Pitkän työviikon tekijät joilla lapsia, oletteko välillä poissa töistä saadaksenne siivottua ja koska ette jaksa aina mennä töihin?
Myöntäkää totuus. Itse oon tähän asti ollut tunnollinen, mutta jaksaminen meneekin töistä selviämiseen.
Kommentit (67)
Ap mikä on sun tekosyy siihen ettei puolisosi siivoa?
Ei tuollaisen takia olla pois töistä eikä siivoaminen kuulu vain yhdelle perheejäsenelle vaan se hoidetaan koko perheen voimin. Ei mene kuin pari tuntia.
Älä ole marttyyri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tarkoitatko, että valehtelee saikkua vai että ottaa palkatonta SIIVOOMISTA varten? No joka tapauksessa en ole tehnyt kumpaakaan.
Onko kokemusta esim. täyttä työviikkoa tekevän köyhän yksinhuoltajan elämästä?
Ei täysi työviikko ole mikään syy. Siivoomiseen ei monta tuntia viikossa mene.
Eikä köyhänä tartte pysyä. Vaihtoehtojakin on.
Turha uhriutua
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ovat välillä töistä pois sen takia koska he eivät jaksa tai heitä ei huvita mennä töihin. Joka muuta väittää, valehtelee.
Mun työstä on niin hankalaa olla pois töistä kipeänäkin, että todellakaan en huvikseen ole poissa. Jos joudun olemaan poissa, joudun itse perumaan sen päivän asiakkaat ja kuulemaan heidän valituksensa ja huutonsa. Sitten pitää tunkea ne asiakkaat jonnekin täpötäysien päivien sisään tai venyttää päiviä pitkiksi. Kalenteri on ihan sekaisin jo parin sairauslomapäivän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä ?
Teen päivittäin pikasiivoukseb, jossa menee aikaa n 15-30 min. Yleensä se 15 min.
Kerran kk teen isomman siivouksen. Tällä hetkellä siihen menee ehkä n 6-8 h.Tämä tarkoittaa meillä on aina siistiä.
Tykkään työstäni, esimieheni on tosi reilu ja työkaverit mukavia.
Kuinka monta tuntia palkkatyötä teet viikossa ja paljonko aikaa menee matkoihin? Normaali-ihmisen kotihommiin kuuluu muutakin kuin pikasiivous, esim. pyykkääminen, pyykkien ripustaminen ja kokkaaminen ja lastenhoito, jos lapsia on. Kaupassa käynti. Siihenkin menee paljon aikaa jos olet kotisi ainoa aikuinen jolla ei ole autoa.
Sä et vaan osaa. Ruoat voi tilata himaan ja pyykkikoneen pyöriesssä imuroida. Joka päivä ei tartte kokata, vaan samaa ruokaa voi hyvin syödä parina päivänä. Sun täydellisyyden tavoittelu ja se näinpitäätehdäkunainaonnäintehty-asenne vahingoittaa sua itseäsi.
Sen lisäksi muksut mukaan siivoamaan, se kuuluu niillekin.
Suorittajaäidit eivät tee hyvää muksuilleen. Perussiisti riittää eikä kämpän siivoamiseen menee kauan kun tietää mitä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ovat välillä töistä pois sen takia koska he eivät jaksa tai heitä ei huvita mennä töihin. Joka muuta väittää, valehtelee.
Toi ei vaan ole totta, on paljon ihmisiä, jotka on mielummin työtään tekemässä kuin kotona.
Valehtelet.
Ei kyllä lainaamasi kirjoittaja kirjoittaa ihan totta. Kato ihmiset aattelee asioista ei tavalla. Se että sä väität kirjoittajan valehtelevan kertoo vaan että et tajua että kaikki ei ajattele kuin sä. Itse tiedän ainakin kolme ihmistä jotka viihtyivät töissä kotia paremmin. Menivät töihin vaikka pää kainalossa.
eri
Nämä kotitöiden takia saikuttajat yms. taitavat olla töissä, joissa joku muu sitten tekee poissaolijan työt tai haetaan vuoroon lisää tekijöitä. Asiantuntija ne työt kasaantuvat ja yksikin ylimääräinen poissaolo kyllä tuntuu kun teet ne kaikki rästiin jääneet työt. Viikon lomaa varten teet niin ennen kuin jälkeen vähän pidempää päivää, että voit lomailla rauhassa. Joten ei tule mieleenkään olla pois huvikseen kotia siivoamassa. Hyvä kun joskus pystyy niitä tuntisaldoja pienentämään ja lähtemään aikaisemmin kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Ap mikä on sun tekosyy siihen ettei puolisosi siivoa?
Ei tuollaisen takia olla pois töistä eikä siivoaminen kuulu vain yhdelle perheejäsenelle vaan se hoidetaan koko perheen voimin. Ei mene kuin pari tuntia.Älä ole marttyyri
Ei kaikilla ole puolisoa. Ei nykyään voida olettaa ihmisille puolisoa. Varsinkaan nykymaailmassa, jossa miehet on usein niin itsekkäit että joko jättävät vaimonsa ilman oikeutettua syytä tai ovat niin hullujariitelijöitä ja aggressiivisia tyyppejä että vaimon on pakko erota ettei lasten tarvi kuunnella riitelyä. Tehdä tarvii paljon muutakin kuin siivota, kuten kierrellä kaupoissa lapsille ruokaa, vaatteita, tarvikkeita (esim. rattaita, ruokalappuja, polkupyöriä, potkulautoja, hintoja vertaillen useammassa kaupassa tietty) ja leluja, uimavarusteita...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi ei vaan ole totta, on paljon ihmisiä, jotka on mielummin työtään tekemässä kuin kotona.
Valehtelet.
Ei kyllä lainaamasi kirjoittaja kirjoittaa ihan totta. Kato ihmiset aattelee asioista ei tavalla. Se että sä väität kirjoittajan valehtelevan kertoo vaan että et tajua että kaikki ei ajattele kuin sä. Itse tiedän ainakin kolme ihmistä jotka viihtyivät töissä kotia paremmin. Menivät töihin vaikka pää kainalossa.
eri
No kyllähän tässäkin ketjussa jo moni on kirjoittanut niistä hirveistä työkavereista jotka heidän mielestään saikuttaa lasten ja siivoamisen ja nukkumisen takia.
Jos koet olevasi liian väsynyt etkä ole saanut edes siivottua, jää ihmeessä pois töistä. Työ ei ole elämän tärkein asia, etkä saa mitalia siitä jos et eläkeikään mennessä ole saikuttanut. Pidä huoli itsestäsi ja anna itsellesi armoa. Tältä palstalta tällaista ei kannata kysyä, täällä on katkeruutta ja pahaa oloa.
Wtf ei ole kyllä tullut mieleenkään. Ei joku siivoaminen nyt niin iso homma ole. Toki minulla on osallistuva puoliso, yksin olisi raskaampaa. Kaksi alle kouluikäistä lasta ja molemmat vanhemmat tekee täyttä työaikaa, minulla on myös pitkä työmatka. Raskasta on joskus, myönnetään.
Vierailija kirjoitti:
Jos koet olevasi liian väsynyt etkä ole saanut edes siivottua, jää ihmeessä pois töistä. Työ ei ole elämän tärkein asia, etkä saa mitalia siitä jos et eläkeikään mennessä ole saikuttanut. Pidä huoli itsestäsi ja anna itsellesi armoa. Tältä palstalta tällaista ei kannata kysyä, täällä on katkeruutta ja pahaa oloa.
Mikseivät nämä saikuttajamammat siivoa vapaa-ajalla, kuten normaalitkin ihmiset?
Vierailija kirjoitti:
Wtf ei ole kyllä tullut mieleenkään. Ei joku siivoaminen nyt niin iso homma ole. Toki minulla on osallistuva puoliso, yksin olisi raskaampaa. Kaksi alle kouluikäistä lasta ja molemmat vanhemmat tekee täyttä työaikaa, minulla on myös pitkä työmatka. Raskasta on joskus, myönnetään.
Siivoaminen todellakin on iso homma, jos on totaalisen uupunut tai vaikka masentunut.
Vierailija kirjoitti:
Nämä kotitöiden takia saikuttajat yms. taitavat olla töissä, joissa joku muu sitten tekee poissaolijan työt tai haetaan vuoroon lisää tekijöitä. Asiantuntija ne työt kasaantuvat ja yksikin ylimääräinen poissaolo kyllä tuntuu kun teet ne kaikki rästiin jääneet työt. Viikon lomaa varten teet niin ennen kuin jälkeen vähän pidempää päivää, että voit lomailla rauhassa. Joten ei tule mieleenkään olla pois huvikseen kotia siivoamassa. Hyvä kun joskus pystyy niitä tuntisaldoja pienentämään ja lähtemään aikaisemmin kotiin.
No näinpä, ja lisäksi työt on oikeastaan ihan kivaa vastapainoa kotiarjelle. Ennemmin teen töitä ja pystyn vaikka vähän maksamaan palveluista kuin jään pois töistä siivotakseni...
Kyllä ne saikut on menneet ihan sairasteluun. Etenkin, kun asutaan täällä ikikylmässä pohjoisessa, niin pöpöjä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikseivät nämä saikuttajamammat siivoa vapaa-ajalla, kuten normaalitkin ihmiset?
Kaikki eivät ole "normaaleja", osa ei sairauden tai muun syyn takia pysty suorittamaan samassa tahdissa kuin "normaalit" ihmiset. Onneksi en itse joutunut kuuntelemaan tuollaista kun itse kärsin aikoinaan burnoutin outista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivoaminen todellakin on iso homma, jos on totaalisen uupunut tai vaikka masentunut.
No sen uskon. Mutta jos on niin uupunut ettei jaksa siivota niin ei siinä jotkut yksittäiset vapaat auta. Lääkärikäynnin paikka semmoinen.
Myönnän että olen saikuttanut ihan vaan etten jaksanut mennä töihin. Omalla ilmoituksella sai olla 3 päivää pois niin käytin noita aina silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät ole "normaaleja", osa ei sairauden tai muun syyn takia pysty suorittamaan samassa tahdissa kuin "normaalit" ihmiset. Onneksi en itse joutunut kuuntelemaan tuollaista kun itse kärsin aikoinaan burnoutin outista.
Sitten siihen sairauteen haetaan apua eikä maksateta omaa saamattomuutta muilla.
Hoidata se burniksesi saikella ja palaa sitten vasta töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tarkoitatko, että valehtelee saikkua vai että ottaa palkatonta SIIVOOMISTA varten? No joka tapauksessa en ole tehnyt kumpaakaan.
Onko kokemusta esim. täyttä työviikkoa tekevän köyhän yksinhuoltajan elämästä?
Hah nokitan! Minulla on kokemusta täyttä työviikkoa plus keikkatöitä tekevänä yh:na!
Arvaa mitä? Köyhyyteen auttaa se että menee sinne töihin. Kotonakin vähemmän sotkua kun kukaan ei ole siellä.
Paitsi jos lapsesi niin iso että voi olla yksin ja siinä tapauksessa katso peliin ja pohdi hetki mikä meni pieleen jos lapsi ei siivoa jälkiään.En ole itse köyhä yksinhuoltaja, Se oli vain esimerkki yhdenlaista rankasta elämäntilanteesta. Jos lapsia on monta niin jo heidän lääkäri ja neuvola asioidensa hoitamiseen tarvitaan välillä vapaapäiviä että voi soitella lääkäreihin ja neuvoloihin ja jonottaa puhelimessa jne. On täysin älytöntä, että pienten lasten äideiltä vaaditaan yhtä pitkää työaikaa kuin muilta.
Kyllähän työnantajan kanssa voi sopia lyhyemmästä työajasta, vaihtoehtoja löytyy vaikka kuinka. Annas kun arvaan; haluaisit kuitenkin palkan täyden työajan mukaan
Paras kai se on lusmuilla ja jäädä elämään yhteiskunnan tuilla, niin riittää aika etsiä sisustus halvalla kaikenmaailman kirppareilta ja lavoilta ja ehtii ja jaksaa pitää kotinsa kiiltävänä.