Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajat hylkäsivät sovintoehdotuksen

Vierailija
11.05.2022 |

Pitäisi varmaan saada miljoonia että riittäisi noille.

Kommentit (2351)

Vierailija
621/2351 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti muut liitot ymmärtävät laittaa ehdoksi vastaavat korotukset mikäli hoitajat saavat jatkossa enemmän, mikäli muuten suostuvat tekemään sopimukset omasta puolestaan.  

Vierailija
622/2351 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei joku täsmää. Jos Suomessa on eniten sairaanhoitajia koko Euroopassa (melkein kaksi kertaa niin paljon kuin keskiarvo) mutta kuitenkin pahin pula niistä, niin eikö silloin ainoa selitys sille ole että muualla sairaanhoitajat tekevät enemmän työsuoritteita per päivä kuin Suomessa?

Yksi selitys on se että Suomessa tarvitaan enemmän hoitajia koska meillä on niin ikääntynyt väestö versus muut maat. Ja ikääntyy koko ajan enemmän. Eli hoitajia tarvitaan vielä entistä enemmän.

Yksi selitys on myös se, että Suomessa sairaanhoitajat tekee paljon työtehtäviä mitkä muissa maissa kuuluu muille ammattiryhmille.

Ja kerran täällä ehdotin että siirretään hoitajilta tehtäviä Sairaala-apulaisille ym joita voidaan kouluttaa nopeammin, niin se ei missään nimessä käynyt koska vain hoitaja osaa ja voi.

Riippuu mitä tehtäviä. Monesti kyllä nousee poru, jos esim. yritetään selittää miksi sairaanhoitaja työpanosta ei kannattaisi laittaa perushoitoon (pesut, vessatukset, syötöt ym) vaan ne kannattaisi tehdä lähihoitajien tai vaikka juuri hoiva-avustajien voimin

No juuri noita pesuja ja vessareissuja ja syöttöjä ehdotin. Ne onnistuu varmasti lähäreiltä tai apulaisiltakin. Mutta hoitajat nosti metelin kun ei voi siirtää.

Vaikea kuvitella. Kyllä me otettais kiljuen vastaan pesettäjät, syöttäjät ja saunottajat. Kodinhoitajat. Siivoojat. Keittäjät.

On ihan älytöntä että esim. jossain kotihoidossa sairaanhoitaja käy tekemässä näitä töitä.

No tätä mäkin ihmettelin. Mullakin on töissä tehtäviä, jotka vois hyvin siirtää jollekin kouluttamattomalle ja olisin ikionnellinen jos niin tehtäisiin, sillä ne työt on mulle tylsiä ja vie järjettömästi aikaa niiltä mun koulutusta vaativilta töiltä.

Mun mielestä kaikki aputyö pitäisi palauttaa, että saataisiin työllisyyslukuja ylös ja jaettua työtä, kun nykyisin työtä tekevät kuolee siihen työn määrään.

Aputyö joo, mutta ei niin että työttömät tekee sitä 9e päivä korvauksella. Oikea palkka pitää saada työstä joka on vissiin hoitajien mielestä niin ala-arvoista. Esim ruokailussa avustaminen, siivous, paskavaippojen vaihtaminen.

Toi 9e orjatyö pitäisi poistaa. Aivan älyvapaa systeemi mitä sumeilematta käytetään väärin. Miksi ottaa oikea työntekijä, kun ilmaisenkin saa. Mutta siis tuota tosiaan tarkoitin että avustavat työt takaisin ja ihan työpaikkoina. Ja hoitajat voi antaa nuo ala-arvoiset hommat apulaisille, vaikka viime keskustelussa niin kynsin hampain pitivät niistä kiinni. Ihmisen syöttämiseen ei amk-tutkintoa tarvitse. Se on varma.

Olen itse ollut aikoinaan puoli vuotta vanhusten keskuksessa muistisairaiden osastolla 9e päivässä.

Aluksi autoin siivoamaan ja vanhuksia syömisessä. Sitten autoin heitä vessassa ja suihkussa. Olin ambulanssissa yksin ilman hoitajaa kun yhtä asukasta vietiin ensiapuun. Olin paikalla kun hän kuoli. Yhden asukkaan saatoin syöpäklinikalle ja takaisin.

Palkka ei ollut mielessä. Jälkeenpäin ajateltuna mulle annettiin paljon vastuuta koska olin niin hyvä siinä mitä tein ja liian kiltti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/2351 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronapiikki kahden kk välein, niin eiköhän ala vähenemään 😂

Vierailija
624/2351 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti muut liitot ymmärtävät laittaa ehdoksi vastaavat korotukset mikäli hoitajat saavat jatkossa enemmän, mikäli muuten suostuvat tekemään sopimukset omasta puolestaan.  

