Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö vaatteet loppuun asti eli vasta kun tulee tarpeeksi reikiä heität pois?

Vierailija
07.05.2022 |

Just heitin reikäset pikkarit pois. Nyt vielä jalassa toiset reikäset pikkarit, käytän viel kerran ja sit heitän pois. Reikäsiä sukkia käytössä myös, kun reikiä tulee vielä enemmän niin vasta sit heitän pois

Kommentit (508)

Vierailija
101/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Slogit kyllä reikiintyvät jo 10 pesun jälkeen. Aivan onnetonta laatua nykyään.

Jeps! Mulla tulee reiät sloggeihin ylös sivulle ihan siitä, että vedän pikkarit ylös. Sormet menee läpi kankaasta. Tai se kangas vaan repeää. Eikä tarvi edes 10 pesua.

Aivan ala-arvoista laatua.

Ei kannata enää ostaa huonoksi todettua uudestaan.

Tämä on totta, mutta harmikseni en ole löytänyt ihon värisille sloggi longeille vertaansa vetävää tuotetta; mainiot ohkasempien vaatteiden alla, eivätkä kesäläkään hiosta, kun ovat puuvillaa ja voi pestä kunnon lämpötiloissa.

Vierailija
102/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenikään edes tarjota kenellekään kuluneita vaatteita/kenkiä.

Jos kaapissa on jotain todella hyväkuntoista ja siistiä, jota en käytä, annan jollekulle, mutta myymään en ala sen enempää tavaroita, huonekaluja kuin vaatteitakaan. Kiva vain, jos niistä on iloa saajalle.

Mä teen ihan samoin.

Yleensä päätyvät kirkon kirpparille.

Nytkin on tyttäreltä jäänyt 2 paria täysin käyttämättömiä Merrellin talvikenkiä ja kirpparille ne lahjoitan, jos ei tuttuja löydy, joille voisi antaa. Ensin täytyy vielä tarkistaa siskon tyttöjen jalan koot. Epäilen, ettei sovi, mutta parempi tarkistaa, kun ovat aika kalliita kenkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukkien parsimista ihmettelen. Meillä ainakin sukkiin tulee ihan kunnon reikä kohdalle, joka on käytössä pikkuhiljaa ohentunut. Miten sellaisen saisi siististi parsittua, sen kankaanhan joutuu kuromaan kiinni ihan väärin. Eri asia joku housuun tullut palkeenkieli, jonka parhaassa tapauksessa saa melko siististi umpeen. Ja eikö se parsimiskohta paina jalkapohjassa pahasti.

Toinen kummallinen asia on mustan alushousun vaalentuminen haaroista. Ei ole kyllä mulla tapahtunut ikinä ja käytän pelkkiä mustia alusvaatteita.

Musta alushousu muuttuu punaiseksi haaraosasta, ei valkoiseksi

Vierailija
104/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin käytän vaatteita töissä siistinä. Kun eivät enää ole tarpeeksi siistejä työvaatteiksi, ne muuttuvat koti/mökkivaatteiksi. Käytetään kunnes ovat liian risoja päällä pidettäviksi. Sen jälkeen siirtyvät räteiksi, jos ovat sellaista kangasta, joka siihen sopii. 

Kelpuutatko räteiksi myös alushousut, joissa menkkatahroja ja kellastumaa haaraosassa?

Miksi ei voisi kelpuuttaa? Eihän pinttynyt tahra mihinkään tartu. 

t. eri

Ajatuksena inhottava. Kelaa kun menisit kaverille kahville ja se ois sillee "hei venaa mä pyyhin sen pöydän eka" ja ottaisi menkkavalkovuotopissa kalsarit ja pyyhkisi niillä ennen kun istutte syömään. Sit totesi "nää on kyl hyvät siivouksessa, eikä hätää, ne on niin pinttyneet tahrat et ihan hyvin voi käyttää siivoamiseen :)"

Vierailija
105/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pari paitaa joissa on reikä saumassa, en ole viitsinyt paikata kun ei se käyttöä haittaa. Myös joissakin farkuissa on reikä heti vyölistan alapuolella. Sukat ja alushousut heitän roskiin jos tulee reikä.

Kulahtaneita vaatteita on joskus vaikea heittää roskiin, jotenkin tuntuu että mitään "käyttökelpoista" ei saa heittää pois. "Kyllä se kelpaa kotona tai päällyspaidan alla." Vaikka ei tunnukaan kivalta kotonakaan käyttää kulahtaneita vaatteita.

Vierailija
106/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kahdenlaisia vaatteita

1) niitä jotka vaan tuntuvat hyvältä päällä ja näyttivät ainakin uutena hyvältä. Nämä tulee käytettyä kirjaimellisesti loppuun ja heitettyä roskiin tai vietyä autotalliin rätiksi jos ovat puuvillaa.

2) niitä jotka "löytyvät" vastekaapista uudenveroisuna aina kun saa tarmoa tehdä inventaarion parin vuoden välein ja myöntää kasvaneensa ihmisenä niin että alunperinkin turhan tiukasti sopinut tarjouslöytö on nyt peruuttamattomasti liian pieni.

Näitä merkkivaatteita on tullut siirrettyä omalle ja kavereiden jälkikasvulle jos malli ja väri vain on kelvannut.

Vierailija
107/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin käytän vaatteita töissä siistinä. Kun eivät enää ole tarpeeksi siistejä työvaatteiksi, ne muuttuvat koti/mökkivaatteiksi. Käytetään kunnes ovat liian risoja päällä pidettäviksi. Sen jälkeen siirtyvät räteiksi, jos ovat sellaista kangasta, joka siihen sopii. 

Kelpuutatko räteiksi myös alushousut, joissa menkkatahroja ja kellastumaa haaraosassa?

