Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sateenkaari vaatteet lapsella

Vierailija
07.05.2022 |

En tiedä merkkiä, mutta joku ns parempi merkki teettää sateenkaaren raidoissa haalareita ja ulkotakkeja pikkulapsille.
Mitä ajattelet kun näet näitä lapsia; yhdistyykö se mielessäsi seksuaalivähemmistöjen kannatukseen ja sateenkaari-perheiden rummutukseen vai miellätkö vaatteen vain tavalliseksi värikkääksi lasten asusteeksi?

Kommentit (143)

Vierailija
21/143 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen voi antaa oman merkityksen vaatteen väritykselle. Musta on vain kivoja värikkäitä vaatteita, tulee mieleen kesä.

Itse näen että lasta tyrkytetään pedarille.

sekin on seksuaalinen parafilia eli vähemmistöä kaapissa.

Vierailija
22/143 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persut pukee lapset paskanruskeisiin vaatteisiin, on paskojen ihmisten väri.

Päinvastoin, ne elokapinalaiset pukeutuu ruskeaan.

Onko terminaali T2 desinfioitu noiden jäljiltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/143 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään sateenkaarista ja värikkyydestä. Minulle ei niistä lasten päällä tule mieleen mikään agenda.

Aikuisten päällä joskus tulee, joskus ei.

Vierailija
24/143 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni pieni lapsi, sekä tyttö että poika, tykkää sateenkaarista ja sateenkaaren väreistä. En näe tuossa mitään outoa, tai yhteyttä sateenkaariväestöön. Onko termi "rainbow baby" tuttu? Sillä termillä puhutaan englanninkielisissä maissa vauvasta, joka syntyy menetetyn lapsen jälkeen. Eli ihan yhtä hyvin joku voisi ajatella, että se sateenkaarikuosisia vaatteita pitävä muksu on tällainen kuolleen lapsen jälkeen syntynyt elävä sateenkaarilapsi :)

Kuka tätäkin alapeukuttaa? Senkus googletatte "rainbow baby", Suomessa tää sama käsite tunnetaan nimellä pähkinäraskaus, onkohan ne sitten pähkinävauvoja?

Tein 30 vuotta töitä lastenhoitajana, ja allekirjoitan tuon, miten sateenkaaren värit uppoo lapsiin. Ennen tätä pride vöyhötystä kukaan ei pitänyt outona, että pikkupojalla on unileluna sateenkaarikuvioinen pehmolelu-hai. Nyt siitäkin joku loukkaantuisi, vaikka poika itse oli tuon hain kaupasta valinnut.

Vierailija
25/143 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlasin sateenkaarihaalareita eikä mikään niistä ollut samanlainen kuin sateenkaarilippu, joten ei tulisi mielleyhtymiä.

Vierailija
26/143 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistyy. Käytän itse sateenkaarikuosia (esim. sukkia, laukkua) varsinkin töissä nuorten kanssa. Lapset on kouluikäisiä, ja heille olen selittänyt, mitä jotkut voivat kuosissa nähdä, ennen kuin tehdään ostopäätös. Yhden lapsen synttärijuhlilla oli sitten kaikki Tigerin sateenkaarikuosia kun se lasta miellytti.

Vierailija
27/143 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vaan aattelen että lapsi tykkään sateenkaarista. En vihreistäkään haalareista heti aattele vihreitä :D

annatko lapsesi päättää mitä hän pukee?

Ohis, mutta miksei lapsi saisi muka itse päättää, minkä värisiä vaatteita haluaa käyttää? :D

Tietty vanhemman tehtävä on huolehtia, että lapsella on oikean kokoiset ja säänmukaiset vaatteet, eli vaikka muksu tahtoisi pukea talvipakkaseen shortsit, se ei käy. Mutta kyllä mun lapset on pienestä (noin 1,5-2v) alkaen olleet mukava valitsemassa, minkä värisiä ja kuosi sua vaatteita heille ostetaan. En näe tässä mitään outoa.

Kyllä mutta vanhemman on annettava ne vaihtoehdot.

Sateenkaarin värit symboloi aatteita jotka ei lapselle kuulu. Ihan sama kun lapsesta on hauska pukeutua valkoiseen kaapuun ja suippo hattuun jossa on silmäreiät. Lapsi siis ei ymmärrä eikä kuullukkaan ymmärtää. Vanhemman kuuluu ja jos yhteiskunta huomaa että vanhempi ei kykene ymmärtämään asioita voidaan lapsi huostaan ottaa.

Voi hohhoh. Sateenkaaren värit on aina vedonneet lapsiin, jo kauan ennen kuin sateenkaaresta tuli mikään aatteen symboli 😂

Vierailija
28/143 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään sateenkaarista ja värikkyydestä. Minulle ei niistä lasten päällä tule mieleen mikään agenda.

aikuiset on ostaneet ne vaatteet. aikuiset tietää mitä ne värit symboloi. ihan sama onko ne värit lemmikin päällä, puussa vai lapsen päällä.

se että käytetään viatonta ihmistä mainoksena niin on epäeettistä. huvittavinta on se että mainostettu asia tällä kertaa on myös epäeettinen.

Vierailija
29/143 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen voi antaa oman merkityksen vaatteen väritykselle. Musta on vain kivoja värikkäitä vaatteita, tulee mieleen kesä.

vaatii aika moisen kansan liikkeen jotta voidaan muuttaa sateenkaari värit symboloimaan muuta kuin seksuaalivähemmistöjä. kuinkahan he siihen muuten suhtautuvat?

Varmaan yhtä huikea menestys kuin heteropride. 

