Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisit yksinäisenä ihmisenä kesälomalla?

Vierailija
13.05.2022 |

Jolla ei ole vielä omaa perhettä, eikä poikaystävää. Ystäviä on, heitäkin näen, mutta mitään suurempia reissuja ei tehdä.

Joten minulla on taas edessä yksinäinen kesäloma, niinkuin yleensä. Jostain syystä joka ikinen vuosi käy niin, että huomaan, että "voi ei, kesäloma on kohta, enkä tiedä, mitä edes teen". Välillä kesälomilla on ollut suorastaan tylsää ja olen lamaantunut siitä, että tunnen itseni vähän yksinäiseksi.

Mitä tekisit, jos olisit yksinäinen sinkkuihminen, tekisit kaikkea kesälomallasi? Voitte antaa ihan konkreettisia vaikka vinkkejä, otan neuvosta vaarin.

Kommentit (582)

Vierailija
341/582 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin lennot Italiaan ja siellä ostaisin sen 49 € 5 päivää kiertolipun. Sitten vaan ajelisin junalla eri puolille Italiaa ja yöpyisin jossain halvoissa hotelleissa.

https://www.trenitalia.com/it/treni_regionali/promo-italia-in-tour.html

Tässä englanniksi

https://www.trenitalia.com/en/offers/italia-in-tour.html

Vierailija
342/582 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin lennot Italiaan ja siellä ostaisin sen 49 € 5 päivää kiertolipun. Sitten vaan ajelisin junalla eri puolille Italiaa ja yöpyisin jossain halvoissa hotelleissa.

https://www.trenitalia.com/it/treni_regionali/promo-italia-in-tour.html

Tässä englanniksi

https://www.trenitalia.com/en/offers/italia-in-tour.html

Minä matkustan aina yksin enkä todellakaan yövy missään halvoissa hotelleissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/582 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin ulkomaille kielikurssille tai vaikka opiskelemaan kesäkurssille kohdemaan historiaa/kirjallisuutta/kulttuuria.

Vierailija
344/582 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin pehmistä, enkä ottaisi aurinkoa, jotta se jäisi muille.

Vierailija
345/582 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä aion pyöräillä ja matkustella hiukan kotimaassa. Talvilomalla kävin kaukomatkalla niin kesällä ei ole varaa, enkä kesällä haluakaan matkustaa mihinkään missä on kuumaa, vaan nautin mieluummin Suomen vehreydestä.

Pyörän voi ottaa junaan ja matkustaa katselemaan toista kaupunkia, tai pyöräillä päätepisteestä pois.

Joskus olen vuokrannut mökin yksin.

Yksin voi tehdä ihan mitä vaan mitä perheen ja kavereidenkin kanssa. Vain jotkut pelit ja urheilulajit joihin tarvitaan kaksi tai useampia, on poissuljettu

Eikö se ole vähän sattuman kauppaa, saako sen pyörän junaan mukaan? Pyöräpaikkoja on tosi vähän junassa. Ja entäs sitten, jos tulee joku yllätys kesken reissun, vaikka ratahäiriö ja juna vaihtuukin bussiin, jäät sitten roikkumaan pyörän kanssa jonnekin jumiin tai jätät pyöräsi vieraalle paikkakunnalle.

Sä näet lippua ostaessa onko vielä pyöräpaikkoja. Myös bussien matkatavaratilassa on yleensä tilaa pyörälle.

Tuolla asenteella ei kannata tehdä mitään. Aina kun lähtee kotoa voi tulla muutoksia suunnitelmiin. Sit joko otetaan käyttöön suunnitelma B tai hautaudutaan loppuelämäksi kotiin.

Itselläni ei ole ikinä ollut ongelmia matkaillessa junalla pyörän kanssa, eikä juuri muutenkaan.

Olen tällä asenteella matkustanut etelästä pohjoiseen yksin.