Miksi ei voisi kelpuuttaa? Eihän pinttynyt tahra mihinkään tartu. 

t. eri

Ajatuksena inhottava. Kelaa kun menisit kaverille kahville ja se ois sillee "hei venaa mä pyyhin sen pöydän eka" ja ottaisi menkkavalkovuotopissa kalsarit ja pyyhkisi niillä ennen kun istutte syömään. Sit totesi "nää on kyl hyvät siivouksessa, eikä hätää, ne on niin pinttyneet tahrat et ihan hyvin voi käyttää siivoamiseen :)"

Hassua, että sulle tuli ekana keittiönpöydän pyyhkiminen mieleen. Itse käytän vanhoja t-paitoja vessan siivouksessa ja vaikkapa polkupyörän pyyhkimiseen kurasta. Sen voi sitten käytön jälkeen heittää menemään, jos ei viitsi enää pestä. Alushousuja en käytä edes rätteinä, mutta ihmettelen myös, miten pinttyneiksi ne on oikein pitänyt päästää, etteivät puhdistu esim. kuudenkympin ohjelmassa pesukoneessa.... Mulla on aina lähtenyt tahra kuin tahra alkkareista pois ihan normaalipesussa.

Vierailija
108/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarpeeksi iso reikä niin ei ole pois heitettävää.

Vierailija
109/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona oleskellessa minulla ei ole ongelmaa käyttää reikäisiä paitoja tai (alus)housuja. 

Reikäsiä alkkareita voi käyttää myös töissä tai kaupassa, kun onhan sulla päälyhousut siinä päällä niin kukaan ei näe

Mutta jos jää matkalla auton alle, saa ambulanssissa hävetä kun ensihoitaja leikkaa housut auki ja pikkarit ovat reikäiset.

Vierailija
110/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Sen lisäksi ostan vaatteeni lähinnä nettikirppiksiltä. Juuri ostin huuto.netistä vaatepaketin. Kierrätän kaiken, minkä pystyn.

Vierailija
111/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän vaatteesta ja materiaalista. Joissain vaatteissa reiän voi paikata siististi tai vaihtoehtoisesti tehdä jonkun koristeellisen tehostepaikkauksen. Ei kuitenkaan yleensä toimi esim. trikoon kanssa, joten trikoopaidat jää kotivaatteiksi kun ensimmäinen reikä ilmestyy.

Vierailija
112/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Pitäisi opetella parsimaan vaatteita mutta tähän mennessä olen heittänyt pois jos tulee reikä vaatteeseen. Joskus joutunut rahapulassa käyttämään vaatetta, kuten risaksi kuluneita farkkuja, siltikin ja toivonut että risaa kohtaa ei huomaa.

mitä on parsiminen? Tarkottaako se et käy vaateet läpi ja heittää roskiin ne mistäei tykkää tai on edellisen kauden malli.Niin mä oon aina tehnyt.

Vierailija
113/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitän vaatteita pois jo ennen reikiintymistä, jos ovat kulahtaneita tai olen niihin kyllästynyt.

Silloin ne kuuluu viedä kirpparille tai muuten kierrättää.

Kirpparille tai UFF:lle ei pidä viedä kulahtaneita vaatteita vaan ne kuuluvat roskiin

Vierailija
114/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän aina kaikki vaatteet ihan loppuun asti. Niin, että niissä on jäljellä enemmän reikiä, kuin itse kangasta. Nytkin päällyshousuissa on haaravälin kohdalla reikä. En ole kyllä jaksanut, tai viitsinyt parsia sitä, vaikka olisi kai pitänyt. Ainakin tulee kunnon tuuletus sinnekin päähän.

Haittaako tuo mitään, jos joku sen näkeekin ja huomaakin?

Uunoturhapurotyylillä siis mennään, reikäisissä vaatteissa, koko elämä ja sen loppuun saakka.

Vierailija
115/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on mieleinen pusero, tai mieleiset farkut, eikä niissä ole reikiä, ja ne ovat haalistuneet nuhjuisen näköiseksi, värjään ne. Välillä moneen kertaan, jos siltä tuntuu.

Vierailija
116/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Slogit kyllä reikiintyvät jo 10 pesun jälkeen. Aivan onnetonta laatua nykyään.

Minä pesen pikkupyykin ja paremmat paidat käsin. Mutta sekin taitaa olla jo katoavaa kansanperinnettä.

Vierailija
117/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ollut myös ehjiä alushousuja, vaikka pienet tulot.  Korjaan ratkenneet saumat jos hyvä vaate, kuten pitkät housut, joita vaikea löytää sopivia.

Miten olisi alushousujen lahjoituskampanja?  Vaikka joululahjaksi.

Vierailija
118/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun huomaan reiän menee vaate heti pois.

Vierailija
119/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaate on epäsiistinnäköinen eikä sitä voi korjata kunnolliseksi niin pyrin heittämään pois tai joskus käytän rättinä tai muuhun jatkokäyttöön, mutta sorrun myös pitämään joitain kulahtaneita vaatteita kotioloissa. Käyttökuntoiset laitan kiertoon.

Vierailija
120/508 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vaatteet ihan loppuun asti. Mulla on kotivaatteet (juuri ne reikäiset, tahraiset, kulahtaneet lökövaatteet) ja ns. ulkomaailman vaatteet (kun lähden ihmisten ilmoille, töihin, kauppaan jne.). Heti kun tuun kotiin, vaihdan päälle ne rennot ja kulahtaneet vaatteet. Eli älä tule kylään varoittamatta 😁

Inhoan nykykulutusyhteiskuntaa ja sitä, ettei vaatteet ja tavarat kestä kovinkaan kauan. Siksi käytän kaiken loppuun asti, en vaihda uuteen koko ajan.