Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pettämisen paljastuminen

Vierailija
06.05.2022 |

Miltä tuntuu,kun kaikki on paljastunut toisen osapuolen puolisolle?
Onko pelko p*rseessä,milloin on se päivä,kun teidän perheen kulissit romahtaa? Sinunkin puolisosi saa tietää asiasta ihan kohta... enkä sääli sinua tai perhettäsi yhtään.

Kommentit (312)

Vierailija
141/312 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettäjät pelkää, että totuus tulee ilmi ja siksi kehottavat ap:ta olemaan "rikkomatta" muiden perheitä. Ap ei riko mitään, se pettävä kumppani rikkoo ihan itse ja rikkoi jo siinä vaiheessa, kun laski housunsa toisen edessä. Minä olen kertonut tällaisessa tilanteessa ja ainoa keneltä sain vihat niskaani oli tuo pettäjä! Ei kukaan muu suuttunut minulle mitenkään. Petetty osapuoli kiitteli minua.

nojaa. Oltiin exän kanssa jo erottu, mutta asuttiin vielä samassa talossa. Uuden miesystävän seurustelukumppani, jolla oli hieman vaikeuksia hyväksyä miehen erotoive, laittoi ex kumppanilleni messengerissä vuodatuksen meistä "pettäjistä". Oikein mahdollisimman satuttavan, kertoi kuinka me kuulemma rakastamme toisiamme ja aiomme aloittaa yhteisen elämän. Sattui vaan olemaan niin, että exäni tiesi, että tapailen tätä miestä ja näytti mulle tämän viestin, jonka luonnollisesti välitin uudelle miehelleni. Sen jälkeen heidän erostaan ei tarvinnut enää vääntää eikä neuvotella. Se oli viimeinen pisara miehelle, että tämä nainen laittaa tuntemattomalle miehelle, koululaisen isälle, mahdollisimman satuttavan viestin, jossa kuvittelee tekevänsä suuren paljastuksen ja jää odottamaan toiveikkaana seurauksia. Oli miehelle sanonutkin, ettei hän halua olla ainoa, jota sattuu. Eli siis hänelle tuntematon mies perheineen sai tulla kanssakärsijäksi.

Tämä nainen on todellakin narsisti. Onnistunut katkomaan välinsä lähes kaikkien läheistensä kanssa.

Tuon jälkeen on tehty ero selväksi? Eli sitä ennen ei oltu tehty, ja kumppanisi oikeasti petti exäänsä? Sori, mutta ei se exä tuon perusteella ole tarinan ainoa m*lkku. Sinä olet tietoisesti sekaantunut varattuun ja mies oli lähtenyt lämppäämään uutta vaikka edellinen ero oli selvittämättä. Varsinainen hienojen ihmisten kerho. Kyllä on varaa haukkua muita narskuiksi.

-eri

Vierailija
142/312 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä haluat varta vasten tuhota niin oman kuin toisen perheen ja lasten perheen ? Aikuinen ajattelee pidemmälle eikä ole kostonhimoinen. Jos mieheni pettäisi minua, en todellakaan alkaisi rikkoa toisen osapuolen perhettä, siinä on tarpeeksi kun se toinen joutuu elämään asian kanssa.

Omituinen ajattelutapa sinulla. Mielestäsi siis petetty tuhoaa jonkun perheen? Kyllä se on se pettäjä, joka sen tuhoamisen tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/312 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kostat toiselle siitä kun miehesi petti SINUA? Et voita tuolla ainakaan mitään.

Minä miellän "eukon" naiseksi.

Vierailija
144/312 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kyllä mielestäni tämän eukon miehelläkin on oikeus tietää,mitä hänen selkänsä takana on tehty. Voi sitten tehdä itse ratkaisunsa,haluaako jatkaa avioliittoaan.

Kirjoititko aiemmin; "Ehkä olen, aion kostaa tuolle eukolle."

Sitten kirjoitat "eukon miehestä" eli itsestäsi??

Hmmm...

Vierailija
145/312 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kyllä mielestäni tämän eukon miehelläkin on oikeus tietää,mitä hänen selkänsä takana on tehty. Voi sitten tehdä itse ratkaisunsa,haluaako jatkaa avioliittoaan.

Kirjoititko aiemmin; "Ehkä olen, aion kostaa tuolle eukolle."

Sitten kirjoitat "eukon miehestä" eli itsestäsi??

Hmmm...

...pettäneen eukon miehestä on ollut koko ajan puhe

Vierailija
146/312 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti ei sinun puolestasi saa ratkaista asiaa itse.

