Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytätkö vaatteet loppuun asti eli vasta kun tulee tarpeeksi reikiä heität pois?

Vierailija
07.05.2022 |

Just heitin reikäset pikkarit pois. Nyt vielä jalassa toiset reikäset pikkarit, käytän viel kerran ja sit heitän pois. Reikäsiä sukkia käytössä myös, kun reikiä tulee vielä enemmän niin vasta sit heitän pois

Kommentit (508)

Vierailija
41/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten käytän vaatteita niin kauan että ne on niin kuluneet ettei viitsi enää kirpparille viedä. Yleensä kulahtaneiden vaatteiden kanssa odotan että tulee reikä että saa heittää pois, siihen asti käytän kotona jos ei kehtaa enää ihmisten ilmoilla pitää. Jos kangas on sopiva, leikkaan pieniä paloja joita voi käyttää talouspaperin asemesta ja kertakäyttöisinä siivousliinoina. Jos on muuten hyväkuntoinen vaate, johon tulee yksittäinen reikä, paikkaan sen. Hutiostokset ja liian isoiksi tai pieniksi jääneet myyn kirpparilla tai lahjoitan, ei koskaan roskiin, jos ovat hyväkuntoisia vielä.

Vierailija
42/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sananlaskun sanoin: "Joll` ei oo riihirimputinta, sill`  ei oo kirkkokimputinta." Eli parempiin tilaisuuksiin uudempaa ja ehjää, kotona käytän kuluneet ja pahemman näköiset vaatteet. Sukat ja alusvaatteet parsin,

ihmettelen kun aikuiset pojat eivät kuulemma viitsi sukkiaankaan parsia. Sinkkuna kun asun, ei ole kotona ulkonäöllä väliä.

Ja minäkin käytän rätteinä loppuun pehmeät trikoovaatteet. Ympäristö kiittää, ja minun kukkaroni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vain ehjiä ja siistejä vaatteita, siitä en tingi. Korjaan vaatteet itse tai jos loppuun kuluneita niin laitan räteiksi. Jos kyllästyn johonkin niin yritän saada myytyä ja itsekin ostan käytettyjä.

Vierailija
44/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän reikäisiäkin, jos reiät eivät ole kovin näkyvällä paikalla tai haaroissa. Korjaan, kun ennätän, sukatkin.

Vierailija
45/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitän vaatteita pois jo ennen reikiintymistä, jos ovat kulahtaneita tai olen niihin kyllästynyt.

Silloin ne kuuluu viedä kirpparille tai muuten kierrättää.

No ei todellakaan kuulu viedä kirpparille kulahtaneita lumppuja. 

Mutta kyllästyneet voi🙃

Vierailija
46/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tule käytettyä, mutta roskiinkaan en heitä.

Kyllä minulla on  tapana  pistää sivuun ne vaatteet joita en enää syystä tai toisesta halua pitää, ja antaa kierrätykseen. Ostan aina laadukasta, en mitään rättiä niin että ihan hyvää tavaraa lähtee eteenpäin.

Alusvaatteita en tietenkään kierrätä, ne pidänkin tarkempaan vaikka olisi hieman reikäisiäkin. Niitä kun en missään esittele, lääkärikäynteihin yms. on olemassa sitten paremmat joita ei joka päivä käytetä.

Vierailija
47/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vaatteeseen tulee reikiä, se jää pois käytöstä. Korkeintaan joku supermukava iso t-paita tai college voi saada vähän armoa. Ja villasukkia voi parsia, mutta liikaa paikatuista sukista tulee jalkoihin kovettumia.

Vierailija
48/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin käytän vaatteita töissä siistinä. Kun eivät enää ole tarpeeksi siistejä työvaatteiksi, ne muuttuvat koti/mökkivaatteiksi. Käytetään kunnes ovat liian risoja päällä pidettäviksi. Sen jälkeen siirtyvät räteiksi, jos ovat sellaista kangasta, joka siihen sopii. 

Kelpuutatko räteiksi myös alushousut, joissa menkkatahroja ja kellastumaa haaraosassa?

Ei minulla ole sellaisia. Menkkoja ei ole ollut vuosiin ja pidän alapään terveenä niin ei haaraosa kellastu vuodoista. 

