Hei eronneet joilla lapsia pettäneen exän kanssa
Miten suhtaudutte exän uuteen kumppaniin, joka on sattumoisin sama henkilö, jonka kanssa exällä oli salasuhde ennen eroa?
Pysyttekö lasten takia väleissä? Lapset viettävät aikaa entisen miehen luona, ja ovat pakostakin tekemisissä ko. naisystävän kanssa. Ennen eroa uutta kumppania ei pahemmin haitannut että mies oli naimisissa ja lapsia. Mieluiten en olisi missään tekemisissä -kummankaan kanssa- mutta lasten takia on pakko.
Kommentit (22)
Olin samassa tilanteessa ja nostin itseni koko asetelman yläpuolelle. Kohteliaat,asialliset välit. Heidän taru loppui nopeammin kuin ehti kissaa sanoa
En varmaan noteeraisi mitenkään, korkeintaan laittaisin salasuhteen pystyyn ex mieheni kanssa. Välittäisin yhtä paljon kuin mitä minusta.
En näe mitään syytä olla tekemisissä uuden naisen kanssa, vaikka lapset olivat vuoroviikkolapsia. Mikä voisi olla sellainen tilanne, että pitäisi?
Äitini aikoinaan demonisoi naisen, jonka kanssa isäni häntä petti. Eron jälkeen isäni meni tämän naisen kanssa naimisiin ja ehtivät olla naimisissa yli 40 vuotta, ennen kuin isäni kuoli. Äitini jaksaa edelleen haukkua tuota naista.
Äitini olisi kannattanut tuon vihaamisen sijaan keskittyä omiin, uusiin suhteisiinsa, kun ei niistä koskaan mitään tullut ja nyt on yksinäinen vanhus.
Vierailija kirjoitti:
En varmaan noteeraisi mitenkään, korkeintaan laittaisin salasuhteen pystyyn ex mieheni kanssa. Välittäisin yhtä paljon kuin mitä minusta.
Ei ollut lapsia, mutta meillähän ex:n kanssa koko ajan suhde jatkui, kun sillä oli uusi nainen. Ei sillai virallisesti, vaan epävirallisesti. Mutta piti laittaa sekin poikki eli ei se pidemmän päälle kuinkaan hauskaa tai kivaa ole. Tosin meillä tuon ex:n kanssa oli suhde pitkään eron jälkeenkin ja että ehkä oltiin vähän erossa tuossa kohtaa. Minä en ollut sen uuden naisen kanssa ikinä missään tekemisissä -enää.- Tuttuhan tuo nainen oli.
Vierailija kirjoitti:
Äitini aikoinaan demonisoi naisen, jonka kanssa isäni häntä petti. Eron jälkeen isäni meni tämän naisen kanssa naimisiin ja ehtivät olla naimisissa yli 40 vuotta, ennen kuin isäni kuoli. Äitini jaksaa edelleen haukkua tuota naista.
Äitini olisi kannattanut tuon vihaamisen sijaan keskittyä omiin, uusiin suhteisiinsa, kun ei niistä koskaan mitään tullut ja nyt on yksinäinen vanhus.
Jännä, että kun toinen pettää, tuntee vihaa ja syytöstä sitä uutta kumppania kohtaan. Oikeasti se pettäjä on ainoa syyllinen ja väärintekijä, ei kukaan muu. Mun ex kusetti uutta naista, joka oli mun tuttu... mun ex kusetti, että on sinkku, eronnut, suhteen lopettanut jne. Se nainen vaan uskoi väärää ihmistä. Kyllä mä olin sille naiselle vihainen, koska mun oli vaikea käsittää, että mulle puolituttu nainen alkaa vehtaamaan mun miehen kanssa... mut se nainen oli ihan täysin huijattu hyväuskoinen sosiaalitantta, siis oli työkseen joku sossun täti, joka heltyi kaikenmaailman surkimuksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut teorian, jonka mukaan ihminen suojelee omaa psyykettään, kun demonisoi puolisonsa pettäjäkumppanin pettäjäpuolisonsa sijaan. Ei haluta tunnustaa itselleen, että on tullut valittua väärä ihminen. Minusta tuossa on ainakin totuudensiemen.
Noin muuten olen jälkeenpäin tullut johtopäätökseen, ettei äitini taatusti ollut mikään ihannepuoliso, eikä isäni mikään patologinen pettäjä. Tätä puoltaa se, että isäni tosiaan oli onnellisesti aviossa uuden vaimonsa kanssa vuosikymmenet, eikä äidiltäni onnistunut mitkään suhteet. Toki olisi ollut moraalisesti ryhdikästä erota, eikä pettää.
Miltäköhän siitä nykyisestä naisesta tuntuisi jos paljastuisi että olisi salasuhde ex:n? Se ex olisi vaan että eihän tälle nuoruudenrakkaudelle voi mitään <3
Eihän sillä nykyisellä naisella voisi olla syytä olla loukkaantunut silloin miehensä ex:lle, koska eihän se vika ole siinä ex:ssä, eihän hän ole tehnyt mitään pahaa eikä pettänyt ketään. Koska mieshän tässä vain on pettänyt. Jos siis miehellä olisi salasuhde ex:nsä.
Tottakai pysyisin lasten takia väleissä. Ex on syystäkin ex, ihan sama kenen kanssa vehtaa, kunhan hoitaa lapset hyvin.
Hänestä tuli yksi parhaimmista ystävistäni.
Monesti uusi vakikumppani löytyy jostain ennestään tutuista ihmisistä, näin kävi myös exälleni, mikä nosti aika myrskyisä tunteita itsessä. Mutta nyt kun tämä on jo vanha juttu ja olen miettinyt asiaa, tajuan, että parisuhteessa ollessaankin moni laittaa tutuista merkille, että kuka on mukava ja kuka on viehättävä. Ei ole siis mikään ihme jos päätyy myöhemmin tämän ihmisen kanssa yhteen. Tuntuu ikävältä exästä, mutta hyvin yleistä, ja on vaan parempi keskittyä omaan elämään ja pitää ja välit asiallisina lasten takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut lapsia, mutta meillähän ex:n kanssa koko ajan suhde jatkui, kun sillä oli uusi nainen. Ei sillai virallisesti, vaan epävirallisesti. Mutta piti laittaa sekin poikki eli ei se pidemmän päälle kuinkaan hauskaa tai kivaa ole. Tosin meillä tuon ex:n kanssa oli suhde pitkään eron jälkeenkin ja että ehkä oltiin vähän erossa tuossa kohtaa. Minä en ollut sen uuden naisen kanssa ikinä missään tekemisissä -enää.- Tuttuhan tuo nainen oli.
Minä myös exäni kanssa silloin tällöin erehdyin öitä viettämään, vaikka hän oli muuttanut asumaan sen naisen kanssa, jonka kanssa petti minua.
Olin vielä kiinni exässä ja joku toive oli, että tulee takaisin
Koko homma alkoi onneksi ällöttämään ja lopetin ne sekoilut. Uusi vaimo sai tietää ja yritti pahoin pidellä minut.
Totesin, että vakka kanteensa löytänyt ja onneksi pääsin eroon
No itse ajattelen niin, että parempi että ovatkin yhdessä, että ero ei tullut ihan tyhjänpäiväisen jutun takia. Ei mun tarvitse silti olla tekemisissä entisen miehen nykyisen kanssa, kuin ehkä rippijuhlissa. Sen kestän kyllä. Onhan mulla oma elämä ja uusi mies joihin keskittyä.
Vierailija kirjoitti:
En näe mitään syytä olla tekemisissä uuden naisen kanssa, vaikka lapset olivat vuoroviikkolapsia. Mikä voisi olla sellainen tilanne, että pitäisi?
No esim. jos tämä pikku l umppu muuttaa asumaan ex-miehesi kanssa ja lapset ovat vuoroviikoin. Lapset joutuvat sen letukan kanssa olemaan tekemisissä.
Kohtaamisia tulee: yo- juhlia, valmistujaisia, häitä, ristiäisiä, lastenlasten syntymäpäiviä, lastenlasten häitä jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esim. jos tämä pikku l umppu muuttaa asumaan ex-miehesi kanssa ja lapset ovat vuoroviikoin. Lapset joutuvat sen letukan kanssa olemaan tekemisissä.
Öö, oliko teillä sitten exäsi kanssa jotenkin häiriintynyt seksielämä, kun ajattelet, että tästä uudesta letukasta on haittaa lapsille? Eiköhän ne elä ihan normaalia elämää siellä. Mitäpä jos lakkaisit tuhoamasta mielenterveyttäsi katkeruudella, ei ole kovin terveellistä äiti-ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Monesti uusi vakikumppani löytyy jostain ennestään tutuista ihmisistä, näin kävi myös exälleni, mikä nosti aika myrskyisä tunteita itsessä. Mutta nyt kun tämä on jo vanha juttu ja olen miettinyt asiaa, tajuan, että parisuhteessa ollessaankin moni laittaa tutuista merkille, että kuka on mukava ja kuka on viehättävä. Ei ole siis mikään ihme jos päätyy myöhemmin tämän ihmisen kanssa yhteen. Tuntuu ikävältä exästä, mutta hyvin yleistä, ja on vaan parempi keskittyä omaan elämään ja pitää ja välit asiallisina lasten takia.
Kuulostaa joltain pikkukylän meiningiltä tuollainen piiri pieni pyörii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, näin on tpajtunut. Miksi olisin nyksän kanssa yhteydessä?
Minun exän uusi kumppani on mieslapsi. Lähipiiri odottaa kivesten laskeutumista.