Eihän tämä petetty mies ole itse saanut ratkaista sitäkään, haluaako tulla petetyksi? Pettäjän kåsiinkö ratkaisu pitäisi armollisesti jättää? Pettäjä on päättänyt pettää, kai petetty voisi ratkaista myös jotain? Toisaalta ymmärrän pointin, mutta moraalisesti täysin väärin.

Vierailija
147/312 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettävät miehet ovat kyllä alinta sakkaa. Valehtelevat yleensä kaikille osapuolille. Sekä vaimolle että rakastetulle. Kertovat asiat niin, että ne kulloinkin palvelevat heidän omia tarkoituksiaan.

Näin on. Työn puolesta kohtaan monenlaisia ihmisen elämänkaaren kriisejä, kuten erotilanteita. Aloittajan kaltaisesta naisesta voi tuntua vaikealta, jopa pelottavalta, erota. Siksi tällainen nainen (miksei mieskin, miehen kontrolloiminen on vain yleensä suoraviivaisempaa) saattaa joutua uskottomuuden kohteeksi ennen kuin tilanteesta syntyy lopullinen ero.

Vierailija
148/312 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa ensin ja pankaa sitte vaikka koko maailmaa. Ei tarvi pettää.

Vierailija
149/312 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme voi mitenkään tietää mikä olisi petettyä kohtaan oikein tai väärin. Koska toiset haluavat tietää ja toiset eivät.

Jos ihmiselle ei kerrota, hän ei voi tehdä informoitua päätöstä. Jos kerrotaan, hän voi silti valita jatkaa liittoaan jos niin haluaa. Eli minun mielestäni salaamalla rajoittaa enemmän kuin kertomalla. Lisäksi, minun ymmärtääkseni suurin osa haluaa tietää, jolloin kertomalla tekee suuremmalla todennäköisyydellä petetyn toiveen mukaisesti kuin salaamalla.

Toki voi yrittää myös kalastella petetyn kantaa asiaan esimerkiksi yhteisiltä tuttavilta. Minä olen kerran tehnytkin näin ja jättänyt vastauksen perusteella kertomatta. Tosin myöhemmin joku muu käräytti, ja tunnustin kuitenkin tietoni kun petetty tuskaili minulle ettei tiedä ketä uskoa.

Mutta minä veikkaan, ettei useimpia petetyn kulisseja puolustavia ihmisiä kiinnosta se petetty lopulta hevon p:tä. Nämä on 99% pettäjiä itse ja niitä kiinnostaa vain ja ainoastaan oma perse. Jos se olisi vaan omista kulisseista kyse, niin eihän kukaan estä sanomasta käräyttäjälle että "asia selvä, ei kiinnosta minua" ja jatkamasta liittoa. Ei kukaan pakota eroamaan jos ei puolison petiseikkailut kiinnosta. Ei se ole mikään syy valehdella sille enemmistölle jota kiinnostaa.

Vierailija
150/312 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettäjät pelkää, että totuus tulee ilmi ja siksi kehottavat ap:ta olemaan "rikkomatta" muiden perheitä. Ap ei riko mitään, se pettävä kumppani rikkoo ihan itse ja rikkoi jo siinä vaiheessa, kun laski housunsa toisen edessä. Minä olen kertonut tällaisessa tilanteessa ja ainoa keneltä sain vihat niskaani oli tuo pettäjä! Ei kukaan muu suuttunut minulle mitenkään. Petetty osapuoli kiitteli minua.

nojaa. Oltiin exän kanssa jo erottu, mutta asuttiin vielä samassa talossa. Uuden miesystävän seurustelukumppani, jolla oli hieman vaikeuksia hyväksyä miehen erotoive, laittoi ex kumppanilleni messengerissä vuodatuksen meistä "pettäjistä". Oikein mahdollisimman satuttavan, kertoi kuinka me kuulemma rakastamme toisiamme ja aiomme aloittaa yhteisen elämän. Sattui vaan olemaan niin, että exäni tiesi, että tapailen tätä miestä ja näytti mulle tämän viestin, jonka luonnollisesti välitin uudelle miehelleni. Sen jälkeen heidän erostaan ei tarvinnut enää vääntää eikä neuvotella. Se oli viimeinen pisara miehelle, että tämä nainen laittaa tuntemattomalle miehelle, koululaisen isälle, mahdollisimman satuttavan viestin, jossa kuvittelee tekevänsä suuren paljastuksen ja jää odottamaan toiveikkaana seurauksia. Oli miehelle sanonutkin, ettei hän halua olla ainoa, jota sattuu. Eli siis hänelle tuntematon mies perheineen sai tulla kanssakärsijäksi.

Tämä nainen on todellakin narsisti. Onnistunut katkomaan välinsä lähes kaikkien läheistensä kanssa.

Tuon jälkeen on tehty ero selväksi? Eli sitä ennen ei oltu tehty, ja kumppanisi oikeasti petti exäänsä? Sori, mutta ei se exä tuon perusteella ole tarinan ainoa m*lkku. Sinä olet tietoisesti sekaantunut varattuun ja mies oli lähtenyt lämppäämään uutta vaikka edellinen ero oli selvittämättä. Varsinainen hienojen ihmisten kerho. Kyllä on varaa haukkua muita narskuiksi.

-eri

Väittikö kirjoittaja itse toimineensa tilanteessa oikein, tai tuon uuden miehensä?

Ihme hiekkalaatikkotouhua.. Tuo löi ensin ja Villekin kiroili eilen leikkimökin takana!

Jokainen! vastaa itse omista teoistaan. Tässä on kai aloittajaa koetettu varoittaa odottamattomista seurauksista jos hän asettaa itsensä viestintuojan asemaan itselleen täysin tuntemattomalle miehelle.

Vierailija
151/312 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonpa tällaisen näkökulman asiaan. Tuon petetyn miehen tilanteessa, en haluaisi tietää pettämisestä mitään. Olettaen, että tilanne olisi päättynyt eikä jatkoa olisi näköpiirissä. Eikä asia olisi laajassa tiedossa. Sairastan kaksisuuntaista mielialahäiriötä (vain harva tietää asiasta) ja tuollainen tieto rikkoisi mieleni täysin. Saattaisi viedä psykiatriseen hoitoon. Kun kuviossa on vielä lapsia, niin tilanne olisi katastrofaalinen. Tietysti vastuu on ollut pettäjällä. Mutta näkökulma tämäkin.

Vierailija
152/312 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan ampumassa viestintuojaa, ja syylliset nähdään pelastettavina.

Erikoista tulkintaa. Kyllä pettäjä on siirtonsa ja päätöksensä tehnyt, kun on ryhtynyt näihin leikkeihin, ja petetyllä miehellä on oikeus kuulla totuus. Tehköön sitten oman valintansa.

Tsemppiä ap!

Vierailija
153/312 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuonpa tällaisen näkökulman asiaan. Tuon petetyn miehen tilanteessa, en haluaisi tietää pettämisestä mitään. Olettaen, että tilanne olisi päättynyt eikä jatkoa olisi näköpiirissä. Eikä asia olisi laajassa tiedossa. Sairastan kaksisuuntaista mielialahäiriötä (vain harva tietää asiasta) ja tuollainen tieto rikkoisi mieleni täysin. Saattaisi viedä psykiatriseen hoitoon. Kun kuviossa on vielä lapsia, niin tilanne olisi katastrofaalinen. Tietysti vastuu on ollut pettäjällä. Mutta näkökulma tämäkin.

Tässä toinen näkökulma vastavanlaiseen tilanteeseen: meillä pettämisen paljastuminen johti isoon kriisiin ja molempien psykiatriseen hoitoon. Toinen osapuoli on bipo+pers. häiriöinen. Kriisin myötä löytyi lääkitys ja pitkä terapia, nyt ph on parantunut ja bipoon sopiva lääkitys. Onni onnettomuudessa, vaikka kamalaa aikaa olikin. Nyt elämä on tasaista ja onnellisempaa kuin ennen tapahtunutta, vaikka toki toivon että tähän olisi päädytty jotenkin muulla tapaa.

Vierailija
154/312 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ehkä kyllä menisi selittämään miehelle mitään. Siis jos en tuota miestä tuntisi, jos kyseessä olisi joku hyvä tuttavaperhe niin ehkä sitten.

Jotenkin tuntuisi, että jos mieheni jäisi pettämisestä kiinni, olisin epätoivoisen vailla vastausta miksi ja mitä seuraavaksi. Siis omassa suhteessa. Miksi haluaisin sotkea itseäni johonkin laajennettuun ihmissuhdedraamaan, ei parisuhteeni ja perhe-elämäni ole mitään peliä.

Aikoinaan reissutyössä ollut avokki hyppäsi työmatkoillaan vieraissa. Ei koskaan tullut mieleenkään selvitellä näistä naisista mitään. Meillä oli liian nuorena aloitettu toimimaton suhde. Ei kai siinä auttanut lopulta kuin katsoa tosiasioita silmiin ja laittaa lusikat jakoon.