Vuoto tulee terveestä alapäästä, happamuus tappaa bakteereja.

Vierailija
49/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin käytän vaatteita töissä siistinä. Kun eivät enää ole tarpeeksi siistejä työvaatteiksi, ne muuttuvat koti/mökkivaatteiksi. Käytetään kunnes ovat liian risoja päällä pidettäviksi. Sen jälkeen siirtyvät räteiksi, jos ovat sellaista kangasta, joka siihen sopii. 

Kelpuutatko räteiksi myös alushousut, joissa menkkatahroja ja kellastumaa haaraosassa?

Ei minulla ole sellaisia. Menkkoja ei ole ollut vuosiin ja pidän alapään terveenä niin ei haaraosa kellastu vuodoista. 

Myös terveen alapään vuodot ja pissa voivat kellastuttaa vaaleat alushousut

Justhan tästä oli jossain iltalehdistössä kysytty oikein asiantuntijalta, että miksi mustien alushousujen haaraosa vaalenee ennen muuta vaatetta. Kuulemma johtuu ihan sen terveen alapään ph-arvoista.

Vierailija
50/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sananlaskun sanoin: "Joll` ei oo riihirimputinta, sill`  ei oo kirkkokimputinta." Eli parempiin tilaisuuksiin uudempaa ja ehjää, kotona käytän kuluneet ja pahemman näköiset vaatteet. Sukat ja alusvaatteet parsin,

ihmettelen kun aikuiset pojat eivät kuulemma viitsi sukkiaankaan parsia. Sinkkuna kun asun, ei ole kotona ulkonäöllä väliä.

Ja minäkin käytän rätteinä loppuun pehmeät trikoovaatteet. Ympäristö kiittää, ja minun kukkaroni.

Mä en ole eläissäni parsinut yksiäkään sukkia, en omia, enkä lasten. Roskiin ne lentää ja kaupasta uudet tilalle N59

Vierailija
51/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitän vaatteita pois jo ennen reikiintymistä, jos ovat kulahtaneita tai olen niihin kyllästynyt.

Silloin ne kuuluu viedä kirpparille tai muuten kierrättää.

No ei todellakaan kuulu viedä kirpparille kulahtaneita lumppuja. 

Mutta kyllästyneet voi🙃

En jaksa vaivautua. Helpommalla pääsen, kun laitan roskiin.

Vierailija
52/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään siivous-, maalaus- ym. rätteinä loppuunsa kulutetut paidat, housut, sukat. Sitten vasta heitetään jätteisiin.

Vierailija
53/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Pitäisi opetella parsimaan vaatteita mutta tähän mennessä olen heittänyt pois jos tulee reikä vaatteeseen. Joskus joutunut rahapulassa käyttämään vaatetta, kuten risaksi kuluneita farkkuja, siltikin ja toivonut että risaa kohtaa ei huomaa.

Reiät ommellaan, sukkia parsitaan. Jokainen osaa ommella reiän umpeen, jos saa langan laitettua neulansilmään. Vähän uusavutonta, jos ei osaa korjata reikää vaatteessa, rohkeus ilmeisesti puuttuu.

Vierailija
54/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona oleskellessa minulla ei ole ongelmaa käyttää reikäisiä paitoja tai (alus)housuja. 

Reikäsiä alkkareita voi käyttää myös töissä tai kaupassa, kun onhan sulla päälyhousut siinä päällä niin kukaan ei näe

Periaattessa voi kyllä aivan hyvin juu, hyvä jos te muut pystytte. Itselläni vaan henkilökohtaisesti tulee jostain syystä epävarmuuden tunne päällä julkisissa paikoissa, vaikka olisi ihan arkinen tilanne päällä :D Pitänee ottaa projektiksi päästä tuosta tunteesta eroon. 

Omituista, jos alusvaatteista epävarma olo

Olen opettanut pojillenikin, että rikkinäisissä sukissa tai boksereissa ei kuljeta. Puuvillaiset voi reiän tullessa vielä pestä ja sen jälkeen hyödyntää kertakäyttöisenä likarättinä. Hyvä esim. kuraisten kenkien, koiran oksennuksen ym. ällötahran ensipyyhintään. Keväisin ennen ikkunan pesua pyyhin myös katupölyt ikkunalaudoista näillä, ennen kuin alan varsinaiseen puhtaampaan pesuun.

