Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luulin että minulla ja miehellä ei ole raha-asioissa salaisuuksia mutta pankissa kävikin näin

Vierailija
10.05.2022 |

Olimme avaamassa tiliä parivuotiaalle lapsellemme kun virkailija olisi halunnut ottaa puheeksi meidän vanhempien raha-asiat. Hän kysyi että voiko näistä puhua vapaasti molempien kuullen. Mies vastasi hätäisesti: ei.

Olen nyt aika kummissani, meillä on yhteinen asuntolaina, yhteinen talous. Olen luullut ettemme salaile näissä asioissa. Palkkatulotkin on suunnilleen yhtä suuret, ei ole mitään elätettävä/elättäjä-asetelmaa.

Mitä tästä nyt pitäisi ajatella. Miksi te salaatte varallisuus- tai tulotietoja puolisolta?

Kommentit (716)

Vierailija
161/716 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% varmaa tietoa. Sun miehellä voi olla tavallista isompi omaisuus. Mun kaverilla on bitcoineja, mutta ei halua kertoa siitä naiselleen, koska haluaa elää sopivasti naisen siivellä eikä halua, että joutuu osallistumaan suuremmalla panoksella perheeseen, kun voi esittää köyhää. Ajaa vielä sellaisella tosi romulla autolla:D No mutta se mies on ainakin komea, jos ei muuta.

Vierailija
162/716 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pari tonnia säästettynä vuosien varrelta ennen mieheni tapaamista. Muutimme yhteen, ostimme talon, ja jäin työttömäksi. En halua käyttää noita rahoja elämiseeni/mme, vaan haluan pitää ne säästössä. Ihan samalla tavalla kuin ne säästyisivät jos asuisin yksin vuokrakämpässä, ja saisin tukia. Nyt minulle jää kuukaudessa reilu 500€, josta minun pitää maksaa vielä yhteistaloutta. Jos olisin työttömänä yksin  vuokrakodissa, niin minulla jäisi elämiseen vuokran ja muun jälkeen tuo 500€.

Mies tietää että minulla on vähän rahaa säästössä, mutta ei tiedä että noin "paljon".

En kerro siis siksi että en halua keskustelua asiasta joka on oma asiani, ja henkilökohtainen, vaikka tiedän että mieheni sanoisi että tottakai saa olla säästössä, niin en siltikään. Joskus voi tulla sellainen tilanne että sukset menee ristiin ja sitten voi alkaa tuo parisen tonniakin kiinnostamaan miestä eri tavalla.

Eli edellytätkö että mies elättää sua kuitenkin ja saat pidettyä omat säästösi?

Me olemme tässä tilanteessa kyllä ihan yhdessä. Eli mies edellyttää että en muuta nyt tästä yksin asumaan vuokralle, ja myy talonpuolikasta hänelle.

Miehen rahat = yhteinen asia

Omat rahat = mun henkilökohtainen asia

🤢🤮

Joillakin menee hyvin, ja parisuhde kukoistaa, mutta itsellä ei=🤢🤮  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/716 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööööö no itse olen saanut tarkan kasvatuksen rahaan liittyen ja näinpä en:

- halua puhua rahoistani

- anna kenenkään hyötyä rahoistani

- en jaa rahojani eli en suostu mihinkään yhteistileihin

Vierailija
164/716 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehesi ei halunnut sinun tietävän, ja etsit tiedot, loukkaat miestäsi. Sinua loukkasi se, että miehesi ei halunnut kertoa. Minusta kumppanuus perustuu luottamukseen, mutta myös vapauteen olla oma itsensä,

En muista kirjaa, mutta siinä suhde päättyi, koska nainen halusi uskoa aina pahaa. Jos luotat mieheesi muuten, eikö olisi tässäkin asiassa parasta luottaa ja kunnioittaa hänen tahtoaan. Rakkaus on pitkälti tahtotila.

Tajuatko nyt ollenkaan ristiriitaisuuttasi? Mieheltähän se luottamus kumppaniin puuttuu kun salailee.

Sinä, ja peukkujen määrästä päätellen moni muukin olette ilmeisesti tätä sakkia joka haluaa lukea puolison viestit, kytätä puhelimen ja tietokoneen käyttöä ja vaatia pitkiä selityksiä ketä juhlissa tai illanvietossa oli mukana.

Jos henkilö parisuhteessa hoitaa yhteiset raha-asiat kuten yhdessä on sovittu niin sillä toisella ei ole mitään asiaa urkkia asioita. Tuo on juuri sitä mikä tuhoaa parisuhteet. Oletetaan pahinta ja ollaan niin mustasukkaisia ja epäuskoisia kumppania kohtaan.

