Pettämisen paljastuminen
Miltä tuntuu,kun kaikki on paljastunut toisen osapuolen puolisolle?
Onko pelko p*rseessä,milloin on se päivä,kun teidän perheen kulissit romahtaa? Sinunkin puolisosi saa tietää asiasta ihan kohta... enkä sääli sinua tai perhettäsi yhtään.
Kommentit (312)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin arvostaisin, että minulle kerrottaisi pettäjän tekemisistä. Siinä menisi pettäjäpuolisolta talo, yritys, työpaikka, työkaverit, perhe, suku ym. Ja aivan hänen itse valitsemansa toiminnan vuoksi.
En miettisi hetkeäkään anteeksiantamista, niin suuren tuhon pettäjä aiheuttaisi ja liian monelle ihmiselle.Miten sinä voisit siihen vaikuttaa, miten sun puolison ihmissuhteet tai työkuviot menisivät? Oletko jotenkin sairas? En hyväksy pettämistä missään nimessä, mutta sairaan grandioottiselta kuulostaa nyt kuvitelmat omasta vaikutusvallasta.
Pettäjää siellä pelottaa ja se on oikein. Tottakai lähtee työ yrityksen mukana, talo ja muu maallinen mammona ilman avioehtoa. Myös sukulaisten ja ystävien kanta on tullut vuosikymmenten aikana selväksi pettämisiä kohtaan. Pettäjälle eli sille sairaalle koittaa kivinen tie.
En mä ole riippuvainen puolisostani. Tottakai ero toisi mukaanaan muutoksia elämään, mutta johtaisiko pettäimisen paljastaminen eroon.
Itseasiassa ole se osapuoli jolle tälläinen ilmianto on tehty "puolisosi pettää". Joo asia käsiteltiin kyllä ja tämä ilmiantaja tuskin edes tässä tapauksessa tietää tuliko viesti edes minulle asti. Millään muotoa tuo ei ole vaikuttanut kuitenkaan suhteeseemme. Sen sijaan epäselvää edelleen on miksi joku haluaa sen mahdollisen pettämisen paljastaa, vaikka ei tunne sen paremmin meidän suhdetta eikä selkeästi tuossa kohtaa edes minua.
Luultavasti hän halusi saada taakan pois harteiltaan? Sinulla on jotenkin kovin omanapainen ajattelutapa, luultavasti hän ei edes odottanut mitään reaktiota eikä ole sen suuremmin kiinnostunut sinun suhteestasi. Halusi olla rehellinen ja tehdä palveluksen. Eikö tuo ollut vain hyvä?
Minkä ihmeen taakan? Miten se on jollekin ventovieraalle taakka että mahdollisesti mun puoliso pettää minua? En ymmärrä.
Taidat esittää vähän ymmärtämätöntä. Mutta jos laitetaan rautalankaa, niin hän varmaan ajatteli ettet tiedä. Mitä haittaa tuosta paljastuksesta oli? Ai niin, sanoitkin jo: ei mitään.
Haitta varmaankin koitui eniten tälle paljastajalle joka jäi muuten anonyymiksi ja jo siitä syystä ihmettelen että miksi nähdä niin paljon vaivaa paljastamisesta. Vaivaa se näköjään sinuakin, mutta itse lopetan nyt keskustelun tähän.
Siis tämän paljastajan hyvinvoinnistako oletkin huolissasi? Onpa empaattista 😂
Sekasin se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin arvostaisin, että minulle kerrottaisi pettäjän tekemisistä. Siinä menisi pettäjäpuolisolta talo, yritys, työpaikka, työkaverit, perhe, suku ym. Ja aivan hänen itse valitsemansa toiminnan vuoksi.
En miettisi hetkeäkään anteeksiantamista, niin suuren tuhon pettäjä aiheuttaisi ja liian monelle ihmiselle.Miten sinä voisit siihen vaikuttaa, miten sun puolison ihmissuhteet tai työkuviot menisivät? Oletko jotenkin sairas? En hyväksy pettämistä missään nimessä, mutta sairaan grandioottiselta kuulostaa nyt kuvitelmat omasta vaikutusvallasta.
Pettäjää siellä pelottaa ja se on oikein. Tottakai lähtee työ yrityksen mukana, talo ja muu maallinen mammona ilman avioehtoa. Myös sukulaisten ja ystävien kanta on tullut vuosikymmenten aikana selväksi pettämisiä kohtaan. Pettäjälle eli sille sairaalle koittaa kivinen tie.
En mä ole riippuvainen puolisostani. Tottakai ero toisi mukaanaan muutoksia elämään, mutta johtaisiko pettäimisen paljastaminen eroon.
Itseasiassa ole se osapuoli jolle tälläinen ilmianto on tehty "puolisosi pettää". Joo asia käsiteltiin kyllä ja tämä ilmiantaja tuskin edes tässä tapauksessa tietää tuliko viesti edes minulle asti. Millään muotoa tuo ei ole vaikuttanut kuitenkaan suhteeseemme. Sen sijaan epäselvää edelleen on miksi joku haluaa sen mahdollisen pettämisen paljastaa, vaikka ei tunne sen paremmin meidän suhdetta eikä selkeästi tuossa kohtaa edes minua.