Omat rikkinäiset alusvaatteet myös saa heti kyytiä. Mietin aina puoliksi huumorilla, jos joudunkin onnettomuuteen juuri kun on huono alusvaate päällä :D Mustat alusvaatteet on kaikista pitkäikäisimpiä, mahdolliset tahrat ei näy ja kaikki sopii kaikkien kanssa yhteen.

Vierailija
55/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona oleskellessa minulla ei ole ongelmaa käyttää reikäisiä paitoja tai (alus)housuja. 

Reikäsiä alkkareita voi käyttää myös töissä tai kaupassa, kun onhan sulla päälyhousut siinä päällä niin kukaan ei näe

Periaattessa voi kyllä aivan hyvin juu, hyvä jos te muut pystytte. Itselläni vaan henkilökohtaisesti tulee jostain syystä epävarmuuden tunne päällä julkisissa paikoissa, vaikka olisi ihan arkinen tilanne päällä :D Pitänee ottaa projektiksi päästä tuosta tunteesta eroon. 

Omituista, jos alusvaatteista epävarma olo

Olen opettanut pojillenikin, että rikkinäisissä sukissa tai boksereissa ei kuljeta. Puuvillaiset voi reiän tullessa vielä pestä ja sen jälkeen hyödyntää kertakäyttöisenä likarättinä. Hyvä esim. kuraisten kenkien, koiran oksennuksen ym. ällötahran ensipyyhintään. Keväisin ennen ikkunan pesua pyyhin myös katupölyt ikkunalaudoista näillä, ennen kuin alan varsinaiseen puhtaampaan pesuun.

Omat rikkinäiset alusvaatteet myös saa heti kyytiä. Mietin aina puoliksi huumorilla, jos joudunkin onnettomuuteen juuri kun on huono alusvaate päällä :D Mustat alusvaatteet on kaikista pitkäikäisimpiä, mahdolliset tahrat ei näy ja kaikki sopii kaikkien kanssa yhteen.

Jossakin Maigret-kirjassa vanha nainen kuoli ilman henkilöllisyystodistusta, tärkein tuntomerkki olivat parsitut alusvaatteet.

Vierailija
56/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet reiät korjaan ja kotona voi käyttää vähän nuhjuisempiakin vaatteita.

Mutta selkeät hutiostot pistän kyllä heti kiertoon ja tosi nuhjuiset vaatteet roskiin/tekstiilijätteeseen ennen kun hajoavat käsiin.

Vierailija
57/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slogit kyllä reikiintyvät jo 10 pesun jälkeen. Aivan onnetonta laatua nykyään.

Vierailija
58/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä, heitän pois siinä vaiheessa kun alkaa olla yhtään kulahtaneita tai ei saa enää kunnolla puhtaaksi, esim. valkoiset kengät pinttyy likaiseksi yhdessä kesässä vaikka olisi muuten ehjiä vielä.

Minä annan niille soodapesun.

Vierailija
59/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai näkeekö sittenkin? Entäpä jos kesken työpäivän tai kauppareissun tuleekin tilanne, esim. kaatuminen, joku kiputila, tapaturma, äkillinen sairastuminen tai mikä tahansa muu syy niin että joudut lähtemään kesken kaiken suoraan työterveyshuoltoon, päivystykseen tai ensiapuun jossa ehkä joudut riisumaan tutkimusten takia? Toki jos tilanne on niin vakava että on hengestä kysymys niin ihan sama onko pikkareissa tai sukassa reikä, mutta siihen verrattuna melko varmasti jokainen vastaanotolle ajanvarauksella menevä pääsääntöisesti kiinnittää tavallista enemmän huomiota siistiin ja asialliseen vaikutelman antamiseen.

Vierailija
60/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä rikkinäisiä vaatteita. Villasukat parsin jos lempparisukat, jos perussukat niin heitän roskiin. Joskus oon pitkävartisista sukista purkanut sukkaosan ja tehnyt varsista säärystimet