"Sillä täytyy olla jotain salattavaa!", tuo on huonoin perustelu ikinä millekään. Ihmiset nyt haluavat pitää joitain asioita yksityisinä, kuten se oma puhelin vaikka. En tule antamaan kumppanilleni pääsyä puhelimeeni vaikka siellä ei olekaan mitään salattavaa. Jos tuo on ongelma niin se parisuhde ei ole millään järkevällä pohjalla.

Vierailija
165/716 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on pari tonnia säästettynä vuosien varrelta ennen mieheni tapaamista. Muutimme yhteen, ostimme talon, ja jäin työttömäksi. En halua käyttää noita rahoja elämiseeni/mme, vaan haluan pitää ne säästössä. Ihan samalla tavalla kuin ne säästyisivät jos asuisin yksin vuokrakämpässä, ja saisin tukia. Nyt minulle jää kuukaudessa reilu 500€, josta minun pitää maksaa vielä yhteistaloutta. Jos olisin työttömänä yksin  vuokrakodissa, niin minulla jäisi elämiseen vuokran ja muun jälkeen tuo 500€.

Mies tietää että minulla on vähän rahaa säästössä, mutta ei tiedä että noin "paljon".

En kerro siis siksi että en halua keskustelua asiasta joka on oma asiani, ja henkilökohtainen, vaikka tiedän että mieheni sanoisi että tottakai saa olla säästössä, niin en siltikään. Joskus voi tulla sellainen tilanne että sukset menee ristiin ja sitten voi alkaa tuo parisen tonniakin kiinnostamaan miestä eri tavalla.

Me olemme tässä tilanteessa kyllä ihan yhdessä. Eli mies edellyttää että en muuta nyt tästä yksin asumaan vuokralle, ja myy talonpuolikasta hänelle.

Niinpä niin. Eli pidät omat säästösi ja mies saa kustantaa sun kustannukset. Onpa sikamaista. En tajua miten kehtaat.

Kauanko ajattelit että pari tonnia lämmittää jos sen työntää ruokaan ja sähkölaskuun? 

Kai se nyt on miehen ihan oma päätös ja asia jos hän ei halua ostaa talonpuolikasta minulta ja että muutan pois samasta taloudesta saadakseni enemmän rahaa.

Sinä et edes kerro miehelle todellista summaa mikä sulla on. Luulet ja oletat, että miehellä on velvollisuus laittaa omat rahat sinun elatukseen, mutta samalla pimittelet häneltä SINUN rahojasi. Miehen rahoilla voi huoletta elää, se ei sinua harmita.

Ja moni nainen täällä sinua puolustaa! Vaikka toisaalta ketjussa samalla haukutaan raha-asioitaan salailevat miehet. Kaksinaismoralismia jälleen kerran.

En enää ihmettele, miksi miehet haluavat omastaan pitää kiinni.

Vastaa nyt vain kysymykseen ;)

Kauanko ajattelit että pari tonnia lämmittää jos sen työntää ruokaan ja sähkölaskuun?

Sinulle on jo monesti kerrottu että miehelle asia on ok. Miksi noin harmittaa? 

Vierailija
166/716 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalatonta spekulaatiota koko ketju ja AP loukkaantuu nyt ihan tyhjästä. Ei sitä tiedä kukaan muu kuin se mies mitä siellä taustalla on. Velkoja? Mittavaa varallisuutta? Lainoja? Ylimääräinen tili jotain varten? Vai onko vaan periaatteellinen "ei", koska menivät avaamaan tiliä raha-asioiden yksityiskohtaisen ruotimisen sijaan? Ei voi tietää eikä tuosta kannata vetää vielä mitään johtopäätöksiä. Jos se AP:ta vaivaa niin voihan mieheltä kysyä, mutta imo raha hommat on sen verran yksityistä aluetta, että vastaukseen pitää sit vaan tyytyä eikä urkkia loputtomasti.

Vierailija
167/716 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööööö no itse olen saanut tarkan kasvatuksen rahaan liittyen ja näinpä en:

- halua puhua rahoistani

- anna kenenkään hyötyä rahoistani

- en jaa rahojani eli en suostu mihinkään yhteistileihin

Oletko mies vai nainen? Minä naisena sanoin, etten kerro miehelle omistuksistani, sain negatiivista arvostelua. En kyllä maininnut, että mies on todennäköisesti varakkaampi. 

Vierailija
168/716 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä niin. Eli pidät omat säästösi ja mies saa kustantaa sun kustannukset. Onpa sikamaista. En tajua miten kehtaat.

Kai se nyt on miehen ihan oma päätös ja asia jos hän ei halua ostaa talonpuolikasta minulta ja että muutan pois samasta taloudesta saadakseni enemmän rahaa.

Sinä et edes kerro miehelle todellista summaa mikä sulla on. Luulet ja oletat, että miehellä on velvollisuus laittaa omat rahat sinun elatukseen, mutta samalla pimittelet häneltä SINUN rahojasi. Miehen rahoilla voi huoletta elää, se ei sinua harmita.

Ja moni nainen täällä sinua puolustaa! Vaikka toisaalta ketjussa samalla haukutaan raha-asioitaan salailevat miehet. Kaksinaismoralismia jälleen kerran.

Riippuu vuokrasta/lainalyhennyksestä, mutta pari tonnia riittää käytännössä kuukaudeksi tai venyttämällä ehkä kahdeksi.

-eri

Vierailija
169/716 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyikkö mieheltä miksi se vastasi ei? Että onko sillä joku säästötili kenties? Vai velkaa?

En ole kysynyt vielä. Olen jotenkin niin hämmentynyt asiasta, loukkaantunutkin, että pitää sulatella. Pelkään että mies keksii jonkun hätävalheen, eikä ole rehellinen.

Ap

tehän asutte samassa taloudessa? säkö et pääse käsiksi sen pankkitunnuksiin?

jos et halua tuota tehdä, niin kysy siltä ja kun se on kertonut versionsa, niin sano, että loggaantuu pankkiin niin tarkistetaan.

Millainen ihminen ehdottaa toista pääsemään käsiksi toisen ihmisen pankkitunnuksiin? Kyseessä on ymmärtääkseni rikos. Ja ainakin itselläni pankkitililleni pääsy tapahtuu mobiilitunnistautumisen kautta ja puhelimeni on, tottakai, salasanan takana kuten kaikki muutkin laitteet. Myöskään se tunnus, mikä tarvitaan Nordeaan kirjautuessa (7 numeroa, muistaakseni) ei ole missään nähtävissä. Se on kyllä vanhassa kalenterissani siltä varalta, että itselle tulee oikosulku, mutta ulkopuoliselle olisi kyllä aika mahdoton työ käydä läpi kaikki kalenterini ja osata sieltä tulkita, että mikä on pankkitunnukseni.

Ja jälkimmäinen ehdotuksesi on digitaalista väkivaltaa.

Vierailija
170/716 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vuokrasta/lainalyhennyksestä, mutta pari tonnia riittää käytännössä kuukaudeksi tai venyttämällä ehkä kahdeksi.

-eri

Niinpä. Ei lämmitä kuin muutaman hetken. Tosi kannattavaa olisi käyttää sukanvarsirahat normaalielämiseen kun muutenkin pärjää.

Vierailija
171/716 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaisuus ja varallisuus kannattaa pitää vain omana. Jos nainen ei sitä hyväksy niin nainen vaihtoon. Tässä yhteiskunnassa kaikille eläminen on yhtä kallista ja kaikilla on samanlainen mahdollisuus opiskella ja työllistyä. Jos itse laiskottelee ja haluaa päästä mahdollisimman helpolla niin se on ihan oma vika eikä se oikeuta vaatimaan muiden tienaamaa varallisuutta

Paitsi että usein se on vaimo joka on yhteisen lapsen takia pois töistä vuoden pari ja joutuu uhraamaan usein uransa.

Ja entäpä jos toinen ottaa salaa velkaa? Toinen säästää salaa. Erossa sitten tasataan.

Yleensä se on nainen kenelle iskee vauvakuume jonka jälkeen se vauva on pakko saada vaikka mies ei sitä edes haluaisi. Jos toinen on säästäväinen ja toinen tuhlaileva niin säästäväisellä ei ole mitään velvollisuutta luovuttaa säästöjään tuhlaajan tuhlattavaksi.

Miehet, nuo oman elämänsä objektit. Lapsetkin heille syntyvät heidän haluamattaan.

Ai että normaalit miehet tuntisivat taas myötähäpeää, kun lukisivat tuon kommentin.

Vierailija
172/716 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni hommas oman "salaisen" tilin, josta ei minulle tietoja heru, vaikka kaikki on yhteistä talot ja tavarat sekä toisten käyttötileille on molemmilla oikeus. Alkoi tympii sellainen salailu, joten tein itselle samanlaisen tilin ja sinne menee omat kirppismyynnistä tulleet rahat. Tuli pahasti särö luottamukseen, joten seuraan myös miten mies tilejämme käyttää.

Mies ei suostu ymmärtämään mitä hän on väärin tehnyt, mutta ei halua myöskään tiliotteita salatililtään näyttämään.

Vierailija
173/716 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaisuus ja varallisuus kannattaa pitää vain omana. Jos nainen ei sitä hyväksy niin nainen vaihtoon. Tässä yhteiskunnassa kaikille eläminen on yhtä kallista ja kaikilla on samanlainen mahdollisuus opiskella ja työllistyä. Jos itse laiskottelee ja haluaa päästä mahdollisimman helpolla niin se on ihan oma vika eikä se oikeuta vaatimaan muiden tienaamaa varallisuutta

Paitsi että usein se on vaimo joka on yhteisen lapsen takia pois töistä vuoden pari ja joutuu uhraamaan usein uransa.

Ja entäpä jos toinen ottaa salaa velkaa? Toinen säästää salaa. Erossa sitten tasataan.

Yleensä se on nainen kenelle iskee vauvakuume jonka jälkeen se vauva on pakko saada vaikka mies ei sitä edes haluaisi. Jos toinen on säästäväinen ja toinen tuhlaileva niin säästäväisellä ei ole mitään velvollisuutta luovuttaa säästöjään tuhlaajan tuhlattavaksi.

Miehet, nuo oman elämänsä objektit. Lapsetkin heille syntyvät heidän haluamattaan.

Ai että normaalit miehet tuntisivat taas myötähäpeää, kun lukisivat tuon kommentin.

Normaaliksi minua on haukuttu ja luin tuon mutta en tunne myötähäpeää?

Vierailija
174/716 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen monia joiden työstä tulevat lisät menee eri tilille, kun varsinainen palkka.

Tällä rahalla tehdään sitten omia juttuja, korjaillaan venettä, moottoripyörää, käydään lounaan yhteydessä kaljalla.

Ilmeisesti kotona ollaan tarkkoja rahankäytöstä ja napinaa tulee sitten kun vaimot katsovat tiliotteita.

Et tunne ketään, kunhan tyhjää jauhat. Ei samasta työpaikasta maksateta palkkaa eriteltynä peruspalkka ja lisät eri tileille. Miten luulit sen edes olevan mahdollista, kun nämä lasketaan siihen samaan kuukausipalkan tilinauhaan 99% tapauksista? Taidat olla joku kelan sosiaalituilla elävä, kun et edes perusasioita ymmärrä.

Meillä on palkkaohjelmassa 2 eri tilivaihtoehtoa ja esim. matkakorvaukset voi ohjata eri tilille. Samoin kokouspalkkiot ja esim. päivystyskorvaukset. Olen siis palkanlaskija ja tiedän tämän 100 % varmasti. 

Vierailija
175/716 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni hommas oman "salaisen" tilin, josta ei minulle tietoja heru, vaikka kaikki on yhteistä talot ja tavarat sekä toisten käyttötileille on molemmilla oikeus. Alkoi tympii sellainen salailu, joten tein itselle samanlaisen tilin ja sinne menee omat kirppismyynnistä tulleet rahat. Tuli pahasti särö luottamukseen, joten seuraan myös miten mies tilejämme käyttää.

Mies ei suostu ymmärtämään mitä hän on väärin tehnyt, mutta ei halua myöskään tiliotteita salatililtään näyttämään.

Eikös tue että itse teet ihan samaa niin kerro voin sen että hyväksyt tilanteen. Vai onko tämäkin niitä sukupuoli asioita joissa miehet eivät ole oikeutettu tekemään samoja asioita kuin nainen?

Vierailija
176/716 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalit ihmiset eivät tunne häpeää toisten teoista tai sanoista.

Ketjun aiheeseen: ei jumalauta kuinka sekaisin te paranoidit mammat olette! Jatkakaa ihmeessä spekulointejanne, niin saadaan lisää viihdettä. :D

Vierailija
177/716 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halusi päästä sieltä pois mahdollisimman pian jaarittelematta turhia raha-asioista. Jos olisi mennyt vastaamaan kyllä, niin olisitte saaneet kuulla kauan kaiken maailman sijoittamis/laina/säästämisjuttuja.