Luultavasti hän halusi saada taakan pois harteiltaan? Sinulla on jotenkin kovin omanapainen ajattelutapa, luultavasti hän ei edes odottanut mitään reaktiota eikä ole sen suuremmin kiinnostunut sinun suhteestasi. Halusi olla rehellinen ja tehdä palveluksen. Eikö tuo ollut vain hyvä?
Minkä ihmeen taakan? Miten se on jollekin ventovieraalle taakka että mahdollisesti mun puoliso pettää minua? En ymmärrä.
Taidat esittää vähän ymmärtämätöntä. Mutta jos laitetaan rautalankaa, niin hän varmaan ajatteli ettet tiedä. Mitä haittaa tuosta paljastuksesta oli? Ai niin, sanoitkin jo: ei mitään.
Haitta varmaankin koitui eniten tälle paljastajalle joka jäi muuten anonyymiksi ja jo siitä syystä ihmettelen että miksi nähdä niin paljon vaivaa paljastamisesta. Vaivaa se näköjään sinuakin, mutta itse lopetan nyt keskustelun tähän.
Siis tämän paljastajan hyvinvoinnistako oletkin huolissasi? Onpa empaattista 😂
Sekasin se on.
Onko sillä jotakin merkitystä tämän asian/keskustelun kanssa? Mihin tuo "totuus" vaikuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Joko ap paljastit totuuden pettäjästä?
En. Tajusin, että muiden asiat ei minulle kuulu. Yritän hoitaa tän oman tonttini. Nyt oloaan eroamassa, koska olen täysin ehdoton pettämisen suhteen. Mieshän se minua petti, tajusin vasta nyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko ap paljastit totuuden pettäjästä?
En. Tajusin, että muiden asiat ei minulle kuulu. Yritän hoitaa tän oman tonttini. Nyt oloaan eroamassa, koska olen täysin ehdoton pettämisen suhteen. Mieshän se minua petti, tajusin vasta nyt.
Ap
Ei ole ap tämä kirjoittaja. Petturinaisella on vielä pari päivää aikaa olla rehellinen puolisolleen ja kertoa itse. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettämisen todennäköisyys on pieni silloin, kun parisuhteessa on aidosti kaikki asiat hyvin ja on keskinäistä rakkautta. Siinä pohdittavaa jokaiselle. Pettämisen paljastuminen tuon naisen miehelle tuskin on mikään elintärkeä tieto. Jokin on siellä jo johtanut tähän tilanteeseen. Johtaneet syyt ja taustat ovat paljon olennaisempia kuin seuraus.
Mutta eikö näitä pettämiseen johtaneita syitä pääsisi selvittelemään, mikäli saisi tietää tapahtuneesta?
Eikö oman parisuhteen tilannetta kannata selvittää vähän kaiken aikaa, riippumatta siitä paljastuuko tai paljastaako joku jotakin vai ei?
Tottakai kannattaa. Mutta se ei onnistu, niin kauan kun osapuolten välillä on valheita tai salaisuuksia.
Tämä on täysin totta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei halunnut olla rehellinen, vaan yritti rehvastella olevansa itse oikeanlaisessa parisuhteessa, jossa ei pettämistä hyväksytä. Uskoi olevansa parempi, ja halusi nauttia toisen kärsimyksestä. Sitähän tässäkin ap on puhunut koko ajan, kysellyt, pelottaako pettäjää jne. Hän haluaa, että toiset kärsivät.
Täytyy olla onneton ihminen.
Ap halusi, että tämän toisenkin pettäjän puolisolla olisi mahdollisuus saada päättää itsenäisesti,haluaako elää tuollaisen petturivaimon kanssa vai potkaista tämän pihalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri kuin tuo, jolle vastasit, mutta omasta puolestani sanon, että siitä olisi se haitta, että hän sotkeutui elämääni. Ampuisin viestintuojan, kyllä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap halusi, että tämän toisenkin pettäjän puolisolla olisi mahdollisuus saada päättää itsenäisesti,haluaako elää tuollaisen petturivaimon kanssa vai potkaista tämän pihalle
Hänellä ei ole mitään oikeutta puuttua toisen elämään. Halutkoon itse mitä tahansa, mutta antaa toisten olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänellä ei ole mitään oikeutta puuttua toisen elämään. Halutkoon itse mitä tahansa, mutta antaa toisten olla.
Mielestäni ap:lla on täysi oikeus kertoa tuolle petturinaisen miehelle, mitä tämän vaimo on tehnyt. Petetty varmasti tietää,kuinka paljon sattuu, kun tulee petetyksi ja kuinka paljon mietittävää sellaisen jälkeen on.
Ajatelkaa nyt itse,miltä tästä miehestä tuntuu,kun hän joskus jälkeenpäin joutuu kuulemaan asiasta joita tutut ovat salanneet ties kuinka kauan?
Ja tuskin tämä pettäjänainen mikään ihannekumppani onkaan, jos ei edes suhteen paljastuttua ole valmis rehellisesti kertomaan myös omalle aviomiehelleen asiasta...