Pitkän työviikon tekijät joilla lapsia, oletteko välillä poissa töistä saadaksenne siivottua ja koska ette jaksa aina mennä töihin?
Myöntäkää totuus. Itse oon tähän asti ollut tunnollinen, mutta jaksaminen meneekin töistä selviämiseen.
Kommentit (67)
Meillä käy siivojat 4h/vko. Miks jättäisin tekemäytä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri on tuollainen. Häntä vihaavatkin kaikki.
Lusmuilu on luotaantyöntävä ominaisuus ihmisessä.
Jaa no mikäs on sinun elämäntilanteesi? Joku helppo vai?
Olen huolehtinut ehkäisystä jotta minusta ei tulisi toisten kustannuksella lusmuilevaa uhriutujaa.
Helppoa ei ole kellään, työt hoidetaan silti kuten kuuluu.
No höpönpöpön, sulla on selvästi niin helppoa moneen muuhun verrattuna että sulla ei ole varaa tuomita toisia kun elämäsi on niin helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tarkoitatko, että valehtelee saikkua vai että ottaa palkatonta SIIVOOMISTA varten? No joka tapauksessa en ole tehnyt kumpaakaan.
Onko kokemusta esim. täyttä työviikkoa tekevän köyhän yksinhuoltajan elämästä?
Hah nokitan! Minulla on kokemusta täyttä työviikkoa plus keikkatöitä tekevänä yh:na!
Arvaa mitä? Köyhyyteen auttaa se että menee sinne töihin. Kotonakin vähemmän sotkua kun kukaan ei ole siellä.
Paitsi jos lapsesi niin iso että voi olla yksin ja siinä tapauksessa katso peliin ja pohdi hetki mikä meni pieleen jos lapsi ei siivoa jälkiään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri on tuollainen. Häntä vihaavatkin kaikki.
Lusmuilu on luotaantyöntävä ominaisuus ihmisessä.
Jaa no mikäs on sinun elämäntilanteesi? Joku helppo vai?
Olen huolehtinut ehkäisystä jotta minusta ei tulisi toisten kustannuksella lusmuilevaa uhriutujaa.
Helppoa ei ole kellään, työt hoidetaan silti kuten kuuluu.
No höpönpöpön, sulla on selvästi niin helppoa moneen muuhun verrattuna että sulla ei ole varaa tuomita toisia kun elämäsi on niin helppoa.
Lusmun voi kuka tahansa tuomita koska tahansa, ja kuuluukin. Olet pohkasakkaa, turhake. Ja tuskin lapsistakaan mitään hyötyä tulee olemaan yhteiskunnalle, kun oppivat lusmumamman tavoille.
En jää kotiin turhaan, kotiinhan on kamala jäädä kahden erityislapsen kanssa. Viime torstaina lapsi alkoi oksentamaan ja sunnuntaina olinkin sitten hermoraunio kun olin 4vrk yksin lasten kanssa, vaikka tervehtyi tosi nopeaan ja kukaan muu ei sairastanut. Kyllä mun arki kotona on satakertaa kuormittavampaa kuin töissä. Melkein itkettää jos joutuu jäämään kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ovat välillä töistä pois sen takia koska he eivät jaksa tai heitä ei huvita mennä töihin. Joka muuta väittää, valehtelee.
Toi ei vaan ole totta, on paljon ihmisiä, jotka on mielummin työtään tekemässä kuin kotona.
Valehtelet.
No voi hehheh tälle ketjulle! XD Vi**n pellet luuletteko että on uskottavaa että Vauva-palstan täyttää Suomen kovimmat työnarkomaanit ja työnrakastajat, ennemmin kuin ty*ttömät syrjäytyneet peräka**arinpojat ja ihmisvihaajat??..
Yleensä vapaat menee näin!
http://www.xxxcrowlimg.com/en/image/f06ddb885d204dedf6b464a85120157c.jpg
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään. Ihan älytön ajatuskin. Joo, elämä on selviytymistä seuraavaan päivään. Aina väsyttää. Mutta sitä se on. Töissä on käytävä.
sinäkin olet ollut useamman kerran pois töistä vain sen takia koska et ole jaksanut mennä sinne.
Vierailija kirjoitti:
No voi hehheh tälle ketjulle! XD Vi**n pellet luuletteko että on uskottavaa että Vauva-palstan täyttää Suomen kovimmat työnarkomaanit ja työnrakastajat, ennemmin kuin ty*ttömät syrjäytyneet peräka**arinpojat ja ihmisvihaajat??..
Mitäs piilovittuilua toi oli? Et uskaltanu kirjoittaa koko sanoja! Hah hah hah!