He menivät sinne nimenomaan kuulemaan sijoitus- ja säästämisjuttuja. Tuskin parivuotaalle vielä käyttötiliä oltiin ottamassa.

Nyt spekulointi karkaa hieman. Kyllä minäkin olen 2-vuotiaalle tilin avannut, mutta eipä kiinnostanut kuulla pätkääkään mitään ylimääräistä.

Enpä jaksa tätä enempää, provo tämä on kuten tuossa jo epäiltiin.

Jaksoit kuitenkin tulla provoa huutelemaan.

Vierailija
178/716 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Niinpä. Ei lämmitä kuin muutaman hetken. Tosi kannattavaa olisi käyttää sukanvarsirahat normaalielämiseen kun muutenkin pärjää.

Kyse onkin siittä että aloittaja ei pärjää ellei mies maksa hänen osuutta kun totuus olisi että nainen pystyisi maksamaan kyllä mutta ei halua ja miehen on pakko maksaa. Eihän yksikään nainen suostu maksamaan miehen menoja että mies voisi pitää itse säästönsä

Vierailija
179/716 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole vain sun asiasi todellakaan. Sinä voisit osallistua enemmänkin, mutta valitset epärehellisen, puolisosi taloudellisen hyväksikäytön.

Höpsistä. Kaikilla tulisi olla säästöjä jonkin verran. tottakai oma selusta tulee turvata aina. Tuohan kirjoittaa että asia on miehelle ok.

Hän salailee säästöjen määrää. Miksi ihmeessä? Ja hyötyy taloudellisesti toisesta.

Lisäksi sanoo, et säästöt ovat hänen henkilökohtainen asia.

Hänen elintaso ja elinkustannukset on kuitenkin hänen mukaan yhteinen asia ("me ollaan tässä yhdessä...")

Onhan tuossa miehelläkin mahdollisuus säästää muutama tonni. Sen kun pienentää omia menojaan ja laittaa summan säästöön, niinhän hänen puolisonsakin on tehnyt.

Miehellä on myös säästöjä, se lukee tuolla.

Siinä ei ole kyse yleensä muutamista tonneista, vaan kymppitonneista ja jopa sadoistatuhansista euroista,

Vierailija
180/716 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehesi ei halunnut sinun tietävän, ja etsit tiedot, loukkaat miestäsi. Sinua loukkasi se, että miehesi ei halunnut kertoa. Minusta kumppanuus perustuu luottamukseen, mutta myös vapauteen olla oma itsensä,

En muista kirjaa, mutta siinä suhde päättyi, koska nainen halusi uskoa aina pahaa. Jos luotat mieheesi muuten, eikö olisi tässäkin asiassa parasta luottaa ja kunnioittaa hänen tahtoaan. Rakkaus on pitkälti tahtotila.

Ai silloinkin pitää luottaa, kun toinen on vilpillinen esim raha-asioissa ja elätettävänä on yhteinen perhe ja talolainat hoidettava.

Jos ap:n mies huolehtii oman osuutensa perheen kuluista ja vilpillisyydestä ei ole mitään muuta tietoa kuin kysymys, voiko raha-asioista keskustella niin kyllä. 

Ehkä meidän tilanteemme poikkeaa siinä mielessä, että meillä on velaton koti ja kummallakin varallisuutta, mutta miksi raha-asiat olisivat yhteistä tietoa. 

Näitä yhteislainojakaan en ymmärrä. 'Kuvitellaan' tilanne, että pariskunta hankkii/rakentaa yhteisen kodin. Toisella on sijoittaa oma osuutensa riihikuivana ja toinen tarvitsee lainaa, kuka idiootti ottaisi yhteislainan. Ja miksi heidän pitäisi tietää toistensa taloudellinen tilanne?

No koska se asunto, koti, on lainan takuuna. Näin ollen jos toinen jättää osuutensa maksamatta, ollaan äkkiä siinä tilanteessa että toinen puolisko neuvottelee pankin kanssa mitä kodille tehdään, vaikka omat asiansa olisi paikalleen hoitanut. Kaivaako kuvetta, ottaako lisälainaa, vai millä ihmeellä lyhennykset korvataan. Vai tuleeko suoraan muutto yllättäen. Itse haluan avoimuutta asioissa jotka koskettavat myös omaa elämää. Jos on omat kämpät tmv. niin ihan sama sitten tietysti.

Kuullut melko ikävistä yllätyksistä, jossa toisen raha-asioista tulee toisen stressi, jos yhteisiä afaareja on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan