaikki muut äidit vauvojensa kanssa olivat valehtelematta ainakin kymmenen vuotta minua vanhempia.

Töissä kaikki muut pienten lasten äidit ovat niin ikään minua kymmenen-viisitoista vuotta vanhempia. Ja ihan tavallisia naisia mielestäni ovat. Akateeminen loppututkinto siirtää perheenperustamisikää. Ei siinä sen kummempaa ole.

Minun 32 -vuotiaista ystävistäni suurempi osa on vielä lapsettomia kuin perheellisiä. Pakko sanoa, että hieman ihmettelen, kun täällä on joskus kysymyksiä, onko 35 liian vanha äidiksi. Näkyykö tässäkin joku elämäntapojen ja vähitellen ehkä myös yhteiskuntaluokkien eriytyminen?

Vierailija
5/101 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[katselee peiliin]

Aika tavallinen, koulutettu muttei urasuuntautunut, ehkä vähän lapsellinen, köyhähkö, mukavuudenhaluinen, aika boheemi, huono kantamaan vastuuta, ja tekemään johdonmukaisia päätöksiä ja noudattamaan suunnitelmia.

Olisin varmasti tosi huono äiti, hyvä kun onnistun jotenkin hallitsemaan oman elämäni.

Vierailija
6/101 |
20.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin? Ketä se kiinnostaa?

Vierailija
7/101 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 33- vuotiaana pariton ja lapseton. Vika ei ollut ulkonäössä, perhesuhteissa enkä tietääkseni muutenkaan ole pahemmin vinksahtanut. Ihan normaali työssäkäyvä ihminen, eipä vaan ollut sopivaa kumppania kohdalle tullut. Sen verran ronkeli kuitenkin olen, että halusin löytää kaverin jonka kanssa kaikki elämän osa-alueet natsaavat yhteen. 37-vuotiaana sitten sen unelmamieheni löysin ja nyt on esikoinen tuloillaan.

Vierailija
8/101 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ei halua (lapsia/miestä/kumpaakaan)

- epäonni (parisuhde kaatunut/lapsettomuutta/ei ole sattunut sopivaa kumppania kohdalle)

Ja nämähän ei sinänsä kerro ihmisestä juuri mitään. 33 v lapseton voi olla joku vapaaehtoistyötä tekevä ituhippi maialmanparantaja joka ei halua liikakansoitusta tai ihminen joka ei ajattele mitään muuta kuin itseään ja lyhytikäistä nautintoa tai ihan mitä vaan siltä väliltä.

Typerä kysymys.

Vierailija
9/101 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne ole kuin lisä tähän elämään. Ei koko elämä. Lapset on vaan lainaa, eikä kaikki halua sitä ottaa. Syyt voivat olla ihan mitä vaan.

Vierailija
10/101 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin koen lapsettomuuden hienoksi ja vapauttavaksi asiaksi näin 34 vuotiaana. Eikä ole aikomustakaan hankkia lapsia. Olen naimisissa hyvän miehen kanssa, teen kiinnostavaa työtä ja nautin elämästä tällaisenaan kovasti. Ei ole pienintäkään halua joutua lapsen 24/7 huoltajaksi tai kutistaa omaa elinpiiriäni vain lapsen ympärillä pyöriväksi.

Vierailija
11/101 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 28-vuotias vapaaehtoisesti lapseton nainen. Aviossa, varakas, kotona viihtyvä, AMK-tason tutkinnon suorittanut, mukavuudenhaluinen. Tärkeintä minulle on oma ja rakkaan mieheni hyvinvointi. Pyöritämme yhteistä yritystä ja olemme jatkuvasti yhdessä. Tuntuisi kamalalta ottaa tähän tiiviiseen kumppanuuteen ketään ylimääräistä mukaan. Lapsi olisi ylimääräinen. Lisääntyminen on biologinen tarve ja välillä koen itsekin jotain kummallista kaipuuta fyysisesti. Asiaa tarkemmin ajatellen en todellakaan halua lasta. Olen yksinkertaisesti niin itsekäs. En halua valvoa, en halua ylimääräistä sotkua, inhoan kakkavaipoja, en jaksa kuunnella huutoa jne. Onneksi miehenikään ei halua. Hän halusi lapsia vielä suhteemme alussa, mutta pääsi pian tutustumaan lapsiin ja mieli muuttui. Kiitos ystävieni lapset! ;)

Vierailija
12/101 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan voi tietää kenenkään muun elämästä oikeasti yhtään mitään. Nämä vastaukset kertovat eniten vastaajien omasta elämästä ja avarakatseisuudesta - tai pikemminkin sen puutteesta.

Vierailija
13/101 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 lasta ja kaikilla eri isät?

Vierailija
14/101 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka kantaa vastuunsa lapsesta siinä määrin, että ymmärtää, ettei kaikkiin olosuhteisiin ole hyvä hankkia lasta. Ehkä hän tajuaa vähän ympärilleen katseltuaan jopa senkin, että aika moni lapsi on syntynyt äidille, jonka olisi ollut parempi jäädä lapsettomaksi.

Ihmisten monet ongelmat johtuvat siitä, että äidit (ja isät) eivät ole olleet riittävän kypsiä vanhemmkisi, eivät ole pystyneet tarjoamaan tarpeeksi turvallista lapsuutta eivätkä ole pystyneet vastaamaan lasten tarpeisiin. Itse ymmärsin jo murrosikäisenä, ettei minun taustallani kannatta edes harkita lapsia - en pystyisi murtamaan sukupolvien ketjua vaan jakaisin vain samaa kurjuutta eteenpäin. Ainakin se olisi iso riski.

Kun viimein terapian ja muiden vaiheiden kautta vapauduin lapsuuteni traumoista, olin jo lähes nelikymppinen.

Vierailija
15/101 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin 33-vuotiaana naimisiin ja vasta sen jälkeen haluttiin lapsia.

En koe itseäni epäonnistuneeksi, enkä todellakaan elä toisten kautta.

Vierailija
16/101 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole oikein mitään järkevää selitystä keksinyt miksi ei ole pariutunut. On kaunis ja fiksu nainen. Hän kyllä on tainnut saada vanhemmiltaan niin huonoa mallia parisuhteesta että ehkäpä alitajuisesti välttelee perheen perustamista?

Vierailija
17/101 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole oikein mitään järkevää selitystä keksinyt miksi ei ole pariutunut. On kaunis ja fiksu nainen. Hän kyllä on tainnut saada vanhemmiltaan niin huonoa mallia parisuhteesta että ehkäpä alitajuisesti välttelee perheen perustamista?

Vierailija
18/101 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen, elämäänsä tyytyväinen tai sitten surullinen,omasta tahdostaan riippumatta lapseton ja miehetön. Toisen elämästä on niin vaikea ulkopuolisen mennä mitään sanomaan..

Vierailija
19/101 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika monikin: korkeasti koulutettu, urasuuntautunut, joko sinkku tai parisuhteessa, matkustelee, harrastaa ja on aktiivinen, ostelee paljon vaatteita, bailaa, omaa laajat ystäväverkostot... Haluutko että kyselen tarkemmin?

Vierailija
20/101 |
18.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottamaan kontaktia vastakkaiseen sukupuoleen eli odottaa toiselta puolelta aloitetta+ei elinpiirissä monia ehdokkaita, jos yhtään->ei miestä, ei lapsia.

Tai sitten vapaaehtoisesti lapseton, ei kaikilla ole "äiti"geeniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi