Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et jo tilaa ruokaostoksiasi verkkokaupasta?

Vierailija
11.05.2022 |

Mielenkiinnosta kysyn miksei ihmiset ole tarttunuy tähän, en varmaan itse osaa kuvitella enää käyväni kaupassa.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tilataan kyllä 90% ostoksista, mutta kyllä jotain pitää aina käydä ostamaan kaupasta esim. alkoholit ja jotain pieniä snackseja

Vierailija
22/49 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku autoton viherhörhö Kalliosta ihmettelee...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan käydä itse kaupassa. Joskus tilaan kotsaankin, ihan miltä milloinkin tuntuu.

Vierailija
24/49 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tilaan ruokaa verkkokaupasta, korona-aikaan lähes kaiken mahdollisen.

Vain pieniä ostoksia tein lähikaupasta.

Olen ns. seniorikansalainen, jo eläkkeellä oleva.   Verkkokauppa ostokset täytyy tarkkaan suunnitella, että ostaa kerralla mahdollisimman suuren määrän.

Sillä ruuan kotikuljetus kuljetusmaksu on eläkeläiselle jo lähes kolmen päivän perusruoka.

Suomessa naisten työeläkkeet ovat tunnetusti pienet,  koska ei se palkkakaan aikoinaan päätä huimannut,  mutta tottahan sillä eli ja oli rahaa vielä  tiettyihin  "ylellisyyksiin", vielä senkin jälkeen kun säästi joka kuukausi tietyn summan, näitä eläkeaikoja varten.

Ettei eläkkeelläkään tarvitsi elää aivan kädestä suuhun.

Vaikka tekis töitä matalapalkka-alallakin, niin kyllä se eläkkeelle jäämininen laskee kunnolla tulotasoa.

Käytännössä eläkettä saa runsas puolet siitä, mitä ennen sai palkkaa.

Olen myös autoton ihminen, joten ruuan kotiinkuljetus on todella hieno palvelu kaupoilta.   Ja siitä on kyllä toki valmis maksamaankin.

Jos vaikka on tulossa yövieraita vkonlopuksi, jolloin kaikkea pitää varata enemmän, ei sitä tavaraa jaksaisi itse bussissa raahata kotiin.

Kaikki raskaimmat, painavimmat tavarat tilaan kotiinkuljetuksella, kuten perunat,  isot juurespussit, pyykkipulverit, pesuaineet, kivennäivedet, tuoremehut, jauhot ja muut.  Jo kaksi pakettia kahvia painaa itse kannettavassa ostoksissa kilon.

Kevyttä tuoretavaraa kuten tuoreita salaatteja, yrttejä, pieniä määriä erilaista lihaa,

ja pieniä kananmuna rasioita ym. jaksaa toki itse itsekin kotiin kantaa

Vierailija
25/49 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se maksaa. Lisäksi en varmaan kävisi ulkona enää ollenkaan jos en kävisi kaupassa.

Kotiinkuljetus 10 / bensat kauppaan 6 + muut auton kulut. Pelkkään matkaan menee edestakas 40min, ei oikeen kannata käydä itse. Varmaan tuo kuljetuksen hinta tuosta kohta nousee, mutta kauppareissun viemä aika ei kuitenkaan vähene.

Vierailija
26/49 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa käyminen on mulle vähemmän vaivalloista kuin netistä tilaaminen. Istun koneella kaiket työpäivät ja minusta on ihan kivaa käydä vastapainoksi siellä kaupassa ihan fyysisesti. Lisäksi tykkään valita esim hedelmät ja vihannekset itse

Olen samaa mieltä. Kotona tulee viettyä ihan riittävästi aikaa ruudun ääressä istuen ja mukava käydä kaupassa. Lisäksi lähimmät ruokakaupat ovat 5 minuutin kävelymatkan päässä asunnostani ja kaikkiaan 15 minuutin kävelymatkan säteellä on täällä on ainakin 5 S-Markettia, 1 K-Citymarket ja 1 K-Market. Lähin Prisma on noin 15 minuutin pyörämatkan päässä ja lähin Lidl on noin 20 minuutin pyörämatkan päässä.

Kun valitsee ne tuotteet itse kaupassa, voi valita aina ne ruuat ja juomat, joissa parasta ennen päivämäärä on mahdollisimman kaukana. Samoin leivät ja hedelmät näkee paikan päällä ovatko ne niin tuoreen ja hyvännäköisiä että päättää ottaa ne omaan ostoskoriin. Lisäksi kaupassa käydessä voi saada jotain uusia ideoita kuten jos esimerkiksi on edullinen tarjous Kassler-leikkeistä tai uusista espanjalaisista perunoista.

