Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytätkö vaatteet loppuun asti eli vasta kun tulee tarpeeksi reikiä heität pois?

Vierailija
07.05.2022 |

Just heitin reikäset pikkarit pois. Nyt vielä jalassa toiset reikäset pikkarit, käytän viel kerran ja sit heitän pois. Reikäsiä sukkia käytössä myös, kun reikiä tulee vielä enemmän niin vasta sit heitän pois

Kommentit (508)

Vierailija
81/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän loppuun. Olen melko köyhä, mutta en myöskään tykkää turhasta saastuttamisesta.

Vierailija
82/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan vain 2 vaate kokonaisuutta kun toiset on päällä pesen toiset taas valmiiksi. On näissä reikiä ja kulumaa mutta mitäpä siitä. Olen hyvin varakas ja huomasin nuorempana että kun ihmiset näkevät vaurautesi alkaa seläntakana jauhanta. Nyt näytän lähinnä todella köyhältä ja saan elellä iloisena. Uusille tutuille ja ystäville en edes paljasta yli 10 miljoonan omaisuuttani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin käytän vaatteita töissä siistinä. Kun eivät enää ole tarpeeksi siistejä työvaatteiksi, ne muuttuvat koti/mökkivaatteiksi. Käytetään kunnes ovat liian risoja päällä pidettäviksi. Sen jälkeen siirtyvät räteiksi, jos ovat sellaista kangasta, joka siihen sopii. 

Kelpuutatko räteiksi myös alushousut, joissa menkkatahroja ja kellastumaa haaraosassa?

Ei minulla ole sellaisia. Menkkoja ei ole ollut vuosiin ja pidän alapään terveenä niin ei haaraosa kellastu vuodoista. 

Myös terveen alapään vuodot ja pissa voivat kellastuttaa vaaleat alushousut

Siis mitä teiltä sieltä toosasta vuotaa, jos se kellastuttaa alushousut pysyvästi? En osaa kuvitella. En myöskään itse pissaa housuun, ja vaikka niin kävisi, housut menisi heti pyykkiin niin ettei niihin ehtisi pinttyä yhtään mitään.

Valkovuoto on erittäin hapanta ja sillä on sellainen koostumus, että se kykenee valaisemaan vähän tekstiilejä.

Vierailija
84/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin käytän vaatteita töissä siistinä. Kun eivät enää ole tarpeeksi siistejä työvaatteiksi, ne muuttuvat koti/mökkivaatteiksi. Käytetään kunnes ovat liian risoja päällä pidettäviksi. Sen jälkeen siirtyvät räteiksi, jos ovat sellaista kangasta, joka siihen sopii. 

Kelpuutatko räteiksi myös alushousut, joissa menkkatahroja ja kellastumaa haaraosassa?

Ei minulla ole sellaisia. Menkkoja ei ole ollut vuosiin ja pidän alapään terveenä niin ei haaraosa kellastu vuodoista. 

Siis mitä teiltä sieltä toosasta vuotaa, jos se kellastuttaa alushousut pysyvästi? En osaa kuvitella. En myöskään itse pissaa housuun, ja vaikka niin kävisi, housut menisi heti pyykkiin niin ettei niihin ehtisi pinttyä yhtään mitään.

Valkovuoto on erittäin hapanta ja sillä on sellainen koostumus, että se kykenee valaisemaan vähän tekstiilejä.

Ihana typo :D

Vierailija
85/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän kaikkia tekstiilejä koko elin iän ajan. Kaikki vaatteet joudun muutenkin parantelemaan uutena, koska niissä on jotain vikaa tai puutteita. Esim takki ilman povitaskua ei käy, joten ompelen siihen vetoketjullisen povitaskun. Kaikki housut joudun kaventamaan alhaalta, hanskoihin lisään varret. Vanhoista kauniista neuleista teen pipoja. Sukat siksakkaan tai parsin.

Vanhoista revenneistä lakanoista teen ehjistä kohdista pyyhkeitä. Saumat revin narun pätkiksi. Ompelukone on ruokapöydällä kesät talvet, koska ompelen päivittäin.

Miesten paidan kaulukset käännän, jolloin paidat ovat kuin uusia. Rispaantuneet hihansuut korjaan.

Ihailen sua! Olisinpa itsekin noin hyvä ompelija.

Vierailija
86/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten. Ja kun sukkaan/pikkareihin/paitaan tulee reikä niin siitä tulee pesurätti ja vasta sitten menee roskiin. Rinsikatyleensä väljähtävät ja niitä on sitten ikävä pitää päällä vaikkei ole reikiä tai muuten ole rikki. Rikkinäisiä vaatteita enkäytä kuin kotona, en edes alusvaatteita.. Vaatteet joihin tylsistyn, siirrän ulkotyö/mökkivaatteiksi jne.

Vierailija
87/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihana typo :D

No niin, sellainen valaistuminen sitten tänään 🤣🤣

Vierailija
88/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reikäiset alusvaatteet ja sukat menee roskiin. Muita vaatteita korjaan/korjautan jos on muuten hyväkuntoinen. Kulahtaneet ja nukkaantuneet siirtyy työvaatteiksi.

Vierailija
89/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vaatteet aika tavalla loppuun, mutta rikkinäiset tai pysyvästi tahraiset menevät ensin räteiksi, jos kangas on sopivaa, ja sitten roskiin. Hyvin harvoin näin tapahtuu. Ehkä kerran tai kaksi vuodessa, jos sitäkään.