Vierailija
30/143 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vaan aattelen että lapsi tykkään sateenkaarista. En vihreistäkään haalareista heti aattele vihreitä :D

Ohis, mutta miksei lapsi saisi muka itse päättää, minkä värisiä vaatteita haluaa käyttää? :D

Tietty vanhemman tehtävä on huolehtia, että lapsella on oikean kokoiset ja säänmukaiset vaatteet, eli vaikka muksu tahtoisi pukea talvipakkaseen shortsit, se ei käy. Mutta kyllä mun lapset on pienestä (noin 1,5-2v) alkaen olleet mukava valitsemassa, minkä värisiä ja kuosi sua vaatteita heille ostetaan. En näe tässä mitään outoa.

Sateenkaarin värit symboloi aatteita jotka ei lapselle kuulu. Ihan sama kun lapsesta on hauska pukeutua valkoiseen kaapuun ja suippo hattuun jossa on silmäreiät. Lapsi siis ei ymmärrä eikä kuullukkaan ymmärtää. Vanhemman kuuluu ja jos yhteiskunta huomaa että vanhempi ei kykene ymmärtämään asioita voidaan lapsi huostaan ottaa.

Voi hohhoh. Sateenkaaren värit on aina vedonneet lapsiin, jo kauan ennen kuin sateenkaaresta tuli mikään aatteen symboli 😂

Niin lapsi on naivi ja viaton. Mutta sinä juuri kerroit että TIEDÄT mitä ne nykyään symboloi.

Se joka ne lapselle ne vaatteet järjestää tietää myös.

Vierailija
31/143 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kolme poikaani ovat käyttäneet oikein mielellään noita sateenkaarivaatteita. Teille, joita niin kovasti vaivaavat vieraiden ihmisten lastenvaatteiden kuosien merkitykset, voin riemuksenne kertoa että merkki on nimeltään Molo.

Vierailija
32/143 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

samoin hakaristi. vetoaa lapsiin ja on ollut aikoinaan hieman eri symboli kuin nykyään. mutta miksi me aikuisten pitää leikkiä tyhmää?

Vierailija
33/143 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että "kätevää, tuo vaate ainakin näkyy hyvin".

Vierailija
34/143 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aikuiset on ostaneet ne vaatteet. aikuiset tietää mitä ne värit symboloi. ihan sama onko ne värit lemmikin päällä, puussa vai lapsen päällä.

se että käytetään viatonta ihmistä mainoksena niin on epäeettistä. huvittavinta on se että mainostettu asia tällä kertaa on myös epäeettinen.

Pystytkö käyttämään yhtään kirkasta väriä, kun kuitenkin kaikki tietävät niiden kuuluvan sateenkaareen?

Vierailija
35/143 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni pieni lapsi, sekä tyttö että poika, tykkää sateenkaarista ja sateenkaaren väreistä. En näe tuossa mitään outoa, tai yhteyttä sateenkaariväestöön. Onko termi "rainbow baby" tuttu? Sillä termillä puhutaan englanninkielisissä maissa vauvasta, joka syntyy menetetyn lapsen jälkeen. Eli ihan yhtä hyvin joku voisi ajatella, että se sateenkaarikuosisia vaatteita pitävä muksu on tällainen kuolleen lapsen jälkeen syntynyt elävä sateenkaarilapsi :)

Kuka tätäkin alapeukuttaa? Senkus googletatte "rainbow baby", Suomessa tää sama käsite tunnetaan nimellä pähkinäraskaus, onkohan ne sitten pähkinävauvoja?

Tein 30 vuotta töitä lastenhoitajana, ja allekirjoitan tuon, miten sateenkaaren värit uppoo lapsiin. Ennen tätä pride vöyhötystä kukaan ei pitänyt outona, että pikkupojalla on unileluna sateenkaarikuvioinen pehmolelu-hai. Nyt siitäkin joku loukkaantuisi, vaikka poika itse oli tuon hain kaupasta valinnut.

ei vaan huolestutaan huonosta ja vastuuttomasta vanhemmuudesta.

samoin kuka sellaisen tuotteen on tehnyt ja miksi?

Vierailija
36/143 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

samoin hakaristi. vetoaa lapsiin ja on ollut aikoinaan hieman eri symboli kuin nykyään. mutta miksi me aikuisten pitää leikkiä tyhmää?

Hakaristi vetoaa lapsiin? Oletko jossain aineissa?

Vierailija
37/143 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlasin sateenkaarihaalareita eikä mikään niistä ollut samanlainen kuin sateenkaarilippu, joten ei tulisi mielleyhtymiä.

ai? oliko ne mustavalkoisia?

Vierailija
38/143 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisen LGBT-yhteisölle suunnitellun sateenkaarilipun teki taiteilija G. Baker vuonna 1978, mutta vasta vuonna 1994 sateenkaarilipusta tuli virallisesti tuon aatteen symboli.

Näin 50-luvun lopulla syntyneenä minä muistan omasta lapsuudesta kyllä, kuinka pienet lapset tykkäsi sateenkaarista!

Jos joku mieltää moiset sateenkaarihaalarit aatteen esille tuomisiksi, pidän kyseistä tyyppiä kyllä hieman vähä-älyisenä, tai maailmasta vieraantuneena.

Vierailija
39/143 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hirveän moni on itse päättänyt että kaikkien sateenkaaren värejä käyttävien lasten vanhemmilla on ideologia. Mitäpä jos ei kuulkaa olekaan? Miksi pitää demonisoida sateenkaari kokonaisuudessaan, minusta on eri asia käytetäänkö värikkäitä vaatteita vai sateenkaarilippua jossain muodossa.

Vierailija
40/143 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nassekortti heitetty vasta sivulla kolme! Miten nyt näin pitkään kesti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi