Kaikki pitbull-rotuiset rakit ja muut taistelukoirat pitäisi Suomessa kieltää
Yleensä nuo luonnevikaisiksi jalostetut tappajakoirat ovat yhtä luonnevikaisten elämänkoulupellejen omistamia, pönkittämässä "kovisimagoa".
Kommentit (355)
Vierailija kirjoitti:
Pitbull tokenee 9mm buranalla jos lenkkipolulla käy päälle.
Sekö sulla on aina mukana? Eikös lähtökohta ole; ettei nämä pitbullit ja amstaffit pääsisi hyökkimään toisten koirien päälle?
Onko muuten se ihan pikkuinen staffi vaarallinen rotu?
Äsken oli hyvä pitbull -ketju, mutta joku erityisherkkä poistatti sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekö sulla on aina mukana? Eikös lähtökohta ole; ettei nämä pitbullit ja amstaffit pääsisi hyökkimään toisten koirien päälle?
Onko muuten se ihan pikkuinen staffi vaarallinen rotu?
On ja ei. Vaikka on pikkuinen koira, niin todella vahva luupää kokoisekseen. Ei todellakaan koirapuistokoira, ja saa olla varovaisempi kuin monien rotujen kanssa. Vaikka on seinään heitettävän kokoinen, niin voimat ovat tuplasti isomman koiran. Hyvin itse pärjäsin yhden tällaisen kanssa 14 vuotta, mutta varovainen kyllä sai olla tietyissä tilanteissa. Ei muista samanrotuisista kokemusta, joten en osaa sanoa laajemmalti.
Vierailija kirjoitti:
Äsken oli hyvä pitbull -ketju, mutta joku erityisherkkä poistatti sen.
Mitä siellä oli?
Vertauksena. Meillä oli lapsuudenkodissa karjalan karhukoiria, ja olin aikanani mukana karhumetsällä. Koirat toimivat aivan kuten vaistot niitä ohjasivat, koulutuksen lisäksi. Pistä pitbull karhumetsälle, tai vaikka kaksi. Tuloksena olisi kaksi kuollut pitbullia.
Niin pitäisi, tappaa jokainen p*skabulli
Olen eläinlääkäri asemalla töissä ja kaikki amstaffit, staffit ja pitbullit ja niiden mixaukset joita olen hoitanut näiden 7vuoden aikana ovat olleet todella ystävällisiä tapauksia. Kaikki antanut ilman ongelmia tutkia haavat, korvat, hampaat tms. ja olleet todella avoimia yksilöitä eikä ikinä ole purrut minua tai kolleegoitani. Mutta sitten taas puremia minä ja kolleegani ollaan saatu mm. noutajilta, paimenilta ja monelta pikkukoiralta joille joutunut pistämään kuonokopan tämän takia.
Aikalailla olen tullut siihen tulokseen että noilla ns vaarallisilla roduilla on paljon parempi pääkoppa ollut mitä tulee ihmisiin kohdistettuun aggressiivisuuteen kuin mitä monella muulla rodulla se kynnys purra ihmistä on pienempi.
Vierailija kirjoitti:
Olen eläinlääkäri asemalla töissä ja kaikki amstaffit, staffit ja pitbullit ja niiden mixaukset joita olen hoitanut näiden 7vuoden aikana ovat olleet todella ystävällisiä tapauksia. Kaikki antanut ilman ongelmia tutkia haavat, korvat, hampaat tms. ja olleet todella avoimia yksilöitä eikä ikinä ole purrut minua tai kolleegoitani. Mutta sitten taas puremia minä ja kolleegani ollaan saatu mm. noutajilta, paimenilta ja monelta pikkukoiralta joille joutunut pistämään kuonokopan tämän takia.
Aikalailla olen tullut siihen tulokseen että noilla ns vaarallisilla roduilla on paljon parempi pääkoppa ollut mitä tulee ihmisiin kohdistettuun aggressiivisuuteen kuin mitä monella muulla rodulla se kynnys purra ihmistä on pienempi.
Olen lääkäri ja jostain syystä suomalaiset purevat enemmän, muun rotuisille saa tehdä ihan mitä vaan. Ovat tosi ystävällisiä.
Meidän kaupungissamme yksi Audilla ajeleva elämänkoululainen raahasi viime talvena amstaffinpentuaan pienten koirien puolelle "leikkimään". Aika nopeasti tyhjeni koirapuisto muista koirista. Pentu (n. 6 kk iältään) oli kyllä söpö, mutta en ymmärrä mitä se teki pienten koirien puolella. Ruumiinrakennekin jo aiheuttaa riskin muille koirille. En tiedä mitä kaveri yritti todistaa, mutta ehkä olisi voinut kysyä ensin meidän muiden koirien omistajilta, oltiinko me valmiita testaamaan hänen koiransa luonne omien koiriemme henkien uhalla.
Rotu on mitä ihanin oikeilla ihmisillä
Eiköhän toi kasvatus ole suurin syy miten koirat käyttäytyy aivan kuten ihmisissäkin se näkyy..👍
Mielestäni pitäisi laittaa luvanvastaiseski. Joku kurssi ja koe pitäisi olla, että saa pitää noita. Eikä henkilöille, joilla itsellä on rikosrekisteriä tai muita ongelmia.
Niin pitäisi. Mutta persut ovat vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mikään rotu ei ole itsestään vaarallinen...
Hei, mitä tarkoitat tällä? Mielestäni (se 30 v koiria harrastaneena) nimenomaan tämä on yksi niistä hyvin vaarallisista asenteista koirien kanssa. Totta, että kieltämällä koirarotujen vaarallisuuden kun itsellä on cavalier, ei satu kovin paljon vahinkoa. Mutta kun siellä kotona odottaakin käyttömali, laumanvartija tai alkukantainen aasialainen, niin tuo on totaalista silmien sulkemista realiteeteilta ja yksinkertaisesti vastuutonta. Koirarotuja on jalostettu eri tarkoituksiin ja koira-agressio ja terävyys kiistatta nostavat koiran vaarallisuutta/haastavuutta. Jos koiralla on matala purukynnys, se on automaattisesti vaarallisempi kuin korkean kynnyksen omaava. Aivan kuin ruokailuvälineistä muovilusikka on vaarattomampi kuin fileerausveitsi. Nämä asiat pitää tunnustaa ja vain sen kautta pystytään ottamaan vastuu koirasta ja huomioida sekä en
Älä yleistä kaikkia noita rotuja. Laumanvartijaroduista löytyy ihania nallukoita ihmisille.
t. 7.s espanjanmastiffi menossa itsellä