Kierrätykseen menee vain hyväkuntoiset, puhtaat ja täysin ehjät.

Sukkiin, jos tulee reikä, menevät roskiin. Yleensä ne on jo silloin niin kuluneita muutenkin.

Mä ostan nykyisin todella harvoin vaatteita ja yleensä silloinkin kirppikseltä. Olen ostanut aina laadukkaita ja klassisia vaatteita, joten ne kestää myös aikaa.

Vierailija
90/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todellakin ehjien ja siistien vaatteiden arvoinen.

Maailmanpelastushysteerikot tehkööt mitä lystäävät räteillään - minä heitän roskiin kaiken, mikä ei vastaa käsitystäni itsestäni.

Vierailija
91/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkien parsimista ihmettelen. Meillä ainakin sukkiin tulee ihan kunnon reikä kohdalle, joka on käytössä pikkuhiljaa ohentunut. Miten sellaisen saisi siististi parsittua, sen kankaanhan joutuu kuromaan kiinni ihan väärin. Eri asia joku housuun tullut palkeenkieli, jonka parhaassa tapauksessa saa melko siististi umpeen. Ja eikö se parsimiskohta paina jalkapohjassa pahasti.

Toinen kummallinen asia on mustan alushousun vaalentuminen haaroista. Ei ole kyllä mulla tapahtunut ikinä ja käytän pelkkiä mustia alusvaatteita.

Vierailija
92/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein pari vuotta sitten inventaarion vaatekaappiin ja kaikki epämieluisat, väärän kokoiset tai tyyliset vaatteet lähti kiertoon. Jäljellä olevia olen käyttänyt runsaasti ja kaikki on enemmän tai vähemmän reikäisiä. Pari siistiä vaatekerrastoa on vierailuja tms varten. Uusia vaatteita hommaan sitten kun palaan hoitovapaalta töihin, nyt käytän hyvällä omalla tunnolla näitä vanhoja pois. Ovat lähes kaikki vielä kirpparilta ostettu ja kun on liikaa reikiä menevät siivousräteiksi.

Vierailija
93/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenikään edes tarjota kenellekään kuluneita vaatteita/kenkiä.

Jos kaapissa on jotain todella hyväkuntoista ja siistiä, jota en käytä, annan jollekulle, mutta myymään en ala sen enempää tavaroita, huonekaluja kuin vaatteitakaan. Kiva vain, jos niistä on iloa saajalle.

Vierailija
94/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukkien parsimista ihmettelen. Meillä ainakin sukkiin tulee ihan kunnon reikä kohdalle, joka on käytössä pikkuhiljaa ohentunut. Miten sellaisen saisi siististi parsittua, sen kankaanhan joutuu kuromaan kiinni ihan väärin. Eri asia joku housuun tullut palkeenkieli, jonka parhaassa tapauksessa saa melko siististi umpeen. Ja eikö se parsimiskohta paina jalkapohjassa pahasti.

Toinen kummallinen asia on mustan alushousun vaalentuminen haaroista. Ei ole kyllä mulla tapahtunut ikinä ja käytän pelkkiä mustia alusvaatteita.

Parsiessa ei kurota reikää kiinni, vaan reiän kohdalle pujotellaan eri tekniikoilla 'uusi kangas'. Joissakin tekniikoissa voidaan kiinnittää vaikkapa poikkeavan värinen kangas reiän peittämiseksi. 

Vierailija
95/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

T-paidat ym ei kyllä kelpaa edes räteiksi; materiaali vaan ei toimi siihen tarkoitukseen.

Vanhat froteepyyhkeet käytän likaisempiin hommiin kertakäyttörätteinä, niin tulee uusittua nekin samalla.

Vierailija
96/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkovuotoa, menkkljen jälkeen rusehtavaa jämävuotoa

Ja HIKEÄ nivusista lenkin jälkeen.

Vierailija
97/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea on kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä pitikin miettiä, miten pikkarit olivat vaalenneet takaa kuminauhan vierestä:)

Vierailija
98/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Slogit kyllä reikiintyvät jo 10 pesun jälkeen. Aivan onnetonta laatua nykyään.

Jeps! Mulla tulee reiät sloggeihin ylös sivulle ihan siitä, että vedän pikkarit ylös. Sormet menee läpi kankaasta. Tai se kangas vaan repeää. Eikä tarvi edes 10 pesua.

Aivan ala-arvoista laatua.

Ei kannata enää ostaa huonoksi todettua uudestaan.

Tämä on totta, mutta harmikseni en ole löytänyt ihon värisille sloggi longeille vertaansa vetävää tuotetta; mainiot ohkasempien vaatteiden alla, eivätkä kesäläkään hiosta, kun ovat puuvillaa ja voi pestä kunnon lämpötiloissa.

Vierailija
99/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reikäiset alusvaatteet ja sukat menee roskiin. Muita vaatteita korjaan/korjautan jos on muuten hyväkuntoinen. Kulahtaneet ja nukkaantuneet siirtyy työvaatteiksi.

Reikäinenkin sukka on hyvä siivousrätti kun sen laittaa käteen ja siihen suihkuttaa suihkepullosta vettä, jossa on puoli teelusikallista tiskiainetta/spraypullo.

Vierailija
100/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea on kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä pitikin miettiä, miten pikkarit olivat vaalenneet takaa kuminauhan vierestä:)

Hiki.