Ei mennyt julkaisuun kun kirjoitin sanat oikein.
Minä olen ollut töistä pois vain jos olen ollut aamusta niin kännissä että en itsekään usko pysyväni autolla tiellä. Ja tätä on tapahtunut 12-vuoden aikana kaksi kertaa, ei siis paljon.
Ikinä en ole ollut poissa töistä sen takia, että sinne ei huvittaisi mennä, päin vastoin, olen ollut jopa sairaana töissä. Viimeksi koronaa sairastaessa tein töitä pari tunyia päivittäin, sen verran kun jaksoin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen lapseton mutta omat työkaverini harrastavat tätä omaa tai lasten "sairastelua" lähes tulkoon joka toinen viikko. Sitten on some täynnä kuvia "kotipäivän ihanasta auringosta" ja kuvia täysin terveenä leikkivistä lapsista ja kuvatekstit miten nyt ehti pestä talvivaatteet kaappiin ja käydä läpi kevät/kesävaatteet. Eli kotiin jäätiin viettämään vapaapäivää ja tekemään kotitöitä ja taas kerran kaikki kaatuu lapsettomien harteille. Näillä vapailla on koko ajan joku perhellinen, yleensä niin että ovat aina yhden viikon töissä ja sitten seuraavalla viikolla taas on otettava palkallista vapaata jota saa kun vaan ilmoittaa että lapsi kipeänä.
Hyvä tietää, että täällä on selvänäkijä paikalla, joka somekuvasta osaa sanoa lasten terveydentilan. Ei lapset ihan jossain perusflunssassa yleensä makaa koko ajan sängyssä kuten ei aikuisetkaan, mutta ei sairasta lasta silti voi päiväkotiin viedä. Miksi muuten aikuisen kotitöiden tekeminen olisi merkki valehtelusta, jos lapsi on se, joka on kipeänä?
No, ehkä näihin lapsettomien vihapostauksiin jotkut toiset lapsettomat uskoo...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tarkoitatko, että valehtelee saikkua vai että ottaa palkatonta SIIVOOMISTA varten? No joka tapauksessa en ole tehnyt kumpaakaan.
Onko kokemusta esim. täyttä työviikkoa tekevän köyhän yksinhuoltajan elämästä?
Hah nokitan! Minulla on kokemusta täyttä työviikkoa plus keikkatöitä tekevänä yh:na!
Arvaa mitä? Köyhyyteen auttaa se että menee sinne töihin. Kotonakin vähemmän sotkua kun kukaan ei ole siellä.
Paitsi jos lapsesi niin iso että voi olla yksin ja siinä tapauksessa katso peliin ja pohdi hetki mikä meni pieleen jos lapsi ei siivoa jälkiään.
En ole itse köyhä yksinhuoltaja, Se oli vain esimerkki yhdenlaista rankasta elämäntilanteesta. Jos lapsia on monta niin jo heidän lääkäri ja neuvola asioidensa hoitamiseen tarvitaan välillä vapaapäiviä että voi soitella lääkäreihin ja neuvoloihin ja jonottaa puhelimessa jne. On täysin älytöntä, että pienten lasten äideiltä vaaditaan yhtä pitkää työaikaa kuin muilta.
Töissähän on lomalla!
Kotonaoloa ennemmin välttelisin hehe.
En, mutta myönnän että joskus olen helpottunut kun lapsi on ollut kipeänä että pitänyt jäädä hänen kanssaan kotiin, ja on saanut tehtyä asioita joita muuten saa tehtyä ihan liian vähän. Kuten siivottua ja nukuttua.
En. Nipistän unista tai jätän nukkumatta kokonaan, jos kaikkea ei saa muuten tehtyä.
Mä otin ihan lomaa ehkä päivän kuussa kotitöihin kun lapset olivat päiväkodissa. Kävin siivoamisen ja kaupassakäynnin lisäksi ehkä lenkillä. Auttoi mua jaksamaan yksin kaikesta, lomapäiviä toki paloi ja päiväkodin tädit olisivat paheksuneet jos olisivat tienneet että lomailen vaikka lapset olivat hoidossa.
Kuinka monta tuntia palkkatyötä teet viikossa ja paljonko aikaa menee matkoihin? Normaali-ihmisen kotihommiin kuuluu muutakin kuin pikasiivous, esim. pyykkääminen, pyykkien ripustaminen ja kokkaaminen ja lastenhoito, jos lapsia on. Kaupassa käynti. Siihenkin menee paljon aikaa jos olet kotisi ainoa aikuinen jolla ei ole autoa.