Vierailija
346/582 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkoko sinne junaan on änkeä just juhannusaattona tai aatonaattona. Jos haluaa pyörän mukaan niin matkusta sillloin kun muita matkustajia on vähemmän- esim juhannuksen jälkeen tiistaina tai keskiviikkona. Rinkka ja teltta mukaan, tai katsot valmiiksi muutaman kivan bed&breakfast majoituksen matkan varrelta. Älä suunnittele kuitenkaan liikaa. Elä hetkessä, koska on loma!

😂 Mutta kun nimenomaan piti olla juuri silloin lähteä, koska kutsu kävi kylään!

Vierailija
347/582 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin sinkku, matkustelin paljon yksin. Menin jonnekin ja kolusin siellä kaikki taidenäyttelyt ja kirpputorit, Jos olin "maalla" niin vuokrasin maastopyörän ja tutkin lähikylät. Isot kaupungit on hyviä siitä kun näkemistä ja tutkimista riittää. Retkeilymajoissa tms. tutustuu helposti ja voi saada joksikin aikaa samanhenkistä seuraa. Eli reissaisin. Kohteina esim Praha, Lontoo, Amsterdam, Berliini...

Vierailija
348/582 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen maaseudulle jossa on äitini ja tulee muuta sukua ja ellei olisi niin lähtisin ulkomaille lomailemaan 

Vierailija
349/582 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä mitä vain ja ainoastaan haluankin tehdä eli pelata pleikka 5:lla.

Vierailija
350/582 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitä mitä vain ja ainoastaan haluankin tehdä eli pelata pleikka 5:lla.

Varaa siis olisi lomamatkailla ym. mutta ei voisi vähempää matkailu ym. kiinnostaa

Vierailija
351/582 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus lomilla käynyt ihan itsekseni vieraassa kaupungissa ja viettänyt siellä päivän. Se on ollut ihan ok, mutta kaipaan itseluottamusta, että osaisin nauttia siitä. Suurimman osan tunsin olevani täysin hukassa ja jännitykseltäni meni puolet vähän niinkuin suorittamiseen. Eli varmaan on jotain sos tilanteiden jännittämistä, liiallista turvallisuuteen tuudittautumista. Koitan niin tänäkin kesänä tehdä, tykkäsin tai en.

Opettelin sinkkuelämää jo 18v, kun lähdin ensi kertaa inter-railille yksin. Matkalla tutustuin uusiin ihmisiin, Etelä-Euroopassa ihmiset ovat paljon sosiaalisempia. Mitään ikävää ei ole koskaan sattunut (lukuunottamatta taskuvarkaita, joilta on aina jäänyt saalis saamatta).

Myös valmismatkat yksin ovat kivoja; saa itse päättää, minne menee ja milloin.

Vierailija
352/582 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risteilylle! Karaokeen! Sieltä löytyy hilpeää seuraa.

Vierailija
353/582 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä aion pyöräillä ja matkustella hiukan kotimaassa. Talvilomalla kävin kaukomatkalla niin kesällä ei ole varaa, enkä kesällä haluakaan matkustaa mihinkään missä on kuumaa, vaan nautin mieluummin Suomen vehreydestä.

Pyörän voi ottaa junaan ja matkustaa katselemaan toista kaupunkia, tai pyöräillä päätepisteestä pois.

Joskus olen vuokrannut mökin yksin.

Yksin voi tehdä ihan mitä vaan mitä perheen ja kavereidenkin kanssa. Vain jotkut pelit ja urheilulajit joihin tarvitaan kaksi tai useampia, on poissuljettu

Eikö se ole vähän sattuman kauppaa, saako sen pyörän junaan mukaan? Pyöräpaikkoja on tosi vähän junassa. Ja entäs sitten, jos tulee joku yllätys kesken reissun, vaikka ratahäiriö ja juna vaihtuukin bussiin, jäät sitten roikkumaan pyörän kanssa jonnekin jumiin tai jätät pyöräsi vieraalle paikkakunnalle.

Totta.

Miten edes keksin/uskalsin lähteä kotipitäjääni kauemmas?  

Ostin käytetyn polkuyörän, jossa oli vika pieni vika. 

Sanna Marin nosti lukkoöljyn hintaa juuri nyt  ja olen pettynyt, kun hän ei nostanutkaan kaikkia tyttöjä henkilökohtaisesti "suosta".

Oikeasti - kyllähän 60/70 - luvun jälkeen nainen saa tehdä mitä haluaa Pohjoismaissa ilman ihmettelyä. 

Olen syvästi hämmentynyt 2020 - luvun naisviha - läpistä. Yritin lukea sosiologista/feminististä sukupuolentutkimusta,  mutta en löytänyt punaista lankaa.

Joo - miehet on pahoja.Tämä uusi biografismi on mielenkiintoinen.

Just joo.

Menin se minäkin etelästä Lappiin yksin monella eri kulkuvälineellä, mukaan lukien junalla. En olisi fillaria kyllä ottanut sille reissulle. Viimeinen junavaihto paluumatkalla oli yhtä sählinkiä, juna niin täynnä, että ihmiset seisoivat käytävilläkin, kun VR kuljetti juhannuksen viettoon menijöitä. Jos ois fillaristakin tarvinnut siinä ahtaudessa ja sählingissä huolehtia, niin ei olisi ehtnyt junaan eikä muihinkaan kulkupeleihin ajoissa. Ja oli viimeinemn vuoro kysymyksessä.

Eiköhän juuri näistä syistä olekin parempi jäädä kotiin. Ettei vain mitään sattuisi. 

Vierailija
354/582 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailu on aika turhaa kun Suomi on paras paikka kesällä.

Suosittelisin harrastuksia, luontoa ja uusien ihmisten paneskelua

Vierailija
355/582 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin nuorempana ihan muulle paikkakunnalle tekemään kesätöitä , ihan eri alalta kuin omat hommat. Sain lisätienistiä, kokemusta ja tutustuin erilaisiin ihmisiin. Nyt olen eläkkeellä ja ne ihmiset ovat tallella vieläkin.

Vierailija
356/582 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retkeilisin Suomessa ja matkustelisin maailmalla. Yksin on huomattavasti

helpompi, kun saa päättää omat aikataulunsa. Saa tehdä juuri niin kuin

huvittaa.

Vierailija
357/582 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule lomaksi Fuengirolaan,Espanjaan. Liity ensin Fuengirolan suomalaiset face-ryhmään ja kysele tyttökavereita/poikakavereita,joiden kanssa haluat chillailla. Varmasti saat vastauksia.Toimi sitten matkan suhteen.

Vierailija
358/582 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla jotain vähän oman mukavuusalueen ulkopuolella olevaa, mihin rohkeus ja tietenkin kiinnostus riittää. Itselle oli esim. Norjan vuoristo ensimmäisenä vuoristona oli elämys, kuinka 3- ulotteinen se on. Ei välity näkymä edes laajakulmateatterissa. Kielikurssi 18v keskieuroopassa oli myös aikoinaan erittiäin hyvä ja opettava kokemus . Jonkunlainen veneily saaristossa kesällä voi olla elämys,tai ihan vaan naku-uinti jossain syrjässä. Joskus kaksin voisi olla hauskempaa, mutta uskallusta se vaatii aloitteeseen.voi tulla hylky, mutta niin se vain on.

Vierailija
359/582 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtisin kahdeksi viikoksi Kreikkaan nauttimaan hyvästä ruuasta, lämmöstä ja upeista maisemista.

Ehdottomasti!!

Vierailija
360/582 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama juttu. Kun menen jonnekin, puolet ajasta menee sen jännittämiseen, että selviänkö kaikesta.

Hyvä vaihtoehto on tilausmatka esim. bussimatka johonkin kotimaan kohteeseen, vaikka markkinoille, teatteriin, konserttiin. Kaikki on valmista, menet vaan muiden mukana. Helppoa ja voi jutella muiden kanssa jos haluaa. Yleensä opas mukana.