Vierailija
155/312 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Väittikö kirjoittaja itse toimineensa tilanteessa oikein, tai tuon uuden miehensä?

Ihme hiekkalaatikkotouhua.. Tuo löi ensin ja Villekin kiroili eilen leikkimökin takana!

Jokainen! vastaa itse omista teoistaan. Tässä on kai aloittajaa koetettu varoittaa odottamattomista seurauksista jos hän asettaa itsensä viestintuojan asemaan itselleen täysin tuntemattomalle miehelle.

Todellakin vastaa! Siksi pettävän naisen käräyttäminen on oikein. Itsehän tämä ei rehellisyyteen pysty, niin joku muu tekee sen hänen puolesta.

Vierailija
156/312 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos saisit kuulla vuosien päästä, että muut ovat tienneet jo kauan asiasta? Mitä se tekisi mielellesi?

Vierailija
157/312 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan se on, että oli miten oli, niin tosiasioita on katsottava silmiin siinä omassa suhteessa tällaisen jälkeen. Ehkä kostaminen tai muu lievittäisi tuskaa hetken, mutta ei ratkaise todellisia ongelmia.

Vierailija
158/312 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos saisit kuulla vuosien päästä, että muut ovat tienneet jo kauan asiasta? Mitä se tekisi mielellesi?

Jos kyseessä olisi ollut joku lyhyehkö seikkailu, niin pitäisin armollisena, ettei minulle olisi kerrottu. Eri asia on sitten jo se jos toinen olisi elänyt kunnollista kaksoiselämää pitkällä aikavälillä.

Vierailija
159/312 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme voi mitenkään tietää mikä olisi petettyä kohtaan oikein tai väärin. Koska toiset haluavat tietää ja toiset eivät.

Jos ihmiselle ei kerrota, hän ei voi tehdä informoitua päätöstä. Jos kerrotaan, hän voi silti valita jatkaa liittoaan jos niin haluaa. Eli minun mielestäni salaamalla rajoittaa enemmän kuin kertomalla. Lisäksi, minun ymmärtääkseni suurin osa haluaa tietää, jolloin kertomalla tekee suuremmalla todennäköisyydellä petetyn toiveen mukaisesti kuin salaamalla.

Toki voi yrittää myös kalastella petetyn kantaa asiaan esimerkiksi yhteisiltä tuttavilta. Minä olen kerran tehnytkin näin ja jättänyt vastauksen perusteella kertomatta. Tosin myöhemmin joku muu käräytti, ja tunnustin kuitenkin tietoni kun petetty tuskaili minulle ettei tiedä ketä uskoa.

Mutta minä veikkaan, ettei useimpia petetyn kulisseja puolustavia ihmisiä kiinnosta se petetty lopulta hevon p:tä. Nämä on 99% pettäjiä itse ja niitä kiinnostaa vain ja ainoastaan oma perse. Jos se olisi vaan omista kulisseista kyse, niin eihän kukaan estä sanomasta käräyttäjälle että "asia selvä, ei kiinnosta minua" ja jatkamasta liittoa. Ei kukaan pakota eroamaan jos ei puolison petiseikkailut kiinnosta. Ei se ole mikään syy valehdella sille enemmistölle jota kiinnostaa.

Tässä oli jotain oleellista, mitä kannattaa kaikkien pohtia: .."tunnustin kuitenkin tietoni kun petetty tuskaili minulle ettei tiedä ketä uskoa."

On yksi asia, että puoliso pettää. Se on jo tarpeeksi traumaattinen petos oppia, ettei siihen yhteen, kaikkein läheisimpään ihmiseen voinut luottaa.

Toinen on tuo: jos kaikki ympärillä osallistuu salailemaan, ei voi tietää enää voiko KENEENKÄÄN ympärillä luottaa.

Vierailija
160/312 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tietäisi että mieheni pettää minua niin todellakin haluaisin että joku kertoo, olisi nöyryyttävämpää jos moni muu tietäisi eikä kukaan viitsisi kertoa. En tahdo elää pettävän kumppanin kanssa, vaan saada mahdollisuuden edetä elämässä eteenpäin mielummin nyt kuin kymmenen vuoden päästä kun mies lähtee salarakkaansa matkaan. Ei haittaa vaikka sen salarakkaan puoliso kävisi asian kertomassa, kunhan se tieto tulee uskottavalla tavalla perille.