Kyllä ne laittaa. Muu kunta-ala on täysin kypsää tähän hoitajien jalustalle nostamiseen. Varsinkin kun hoitajat puukottivat selkään. 2007 piti antaa hoitajille, että hoitajat tukee muita kun seuraavaksi on jakovaraa. Nyt ovatkin taas käsi pitkällä nostamassa itseään jalustalle.

Vierailija
625/2351 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt kunta-ala saa vaatimukset läpi niin ensi vuonna valtio haluaa samaa. Koska ei ole perustetta että valtiolla pidettäisiin kaikkein huonointa palkkaa.

Vierailija
626/2351 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hullua kirjoitti:

Hoitajaliittojen heikot perustelut sovinnon kaatamiseen ja uhkaileva esiintyminen takaavat sen, ettei sympatiaa eikä maksuhaluja löydy muilta, kuten veronmaksajilta, potilailta ja pienipalkkaisilta. Kaikista naurettavin vale on se, että demariministeri olisi vienyt hoitajilta lakko-oikeuden, kun välttämättömän potilasturvallisuuden takaamiseksi osa hoitajista olisi lakon aikana joutunut tekemäään hätätyötä. Niin kuin monet muutkin joutuvat, esim. palomiehet, poliisit ja rajavartijat. Muut olisivat voineet edelleen lakkoilla ja kiiretön hoito olisi sakannut. Vielä tänään sitä samaa puppua syötettiin, jäsenistölle vai kenelle se puppuviesti tarkoitettu. Kun toimittajien kysymyksiin ei haluttu antaa vastauksia, heittäydytään supertyhmäksi "en tiedä" "mielenkiintoista nähdä, meneekö yhteiskunta sekaisin" "poliisia ja haastemiehiä tarvitaan ehkä" ja muuta ihmeellistä. Oikeasti lakon loppumisen syynä oli lakkokassan loppuminen ja ylisuuret lakkoavustukset. Nyt sitten irtisanoutumaan ne, jotka uskaltavat. Good luck!

Valtio haluaa pakkolain - ja liitto auttaa siinä. 

Hoitajien ei kannatta luottaa liittoon. 

Voi tulla hoitajille ikävänä yllätyksenä, että kun hoitajat siirtyy valtiolle, niin pakkolaki astuu voimaan kumminkin. Valtiolla ei lakkoilla. Sitten on myös Tehyn turha mussuttaa, koska valtiolla ei muutenkaan löysäillä. Aivan sama mikä tilanne niin tulet töihin ja hoidat hommat.

Ja edelleen voi poistua alalta ja poistattaa oikeutensa. Mua ei ainakaan pakoteta mihinkään.

Luuletko, että niitä oikeuksia suostutaan poistamaan? Sattumalta Valviran tyypit meneekin lakkoon, joten kukaan ei ole oikeuksia poistamassa..

Tottakai poistetaan jos niin itse pyytää. Oikeuksistaan voi aina vapaaehtoisesti luopua. Sellainen laki ei koskaan tule olemaan mahdollinen joka pakottaisi pysymään tietyssä ammatissa. Se sotisi jo perustuslakia ja ihmisoikeuslakeja vastaan.

Vierailija
627/2351 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä uskomatonta pelleilyä. Faktahan on se, että hoitajia on liian vähän. Palkankorotus ei paranna hoitajien motivaatiota tai jaksamista pätkääkään mutta tätä asiaa ei jostain syystä saa julkisesti kertoa.

Mikä toimii uusien hoitajien houkuttimena alalle? Huono palkkako?

Lähäriksi pääsee opiskelemaan ihan kuka vaan ja sen kyllä huomaa.

Oisko pääsy/soveltuvuuskokeet paikallaan.

Hyville hoitajille todellakin palkankorotus, niille jotka istuu röökillä ja kansliassa ei.

Kansliassa hoidetaan iso osa hoitajien töistä, eikä nykyään taida olla montaakaan sairaalaa, jossa olisi lupa henkilökunnalla lupa tupakoida työaikana. Tupakointikielto on siis ilmaistu kieltona poistua työpaikalta ilman esimiehen hyväksyntää. Kolmannesta luvattomasta poissaolosta seuraa potkut.

Silti porukka juoksee tupakalla. Laskin yksi ilta, että olin 8.sta hoitajasta ainoa, joka ei polttanut.

Tämä 7 hengen tupakkaporukka kävi iltavuoroon aikana kuusi kertaa tupakalla niin, että minä jäin yksin osastolle

Terveisin keikkalainen

Vierailija
628/2351 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua alkaa ihan tosissaan ärsyttää, näille ei näytä kelpaavan mikään! Puolet kansasta on työttömänä ja Suomi on eri syistä johtuen muutenkin velkaantunut ja nämä kehtaavat lakkoilla eivätkä tyydy mihinkään. Luulevat ilmeisesti olevansa Suomen tärkeimpiä ammattilaisia, vaikka moni muu ottaisi jo sen 3.300 € (tämän hetkiset tulot) mielellään itselleen. Antakaa heidän irtisanoa vaan itsensä, koulutetaan vaikka ukrainalaisia hoitajia tilalle, jolloin meille tulisi muutenkin ihmisläheisempiä hoitajia näiden änkkäpäkyröiden tilalle.

Vierailija
629/2351 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua alkaa ihan tosissaan ärsyttää, näille ei näytä kelpaavan mikään! Puolet kansasta on työttömänä ja Suomi on eri syistä johtuen muutenkin velkaantunut ja nämä kehtaavat lakkoilla eivätkä tyydy mihinkään. Luulevat ilmeisesti olevansa Suomen tärkeimpiä ammattilaisia, vaikka moni muu ottaisi jo sen 3.300 € (tämän hetkiset tulot) mielellään itselleen. Antakaa heidän irtisanoa vaan itsensä, koulutetaan vaikka ukrainalaisia hoitajia tilalle, jolloin meille tulisi muutenkin ihmisläheisempiä hoitajia näiden änkkäpäkyröiden tilalle.

No ei me kaikki olla tuota mieltä. Tyytyväisiä kun hoitajia on, mutta olemme hiljaa ja teemme työmme. Nyt jo on ollut osan kanssa puhetta tänään töissä, että olisimme toivoneet, että sopimukseen olisi suostuttu ja tätä tilannetta ei olisi enää jatkettu

Vierailija
630/2351 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindenin pitäisi nyt ryhtyä ajamaan lakia, jossa perutun sosiaali- tai terveydenhuollon ammattihenkilön ammattioikeuden saa takaisin vasta tietyn karanteeniajan jälkeen.

Kun kerran liittojen rahat on loppu, mistä joukkoirtisanoutuneet saavat korvauksia, kun itse irtisanoutuessa karenssikin iskee?

Vierailija
631/2351 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä olisi noussut peruspalkka kuin parisataa euroa viidessä vuodessa. Huono diili.

Suomessa pääministerikin tienaa paremmin kuin sairaanhoitaja. Käsittämätön epäkohta. Kiristämistä jatketaan ennen kuin palkat on saatu hilattua Sannan kanssa samalle tasolle. Olemme kuitenkin sairaanhoitajia. Mitkään keskimääräistä paremmat palkat eivät meille riitä!

2400 brutto on mielestäsi keskimääräistä parempi palkka? Ok.

Tehyn ikiomilta sivuilta voimme kaikki lukea, että Tehyn jäsenistön keskuansio on 3309 e/kk. Suomalaisten palkansaajien keskuansio on alle 2900 e / kk. Eli hoitsut vetää keskimäärin yli 400 e/ kk enemmän kuin muut keskimäärin.

Olet varmaan löytänyt jotain vanhoja lukuja. Palkansaajien keskiansio on kylläkin 3291 e/kk, ja siinä on mukana osa-aikaiset. Kokoaikaisten keskiansio on 3653 e/kk. (Apu)

Vierailija
632/2351 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitsut sanoo itsensä irti ja alkavat keikkailla hoitsuina.

Mitä järkeä?

Millariikka nauraa partaansa 15 000 kuukausipalkalla

Vierailija
633/2351 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehyläisten joukkoirtisanoutuminen tulee kohdistumaan ensi vaiheessa erikoissairaanhoitoon ja superilaisten kotihoitoon. HS

Oikeasti? Minulla ei ole sydäntä jättää kaikista heikoimpia oman onnensa nojaan.

Hyvästi Super, ei tule ikävä, jää vain häpeä.

Sinne jää muutkin korkean työmoraalin omaavat. Ne irtisanoutuu, joilla on muutenkin asenteessa vikaa. Olen sitä mieltä että joukkoirtisanoutumiset tekisi alalle hyvää. Sieltä poistuisi kaikki työilmapiiriä myrkyttävät sarjasaikuttajat, jotka muutenkin on koko ajan ilkeilemässä, kaatamassa töitään muille ja valittamassa. Ne jää, jotka ovat hyviä työssään.