Vierailija
27/49 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuitenkin sieltä vuodesta 2012 tai 2013 alkanut tilaamaan ruokaostokset kotiin, niin ei nyt ihan niin uusi juttu ole enää. Joskus hyödyllinen palvelu, yleensä ei (enää nykyään, kun omistan auton.)

23

Vierailija
28/49 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olisi pakko pitää autoa voisin maksaa kuljetuksesta.Autokustannusten kanssa olisi surkea sijoitus.

Vierailija
29/49 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl heitti pyyhkeen kehään. Ostan 99% liitistä kun en halua heuttää rahaa hukkaan.

Vierailija
30/49 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja en jaksa odotella päivätolkulla, että saan ostokseni. No Odasta sain ihme kyllä heti seuraavana päivänä, mutta tuntui sekin odotus aika pitkältä. Haluan tuntea olevani vapaa tekemään ja saamaan ostokset silloin kun ne itse haluan. Rakastan käynnistää auton ja huristella h e l v e t t i i n omille menoilleni.

23 & 27

Vierailija
31/49 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäis tilata? Mun tuttava piirissä ainoastaan muutama huonokuntoinen vanhus saa tuotteet kotiin. Mä tykkään itse valita omat syömiset, ja käyn pyörällä kaupassa, paitsi talvella kävelen. Eipä ihmekään että on noita pullamössösukupolveja kun on ei kävellä vaan käytetään sähköskuutteja ym pikku matkoihin, eikä sen vertaa liikuta että kaupassa viitsii käydä. Laiskoja ihmisiä sanon minä.

Vierailija
32/49 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa päivittäinen ihmiskontakti on kaupan kassa.

Vierailija
33/49 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valikoima ei ole yhtä hyvä kuin kaupassa (esim. liha/kalatiskin valikoima, pienleipomotuotteet jne). Lisäksi asun aivan kaupan vieressä, joten siellä käyminen ei ole sen vaivalloisempaa kuin tilaaminenkaan.

Vierailija
34/49 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaupassa käyminen edes edellytä auton omistamista, jos asuu melkein minkä tahansa kaupungin keskustassa tai sen välittömässä läheisyydessä. Jos on raavas mies ja kaksi tervettä kättä, niin ne ostokset jaksaa kyllä kantaa ihan itse kotiin asti.

Vierailija
35/49 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti haluan valita itse tuotteet joita ostan. Haluan kunnollista ja sitä saan kun katson itse mitä ostan.

Vierailija
36/49 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kahdesti viikossa kaupassa ja katson kaikkien tuotteiden päivämäärät. Ja ihan liikunnankin vuoksi pyöräilen tai kävelen kauppaan. Ihmisistä on tullut lössöjä kun ruoatkin tuodaan kotiin.. Liikkukaa ihmiset liikkukaa!!!

37/49 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska Prisman keräilymaksut on n. 10e luokkaa ja keräilyaika pitäisi varata yli kuukautta etukäteen. Muissa kaupoissa taas on muuten vaan kalliimpaa. Ihan vaan siis rahan takia en tilaa. Jos ois 5e keräily ja aikoja saisi edes seuraavalle viikolle niin tilaisin.

Missähän noin on? Täällä pks saa parhaimmillaan toimituksen samalle illalle, viimeistään seuraavalle päivälle.

Alkuperäiseen vastaten: haluan hypistellä ja valita, tuoretuotteita en antaisi edes puolison valita.

Olen kyllä käyttänyt verkkoruokakauppaa mm. vissyn tilaamiseen, ettei tarvi kanniskella. Ja sodastream hanavedestä ei ole sama asia.

Vierailija
38/49 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliimpaa tilata netistä kun toimitus maksaa ja itsellä on paljon pienempi vaiva käydä lähikaupassa 10-15min kävelymatkan päässä ostokset tekemässä, kun odottaa että netistä tulee toimitus joka kestää ja on kalliimpaa vaikka samat tuotteet ostaisi.

Vierailija
39/49 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainiin ja en jaksa odotella päivätolkulla, että saan ostokseni. No Odasta sain ihme kyllä heti seuraavana päivänä, mutta tuntui sekin odotus aika pitkältä. Haluan tuntea olevani vapaa tekemään ja saamaan ostokset silloin kun ne itse haluan. Rakastan käynnistää auton ja huristella h e l v e t t i i n omille menoilleni.

23 & 27

Khllähän se lapsiperheen viinon marketreissu melkoinen helvetti onkin.

Vierailija
40/49 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikimusta porvari kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaupassa käyminen edes edellytä auton omistamista, jos asuu melkein minkä tahansa kaupungin keskustassa tai sen välittömässä läheisyydessä. Jos on raavas mies ja kaksi tervettä kättä, niin ne ostokset jaksaa kyllä kantaa ihan itse kotiin asti.

Lähikauppa lopetti vuosia sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän