Henkistyneiden seksuaalisuus
Nyt some pullottaa kaikenlaisia valon lapsia jotka resonoi mystiikkaan ja taikauskoihin. Laittelevat kuvia itsestään valokehä pään päällä kirkastunein silmin.
Miten tähän kuvaan sopii seksuaalisuus, erot, raskaudet, miten sopii lapset?
Olen ehkä vanhanaikainen kun jotenkin en raadollista seksuaalisuutta ja alkoholia osaa yhdistää tuohon kuvaan jota noi somettajat pyrkii itsestään antamaan. Syvää henkisyyttä.
Kulisseja?
Kommentit (103)
Onko muuten jotain mukavaa henkistä ryhmää, facebookissa tai muualla missä ei kiisteltäisi eikä väheksyttäisi toisia henkisiä ihmisiä... haluaisin liittyä. Ne mitä itse olen fb löytänyt ei olleet oikein sopivia ja erosin niistä...
Vierailija kirjoitti:
Ei ole yhtä tapaa olla henkinen. Henkisiä teitä on useita, ja kaikki vievät lopulta perille.
Perille minne? Nirvanaan=olemattomuuteen?
Tuo on suuri valhe. Olemme iankaikkisia henkiä, olemattomuutta ikuisuudessa ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt loukkaantuko, mutta minä olen henkisyydessä ylemmällä tasolla kuin kukaan muu tulee koskaan pääsemään.
Minulle ilmestyi jossain kohtaa aivan uusi seksuaalisuus ja se tapahtuu vain korkeimman voiman ja minun välillä. Se on pyhää ja upeaa.
Raamattukin kertoo aikoinaan LANGENNEIDEN enkelien yhtyneen ihmis naisiin. Huokaus. On kai sitten siis demoninen rakastelu.
Vierailija kirjoitti:
Onko muuten jotain mukavaa henkistä ryhmää, facebookissa tai muualla missä ei kiisteltäisi eikä väheksyttäisi toisia henkisiä ihmisiä... haluaisin liittyä. Ne mitä itse olen fb löytänyt ei olleet oikein sopivia ja erosin niistä...
Älkää rakkaat ihmiset menkö sekoittamaan itseänne moisiin.
Viikonloppuna mietin tätä aihetta taas. Kovasti henkiset (arkena) bailasivat ja ryyppäsivät. Sunnuntai tietysti rapulassa ja maanantaina someen kehumaan omaa ylevyyttään ja antamaan elämänohjeita muille itsensä, valon ja vouman löytämisessä.
On ehkä nähty joku näkykin vaikka kuinka he ovat ainoita eloonjääneitä 2023 jne.
Kuiskaan: minusta joillakin heistä on mt- ongelmia, joku vaan kylmästi rahastaa hyväuskoisia, joilla liikaa aikaa pohtia jonninjoutavia.
Henkisyys, new age jne ovat saatanallisia valheita heille jotka etsivät totuutta. On vain yksi totuus, se joka on ilmoitettu raamatussa. Ihmisen egolle vain on helpompaa valita ITSE oma henkisyytensä, kuin hyväksyä ilmainen lahja joka on tarjolla jokaiselle. Henkisyys lähtee minä identtiteetistä, kun taas Jeesukseen uskova on hyväksynyt itsensä ulkopuolella olevan jumaluuden, joka on iankaikkinen ja kaikkivaltias ja ikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Some on vaikea asia henkisyyden alueella. Henkisyyttä on yleensäkin vaikea sanoittaa tai kuvittaa ja mitä muuta some on kuin teknistä viestintää. Sanat ja kuvat materialisoivat ja samalla myös väistämättä latistavat henkisyyttä.
Kommunikoinnissa sanaton viestintä on hyvin tärkeää. Sanat ovat vain välineitä. Henkisyyden ydin löytyy sieltä takaa ja se on itse oivallettava. Mikäli etsit muita samoihin tavoitteisiin pyrkiviä, suosittelen että etsit sinulle sopivan oikean yhteisön.
Vierailija kirjoitti:
Englanniksi ainakin löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Henkisyys, new age jne ovat saatanallisia valheita heille jotka etsivät totuutta. On vain yksi totuus, se joka on ilmoitettu raamatussa. Ihmisen egolle vain on helpompaa valita ITSE oma henkisyytensä, kuin hyväksyä ilmainen lahja joka on tarjolla jokaiselle. Henkisyys lähtee minä identtiteetistä, kun taas Jeesukseen uskova on hyväksynyt itsensä ulkopuolella olevan jumaluuden, joka on iankaikkinen ja kaikkivaltias ja ikuinen.