Tämä on muuten juuri päinvästoin. Ne hyvät, korkean työmoraalin hoitajat ovat niitä, jotka palavat loppuun ja joita vi*tuttaa, kun työtään ei voi, eikä ehdi tehdä niin hyvin kuin haluaisi. Ja sitten he saavat tarpeekseen ja lähtevät.

Minä olen hyvä työssäni. Mutta en ole palaamassa loppuun. En osallistu kuppikuntiin ja toisten haukkumisiin. En juokse tupakalla ja vietän aikaa asukkaiden kanssa.

Kauheasti ei kaikki minusta tykkää siksi, kun jupisevat, että hekin joutuvat näin tekemään.

Kiirettä ei ole, kun teen tehokkaasti työni, enkä lorvi kännykällä. Ammattitaitoakin on jo sen verran, että selvitään nopeasti uudetkin tilanteet.

Ei tulisi mieleenikään sanoa itseäni irti. Työnantajakin on huomannut työni ja saan henkilökohtaista lisää 170 euroa. Toki tätä en ole sanonut kenellekkään

Noin sen pitääkin mennä, että hyvin työnsä hoitaville maksetaan henkilökohtaista lisää.

Vierailija
634/2351 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehyläisten joukkoirtisanoutuminen tulee kohdistumaan ensi vaiheessa erikoissairaanhoitoon ja superilaisten kotihoitoon. HS

Oikeasti? Minulla ei ole sydäntä jättää kaikista heikoimpia oman onnensa nojaan.

Hyvästi Super, ei tule ikävä, jää vain häpeä.

Sinne jää muutkin korkean työmoraalin omaavat. Ne irtisanoutuu, joilla on muutenkin asenteessa vikaa. Olen sitä mieltä että joukkoirtisanoutumiset tekisi alalle hyvää. Sieltä poistuisi kaikki työilmapiiriä myrkyttävät sarjasaikuttajat, jotka muutenkin on koko ajan ilkeilemässä, kaatamassa töitään muille ja valittamassa. Ne jää, jotka ovat hyviä työssään.

Ei ne saikkusaikuttajat mihinkään poistu. Se systeemihän toimii heille jo nyt.

Vierailija
635/2351 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä?

Keikkailijalka ei ole lomia.

Vierailija
636/2351 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä muuta sano. Lisäksi sotketaan puuroja ja vellejä ja jotain kolmattakin mukaan kun ei oikein ole pitäviä perusteita vaatimuksille ja yhteiskunnan toiminnasta ei ole mitään ymmärrystä. Mutta aivan järjettömän tärkeinä vaaditaan ja vaaditaan. Tuntuu että tavoite on tienata eniten, jotta sillä tusinatutkinnolla pääsee pätemään ja jatkamaan tärkeänä oloa. Erotkaa vain kaikki lakkokenraalit. Ihan sama.

Vierailija
637/2351 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei me kaikki olla tuota mieltä. Tyytyväisiä kun hoitajia on, mutta olemme hiljaa ja teemme työmme. Nyt jo on ollut osan kanssa puhetta tänään töissä, että olisimme toivoneet, että sopimukseen olisi suostuttu ja tätä tilannetta ei olisi enää jatkettu

No älkää te irtisanoutuko. Noita ahneita änkyröitä ei kaipaa kukaan. Kuulemma siellä ei voi edes sanoa että sopimus olisi pitänyt ottaa, koska hyeenalauma käy kimppuun heti. Tuo ilmapiiri on btw se syy ettei kukaan halua olla hoitaja.

Vierailija
638/2351 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kunpa te surkeat hoitajat oikeasti joukkoirtisanoutuisitte.

En ole aikoihin hoidattanut itseäni kuin erittäin tarkkaan valituissa yksityisillä asemilla ja ulkomailla, suomalaiset hoitajat ovat suurelta osalta vain huono vitsi.

Vierailija
639/2351 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei ole palkkaus! Ongelma on se, että työntekijöitä on liian vähän minkä takia työtä on liian paljon ja hoitajat lähtevät. Palkano nosto ei auta siihen, että ihminen on liian väsynyt elämään elämäänsä. Ongelma on niin yksinkertainen.

Vierailija
640/2351 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä?

Keikkailemalla tienaa tuplasti sen mitä vakkarina. Vähemmällä vastuulla. Työpaikkansa ja vuoronsa voi valita. Lomaa voi pitää niin paljon kuin haluaa ja silloin kun haluaa. Että sitä järkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi