Sateenkaari vaatteet lapsella
En tiedä merkkiä, mutta joku ns parempi merkki teettää sateenkaaren raidoissa haalareita ja ulkotakkeja pikkulapsille.
Mitä ajattelet kun näet näitä lapsia; yhdistyykö se mielessäsi seksuaalivähemmistöjen kannatukseen ja sateenkaari-perheiden rummutukseen vai miellätkö vaatteen vain tavalliseksi värikkääksi lasten asusteeksi?
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse homo ja en voi sietää mitään sateenkaarijuttuja. En nyt muutenkaan pidä väreistä, mutta suurin syy on tämä nykyinen vähemmistöaktivismi ja Seta, joka vetää mielellään homojen ja naisten alta maton pois ja ottaa syleilevään otteeseensa trans- ja muunsukupuoliset ym. Oikeasti meno on mennyt niin järkyttäväksi, että en edes kehtaa sanoa olevani homo, koska heti yhdistettäisiin tähän nykyajan sont..kasaan.
Mutta jos jollain pienellä lapsella on sateenkaaritavaraa niin ei voisi vähempää kiinnostaa. En ajattele siitä mitään. Lapsilla on kaikenlaista värikästä aina päällä ja voisin omallekin lapselle laittaa JOS hän itse sitä haluaisi ja vinkuisi. Ei kyllä ole lasta, mutta jos olisi.
Aika lailla juuri samaa mieltä. En pidä nykyaktivismista sitten yhtään, mutta tavallisten lasten sateenkaarivaatteet eivät kyllä nosta verenpainetta elleivät ole kirjaimellisesti pridelippu. Ilmeisesti jotkut eivät näe näissä mitään eroa, värit kuin värit tai jotain.
tai sitten et halua nähdä kun lapsi kantaa värejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vaan aattelen että lapsi tykkään sateenkaarista. En vihreistäkään haalareista heti aattele vihreitä :D
annatko lapsesi päättää mitä hän pukee?
Ohis, mutta miksei lapsi saisi muka itse päättää, minkä värisiä vaatteita haluaa käyttää? :D
Tietty vanhemman tehtävä on huolehtia, että lapsella on oikean kokoiset ja säänmukaiset vaatteet, eli vaikka muksu tahtoisi pukea talvipakkaseen shortsit, se ei käy. Mutta kyllä mun lapset on pienestä (noin 1,5-2v) alkaen olleet mukava valitsemassa, minkä värisiä ja kuosi sua vaatteita heille ostetaan. En näe tässä mitään outoa.Kyllä mutta vanhemman on annettava ne vaihtoehdot.
Sateenkaarin värit symboloi aatteita jotka ei lapselle kuulu. Ihan sama kun lapsesta on hauska pukeutua valkoiseen kaapuun ja suippo hattuun jossa on silmäreiät. Lapsi siis ei ymmärrä eikä kuullukkaan ymmärtää. Vanhemman kuuluu ja jos yhteiskunta huomaa että vanhempi ei kykene ymmärtämään asioita voidaan lapsi huostaan ottaa.
Voi hohhoh. Sateenkaaren värit on aina vedonneet lapsiin, jo kauan ennen kuin sateenkaaresta tuli mikään aatteen symboli 😂
Niin lapsi on naivi ja viaton. Mutta sinä juuri kerroit että TIEDÄT mitä ne nykyään symboloi.
Se joka ne lapselle ne vaatteet järjestää tietää myös.
Ohis, mutta sateenkaarilipusta tuli LGBT-yhteisön symboli vuonna 1994.
Ennen tätä oli sun mielestä ihan ookoo lasten pukeutua sateenkaariväreihin, mutta kun yks kaks yllättäen joku yhteisö alkoi käyttää noita värejä lipussa, tuo universaalisti lasten fanittama väri onkin ihan nounou?!Tällä logiikalla lasten ei tulisi myöskään ikinä pukeutua vaaleanpunaiseen, ei delfiinikuvioisiin vaatteisiin, ei turkoosiin, ei vihreään, ei mihinkään missä on päärynän kuvia... Get it?
Kaikista väreistä ja kuvioista löytyy jonkun mielestä kyseenalaisen aatteen tai järjestön logo.lapset ei fanita mitään vaan ne jotka lapsen pukee niihin! miksi tämä on niin vaikea ymmärtää!?