Hengelliset taas uskovat, että me kaikki olemme loppujen lopuksi yhtä ja Jumalan/universumin energia virtaa kaiken elävän lävitse. Yhteys Jumalaan löytyy tosiaan oman kokemuksen kautta eikä niinkään mistään valmiiksi määrätystä (ihmisen kirjoittamasta ja ajan myötä paljon muuttuneesta ja muokatusta) kirjasta. Miksi mielestäsi on kauniimpi ajatus, että Jumala on itsesi ulkopuolella kuin se että ihminen ymmärtää olevansa itse osa sitä Jumalaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä muista, mutta kun itse saavutin korkeamman rauhan ja pystyn erottamaan olennaisen turhasta, sammui oma seksuaalisuus kokonaan. En koe enää minkäänlaisia maallisia himoja, en vaatteisiin, alkoholiin tai seksiin. Elän hyvin askeettisesti kiittäen maaäitiä jokaisesta päivästä ja olen hyvin onnellinen.
Ei hitsi. Luulin olevani väsynyt ja ehkä jopa masentunut, mutta olenkin vaan henkistynyt. Ei paneta, ei.
Mäkin luulin aluksi olevani masentunut, mutta masentunut ei käsittääkseni tunne joka päivä näin suurta kiitollisuutta ja elämäniloa. Viljelen itse ruokaani ja valmistan vähät vaatteeni, olen hyvin innostunut näistä harrastuksista ja tuppaa venymään yön tunneille etenkin keväisin, kun elää valon rytmissä. Mut tunnistan tuon masennusjutun, mun läheiset oli kovin huolissaan ja kehottivat hakeutumaan lääkäriin. Läheiset itse elävät hyvin levotonta, materialistista ja ihmissuhdeongelmien kuormittamaa arkea. He ovat jatkuvasti uupuneita, tahdottomia, innottomia. On avioeroja, huonoja välejä lasten kanssa. Minun silmiini he ovat paljon masentuneempia kuin minä.
Henkistymiseen kuuluukiin usein jonkinlainen masennusvaihe, kun huomataan että se tähän asti eletty elämä, nykymaailma ja sen arvot eivät ole yksissä omien arvojen kanssa. Siitä sitten alkaakin usein se ihmisen henkinen paraneminen ja oman todellisen itsensä ja rauhan löytäminen.
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppuna mietin tätä aihetta taas. Kovasti henkiset (arkena) bailasivat ja ryyppäsivät. Sunnuntai tietysti rapulassa ja maanantaina someen kehumaan omaa ylevyyttään ja antamaan elämänohjeita muille itsensä, valon ja vouman löytämisessä.
On ehkä nähty joku näkykin vaikka kuinka he ovat ainoita eloonjääneitä 2023 jne.
Kuiskaan: minusta joillakin heistä on mt- ongelmia, joku vaan kylmästi rahastaa hyväuskoisia, joilla liikaa aikaa pohtia jonninjoutavia.
Se, että joku väittää olevansa henkinen ei tarkoita sitä että ihminen välttämättä olisi henkinen. Osa sanoo noin vain koska se on muotia. Henkiset ihmiset kyllä oman kokemuksen perusteella juovat paljon vähemmän, mutta kyllä sitä joskus voi juhlia ja ihan alkoholiakin ottaa ilman että se henkisyys mihinkään katoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuiskaan: minusta joillakin heistä on mt- ongelmia, joku vaan kylmästi rahastaa hyväuskoisia, joilla liikaa aikaa pohtia jonninjoutavia.Se, että joku väittää olevansa henkinen ei tarkoita sitä että ihminen välttämättä olisi henkinen. Osa sanoo noin vain koska se on muotia. Henkiset ihmiset kyllä oman kokemuksen perusteella juovat paljon vähemmän, mutta kyllä sitä joskus voi juhlia ja ihan alkoholiakin ottaa ilman että se henkisyys mihinkään katoaa.
Minä en näe noin. Jos on olevinaan ihmisten yläpuolella valon ja voiman nähneenä, meditoi, joogaa, antaa yleviä ja viisaita elämänohjeita kaksvitosena samaan aikaan poseeraten vaikka alasti, useampia parisuhteita takana, vaikka vahinkolapsi masussa, ryypäten,jne. Kyllä henkisyys silloin on pelkkää somekulisdia, rahan ansaitsemiskeino kun usein ei ole ammattiakaan.
Tästä tuli huonosti muotoiltu niin ajatuksrna kuin kieliopillisesti mutten muokkaa
Lastiluukku eli englanniksi cargo hatch.
Vierailija kirjoitti:
Henkisyys, new age jne ovat saatanallisia valheita heille jotka etsiv oikät totuutta. On vain yksi totuus, se joka on ilmoitettu raamatussa. Ihmisen egolle vain on helpompaa valita ITSE oma henkisyytensä, kuin hyväksyä ilmainen lahja joka on tarjolla jokaiselle. Henkisyys lähtee minä identtiteetistä, kun taas Jeesukseen uskova on hyväksynyt itsensä ulkopuolella olevan jumaluuden, joka on iankaikkinen ja kaikkivaltias ja ikuinen.