1910 lapsi sai fanittaa ja kantaa hakaristiä mutta 1920 eteenpäin yks kaks se onkin ihan nou nou?
Tällä logiikalla lastenb ei tulisi myöskään ikinä pukeutua mihinkään logoon. GET it?
(jos jollakin ottaa nasse kortti koville niin hän voi kuvitella sitä sirppiä ja vasaraa tai jotain muuta)
Hei hömelö, ei lastenvaatteissa ollut printtejä 1910- tai 20-luvuilla.
Vierailija kirjoitti:
Kaikista väreistä saadaan kyllä kaivettua joku negatiivinen mielleyhtymä.
Sateenkaari on luonnonilmiö ja sateenkaarivaatteita toteutetaan myös laittamalla värejä ihan eri järjestykseen, tekemällä pastelliversiot ja vaikka mitä muita vaihtoehtoja. Millä logiikalla kaikki sateenkaareen liittyvä liittyy jotenkin vähemmistöihin? Jotain rajaa nyt hysterialle.
No näin. Joillain sitä vaan pyörii tauotta homot ja homoilut mielessä jopa lapsia nähdessä, mutta jotenkin onnistuvat syyttämään siitä lapsen vanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vaan aattelen että lapsi tykkään sateenkaarista. En vihreistäkään haalareista heti aattele vihreitä :D
Ohis, mutta miksei lapsi saisi muka itse päättää, minkä värisiä vaatteita haluaa käyttää? :D
Tietty vanhemman tehtävä on huolehtia, että lapsella on oikean kokoiset ja säänmukaiset vaatteet, eli vaikka muksu tahtoisi pukea talvipakkaseen shortsit, se ei käy. Mutta kyllä mun lapset on pienestä (noin 1,5-2v) alkaen olleet mukava valitsemassa, minkä värisiä ja kuosi sua vaatteita heille ostetaan. En näe tässä mitään outoa.Kyllä mutta vanhemman on annettava ne vaihtoehdot.
Sateenkaarin värit symboloi aatteita jotka ei lapselle kuulu. Ihan sama kun lapsesta on hauska pukeutua valkoiseen kaapuun ja suippo hattuun jossa on silmäreiät. Lapsi siis ei ymmärrä eikä kuullukkaan ymmärtää. Vanhemman kuuluu ja jos yhteiskunta huomaa että vanhempi ei kykene ymmärtämään asioita voidaan lapsi huostaan ottaa.
Voi hohhoh. Sateenkaaren värit on aina vedonneet lapsiin, jo kauan ennen kuin sateenkaaresta tuli mikään aatteen symboli 😂
Hei tää on muuten niin totta!!! Sateenkaarilipun aatteellinen merkitys tuli suuren yleisön tietoisuuteen joskus - 94(?), onko näiden sateenkaariväreistä ahdistuvien ongelma myös vaaleanpunaiset vaatteet, tai simpukka kuvioiset vaatteet? Nekin symboloi aatetta.
kaikki symboloi jotakin. mutta tietääkö enemmistö sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin lapsi on naivi ja viaton. Mutta sinä juuri kerroit että TIEDÄT mitä ne nykyään symboloi.
Ennen tätä oli sun mielestä ihan ookoo lasten pukeutua sateenkaariväreihin, mutta kun yks kaks yllättäen joku yhteisö alkoi käyttää noita värejä lipussa, tuo universaalisti lasten fanittama väri onkin ihan nounou?!Tällä logiikalla lasten ei tulisi myöskään ikinä pukeutua vaaleanpunaiseen, ei delfiinikuvioisiin vaatteisiin, ei turkoosiin, ei vihreään, ei mihinkään missä on päärynän kuvia... Get it?
Kaikista väreistä ja kuvioista löytyy jonkun mielestä kyseenalaisen aatteen tai järjestön logo.lapset ei fanita mitään vaan ne jotka lapsen pukee niihin! miksi tämä on niin vaikea ymmärtää!?
1910 lapsi sai fanittaa ja kantaa hakaristiä mutta 1920 eteenpäin yks kaks se onkin ihan nou nou?
Tällä logiikalla lastenb ei tulisi myöskään ikinä pukeutua mihinkään logoon. GET it?
(jos jollakin ottaa nasse kortti koville niin hän voi kuvitella sitä sirppiä ja vasaraa tai jotain muuta)
Näin sivusta seuraajana ihmettelen miten osalla jengistä suhteellisuudentaju on jo näin hämärtynyt, että niinkin normaali luonnonilmiö kuin sateenkaari vertautuu jo n a t s e i h i n.
Mistäköhän tää jengi seuraavaks loukkaantuu? Minulla tosiaan on vihreä reppu, ja vaaleanpunainen sateenvarjo, lapsellani on delfiini unilelu. Ehkäpä nää joutuu seuraavaksi samanmoisen tuomitsevaisuuden alle, ja tää jengi kauhistelee millainen vanhempi suostuu ostamaan muksulleen delfiinilelun?! Oho, omg, sillä samalla vanhemmalla on vaaleanpunainen sontsa, selvä peli.... 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittaisitko lapselle Che Guevara-haalarin tai Pol Pot-sadeasun?
Aika hemmetin heikko rinnastus. Henkilökuvat vs. luonnonilmiö. Uskon kyllä että tietyn puolueen jäsenillä on todellakin vaikea tajuta miten eroavat, kun tuntuu muutenkin ymmärrys olevan harvinaisen rajallista.
Juuri tänään päättivät kannattaa Natoa. Li itse sanoi eli ymmärrystä kyllä löytyy tärkeissä asioissa ja se on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Kyse tämälaisista haalareista:
Ei tuo edes näytä pridelipulta niin miten siitä voi tulla se mieleen? "Koska siinäkin on värejä"? Trololol.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittaisitko lapselle Che Guevara-haalarin tai Pol Pot-sadeasun?
Aika hemmetin heikko rinnastus. Henkilökuvat vs. luonnonilmiö. Uskon kyllä että tietyn puolueen jäsenillä on todellakin vaikea tajuta miten eroavat, kun tuntuu muutenkin ymmärrys olevan harvinaisen rajallista.
puhuttiin aatteiden symboloista lasten vaatteista eikä luonnonilmiöistä.
mikähän puolueen edustajia tarkoitat? itse edustan keskustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei hömelö, ei lastenvaatteissa ollut printtejä 1910- tai 20-luvuilla.
Tää oli jotenkin erittäin hauska vastaus erittäin naurettavaan viestiin ontuvine vertauskuvineen :DDD
Ketjun luettuani alkoi tehdä mieli hankkia sateenkaarivaatteet vaikken kuulu vähemmistöön.
Jos sekopäitä on noin helppo triggeröidä niin kyllä siitä ilosta voi vähän maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Perssuolinkaisrallaa...
Viherhintta-ritiratirallaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä hirveän moni on itse päättänyt että kaikkien sateenkaaren värejä käyttävien lasten vanhemmilla on ideologia. Mitäpä jos ei kuulkaa olekaan? Miksi pitää demonisoida sateenkaari kokonaisuudessaan, minusta on eri asia käytetäänkö värikkäitä vaatteita vai sateenkaarilippua jossain muodossa.
ei me olla niin päätetty vaan vilpittömästi uskotaan että ihmiset on niin sivistyneitä että tietää mitä se nykyään symboloi. ketjussa ollaan huomattu että he tietävät mitä se tarkoittaa mutta käyttävät viattomia lapsia kilpenä.
Kun edelleenkään en ole löytänyt pridelipun kanssa samanlaisia haalareita. Näyttäkää missä sellaisia on.
https://fi.babyshop.com/sateenkaari-haalarit-undyed/p/324737
Mites tällaiset, onko sateenkaari kaikissa muodoissaan mainostusta?
Kohta on kesä ja hirviä homotaivas uhkaa aina sateen jälkeen. Pitää varmaan pitää lapset sisällä, tai peittää äkkiä silmät, jos moinen moraalia heikentävä ilmiö ilmaantuu taivaalle.
ei vaan silloin juhlitvat jumalan voiton merkkiä kun puhdisti vedenpaisumuksella kaikki ei heterot ym. maan päältä.
sillä ei ole mitään tekemistä meidän LGBTQ+- värien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ompas täällä paljon sellaisia jouden persettä lapseni haalari on kutittanut. En olisi uskonut mutta ketjua lukiessa tulee kyllä selväksi.
Samaa nauroin. Mahtaa olla tylsä elämä kun pitää lasten haalareista loukkaantua.
eli et loukkaanu jos siellä on se hakaristi tai pol potin kuva jne?
Vierailija kirjoitti:
Kaikista väreistä saadaan kyllä kaivettua joku negatiivinen mielleyhtymä.
Sateenkaari on luonnonilmiö ja sateenkaarivaatteita toteutetaan myös laittamalla värejä ihan eri järjestykseen, tekemällä pastelliversiot ja vaikka mitä muita vaihtoehtoja. Millä logiikalla kaikki sateenkaareen liittyvä liittyy jotenkin vähemmistöihin? Jotain rajaa nyt hysterialle.
tässä on logiikka:
https://fi.wikipedia.org/wiki/LGBTQ%2B-symbolit#Sateenkaarilippu
Vierailija kirjoitti:
Vau, hulluja koko ketju täynnä. En olisi uskonut että ihmisillä on suhteellisuudentajua näin kadoksissa että tavalliset sateenkaaret vertautuvat jo natseihin.
minä olen taas järkyttynyt ihmisten yleissivistyksestä. eikö koulussa enää opeteta mikä on symboliikka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ompas täällä paljon sellaisia jouden persettä lapseni haalari on kutittanut. En olisi uskonut mutta ketjua lukiessa tulee kyllä selväksi.
ei lapsen haalarit vaan vanhempien arvot.
Kyllä se on se haalari mikä tuntemattomille kutinaa aiheuttaa kun ei ne voi jonkun muun aatteista tietää. Haalari saa aikaan vainoharhoja selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Ketjun luettuani alkoi tehdä mieli hankkia sateenkaarivaatteet vaikken kuulu vähemmistöön.
Jos sekopäitä on noin helppo triggeröidä niin kyllä siitä ilosta voi vähän maksaa.
Itse olen luonnostani niin homomainen, etten tarvitse vaatteita korostaakseni erilaisuuttani.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin näin: "Lapset tykkää kirkkaista väreistä. Nuo vaatteet ovat värikkäitä. Lapsi varmaan tykkää kovasti. Mistäköhän vanhemmat ovat nuo vaatteet löytäneet?"
Itselläni on sateenkaari-sateenvarjo, ihan vain siksi että jaksaisi kävellä töihin ja sieltä kotiin (istumatyö, työmatka on liikuntaa) silloinkin kun on harmaata ja sataa, koska kirkkaat värit piristävät minua.
minä ajattelen että maailmassa ei ole pahuutta lainkaan vaan kaikki on oikeasti kivoja toisille.
veera 11v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
samoin hakaristi. vetoaa lapsiin ja on ollut aikoinaan hieman eri symboli kuin nykyään. mutta miksi me aikuisten pitää leikkiä tyhmää?
Hakaristi vetoaa lapsiin? Oletko jossain aineissa?
tottakai vetoaa. laitetaan lelukaupan hyllyyn johonkin leluun. ei lapsi tiedä mitä se tarkoitaa. mutta vanhemmat tietää ja ostaa jos kannattavat kyseistä aatetta.
Lapset eivät myöskään tiedä mitä aatetta/yhteisöä symboloivat käärme, simpukat, vaaleanpunainen väri, rusetit, ruusut, delfiini... Näin muutamia mainitakseni. Silti kukaan ei demonisoi vaaleanpunaisia kolttuja tai delfiinipehmoleluja. Se sateenkaarilippu on otettu symboliksi pride-jengille 90-luvun alussa. Sateenkaaria on ollut olemassa lasten vaatteissa, leluissa ja piirroksissa paaaaaaljon kauemmin.
no eipä noita tiedä enemmistö aikuisistakaan. ehkä se johtuu että niitä ei ole kymmeniä vuosia ja vuosittaisella propagandalla kuten kulkueilla tuotu esille ja useista sosiaalisista media lähteistä?
jos sun täytyy ne selvittää niin silloin ollaan ihan hakoteilla. nyt puhutaan enemmistön tuntemasta symboliikasta.