Mikä siinä hengellisyydessä on mielestäsi saatanallista? Henkiset ihmisethän pääsääntöisesti kuitenkin yrittävät olla hyviä ja oikeudenmukaisia kaikkia kohtaan?...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuiskaan: minusta joillakin heistä on mt- ongelmia, joku vaan kylmästi rahastaa hyväuskoisia, joilla liikaa aikaa pohtia jonninjoutavia.Se, että joku väittää olevansa henkinen ei tarkoita sitä että ihminen välttämättä olisi henkinen. Osa sanoo noin vain koska se on muotia. Henkiset ihmiset kyllä oman kokemuksen perusteella juovat paljon vähemmän, mutta kyllä sitä joskus voi juhlia ja ihan alkoholiakin ottaa ilman että se henkisyys mihinkään katoaa.
Minä en näe noin. Jos on olevinaan ihmisten yläpuolella valon ja voiman nähneenä, meditoi, joogaa, antaa yleviä ja viisaita elämänohjeita kaksvitosena samaan aikaan poseeraten vaikka alasti, useampia parisuhteita takana, vaikka vahinkolapsi masussa, ryypäten,jne. Kyllä henkisyys silloin on pelkkää somekulisdia, rahan ansaitsemiskeino kun usein ei ole ammattiakaan.
Tästä tuli huonosti muotoiltu niin ajatuksrna kuin kieliopillisesti mutten muokkaa
Niinhän tuossa edellisessä kommentissa sanottiinkin, että jotkut sanovat olevansa henkisiä vain koska henkisyys on nyt pinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan henkinen ihminen ole kenenkään toisen yläpuolella. Ei siinä ole kyse mistään hierarkiasta.
Eikä toisaalta kukaan "henkisty" ja sitä kautta muutu toisenlaiseksi ihmiseksi yhdessä yössä. Se on prosessi, joka voi kestää koko eliniän ja enemmänkin. Joten ihan kohtuutonta ja täysin asiaa ymmärtämätöntä olettaa, että hiljattain henkisyyden löytänyt ihminen olisi yhtäkkiä jokin pyhimykseen verrattava olento.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeaan henkisyyteen kuuluu koko elämän kirjo.
Ei toki. Henkinen polku on valinta. Tuo mistä puhut on silkkaa höpöä ja hörhöilyä ehon ja libidon vallassa.
Ajattelen pikemminkin niin, että se henkinen polku valitsee sinut. Toisille se on seksistä pidättäytymistä (usein nämä ovat esim. munkkeja ja joogeja, jotka ovat kokonaan omistautuneet hengellisyydelle). Sitten taas on niitä 'tavishenkisiä', joille seksi on aivan normaali osa myös sitä henkistä elämää. Parhaimmillaan seksi voi olla todella parantava ja henkinen kokemus (esim. tantraseksi rakastavan kumppanin kanssa), pahimmillaan se voi särkeä ihmisen henkisesti (hyväksikäyttö, prostituutio). Irtoseksikin on jossain määrin ok kunhan molemmat osapuolet kunnioittavat toisiaan ja ketään ei satuteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkisyys, new age jne ovat saatanallisia valheita heille jotka etsiv oikät totuutta. On vain yksi totuus, se joka on ilmoitettu raamatussa. Ihmisen egolle vain on helpompaa valita ITSE oma henkisyytensä, kuin hyväksyä ilmainen lahja joka on tarjolla jokaiselle. Henkisyys lähtee minä identtiteetistä, kun taas Jeesukseen uskova on hyväksynyt itsensä ulkopuolella olevan jumaluuden, joka on iankaikkinen ja kaikkivaltias ja ikuinen.
Mikä siinä hengellisyydessä on mielestäsi saatanallista? Henkiset ihmisethän pääsääntöisesti kuitenkin yrittävät olla hyviä ja oikeudenmukaisia kaikkia kohtaan?...
Henkisyys = Kaikki me ihmiset olemme yhtä ja samanarvoisia
Kristinusko = Toisinuskovat saavat palaa ikuisessa Helvetintulessa
Kumpi noista on mielestäsi rakastavampi käsite?
kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hengelliset taas uskovat, että me kaikki olemme loppujen lopuksi yhtä ja Jumalan/universumin energia virtaa kaiken elävän lävitse. Yhteys Jumalaan löytyy tosiaan oman kokemuksen kautta eikä niinkään mistään valmiiksi määrätystä (ihmisen kirjoittamasta ja ajan myötä paljon muuttuneesta ja muokatusta) kirjasta. Miksi mielestäsi on kauniimpi ajatus, että Jumala on itsesi ulkopuolella kuin se että ihminen ymmärtää olevansa itse osa sitä Jumalaa?
Opastaako tuo ''energia'' sinua tässä elämässä? Mitä se energia kertoi sinulle rokotuksista? Opastiko ottamaan vai kieltikö? Mitä tuo energia kertoo sinulle tästä maailmasta ja tuonpuoleisesta?
Näin. Mutta ne, jotka väittävät tätä vastaan, ovat kuin pianonsoiton opiskelijoita, jotka väittelevät mestaripianistin kanssa siitä, miten pianoa kuuluu soittaa.